Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Velkommen til spørsmål & svar

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 17-06-10, 23:48   #176
Nosweet
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 1
Nosweet er på en erverdig vei

Sv: Velkommen til spørsmål & svar

Hei

Jeg lurer på to ting.

Kan jeg bruke musli som er kjøpt i butikken? Jeg er så glad i musli med yoghurt om morgenen.

Er det karbohydrater i banan?

Nosweet er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindbergs, blandet med en egenkomponert. Svar med sitat
Gammel 18-06-10, 00:10   #177
arnakristin
Seniormedlem
 
arnakristin sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
Innlegg: 2.035
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Sv: Velkommen til spørsmål & svar

Opprinnelig lagt inn av Nosweet, her.

Hei

Jeg lurer på to ting.

Kan jeg bruke musli som er kjøpt i butikken? Jeg er så glad i musli med yoghurt om morgenen.

Er det karbohydrater i banan?

Hei,
Ikke helt oppdatert på Lindberg men vil tro at kjøpemusli kan inneholde for mye kh, noen til og med tilsatt sukker. Banan inneholder mye kh. Dersom du er usikker på kh innholdet i matvarer/ingredienser så kan du slå opp på Matvareguiden

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 18-06-10, 20:08   #178
Zillah
Seniormedlem
 
Zillah sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: sånn omtrent 62°47'7.85"N 7°31'26.92"Ø
Innlegg: 1.365
Zillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt likt

Sv: Velkommen til spørsmål & svar

Opprinnelig lagt inn av Nosweet, her.

Hei

Jeg lurer på to ting.

Kan jeg bruke musli som er kjøpt i butikken? Jeg er så glad i musli med yoghurt om morgenen.

Er det karbohydrater i banan?

Fedon Lindberg har müsli i sin matvarekolleksjon. Den er ganske så god, syns no eg (min klare müslifavoritt mtp smaken) og er ikkje dei vanlege sukkerbombene du ellers får kjøpt på butikken. Den ser slik ut (følg link) og fins i ein del butikkar.

Banan har ein god del karbohydrat. Umodne bananar har forholdsvis meir stivelse, jo lenger dei får ligge jo meir av stivelsen blir brutt ned til sukkerartar, med påfølgande høgre GI. Ein GI-tabell kan forøvrig vere hendig å ha viss du følger Fedon

__________________

Zillah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mitt ideal: jeger- og sankerlivsstil. I praksis: det eg har råd til på butikken for å overleve. Svar med sitat
Gammel 18-06-10, 22:28   #179
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Velkommen til spørsmål & svar

Prøve denne?

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 19-06-10, 18:22   #180
Trulte67
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 56
Innlegg: 303
Trulte67 er på en erverdig vei

Sv: Velkommen til spørsmål & svar

Opprinnelig lagt inn av jae-ols, her.

Hva kan man ha i kremfløten for å gjøre den litt smak? Er det søtningsmiddelet til Fedon Lindberg ok? Er det mye karb i jordbær?

jordbær er vel 6,6 karbo eller noe sånt. Velg gjerne heller bringebær med ca halve karboinnholdet.
Jeg har ikke hatt søtstoff i kremen på mange år, bare vaniljesukker, som jeg nå har bytta ut med vaniljepulver. Men du kan vel prøve litt strøsuketter (natreen eller noe). Fedons søtstoff tror jeg ikke er ok på min diett ihvertfall.

__________________



118 kg (grøss) i nov.2008. Ketolyse fra mai 2010, da 106,6 kg.
Trulte67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse,men øker på karboene i sommer! Svar med sitat
Gammel 19-06-10, 22:14   #181
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Velkommen til spørsmål & svar

Opprinnelig lagt inn av jae-ols, her.

Hva kan man ha i kremfløten for å gjøre den litt smak? Er det søtningsmiddelet til Fedon Lindberg ok? Er det mye karb i jordbær?

jeg bruker flytende natreen - mindre karbo enn i strøvarianten, blander seg lettere og du trenger ikke så mye. Blander meg ikke inn i debatten søtningsstoff eller ikke, min erfaring er at dette ikke har noen påvirkning på MIn vektnedgang eller glede i hverdagen

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 15-07-10, 22:05   #182
Vintergumman
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Spydeberg
Innlegg: 154
Vintergumman er på en erverdig vei

Sv: Velkommen til spørsmål & svar

Opprinnelig lagt inn av jae-ols, her.

nå går det i lettis for der er det vel ikke karbo! For is må man ha. Og softis blir for drøyt.

Snu pakka og les på innholdsfortegnelsen.
Kan fort hende du får deg et lite sjokk ettersom lett-produkter ofte er tilsatt sukker. Og hele lavkarbo-livsstilen innebærer at man styrer unna lett-produkter.

