Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Bakst

Proteinbrød

Bakst Her finner du, og poster du oppskrifter på lavkarbovenlig bakst, som lavkarbo-brød, pannekaker, vafler, muffins, og andre gode ting du kommer på som kan bakes på et lavkarbokosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 26-01-09, 21:03   #51
Distrea
Støttemedlem
 
Distrea sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Drammen
Alder: 52
Innlegg: 4.837
Distrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastisk

Sv: Proteinbrød

Dette brødet er helt toppers. Samme oppskrift har vært her siden 2005

http://forum.lavkarbo.no/showpost.ph...86&postcount=9

Nå har jeg også prøvd å lage halv porsjon ekstra, håper å få litt høyere brød.

For dere som er interisert i poteiner er det ca 90 proteiner i brødet hvis man bruker kesam.

Distrea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: samma det, bare jeg er i ketose Svar med sitat
Gammel 26-01-09, 22:37   #52
Tone-G
Seniormedlem
 
Tone-G sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Porsgrunn
Alder: 52
Innlegg: 6.937
Tone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastisk

Sv: Proteinbrød

Ja, se der ja Distrea

Da har nok hun ukebladdama vært her inne å snoket i oppskriftene, hvis ikke det var henne som postet oppskriften da

__________________
Ilavkarbo
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=41160


Uke 1, -5,8 kilo. Uke 2, 0 Kilo. Uke 3, 1,5 kilo
Tone-G er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spiser smør på flesk :) Svar med sitat
Gammel 27-01-09, 00:09   #53
Distrea
Støttemedlem
 
Distrea sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Drammen
Alder: 52
Innlegg: 4.837
Distrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastisk

Sv: Proteinbrød

Hu har sikkert "rappet" den det vil jeg tro, siden jeg liker litt drama

Jeg lagde halvannen porsjon i dag, det ble mye bedre, neste gang skal jeg ha det i en form jeg har som er smalere også. DA blir den nok helt vanlig størrelse. og vi vil ha vanlig størrelse på brøda

Distrea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: samma det, bare jeg er i ketose Svar med sitat
Gammel 28-01-09, 17:40   #54
Tone-G
Seniormedlem
 
Tone-G sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Porsgrunn
Alder: 52
Innlegg: 6.937
Tone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastisk

Sv: Proteinbrød

Ja, hun har nok rappa den

Igår kjøpte jeg norsk ukeblad, å der står faktisk denne oppskriften. Å der står det at det er fagredaktør Mary-Ann Astrup som har eksperimentert seg frem til dette brødet Hmmmm Helt makan oppskrift faktisk

Oppskriften kalles Norsk ukeblads proteinbrød

__________________
Ilavkarbo
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=41160


Uke 1, -5,8 kilo. Uke 2, 0 Kilo. Uke 3, 1,5 kilo
Tone-G er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spiser smør på flesk :) Svar med sitat
Gammel 28-01-09, 18:08   #55
Distrea
Støttemedlem
 
Distrea sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Drammen
Alder: 52
Innlegg: 4.837
Distrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastisk

Sv: Proteinbrød

Hmmm, kanskje Daisy er Mary-Ann.
*gruble*

Uansett er det kjempe fint at denne oppskriften får spredd seg litt. Jeg har bakt det mye til folk rundt meg som har problemer med magen av ymse slag. Og det funker perfekt for dem.

Distrea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: samma det, bare jeg er i ketose Svar med sitat
Gammel 28-01-09, 18:19   #56
Tone-G
Seniormedlem
 
Tone-G sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Porsgrunn
Alder: 52
Innlegg: 6.937
Tone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastisk

Sv: Proteinbrød

Opprinnelig lagt inn av Distrea, her.

Hmmm, kanskje Daisy er Mary-Ann.
*gruble*

Uansett er det kjempe fint at denne oppskriften får spredd seg litt. Jeg har bakt det mye til folk rundt meg som har problemer med magen av ymse slag. Og det funker perfekt for dem.


Ja, da er det nok Mary-Ann som er Daisy

__________________
Ilavkarbo
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=41160


Uke 1, -5,8 kilo. Uke 2, 0 Kilo. Uke 3, 1,5 kilo
Tone-G er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spiser smør på flesk :) Svar med sitat
Gammel 28-01-09, 18:41   #57
Tone-G
Seniormedlem
 
Tone-G sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Porsgrunn
Alder: 52
Innlegg: 6.937
Tone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastisk

Sv: Proteinbrød

Egentlig så er det litt komisk, for jeg fant i utgangspunktet oppskriften i Hjemmet, men denne uken står det i Norsk ukeblad.. Å for lenge siden var det Daisy som postet oppskriften

