Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Mer enn 30 kg overvekt

Dere på lavkarbo

Mer enn 30 kg overvekt Vi som trenger å ta av 30 kilo eller mer står gjerne overfor ekstra store utfordringer. Her deler vi erfaringer, gir gode råd og støtter hverandre.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 01-10-11, 16:46   #1
Drømmeren
Medlem
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Sandnes
Innlegg: 87
Drømmeren er på en erverdig vei

Dere på lavkarbo

Hva skal dere kose dere med i kveld?
Trenger inspirasjon

__________________




Drømmeren er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 01-10-11, 16:51   #2
Engledans
Seniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Hedmark
Innlegg: 1.141
Engledans har en fantastisk aura rundt segEngledans har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Dere på lavkabo

Litt bacongull, tenker jeg.Til mat, aner jeg ikke hva gubben handler inn, men han er flink til å handle lavkarbo så

__________________
Me myself and I
Engledans er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 01-10-11, 20:51   #3
Qlio
Seniormedlem
 
Qlio sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Lørenskog
Alder: 48
Innlegg: 2.250
Qlio er veldig godt liktQlio er veldig godt liktQlio er veldig godt liktQlio er veldig godt liktQlio er veldig godt liktQlio er veldig godt liktQlio er veldig godt likt

Sv: Dere på lavkabo

Nettopp spist taco, deilig!!! Nå skal jeg rydde og så skal jeg kanskje ha en sjokoladebit eller to og bacongull?

Qlio er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 01-10-11, 20:55   #4
Muff-muff
Medlem
 
Muff-muff sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: England
Alder: 41
Innlegg: 229
Muff-muff har en fantastisk aura rundt segMuff-muff har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Dere på lavkabo

I dag bakte jeg (lavkarbo) muffins, så jeg har kost meg med (lavkarbo) lasagne og muffins til dessert.

Så snart ungene sover, så åpner vi kanskje en flaske rødvin

Muff-muff er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 01-10-11, 21:47   #5
BenteR
Seniormedlem
 
BenteR sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
Innlegg: 4.055
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: Dere på lavkabo

Her koste vi oss med pizza og suppe. Så ble det himmelsk lapskaus med fløte på, og deretter har det vært stekt ost og peanøtter med skall.

__________________
En reise på 1000 mil begynner med 1 skritt.
BenteR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: diabetiker, max 5 karbo pr.måltid Svar med sitat
Gammel 01-10-11, 23:54   #6
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Dere på lavkabo

En hylende baby tydeligvis... koste meg med sellerirotfries i går, men han tålte tydeligvis ikke sellerirotmelk...

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 02-10-11, 08:59   #7
Mamaphenix 85
Juniormedlem
 
Mamaphenix 85 sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 25
Mamaphenix 85 er på en erverdig vei

Sv: Dere på lavkabo

Kyllingfillet med spekeskinke, brokoli og rømmedressing og litt sukkerfri gele med fløte på

__________________





Mamaphenix 85 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LAVKARBO Svar med sitat
Gammel 02-10-11, 09:20   #8
Drømmeren
Medlem
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Sandnes
Innlegg: 87
Drømmeren er på en erverdig vei

Sv: Dere på lavkabo

Opprinnelig lagt inn av BenteR, her.

Her koste vi oss med pizza og suppe. Så ble det himmelsk lapskaus med fløte på, og deretter har det vært stekt ost og peanøtter med skall.

Har du oppskrift på lapskausen?

__________________




Drømmeren er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 02-10-11, 09:21   #9
Drømmeren
Medlem
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Sandnes
Innlegg: 87
Drømmeren er på en erverdig vei

Sv: Dere på lavkabo

Jeg endte opp med å prøve lasagne... den var snadder
ellers hadde jeg bacon gull og cola zero

__________________




Drømmeren er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 02-10-11, 11:12   #10
Peppa Gris
Seniormedlem
 
Peppa Gris sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.140
Peppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt likt

Sv: Dere på lavkabo

Vi spiste lavkarbomuffins til snacks og til middag hadde vi kyllinglår

__________________
Min journal
Peppa Gris er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mindre karbohydrater, mer trening! Svar med sitat
Gammel 02-10-11, 14:23   #11
mysil
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Akershus
Alder: 43
Innlegg: 201
mysil er på en erverdig vei

Sv: Dere på lavkabo

Vi hadde pizza laga på osteknekkisbunn Blir det samma i dag

__________________







mysil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Gammel 02-10-11, 14:33   #12
sandza
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: sande i vestfold
Alder: 37
Innlegg: 25
sandza er på en erverdig vei

Sv: Dere på lavkabo

vi spiste koteletter til middag og til dessert/kvelds koste vi oss med masse god ost og et glass rødvin

__________________



Always be yourself, everyone else is already taken
sandza er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 02-10-11, 16:12   #13
BenteR
Seniormedlem
 
BenteR sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
Innlegg: 4.055
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: Dere på lavkabo

Opprinnelig lagt inn av Drømmeren, her.

Har du oppskrift på lapskausen?

Himmelsk lapskaus er rett og slett diverse frukter i små biter, og så presser jeg saft fra 3-4 appelsiner som saus til det hele.
Jeg bruker vanligvis 1 hel ananas, 2 små mango, 2 bananer, 2 kiwi, 1 eple, 1 pære og kanskje noen få blå druer eller 1 granateple.
Før noen får sjokk av fruktmengden og karbene;
jeg spiser 1 liten porsjon av dette sammen med fløte og et dryss med hakka nøtter (eller muslien min) som dessert, og blodsukkeret mitt øker vanligvis med ca 0,5-0,7.
Spiser jeg dette uten fløte og nøtter, øker blodsukkeret mer.
Dette er favorittdesserten til gjengen min, så jeg lager det jevnlig, og er fornøyd med en liten porsjon, og så kan de andre kose seg med mye mer.