Vintergumman er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse - trur eg Svar med sitat
Gammel 17-07-10, 11:47   #183
periodeslanker
Nytt Medlem
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Larvik
Alder: 57
Innlegg: 2
periodeslanker er på en erverdig vei

Sv: Velkommen til spørsmål & svar

Noen som kan forklare meg hvordan jeg får den weight loss tickeren inn på profilen min?

periodeslanker er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 18-07-10, 01:05   #184
snøfte
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Sandnes
Innlegg: 41
snøfte er på en erverdig vei

Sv: Velkommen til spørsmål & svar

Synes å huske at jeg leste for leeeenge siden om en lettvint måte å steke bacon på, tror det var i stekeovnen. Har prøvd å lete etter den, men klarer ikke å finne det. Eller kanskje jeg har drømt om en god måte å stek bacon på:-)

snøfte er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver meg på ketolyse Svar med sitat
Gammel 18-07-10, 11:04   #185
Trulte67
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 56
Innlegg: 303
Trulte67 er på en erverdig vei

Sv: Velkommen til spørsmål & svar

Opprinnelig lagt inn av snøfte, her.

Synes å huske at jeg leste for leeeenge siden om en lettvint måte å steke bacon på, tror det var i stekeovnen. Har prøvd å lete etter den, men klarer ikke å finne det. Eller kanskje jeg har drømt om en god måte å stek bacon på:-)

det er for å spare seg selv for stekeosen, for den er helsefarlig. Stekeos ER helsefarlig for astmatikere om man får i seg mye.
Samboern min prøvde å steke bacon i stekeovnen en gang, og det ble ikke godt, sier han. Det ble ikke sprøtt.

__________________



118 kg (grøss) i nov.2008. Ketolyse fra mai 2010, da 106,6 kg.
Trulte67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse,men øker på karboene i sommer! Svar med sitat
Gammel 18-07-10, 11:06   #186
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Velkommen til spørsmål & svar

Opprinnelig lagt inn av jae-ols, her.

det var synd... Men men hvor streng skal man være??jeg går raskt ned til tross for inntak av ca. 100 karbo om dag.

Hvis du går raskt ned og føler deg fin så synes jeg du skal unne deg en lettis (?) av og til i sommervarmen. Man skal ikke føle at man lever som en asket heller.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 18-07-10, 11:42   #187
Zillah
Seniormedlem
 
Zillah sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: sånn omtrent 62°47'7.85"N 7°31'26.92"Ø
Innlegg: 1.365
Zillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt likt

Sv: Velkommen til spørsmål & svar

Opprinnelig lagt inn av Trulte67, her.

Samboern min prøvde å steke bacon i stekeovnen en gang, og det ble ikke godt, sier han. Det ble ikke sprøtt.

Da ville eg foreslå å steike det litt lenger eller på høgre temperatur?

Men eg innrømmer at eg ikkje alltid har fått så bra bacon med berre å legge det i langpanna (med litt fett i evt) og steike/grille. Eg hugsar ikkje kor eg las det her inne men det var einkvan som bruker å legge baconskivene på bakepapir og så dekke med bakepapir over baconet. Så det har eg prøvd nokre gongar, og det blir kjempebra. Veldig lettvint også når ein skal steike til mange.

__________________

Zillah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mitt ideal: jeger- og sankerlivsstil. I praksis: det eg har råd til på butikken for å overleve. Svar med sitat
Gammel 18-07-10, 22:44   #188
snøfte
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Sandnes
Innlegg: 41
snøfte er på en erverdig vei

Sv: Velkommen til spørsmål & svar

Da kan jeg glemme det - må være sprøstekt

snøfte er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver meg på ketolyse Svar med sitat
Gammel 18-07-10, 22:47   #189
snøfte
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Sandnes
Innlegg: 41
snøfte er på en erverdig vei

Sv: Velkommen til spørsmål & svar

Opprinnelig lagt inn av Zillah, her.

Da ville eg foreslå å steike det litt lenger eller på høgre temperatur?

Men eg innrømmer at eg ikkje alltid har fått så bra bacon med berre å legge det i langpanna (med litt fett i evt) og steike/grille. Eg hugsar ikkje kor eg las det her inne men det var einkvan som bruker å legge baconskivene på bakepapir og så dekke med bakepapir over baconet. Så det har eg prøvd nokre gongar, og det blir kjempebra. Veldig lettvint også når ein skal steike til mange.

Takker - hvor mange grader og hvor lenge. Kan tenke meg å prøve dette, det går en del bacon og liker ikke den osen fra baconet.

snøfte er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver meg på ketolyse Svar med sitat
Gammel 20-07-10, 01:52   #190
toro728
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Velkommen til spørsmål & svar

Hei. Jeg har nå mottatt min pakke fra Ketolyse og har lest gjennom boken + forum på nettet. Sitter nå å planlegger hva jeg skal spise, noe som jeg har problemer med.

Problemet er, jeg spiser ikke rømme eller fløte og er ikke noe glad i ost (foruten vanlig hvitost). Ser for meg at dette kommer til å bli ett problem iogmed at nesten alt jeg har sett av oppskrifter / bilder av matretter er fylt opp med dressinger, CF og slikt, og jeg tror derfor at jeg ikke kommer til å få i meg nok fett.

