Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Spørsmål om matvarer og oppskrifter

Oppskrift på god salsa til Kim's Baconsnacks?

Spørsmål om matvarer og oppskrifter Her kan du stille og finne svar på spørsmål om matvarer, produkter og oppskrifter.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 16-01-12, 21:38   #1
accidabbi
Juniormedlem
 
accidabbi sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2011
Hvor: Hommersåk
Alder: 37
Innlegg: 19
accidabbi er på en erverdig vei

Oppskrift på god salsa til Kim's Baconsnacks?

Jeg har fått dilla på noe skikkelig godt!
Kim's Baconsnacks sammen med Kim's Digg Salsa Medium!
Denne salsaen er den vanlige røde boksen som du finner sammen med chipsen i di vanlige dagligvareforetningene.
Ikke går det utover karbohydratene heller! Baconsnacksen har 1,6 karbs pr 100 og Salsaen har 2,9 karbs fra sukkert-arter.
Men så koster det jo litt å kjøpe disse boksene med salsa til 25kr pr stykk, så jeg tenkte at det må vel være lett å lage en slik salsa selv?
Er det noen her inne som har prøvd det?
Blir veeeldig takknemlig om noen har noen oppskrifter å dele..
Eller andre forslag som passer godt sammen med Baconsnacks?
På forhånd, takk..

accidabbi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 16-01-12, 21:48   #2
Zincite
Seniormedlem
 
Zincite sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 1.098
Zincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastisk

Sv: Oppskrift på god salsa til Kim's Baconsnacks?

Nannah sin hurtigsalsa er god

Zincite er avlogget   Min kostholdsfilosofi: litt egenkomponert Svar med sitat
Gammel 16-01-12, 21:48   #3
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Oppskrift på god salsa til Kim's Baconsnacks?

Flyttet til "spørsmål om matvarer og oppskrifter"


Kun 2,9 karber?

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 16-01-12, 21:57   #4
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Oppskrift på god salsa til Kim's Baconsnacks?

Denne digger jeg: http://forum.lavkarbo.no/album.php?a...pictureid=1875

Lager masse og fryser ned

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 16-01-12, 22:01   #5
arnakristin
Seniormedlem
 
arnakristin sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
Innlegg: 2.035
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Sv: Oppskrift på god salsa til Kim's Baconsnacks?

Hei,
Bare en kjapp tur innom for å minne om at det ligger en del salsa oppskrifter i vår fantastiske samletråd Tex Mex mat

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 21-01-12, 23:04   #6
Ish
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Sandnes
Alder: 40
Innlegg: 19
Ish er på en erverdig vei

Sv: Oppskrift på god salsa til Kim's Baconsnacks?

Opprinnelig lagt inn av accidabbi, her.

Jeg har fått dilla på noe skikkelig godt!
Kim's Baconsnacks sammen med Kim's Digg Salsa Medium!
Denne salsaen er den vanlige røde boksen som du finner sammen med chipsen i di vanlige dagligvareforetningene.
Ikke går det utover karbohydratene heller! Baconsnacksen har 1,6 karbs pr 100 og Salsaen har 2,9 karbs fra sukkert-arter.
Men så koster det jo litt å kjøpe disse boksene med salsa til 25kr pr stykk, så jeg tenkte at det må vel være lett å lage en slik salsa selv?
Er det noen her inne som har prøvd det?
Blir veeeldig takknemlig om noen har noen oppskrifter å dele..
Eller andre forslag som passer godt sammen med Baconsnacks?
På forhånd, takk..

selv om 2,9 gram er fra sukker-arter så må en vel telle med alle karbene? 9,5 eller noe slikt? forsto ikke helt det jeg

__________________


Ish er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-01-12, 00:10   #7
accidabbi
Juniormedlem
 
accidabbi sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2011
Hvor: Hommersåk
Alder: 37
Innlegg: 19
accidabbi er på en erverdig vei

Sv: Oppskrift på god salsa til Kim's Baconsnacks?

