Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Mer enn 30 kg overvekt

Skal ned 30 kg, hvor lang tid kan jeg regne med at det tar, trenger tips!

Mer enn 30 kg overvekt Vi som trenger å ta av 30 kilo eller mer står gjerne overfor ekstra store utfordringer. Her deler vi erfaringer, gir gode råd og støtter hverandre.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 30-08-11, 18:48   #1
saro
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 6
saro er på en erverdig vei

Skal ned 30 kg, hvor lang tid kan jeg regne med at det tar, trenger tips!

saro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 30-08-11, 18:56   #2
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Skal ned 30 kg, hvor lang tid kan jeg regne med at det tar, trenger tips!

Det kommer an på hvor nøye du følger kuren, unngår sprekker, at kroppen samarbeider osv osv

Jeg fulgte reglene boka og gikk ned 17 kilo på ca 5 mnd.

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 30-08-11, 19:04   #3
-Cilia-
Medlem
 
-Cilia- sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Like utenfor
Alder: 35
Innlegg: 201
-Cilia- er ny på veien

Sv: Skal ned 30 kg, hvor lang tid kan jeg regne med at det tar, trenger tips!

Jeg fulgte også boka men gikk bare ned ca 1kg i måneden, så det er nok veldig individuelt Jeg oppdaget etter hvert at jeg ikke tålte så mye meieriprodukter under vektreduksjon, når jeg kuttet dem så begynte jeg å gå ned litt raskere. Husk at du gjerne går ned mye i begynnelsen, dette er hovedsaklig vann, ikke forvent at du skal få like raskt vekttap etterpå. Lykke til, kunnskap er viktigst!

-Cilia- er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo hovedsaklig uten meieriprodukter. Svar med sitat
Gammel 31-08-11, 19:33   #4
helizle
Juniormedlem
 
helizle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Drammen
Alder: 36
Innlegg: 15
helizle er på en erverdig vei

Sv: Skal ned 30 kg, hvor lang tid kan jeg regne med at det tar, trenger tips!

For meg når jeg startet på lavkarbo så holdt jeg meg til 20 gram karbohydrater om dagen. Da gikk jeg ned 10 kg i måneden (2,5kg i uken). Så det spørs hvor mange gram karbohyrater du har tenkt og holde deg til om dagen. Og selvførgelig er vi alle forskjellige, så det er forskjell på hvor mye man går ned etter som

helizle er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo / Egenkomponert (max 20g karbs om dagen) Svar med sitat
Gammel 31-08-11, 19:43   #5
<insert_scary_name_here>
Seniormedlem
 
<insert_scary_name_here> sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 1.313
<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill

Sv: Skal ned 30 kg, hvor lang tid kan jeg regne med at det tar, trenger tips!

Det kommer i grunnen an på veldig, veldig mye. Kjønn, hvor overvektig du er, aktivitetsnivå, hvor streng du klarer å være. Og to personer med et rimelig likt utgangspunkt kan likevel variere stort, så du må bare begynne et sted, og så ta det som det kommer! Viktigste er jo at du starter

__________________
<insert_scary_name_here> er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 31-08-11, 22:06   #6
chbbe
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 64
chbbe er på en erverdig vei

Sv: Skal ned 30 kg, hvor lang tid kan jeg regne med at det tar, trenger tips!

Opprinnelig lagt inn av saro, her.

Jeg brukte 5 mnd med et minumum med aktivitet og en del sprekker på veien.

__________________


chbbe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert ketolyse Svar med sitat
Gammel 31-08-11, 22:42   #7
Señora
Seniormedlem
 
Señora sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 806
Señora har en fantastisk aura rundt segSeñora har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Skal ned 30 kg, hvor lang tid kan jeg regne med at det tar, trenger tips!

Jeg har tatt av rundt 25 kilo på 11 måneder, så variasjonene er store her.

Jeg har trent 2-4 ganger i uka og opparbeidet meg litt muskler og er sterk i kroppen nå ifht. tidligere.


Sist redigert av Señora : 01-09-11 kl 09:41.
Señora er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo med telling av kalorier Svar med sitat
Gammel 01-09-11, 00:12   #8
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: Skal ned 30 kg, hvor lang tid kan jeg regne med at det tar, trenger tips!

Vet ikke, men samboern min tok av 26kg på 4,5 mnd!( med masse fett!!!
)Lykke til!!

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 01-09-11, 00:18   #9
Engledans
Seniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Hedmark
Innlegg: 1.141
Engledans har en fantastisk aura rundt segEngledans har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Skal ned 30 kg, hvor lang tid kan jeg regne med at det tar, trenger tips!

