Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

"Sykemat" på Ketolyse?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 04-12-09, 10:25   #1
Karenina
Medlem
 
Karenina sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Oslo
Alder: 39
Innlegg: 108
Karenina er på en erverdig vei

"Sykemat" på Ketolyse?

Er det noen som har forslag til hva man kan spise når man har oppkastsjuka, og det eneste man har lyst å putte i munnen er pepzi max og tørre kjeks? Fett frister ikke så veldig idag akkurat...

Karenina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 04-12-09, 10:54   #2
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: "Sykemat" på Ketolyse?

Jeg er nå av den oppfatningen at man ikke skal tenke slanking når man er syk!
Har akkurat vært gjennom det samme selv og måtte krype til korset og spise loff etc. Prøvde med bare kylling feks, med det gjorde det bare verre.

Er man syk, så er man det! Slanke seg kan man gjøre når man blir frisk igjen!*streng sykepleier*

Bare drikk Pepsien din og spis kjeks, du!

Masse god bedring!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 04-12-09, 11:23   #3
Karenina
Medlem
 
Karenina sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Oslo
Alder: 39
Innlegg: 108
Karenina er på en erverdig vei

Sv: "Sykemat" på Ketolyse?

Hehe, fra en streng sykepleier til en annen...takk skal du ha, Kitt Jeg koser meg med pepsien min, men samvittigheten sier meg at jeg ikke skal putte kaptein kjeksen i munnen...Er så redd for å skli ut :S

Karenina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 04-12-09, 11:24   #4
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: "Sykemat" på Ketolyse?

Send samvittigheten på båten, bruk fornuften og sørg for å få i deg litt næring!
Så blir alt såååå mye bedre! Du vet jeg har rett!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 05-12-09, 00:17   #5
Jojodama
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: i nord
Innlegg: 273
Jojodama er på en erverdig vei

Sv: "Sykemat" på Ketolyse?

Hadde nettopp en runde selv, ingenting fristet (annet enn høykarb). Boller har vært min "kvalme-mat", det eneste som går ned når spysyka tar meg. Men hadde liten lyst til å avbryte kuren i uke 2 alt...(selv om slanking ikke bør være tema mens man er syk.) Løste problemet ved å spise 0,0% yoplait blandet med cottage cheese. Og drakk pepsimax. Det gikk kjempebra med ketosen, og jeg led ingen nød, for jeg hadde virkelig ikke lyst på mat.

__________________
Jojodama er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 05-12-09, 08:43   #6
Karenina
Medlem
 
Karenina sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Oslo
Alder: 39
Innlegg: 108
Karenina er på en erverdig vei

Sv: "Sykemat" på Ketolyse?

Cottage cheese er et godt tips, danku01. Det har jeg faktisk fått i meg noen skjeer av Dag tre hvor det renner i alle ender nå. Koker brokkoli og egg til sønnen min, men klarer bare ikke sette tennene i det selv :S Ikke har jeg lyst å avbryte kuren heller, nå som det er rett før jul og julekjolen snart skal passe

Karenina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 05-12-09, 10:33   #7
Egg hver dag
Medlem
 
Egg hver dag sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 134
Egg hver dag er på en erverdig vei

Sv: "Sykemat" på Ketolyse?

Må bare si at jeg selv hadde samme dilemma for kort tid siden. Jeg valgte å spise kjeks og drikke brus i 3 dager. Det endte utrolig nok med at jeg gikk ned mere den månden enn andre måneder så for meg hadde det ikke noen invirkning på vekttapet bare så det er sagt. Spis kjeks med god samvittighet og bli frisk

__________________
Første delmål:

Egg hver dag er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generelt lavkarbo Svar med sitat
Gammel 05-12-09, 11:29   #8
energibunten
Seniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2007
Alder: 52
Innlegg: 648
energibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjent

Sv: "Sykemat" på Ketolyse?

en liten tanke... om man er på ketose og forbrenner fett likevel.... vil ikke eneste behov man har under en magesyke være vann og væske ? Man har jo næringen lagret allerede ?