Uansett er dette et godt brød Det står i ovnen her nå

__________________
Ilavkarbo
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=41160


Uke 1, -5,8 kilo. Uke 2, 0 Kilo. Uke 3, 1,5 kilo
Tone-G er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spiser smør på flesk :) Svar med sitat
Gammel 28-01-09, 18:46   #58
Distrea
Støttemedlem
 
Distrea sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Drammen
Alder: 52
Innlegg: 4.837
Distrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastisk

Sv: Proteinbrød

Vi konkuderer med at brødet er genialt, siden det har så mange "eiere"

Distrea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: samma det, bare jeg er i ketose Svar med sitat
Gammel 01-02-09, 14:48   #59
Anitra
Seniormedlem
 
Anitra sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Skien
Alder: 53
Innlegg: 817
Anitra har en fantastisk aura rundt segAnitra har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Proteinbrød

dette brødet er redningen for meg, uansett hvem som er opphaverettighetsinnehaver. (nytt ord )

__________________
Bloggen
Anitra er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 01-02-09, 16:41   #60
Aphrodithe
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 147
Aphrodithe er ny på veien

Sv: Proteinbrød

2 står i ovnen nå, og jeg gleder meg litt til brød igjen Har savnet det innimellom

__________________
Aphro sin journal








Aphrodithe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 01-02-09, 18:08   #61
Tone-G
Seniormedlem
 
Tone-G sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Porsgrunn
Alder: 52
Innlegg: 6.937
Tone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastisk

Sv: Proteinbrød

Jeg baker også nå

__________________
Ilavkarbo
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=41160


Uke 1, -5,8 kilo. Uke 2, 0 Kilo. Uke 3, 1,5 kilo
Tone-G er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spiser smør på flesk :) Svar med sitat
Gammel 01-02-09, 20:51   #62
Aphrodithe
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 147
Aphrodithe er ny på veien

Sv: Proteinbrød

Dette ble jo veldig godt det! I morgen skal jeg handle mere ingredienser, gikk tom for noe i dag. Så skal jeg lage mange brød og fryse ned.

__________________
Aphro sin journal








Aphrodithe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 20-02-09, 10:09   #63
Skippy
Seniormedlem
 
Skippy sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Gjøvik
Alder: 56
Innlegg: 616
Skippy har en fantastisk aura rundt segSkippy har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Proteinbrød

Jeg har bakt dette brødet flere ganger. Skjærer det opp i skiver og putter det i frysern. Det går helt fint å smøre frosne skiver til matpakka, de tiner til lunsj. Men det som jeg lurer på er; hva er det i brødet som gir "pepperettersmak"? En stund etter at jeg har spist får jeg en slags peppersmak i munnen, litt merkelig. Noen som vet hva det skyldes?

Skippy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-02-09, 18:40   #64
bubbel
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 3
bubbel er på en erverdig vei

Sv: Proteinbrød

Da står dette brødet i ovnen min også, håper det smaker bra.....

__________________


bubbel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-02-09, 19:16   #65
benam
Medlem
 
benam sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 229
benam er på en erverdig vei

Sv: Proteinbrød

Bare gled deg, du, det er kjempegodt!!
Jeg bakte 4 på fredag, skjærte fint opp i tynne skiver og la i frysen. Gleder meg til å ha med i matpakka i morra, siden det ser ut som brød mener jeg.

__________________


]
benam er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 24-02-09, 19:35   #66
LabbeLis
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Bodø
Alder: 37
Innlegg: 59
LabbeLis er på en erverdig vei

Sv: Proteinbrød

Hei! Må bare si at dette brødet er skikkelig godt! Har 2 til (altså 4-doblet oppskrift i store brødformer) i ovnen nå, etter at første testbrød raskt ble mumset opp! Det er så tilnærmet "brød" som jeg kjenner det, bare i sunn forstand! Megafornøyd! Den skal du virkelig ha kred' for! Thor Foseids brødmix kan ikke måle seg med dette! I hans brødmix kjennes det nemlig ut som man av og til tygger småstein... og i tillegg er det kjempelite og ca 2 karber i hver skive - og dødsdyrt (40 kr pr brød)!

Jeg legger meg flat - samboeren også! Vi hyller dine brød! (hahahah)

__________________

*LabbeLis startet 31. januar 2009*
Diett? Hva er det? Nei, dette er en livsstil! *Foseid - Atkins - Lowcarb*
LabbeLis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Thor Foseid med egne inngrep Svar med sitat
Gammel 24-02-09, 19:47   #67
Tone-G
Seniormedlem
 
Tone-G sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Porsgrunn
Alder: 52
Innlegg: 6.937
Tone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastisk

Sv: Proteinbrød

Ja, det er veldig godt

Jeg fant oppskriften i et ukeblad Så jeg vil ikke ha æren for det.. Men jeg er veldig glad i dette brødet.. Har bakt det idag jeg også
Så til kvelden blir det nybakt brød med heistadsyltetøy og masse smør