Jeg har vært på ketolyse i strax 6 måneder og gikk ned 8 kilo de første 3 månedene og ikkeno de siste 3 månedene.Har holdt meg til kuren og ikke sprukket.

__________________
Me myself and I
Engledans er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 01-09-11, 07:25   #10
whitepaper1234
Juniormedlem
 
whitepaper1234 sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: oslo
Alder: 33
Innlegg: 11
whitepaper1234 er på en erverdig vei

Sv: Skal ned 30 kg, hvor lang tid kan jeg regne med at det tar, trenger tips!

For meg tok det omtrent et halvt år

whitepaper1234 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 01-09-11, 21:10   #11
vilnedfort
Juniormedlem
 
vilnedfort sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 27
vilnedfort er ny på veien

Sv: Skal ned 30 kg, hvor lang tid kan jeg regne med at det tar, trenger tips!

Jeg har gått ned 16 kg på 8 måneder. Kanskje ikke imponerende fort, men det har vært veldig enkelt å få til. Har tidligere gått hardere ut på ketolyse og gidd opp etter noen måneder fordi jeg ble drittlei av maten og lite frukt og grønt.

Denne gangen begynte jeg passe strengt med under 10 karber om dagen, men så snart jeg hadde fått inn i "systemet" hvilken mat jeg kunne spise og ikke, begynte jeg å legge til litt, så nå ligger jeg på kanskje 30. Slik kan jeg nok leve i årevis, for nå har jeg fått nye matvaner som ikke føles som et ork å leve etter

__________________







vilnedfort er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert lavkarbo Svar med sitat
Gammel 02-09-11, 07:15   #12
Olympia
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Vestfold
Innlegg: 2
Olympia er på en erverdig vei
Smile

Sv: Skal ned 30 kg, hvor lang tid kan jeg regne med at det tar, trenger tips!

Jeg har gått ned 10 kg siden april

Olympia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose, Atkins, Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 03-09-11, 22:48   #13
stormann
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2011
Hvor: Bergen
Alder: 43
Innlegg: 143
stormann er på en erverdig vei

Sv: Skal ned 30 kg, hvor lang tid kan jeg regne med at det tar, trenger tips!

Anbefaler at du fokuserer på å trives med hva du spiser og hvordan du trener. Jeg har gått ned 11-12 kg på 6 uker, men føler meg egentlig ikke lykkeligere nå enn i juli.
Jeg jobber hardt med å la fokus være på hverdagen, spise riktig, spise nok og spise mat jeg liker. Personlig sliter jeg med at veiedag blir så viktig at jeg tenker altfor mye på det. Vurderer nesten å endre fra ukentlig til månedlig veiing, bare for å slutte å la dette bli "altfor" viktig i livet mitt. Jeg vil ikke at vekten min skal bestemme om jeg trives med meg selv... Selv om jeg veier 115 kg.

Men, for å være konkret på hvor langt tid du kan regne med det tar. Jeg kjenner en som gikk ned 40 kg på et år, uten å trene noe særlig. Det er vi vel flere som kan klare? JEg satser på 40 kg utpå våren neste år, dvs at jeg isåfall har brukt 8-9 mnd. Men så var det å klare det da Det er jo usannsynlig ambisiøst, men det er jo lov med hårete mål

__________________
Besøk bloggen min på http://locarb.tumblr.com!


stormann er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 06-09-11, 10:19   #14
mizzim
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2011
Hvor: Vennesla
Innlegg: 149
mizzim er på en erverdig vei

Sv: Skal ned 30 kg, hvor lang tid kan jeg regne med at det tar, trenger tips!

jeg skjønner ingenting. imorra er det 7 uker siden jeg startet på ketolyse å har gått fint nedover hele tiden. på onsdag som var veide jeg 101,7 å når jeg startet på ketose veide jeg 108,6 så det er jo fin nedgang.
men så, på fredag veide jeg 101,4 kjempe fornøyd.
holdt meg helt til kuren som vanlig alle dager, å igår veide jeg 102,4 å idag 102,5.. har veiedag imorra å vil jo egentlig være under 101,7 da, for vil jo ned vær uke.
hva er grunnen til dette? er sååå frustrert nå, for er meget virkit for meg å være under 102,5 pga da er bmi en på 32 å vi får ikke prøverør om ikke bmi en er under 32, å så skal vi til første kosultasjon på sykehuset til mandag, å da vil jeg jo være godt under 102,5 ikke på det tallet... wrææææææææææææææl

mizzim er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 06-09-11, 12:08   #15
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Skal ned 30 kg, hvor lang tid kan jeg regne med at det tar, trenger tips!

