Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Mer enn 30 kg overvekt

Dårlig start ...

Mer enn 30 kg overvekt Vi som trenger å ta av 30 kilo eller mer står gjerne overfor ekstra store utfordringer. Her deler vi erfaringer, gir gode råd og støtter hverandre.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 27-09-11, 20:30   #1
Ennah79
Medlem
 
Ennah79 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Alder: 44
Innlegg: 353
Ennah79 er ny på veien
Red face

Dårlig start ...

Heisann!

Forholdsvis ny frøken her inne, har ikke skrevet så mye - men har lest på forumet hver dag. Utgangspunktet mitt er en høyde på 1.63 og en startvekt på 129,7. Har gått ned 25 kg siste årene, stått stille i et halvt år frem til våren - lagt på meg 6 kg igjen i sommer. Har da styrt på og telt kalorier og har hatt en "norsk" forhold til karbohydrater - dvs ganske mye.

Begynte på atkins forrige mandag, altså litt over 1 uke siden. Selve kosten og endringen i forhold til det har gått kjempebra. Gikk ned mellom 2-3 kg innen fredagen - mest vann tenker jeg, men var nå i ketose. Var på hyttetur i helgen, og klarte å holde meg til lavkarbo der også. På hytta har vi vært mye i fysisk aktivitet. Gjort hytta vinterklar, vært mye i båt og satt + trekt flere garn 2 dager på rad, rensket disse og diverse andre ting. Noe som resulterte i supergangsperre muskler på bakside av lårene og armene. Og jeg vet at kroppen holder mye mer vann når musklene er stive. Så da jeg kom hjem på søndag var vekten det samme som fredag - helt ok. Livmidjen var minket 2 cm, så det hjalp på humøret. På søndag kveld fikk jeg feber og en kraftig forkjølelse - og den sitter i ennå. Jeg har klart å spise lavkarbo for det, og holde meg til kostplanen. Men nå har jeg gått opp i vekt - nesten 2 kg Vet at det mest sannsylig bare er sykdom og vann - men det var ikke denne starten jeg ønsket meg. Noen som har noe trøstende gode råd? Skal jeg bare fortsette på vanlig lavkarbo mens jeg er syk? Og helt til sist - noen gode råd for å få magen til å fungere skikkelig - har ikke fått skikkelig av meg siden torsdag, og jeg drikker MASSE vann.

Gleder meg til å bli bedre kjent med dere her inne - jeg har en laaaang vei å gå. Første delmål 120 kg innen oktober.

Klem Ennah

Ennah79 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins - fortsatt vekttap Svar med sitat
Gammel 27-09-11, 20:46   #2
<insert_scary_name_here>
Seniormedlem
 
<insert_scary_name_here> sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 1.313
<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill

Sv: Dårlig start...

Hei, og velkommen inn i "gjengen". Gratulerer med en super vektnedgang før i år. Ikke bry deg om de kiloene du har gått opp i sommer, de mister du fort nå!

Om du får i deg mat selv om du er syk er det nok det beste å kjøre lavkarbo. Om alternativet er ikke å spise i det hee tatt, er karbomat bedre enn ingenting.

Mest sannsynlig er de små kiloene du har gått opp nå bare vann og et resultat av sykdom. Tenk så dumt om det bare er vann, og du gir opp p.g.a. litt vann! Prøv å ikke vei deg før du er frisk, så slipper du å stresse over å ha gått opp, kroppen har nok å jobbe med som det er!

Ser du er flink til å drikke vann, det er bra. Husk at når man drikker mye trenger man også ekstra salter, så bytt gjerne noe av vannet ut med farris f.eks.

__________________
<insert_scary_name_here> er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 27-09-11, 21:56   #3
Siwa
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Tr.heim
Alder: 49
Innlegg: 77
Siwa er på en erverdig vei

Sv: Dårlig start...

Hei og velkommen hit

Kjempeflott nedgang tidligere i år. God bedring, slapp av å bli frisk, så skal du se ting snur seg når du blir bedre

__________________
Veien mot vektnedgang kan være tøff!!

Siwa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 28-09-11, 08:16   #4
Ennah79
Medlem
 
Ennah79 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Alder: 44
Innlegg: 353
Ennah79 er ny på veien

Sv: Dårlig start...