__________________
Ilavkarbo
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=41160


Uke 1, -5,8 kilo. Uke 2, 0 Kilo. Uke 3, 1,5 kilo
Tone-G er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spiser smør på flesk :) Svar med sitat
Gammel 03-03-09, 11:05   #68
supermom
Medlem
 
supermom sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Jæren
Innlegg: 123
supermom er ny på veien

Sv: Proteinbrød

Dette brødet er skikkelig godt! Det er jo som vanlig brød, bare mye sunnere

Hvorfor spiser dere bare 1 skive til dagen? 2 karbo pr skive er jo ikke så mye. Eller er det noe jeg ikke skjønner?

supermom er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo generelt og glutenfritt Svar med sitat
Gammel 03-03-09, 11:09   #69
supermom
Medlem
 
supermom sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Jæren
Innlegg: 123
supermom er ny på veien

Sv: Proteinbrød

Takk for at du postet oppskriften Amariel! :blomst: Frem til nå har jeg spist grove lapper (de er knall gode Gerd!) men det er deilig å kunne variere litt. De andre lavkarbo brødene har smakt mye egg og vært "klissete".

Tusen takk

supermom er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo generelt og glutenfritt Svar med sitat
Gammel 03-03-09, 16:59   #70
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Proteinbrød

Opprinnelig lagt inn av supermom, her.

Hvorfor spiser dere bare 1 skive til dagen? 2 karbo pr skive er jo ikke så mye. Eller er det noe jeg ikke skjønner?

Mange opplver stagnasjon i vekttapet når de spiser brød. I tillegg er vel en av tingene med denne livstilsendringen å kvitte seg med avhengighet av f.eks brød som mange sliter med.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 03-03-09, 21:10   #71
supha
Seniormedlem
 
supha sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Fredrikstad
Alder: 41
Innlegg: 785
supha har en fantastisk aura rundt segsupha har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Proteinbrød

Kan man bruke rømme istedenfor creme Fraiche og Kesam?

__________________
Vekt den 09.aug 09: 72.8




supha er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fettfestivalen -Ekstrem Skaldeman Svar med sitat
Gammel 03-03-09, 22:17   #72
benam
Medlem
 
benam sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 229
benam er på en erverdig vei

Sv: Proteinbrød

ja du kan bruke det og så kan du bruke kesam

__________________


]
benam er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 07-03-09, 12:37   #73
LabbeLis
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Bodø
Alder: 37
Innlegg: 59
LabbeLis er på en erverdig vei

Sv: Proteinbrød

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Mange opplver stagnasjon i vekttapet når de spiser brød. I tillegg er vel en av tingene med denne livstilsendringen å kvitte seg med avhengighet av f.eks brød som mange sliter med.

Mener du det? Selv når dette bare er brød uten mel? For jeg har nemlig lurt på hvorfor jeg har stoppet fullstendig opp, og i tillegg faktisk gått litt opp i vekt den siste halvannen uka. Jeg spiser veldig lite brød, men kanskje en skive annenhver morgen kan jeg tenke meg. Hmmmz.... Tror dette betyr at jeg må prøve å la være, og heller gå tilbake til egg, cottage cheese og 5-6 mandler til frokost framover... Misforstå meg rett; det er godt, men noe kjedelig og tar lang tid å lage når du har noe å rekke om morran...

__________________

*LabbeLis startet 31. januar 2009*
Diett? Hva er det? Nei, dette er en livsstil! *Foseid - Atkins - Lowcarb*
LabbeLis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Thor Foseid med egne inngrep Svar med sitat
Gammel 07-03-09, 13:27   #74
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Proteinbrød

Opprinnelig lagt inn av LabbeLis, her.

Misforstå meg rett; det er godt, men noe kjedelig og tar lang tid å lage når du har noe å rekke om morran...

Her er endel ideer til andre fokoster: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=2494

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 07-03-09, 15:50   #75
Tone-G
Seniormedlem
 
Tone-G sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Porsgrunn
Alder: 52
Innlegg: 6.937
Tone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastisk

Sv: Proteinbrød

Jeg ser at mange tror vekten stagnerer når de spiser dette brødet.. Jeg mener tvert imot faktisk..
Jeg tror jeg hadde sluttet med lavkarbo for lengst hadde det ikke vært for dette brødet

__________________
Ilavkarbo
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=41160


Uke 1, -5,8 kilo. Uke 2, 0 Kilo. Uke 3, 1,5 kilo
Tone-G er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spiser smør på flesk :) Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Benedictes proteinbrød xeena82 Bakst 46 28-10-08 11:39
Oi,oi,oi, ang Hildebjørgs grove proteinbrød Trolla Ketolysekuren 18 19-07-07 08:31
Proteinbrød... elian Induksjonen 1 18-08-04 16:42
Basis proteinbrød (veldig godt) Iset Bakst 5 11-02-04 17:25


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:19.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no