Jeg har brukt snaut to år på å gå ned 30 kilo. De første 3 månedene gikk 10 kilo, hele første året samlet 20 kilo, og så har det gått saktere jo nærmere normalvekt jeg har kommet. Synes ikke jeg har noe å klage på - jeg skal jo ikke drastisk endre livsstil igjen bare fordi jeg krysser en vekt-målstrek.

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 06-09-11, 13:36   #16
Karikatur
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Alder: 45
Innlegg: 101
Karikatur er ny på veien

Sv: Skal ned 30 kg, hvor lang tid kan jeg regne med at det tar, trenger tips!

Mizzim, tviler på at de tvinger deg opp på en vekt når du kommer på sykehuset!

Jeg er inne i noe av samme smørja, og da virker det ihvertfall som de har tatt vekt og høyde oppgitt på papirene fra gynekologen som god fisk. Han veide meg heller ikke.

Du kan jo si som sant er at den og den datoen veide du så og så mye, hvis du spør? Og ikke nevne at tallet evnt er høyere nå *slu*

__________________
Oppstart 25. august 2011!

Første mål er å komme seg under 80 kg.
Trivselsvekta ligger nok rundt 70 kg.
Karikatur er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å begrense karbohydratene Svar med sitat
Gammel 23-10-11, 06:26   #17
Mammalise
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Oct 2011
Innlegg: 2
Mammalise er på en erverdig vei
Red face

Sv: Skal ned 30 kg, hvor lang tid kan jeg regne med at det tar, trenger tips!

Opprinnelig lagt inn av helizle, her.

For meg når jeg startet på lavkarbo så holdt jeg meg til 20 gram karbohydrater om dagen. Da gikk jeg ned 10 kg i måneden (2,5kg i uken). Så det spørs hvor mange gram karbohyrater du har tenkt og holde deg til om dagen. Og selvførgelig er vi alle forskjellige, så det er forskjell på hvor mye man går ned etter som

Jeg følger lav karbo veldig nøye. Har holdt på i ca 3 uker,og vet jeg har gått ned, men ikke hvor mye. Ca 1 str i klær... Orker ikke gå på vekt for å vite hvor tung jeg egentlig er... Merker allerede nå jeg har gått ned en str, men mange kilo igjen... Håper på 1 kg uka frem til 1. Juni, er det reelt? gått ned mye nå, men vet vann er det første som vandrer, så regner med slit fremover... Er det mulig å gå ned 1 kg i uka? Har mål på -32 kg innen utgang av mai... Noen som har slakt,ris,ros eller oppmuntrende tilbakebeskjeder å gi??? Vet ikke helt om målet er reelt, og sett få som har oppnådd dette, på tross av å følge tips og råd til punkt og prikke. Og det GJØR JEG!!!!

Mammalise er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-egenkomponert Svar med sitat
Gammel 23-10-11, 06:37   #18
Mammalise
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Oct 2011
Innlegg: 2
Mammalise er på en erverdig vei

Sv: Skal ned 30 kg, hvor lang tid kan jeg regne med at det tar, trenger tips!

Dropp light brus, hold deg til kaffe, vann eller vann m kullsyre. Trur light brus, eller zero brus lurer kroppen din. Dropp alkohol i helger, eller drikk det med vodka,rom osv m fun light Ice Tea... Kunstig sukker narrer kroppen din, så prøv å spore unna sånt. Til daglig drikker jeg kun vann, kaffe, elller vann m kullsyre. Det funker, foreløpig. Følger LFCK, men har bøker fra Atkinson. Litt miks fra begge, funker bra... Lykke til videre, og med en mulig familieforøkelse...

Mammalise er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-egenkomponert Svar med sitat
Gammel 23-10-11, 09:28   #19
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Skal ned 30 kg, hvor lang tid kan jeg regne med at det tar, trenger tips!

Om du har noen sykdommer, betennelser eller er insulinresistent kan det ta lenger tid. Jeg har brukt seks år på 17 kg, og har enda langt igjen.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvor lang tid fra man spiser noe man ikke skal til man reagerer? Heaven Spørsmål og svar 2 15-12-10 12:08
Trenger tips til proteinpulver som skal brukes til bakst mofe Lavkarbo generelt 18 20-10-09 22:30
Hjelp. Jeg skal til Spania en uke og trenger tips Magga Dutti Ketolysekuren 7 13-08-08 11:07
Jeg skal ha ferie fra alt men trenger litt input og tips ... Starry Eyes Ketolysekuren 17 31-08-07 20:25
Skal til Polen, trenger tips.. Kalorien Spørsmål og svar 1 12-02-06 00:32


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:56.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no