Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Mer enn 30 kg overvekt

Mistet motivasjonen. Hjelp!

Mer enn 30 kg overvekt Vi som trenger å ta av 30 kilo eller mer står gjerne overfor ekstra store utfordringer. Her deler vi erfaringer, gir gode råd og støtter hverandre.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 30-08-11, 21:17   #1
helizle
Juniormedlem
 
helizle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Drammen
Alder: 36
Innlegg: 15
helizle er på en erverdig vei

Mistet motivasjonen. Hjelp!

Det er snart 1 år siden jeg glapp ut av lavkarbo dietten min. Jeg tenkte ved den tiden jeg skulle ta en liten pause siden jeg hadde gått ned 40kg. Men da det var tid for og starte igjen klarte jeg ikke starte igjen å siden det tom nå er det likedan.

Jeg har selvførgelig gått opp i vekt igjen og blir nesten deprimert av og gå på vekta

Hvordan klarer dere og holde motivasjonen oppe, og har dere noen tips til meg!?

helizle er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo / Egenkomponert (max 20g karbs om dagen) Svar med sitat
Gammel 30-08-11, 21:32   #2
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Mistet motivasjonen.. Hjelp!

Det handler om å ikke være "bevisstløs" så lenge av gangen

Da jeg gikk ned masse på pulverkur, la jeg på meg alt på et år igjen. I ettertid ser jeg at det fint kan skyldes at hodet ikke var med ned... jeg så bra ut, men FØLTE meg rar, fikk komplimenter og syntes det var ekkelt...

Motivasjonen må du finne igjen selv - let opp hva som var grunnen til at du startet første gang. Skriv ned stikkord på hvordan du følte deg underveis etterhvert som du mistet vekt.

Det er ikke å miste vekta som er det vanskeligste bestandig, men og holde den. Denne gangen - mens du går ned (for det vet du jo hvordan du skal gjøre nå) - begynner du å planlegge hvordan du skal spise for å HOLDE vekta! Du kan spise litt mer mat/kh enn tidligere - fordi vekta nå skal opprettholdes. Lek deg med menyer og måltider du vet du kan trives med. Gled deg til du kommer dithen at du kan begynne og prøve ut det nye - VARIGE -kostholdet ditt

Og du, det er ingenting og vente med og starte opp igjen. Bruk en dag eller to på å pushe deg til å sette igang! Legg planer, handle inn, og start SNART! Sett en startdato - forvent de første tøffe ukene, men så er det jo ikkeno problem, du VET jo hvordan du skal gjøre det!

Vær ved bevissthet, kun DU kan gjøre endringer i livet ditt! Du HAR all kunnskap, så nå frøken - KJØR PÅ!

Hold oss oppdatert, lag en ny journal og fortell oss om hvordan det har vært og ikke klart og komme igang - andre vil trekke goder av erfaringene dine!

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 31-08-11, 19:30   #3
helizle
Juniormedlem
 
helizle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Drammen
Alder: 36
Innlegg: 15
helizle er på en erverdig vei

Sv: Mistet motivasjonen. Hjelp!

Takk for et fint svar

Føler jeg er i en ond sirkel som har blitt vanskelig og komme seg ut av. Dårlig mat er blitt en trøst samtidig som den gjør bare vondt værre.

Men jeg har bestemt meg nå for å være sterk og sette igang igjen!!

Noen ganger har jeg tenkt at jeg bør bestille en legetime sånn at legen min kan kjefte litt på meg å få meg til å våkne, hehe.

Takk for at du fikk meg til å våkne

helizle er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo / Egenkomponert (max 20g karbs om dagen) Svar med sitat
Gammel 31-08-11, 19:46   #4
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: Mistet motivasjonen. Hjelp!

Heier på deg!! Dette klarer du

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 31-08-11, 21:46   #5
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Mistet motivasjonen. Hjelp!

Opprinnelig lagt inn av helizle, her.

Takk for et fint svar

Føler jeg er i en ond sirkel som har blitt vanskelig og komme seg ut av. Dårlig mat er blitt en trøst samtidig som den gjør bare vondt værre.

Men jeg har bestemt meg nå for å være sterk og sette igang igjen!!

Noen ganger har jeg tenkt at jeg bør bestille en legetime sånn at legen min kan kjefte litt på meg å få meg til å våkne, hehe.

Takk for at du fikk meg til å våkne

Takk deg selv - det er du som gjør den viktigste jobben! Vit bare at du er jo ikke alene om å ha det slik - vi er mange her inne som heier på deg og støtter deg - vi vet hvordan du har det!

Stå på, dette klarer du!

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Like før jeg mister motivasjonen. Hjelp Tor Olav Ketolysekuren 19 02-06-10 19:21
Nå sliter jeg med motivasjonen Hannehk Ketolysekuren 22 08-07-08 13:25
Hjelp for motivasjonen? "lille meg" Fysisk og mental helse 3 06-05-05 14:16


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:32.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no