__________________
En reise på 1000 mil begynner med 1 skritt.
BenteR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: diabetiker, max 5 karbo pr.måltid Svar med sitat
Gammel 02-10-11, 16:40   #14
Drømmeren
Medlem
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Sandnes
Innlegg: 87
Drømmeren er på en erverdig vei

Sv: Dere på lavkabo

Opprinnelig lagt inn av BenteR, her.

Himmelsk lapskaus er rett og slett diverse frukter i små biter, og så presser jeg saft fra 3-4 appelsiner som saus til det hele.
Jeg bruker vanligvis 1 hel ananas, 2 små mango, 2 bananer, 2 kiwi, 1 eple, 1 pære og kanskje noen få blå druer eller 1 granateple.
Før noen får sjokk av fruktmengden og karbene;
jeg spiser 1 liten porsjon av dette sammen med fløte og et dryss med hakka nøtter (eller muslien min) som dessert, og blodsukkeret mitt øker vanligvis med ca 0,5-0,7.
Spiser jeg dette uten fløte og nøtter, øker blodsukkeret mer.
Dette er favorittdesserten til gjengen min, så jeg lager det jevnlig, og er fornøyd med en liten porsjon, og så kan de andre kose seg med mye mer.

Er det ikke veldig mye karber i dette med tanke på fruktsukker osv?

__________________




Drømmeren er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 02-10-11, 17:16   #15
BenteR
Seniormedlem
 
BenteR sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
Innlegg: 4.055
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: Dere på lavkabo

Opprinnelig lagt inn av BenteR, her.

Himmelsk lapskaus er rett og slett diverse frukter i små biter, og så presser jeg saft fra 3-4 appelsiner som saus til det hele.
Jeg bruker vanligvis 1 hel ananas, 2 små mango, 2 bananer, 2 kiwi, 1 eple, 1 pære og kanskje noen få blå druer eller 1 granateple.
Før noen får sjokk av fruktmengden og karbene;
jeg spiser 1 liten porsjon av dette sammen med fløte og et dryss med hakka nøtter (eller muslien min) som dessert, og blodsukkeret mitt øker vanligvis med ca 0,5-0,7.
Spiser jeg dette uten fløte og nøtter, øker blodsukkeret mer.
Dette er favorittdesserten til gjengen min, så jeg lager det jevnlig, og er fornøyd med en liten porsjon, og så kan de andre kose seg med mye mer.

Opprinnelig lagt inn av Drømmeren, her.

Er det ikke veldig mye karber i dette med tanke på fruktsukker osv?

Jo det er det, det var nettopp derfor jeg skrev dere ikke må få sjokk, men hos meg går dette helt greitt, for blodsikkeret øker ikke for mye for meg.

__________________
En reise på 1000 mil begynner med 1 skritt.
BenteR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: diabetiker, max 5 karbo pr.måltid Svar med sitat
Gammel 27-10-11, 20:30   #16
mizzim
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2011
Hvor: Vennesla
Innlegg: 149
mizzim er på en erverdig vei

Sv: Dere på lavkarbo

Vil ikke kalle det lapskaus men fruktsalat jeg da:d

mizzim er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 27-10-11, 20:48   #17
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: Dere på lavkarbo

Tørr hvitvin

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 27-10-11, 21:19   #18
lucifine
Seniormedlem
 
lucifine sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 697
lucifine har en fantastisk aura rundt seglucifine har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Dere på lavkarbo

peanøtter

__________________
lucifine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 27-10-11, 21:20   #19
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Dere på lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av mizzim, her.

Vil ikke kalle det lapskaus men fruktsalat jeg da:d

Heter det himmelsk lapskaus, så heter det himmelsk lapskaus, vel?

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 27-10-11, 21:30   #20
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Dere på lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av mizzim, her.

Vil ikke kalle det lapskaus men fruktsalat jeg da:d

vel, deg om det. Himmelsk lapskaus har den retten hett siden oldemora mi serverte den til mamma da hun var liten. Minst! Det er jo faktisk en av de mest tradisjonsrike dessertene her i landet (om ikke helt lavkarbo.)

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 27-10-11, 21:57   #21
lucifine
Seniormedlem
 
lucifine sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 697
lucifine har en fantastisk aura rundt seglucifine har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Dere på lavkarbo

Har faktisk hørt noen kalle det for himmelsk lapskaus en gang for noen år siden. Sitter med inntrykk om at det er "mer til det" enn bare vanlig fruktsalat? Eller tar jeg feil?

__________________
lucifine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 27-10-11, 22:09   #22
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Dere på lavkarbo

Tror det er ren fruktsalat, men skal ikke si noe sikkert. Det finnes jo helt sikkert lokale varianter som med de fleste tradisjonelle retter

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 27-10-11, 22:31   #23
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Dere på lavkarbo

Det er opprinnelig fruktsalat med hakkede nøtter og råkrem.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvordan har dere følt dere psykisk på lavkarbo? kjerstiva Fysisk og mental helse 8 22-06-11 21:44
Dere som ikke bruker mer penger på lavkarbo, hva spiser dere? Peppa Gris Spørsmål og svar 62 23-05-11 21:04
Dere som har slanket dere flere ganger på lavkarbo... Bolla :) Lavkarbo generelt 12 30-04-11 20:10
Dere på lavkarbo skumgummi Lavkarbo generelt 4 18-01-11 22:46
Dere som går på lavkarbo ... Miss B Spørsmål og svar 9 03-07-09 10:35


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:50.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no