Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Atkins kosthold

Soppstuing

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 31-08-05, 15:59   #1
Elisabeth
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Stavanger
Alder: 39
Innlegg: 39
Elisabeth er på en erverdig vei

Soppstuing

Noen som vet hvordan man lager soppstuing som man har til lammelår?

Elisabeth er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins! Svar med sitat
Gammel 31-08-05, 23:43   #2
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Jeg lager min egen versjon, veldig enkel, men vet ikke om det er slik du hadde tenkt deg:

Jeg bruker helst aroma-champignon (de som er lysebrune, men ellers like champignon) du kan bruke all slags sopp til denne.

Sopp etter ønske
hakket løk
evt. bacon i biter
kremfløte

Sopp etter ønske renses og skjæres enten i skiver eller passende biter. Krydres med salt og pepper. Når lett gylne pleier jeg å ha oppi 1/2 hakket rødløk, freses videre tilløken er blank. Hell over 1-2 dl fløte og la loke inn til fyldig kremete stuing-konsistens. Noen ganger er det god med litt stekte baconbiter også oppi, men ikke til lam tror jeg...

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 01-09-05, 09:10   #3
hede
Seniormedlem
 
hede sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Hvor: Stavanger
Alder: 51
Innlegg: 682
hede har veldig mye å være stolt avhede har veldig mye å være stolt avhede har veldig mye å være stolt avhede har veldig mye å være stolt avhede har veldig mye å være stolt avhede har veldig mye å være stolt avhede har veldig mye å være stolt avhede har veldig mye å være stolt avhede har veldig mye å være stolt av

lam krever hvitløk. min anbefaling er derfor noe hakket hvitløk i NILLEs stuing.

hede

hede er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo for vektnedgang Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:37.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no