Tusen takk for svar Her går vekta fortsatt opp, og jeg er tilbake til utgangspunktet. Men ja, det er nok bare vann og en mage som ikke fungerer. Kjenner at jeg begynner å få en skikkelig forstoppelse. Så da er det på vei til helsebutikken, og få noe god rensete - som fungerer på lavkarbo. Fortsette å pøse på med vann, og prøve å holde motet oppe

Ennah79 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins - fortsatt vekttap Svar med sitat
Gammel 28-09-11, 18:43   #5
Nelly
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Sørlandet
Alder: 45
Innlegg: 101
Nelly er på en erverdig vei

Sv: Dårlig start ...

Heisann. Da er vi på samme vekt vi to. Så da skal vi nedover ikke sant? Jeg har som deg første delmål på 120. Men oktober er nok raskt for meg da.... Jeg tenker mer 1 november.... Men nedover skal det gå God bedring. Så lenge du spiser lavkarbo så tror jeg vektøkningen vil snu snart. Lykke til. Og husk, ikke stress, nyt veien ned. Hver kilo er en hel kilo lettere

Nelly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 29-09-11, 22:11   #6
Ennah79
Medlem
 
Ennah79 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Alder: 44
Innlegg: 353
Ennah79 er ny på veien

Sv: Dårlig start ...

Heisann Nelly!

Så kjekt med følge på veien Her har vannet begynt å slippe taket, er spent på veien videre. Foreløpig ikke noe pes med kostholdet - er fortsatt i ketose. Men skal ut på Show med diverse på lørdag, så jeg er spent på hvordan det påvirker ting. Planlegger å spise hjemme før jeg går ut, og holde meg til ren sprit og lightbrus som blandevann - evt noe hvitvin

Ennah79 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins - fortsatt vekttap Svar med sitat
Gammel 30-09-11, 13:34   #7
Ennah79
Medlem
 
Ennah79 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Alder: 44
Innlegg: 353
Ennah79 er ny på veien

Sv: Dårlig start ...

tester signatur

__________________



Dagboken min Små delmål - på en lang vei å gå Oppstart 1. oktober-gjengen
Ennah79 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins - fortsatt vekttap Svar med sitat
Gammel 30-09-11, 18:11   #8
Nelly
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Sørlandet
Alder: 45
Innlegg: 101
Nelly er på en erverdig vei

Sv: Dårlig start ...

Uff, alkohol er skummelt. Var på byen for en uke siden og kom utav ketose. Men kom fort inn igjen. Og siden jeg er så veldig sjeldent ute var det ikke krise....

Jeg tenkte kanskje jeg skulle prøve meg på sånn en signatur jeg også. Ha det hyggelig på lørdag da

Nelly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 02-10-11, 15:49   #9
sistegang
Seniormedlem
 
sistegang sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Buskerud
Alder: 60
Innlegg: 714
sistegang er et fyrlyssistegang er et fyrlyssistegang er et fyrlyssistegang er et fyrlyssistegang er et fyrlys

Sv: Dårlig start ...

Velkommen, dette kommer helt sikkert til å gå bra. Jeg begynte på 135 kg og er 163 cm som deg. Nå driver jeg "å vaker" rundt 80 kg. Så det er mulig!! Stå på videre.

__________________


sistegang er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 03-10-11, 00:47   #10
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Dårlig start ...

Signalet om at en må på do er kanskje ikke like sterkt nå som med masse karbohydrater? Da er det lurt å gå på do når en merker at en må litt. Og uten magnesiumtilskudd vil det lett stoppe opp på den strengeste lavkarbo. Du kan forsøke loppefrø i vann. magnesium bør du ta.

Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 11-10-11, 13:19   #11
Ennah79
Medlem
 
Ennah79 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Alder: 44
Innlegg: 353
Ennah79 er ny på veien

Sv: Dårlig start ...

Magnesiumtilskudd på plass, sammen med pure greens pulver når det er behov for det Tusen takk for oppmuntring og gode råd

__________________



Dagboken min Små delmål - på en lang vei å gå Oppstart 1. oktober-gjengen
Ennah79 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins - fortsatt vekttap Svar med sitat
Gammel 11-10-11, 22:42   #12
Nelly
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Sørlandet
Alder: 45
Innlegg: 101
Nelly er på en erverdig vei

Sv: Dårlig start ...

Jeg har hatt samme problem. Men i mitt tilfelle måtte jeg bare bli vant med at man ikke går så mye på do på lavkarbo....

Nelly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolysekuren Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Dårlig ånde og dårlig kroppslukt ved ketolyse, stemmer dette? isbjørndama Generell diskusjon 8 26-03-10 18:16
En ny start osinabin Generell diskusjon 0 29-05-09 13:46
Ny start monki Ketolysekuren 8 04-07-07 11:04


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:28.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no