Har noen forsøkt å bare ikke spise, men kun drikke vann eller annen væske uten sukker ?

energibunten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo, hel sunn mat Svar med sitat
Gammel 05-12-09, 11:34   #9
Bulldog
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: "Sykemat" på Ketolyse?

Opprinnelig lagt inn av energibunten, her.

Har noen forsøkt å bare ikke spise, men kun drikke vann eller annen væske uten sukker ?

Jeg gjør det. Hvis jeg ikke er sulten når jeg er syk, så spiser jeg ikke. Ser ikke poenget med å true i seg mat når kroppen ikke vil ha det.

  Svar med sitat
Gammel 05-12-09, 11:48   #10
frifuggel
Seniormedlem
 
frifuggel sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 60
Innlegg: 2.081
frifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjent

Sv: "Sykemat" på Ketolyse?

Drakk farris i lange baner, ikke noe som fristet uansett. Gikk ikke ned spesielt mye heller (ingen "vannkilo som ble borte), så det virker nesten som om kroppen er selvgående, sålenge den bare får væske og salter..

__________________
Storkoser meg med verdens fineste lille gutt, en uventet og utrolig premie for riktig mat i 10 måneder..
frifuggel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tilpasset Fedonistisk :)) Svar med sitat
Gammel 05-12-09, 13:52   #11
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: "Sykemat" på Ketolyse?

Så lenge alt barte rant tvert igjennom, spise jeg ikke noe. Alt jeg drakk, gikk samme veien, så det ble ikke mye drikke heller!
Men følte meg ikke dehydrert, av en eller annen grunn!
Tro faktisk det at jeg var i ketose da jeg ble syk, faktisk var lurt.
Kroppen var jo vant til å forbrenne kroppsfett som drivstoff allerede! Slapp unna å bli dårlig av å havne i ketose, liksom!

Problemet oppsto da jeg var i ferd med å bli bedre!
Fet mat og det meste annet som var tillatt på ketolyse, gjorde at magen protesterte heftig igjen!
Så det ble 3 dager med litt høykarbomat før alt var på stell igjen!

Gikk ned 2.4kg på få dager og gikk ikke opp mye etterpå heller, så alt i alt tror jeg ikke høykarbodagene ødela noe som helst!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 05-12-09, 22:53   #12
Lillevoff
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2009
Innlegg: 186
Lillevoff er ny på veien

Sv: "Sykemat" på Ketolyse?

Jeg hadde en runde med sånn drit tidligere i høst (bokstavelig talt, haha). Jeg spiste kavringer og litt agurk. Cola/pepsi har aldri funket på meg ved mageondt, det kommer bare opp igjen, men drakk buljong og te.

Resultat? Ned to kilo. Som holdt seg av. Ikke å anbefale, dog.
Da jeg hadde en tilsvarende runddans i fjor (LILLE JULAFTEN, av alle ting) var Lollipop redningen, men de styrte jeg unna denne gangen.

__________________
Start 01.09.2009
Delmål 1,2 & 3: -9kg oppnådd 02.11.2009, -9kg oppnådd 01.04.2010! -7kg oppnådd 07.10.2010!
Delmål 4:


Lillevoff er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Er det noen som praktiserer "spisedag",eller "karbo-måltid"? Borealis Lavkarbo generelt 4 02-11-10 14:14
Veldig "nuppete" og tørr hud og løse "flak" i øregangen! donjuanwannabe Atkins kosthold 17 21-09-09 19:26
Nettkurset på ketolyse.no -noen som har prøvd? "Startpakke" eller "Full pakke"? tonemor Ketolysekuren 1 29-08-08 10:59
Bøkene "Atkins for livet" og "Slank med ketolysekuren" selges! Agurk Lavkarbobøker 2 07-01-08 14:21
hva er minst "skadelig/usunt" av salt snop/"potetgul"? cilemora Lavkarbo generelt 7 01-01-08 01:41


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:51.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no