Ja, jeg tror jer dreit meg ut litt...
Her er noen bilder av boksen:





Som dere ser så inneholder boksen totalt 9,5 karbs.. Rekner med at det er disse tallene som stemmer for etter en test der jeg spiste opp en hel sånn boks i går kvell sammen med Baconsnacks så var jeg IKKE i ketose i dag morres...
Heldgivis var prøven positiv igjen nå i kvell..
Så disse 2,4 karbene som det står om her er nok KUN sukkeret som er tilsatt.
Jeg har funnet ut at chili innheholder veldig mye karbs. Mulig dette som gjør tallene høye? Ikke vet jeg..
Men siden jeg nå ikke vil spise denne dippen igjen en kvell jeg er sulten på noe godt så forsetter jeg jakten på en ny, aktuell dipp for den kjære Baconsnacks'en min.
Jeg har funnet ut en ny ting som jeg syns var veldig godt og som i tillegg inneholder 40% fett (!!)
Jeg er litt skeptisk på om folk liker denne, men jeg synes den var veldig god..
Jeg blandet rett og slett Santa Maria Hot Taco-saus med Majones!
Jeg blandet 50gr saus og 50gr majo og det var ca akkurat passe til en halv pose Baconsnacks.
Det smaker for det meste salsa av dippen, men man kan kjenne antydning til at den er veldig feit... Men det er jo bare fordel!




Som man ser så inneholder jo denne sausen 6 karbs pr 100..
Eller 4,7 gr sukkerarter, men regner vel med at de er like farlige hele gjengen?
Så hvis du blander til 100gr med dette så har du 3 fra sausen og 1 fra majoen. Spiser du dette sammen med en halv pose Baconsnacks (75gr) så har du tilsammen et lite kvelds-snaks måltid som måler:
Karbohydrater: 5,8
Protein: 33,5
Fett: 55
Litt mye proteiner, men det er jo ikke det verste? Man får nå i seg en del fett i alle fall..
Vet ikke hva dere andre synes om dette.
Jeg har også lurt på en ting. Bør man ha minst mulig karbs om kvellen? Og bør man spise mindre karbs om man er lite i bevegelse?
Eksempel frokosten før man skal på jobb, kan den inneholde litt mere karbs enn for eksempel middagen, siden man etter middagen kansje ikke foretar seg så mye der man er i aktivitet og får brukt opp de 5-10 karbene man har spist?
Litt usikker på dette, men ettersom hva jeg har fått med meg så har dette kansje ikke så mye å si?
Får se om noen har noe å tilføye..

accidabbi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-01-12, 00:15   #8
<insert_scary_name_here>
Seniormedlem
 
<insert_scary_name_here> sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 1.313
<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill

Sv: Oppskrift på god salsa til Kim's Baconsnacks?

prøvde å finne næringsinnholdet i den salsaen, men fant den ikke umiddelbart. Det som er helt sikkert er at det ikke har noe for seg å se seg blind på karbohydratene fra sukkerarter, det sier i grunnen fint lite. Du skal se på det TOTALE karbohydratinnholdet, men noen få unntak (kostfiber der det ikke er trukket fra allerede - det skal være det på norsk mat, og noen typer sukkeralkoholer). Så det er nok mer enn bare 2,9 gr. i den salsaen...

__________________
<insert_scary_name_here> er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-01-12, 00:16   #9
<insert_scary_name_here>
Seniormedlem
 
<insert_scary_name_here> sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 1.313
<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill

Sv: Oppskrift på god salsa til Kim's Baconsnacks?

Sitat:

Som man ser så inneholder jo denne sausen 6 karbs pr 100..
Eller 4,7 gr sukkerarter, men regner vel med at de er like farlige hele gjengen?

Yes, der må du telle 6 pr. 100. Rett og slett så enkelt!

__________________
<insert_scary_name_here> er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-01-12, 12:35   #10
Ish
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Sandnes
Alder: 40
Innlegg: 19
Ish er på en erverdig vei

Sv: Oppskrift på god salsa til Kim's Baconsnacks?

Aha men da var jeg ikke helt på villspor slik jeg hadde oppfattet innholdet i den boksen Den er nemlig en av mine favoritter og... Med tanke på karbohydrater om kvelden er ikke jeg noe ekspert på det. Eneste jeg tenker på med å spise baconsnacks om kvelden er at den er veldig salt og sikkert binder en del vann i kroppen. Men vannet kommer jo ut tilslutt det og, så det har jo ikke så mye å si utenom vist du spiser det før en eventuelt veiedag
Dippforslaget ditt skal vertfall jeg prøve ut

__________________


Ish er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Baconsnacks sæterjenta Ketolysekuren 23 28-11-10 00:30
Baconsnacks! t.molko Lavkarbo generelt 13 28-10-10 14:05
Baconsnacks Sanko Kake/dessert og snacks 4 29-01-08 10:33
baconsnacks Fridolina Ketolysekuren 14 08-08-06 10:56


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:37.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no