Trenger idèer til hva jeg kan spise istedet for dressing på salat, rømme til middag og ost til kvelds. Dere ser hvor jeg vil hen.

Takker for alle tips.

  Svar med sitat
Gammel 21-07-10, 21:53   #191
arnakristin
Seniormedlem
 
arnakristin sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
Innlegg: 2.035
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Sv: Velkommen til spørsmål & svar

Hei,
I denne tråden finner du bl.a. linker til inspirasjon for frokost, lunsj og middag:
Til alle nybegynnere på lavkarbo…

Det er jo en utfordring med tanke på fettet når du ikke liker dressinger eller meieriprodukter men du kan jo søk opp tråder som for eksempel denne:
Hvordan få i seg nok fett?

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 21-07-10, 22:28   #192
Megvel
Seniormedlem
 
Megvel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 51
Innlegg: 2.547
Megvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt av

Sv: Velkommen til spørsmål & svar

Sitat:

Da ville eg foreslå å steike det litt lenger eller på høgre temperatur?

Du har ikke forsøkt mikroen? Man tager kjøkkenpapir over og under på en tallerk og så er det et minutt per skive bacon (sjekk i din mikro). Det blir knallsprøtt!

__________________
Nyttårsforsett: Å spise kun god mat som er bra for meg. Nå konvertert Atkins-spiser!!! Min journal-velkommen inn! Jeg er bestandig frisk, sånn er det! Ammehjelpen

Megvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: AIBTB Svar med sitat
Gammel 23-07-10, 13:16   #193
Bella2
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 4
Bella2 er på en erverdig vei

Magesmerter av omega/tran piller

Hallo
Når jeg har forsøkt å ta kapsler m omega eller tran så får jeg magesmerter og kvalme.
Råd eller alternativer mottas m takk

Bella2 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: andre Svar med sitat
Gammel 23-07-10, 14:33   #194
Trulte67
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 56
Innlegg: 303
Trulte67 er på en erverdig vei

Sv: Magesmerter av omega/tran piller

Opprinnelig lagt inn av Bella2, her.

Hallo
Når jeg har forsøkt å ta kapsler m omega eller tran så får jeg magesmerter og kvalme.
Råd eller alternativer mottas m takk

Dropp dem og spis fet fisk istedet.

__________________



118 kg (grøss) i nov.2008. Ketolyse fra mai 2010, da 106,6 kg.
Trulte67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse,men øker på karboene i sommer! Svar med sitat
Gammel 23-07-10, 21:08   #195
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Magesmerter av omega/tran piller

Opprinnelig lagt inn av Trulte67, her.

Dropp dem og spis fet fisk istedet.

Eller en ts cocosa

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 28-07-10, 20:43   #196
amelon
Nytt Medlem
 
amelon sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: oslo
Innlegg: 8
amelon er på en erverdig vei

Sv: Velkommen til spørsmål & svar

hei jeg begynte på SB for ti dager siden. har gått ned 2,6 kilo og har det rett og slett fantastisk!

? jeg er i ketose, selv om jeg er ganske sikker på at jeg får i meg mer enn 20 karbo. SB er vel ikke en diett man kommer i ketose av?

? jeg begynte på dietten fordi jeg merker at jeg reagerer på sukker. spesielt bakevarer og brus. blir slapp. prikker/vondt i hender og føtter pluss utrolig trøtt. etter f.eks barnebursdagsgodter føler jeg meg rett og slett fyllesyk.
er det noen som kjenner seg igjen i det? er det noe som kalles sukkersensitiv?

vil også si at det er imponerende mye kunnskap i dette forumet jeg lærer myyye!

amelon er avlogget   Min kostholdsfilosofi: south beach Svar med sitat
Gammel 28-07-10, 20:46   #197
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Velkommen til spørsmål & svar

Akkurat sånn har jeg det også. Jeg fikk konstantert insulinresistens for noen år siden, det vil si at jeg har pre-diabetes. Blir super-uggen av søtsaker, men skjønte virkelig hva det var etter at jeg la om kosten.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 28-07-10, 21:13   #198
amelon
Nytt Medlem
 
amelon sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: oslo
Innlegg: 8
amelon er på en erverdig vei

Sv: Velkommen til spørsmål & svar

takk for svar
det virker veldig logisk. bare andre dagen på SB følte jeg meg bedre. mer energi, gladere og ikke så trøtt. har nesten for mye energi
forklarer også hvorfor jeg ikke har klart å gå ned på grethe roede, nutrilett etc.
ikke ante jeg at det kunne være så lekende lett å føle seg bedre OG gå ned i vekt

amelon er avlogget   Min kostholdsfilosofi: south beach Svar med sitat
Gammel 29-07-10, 18:18   #199
Daurama
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 128
Daurama er på en erverdig vei

Sv: Velkommen til spørsmål & svar

Jeg lurer på om noen har tips til helsekoster i Oslo som har gode utvalg av lavkarbo ingredienser. Har vært på jakt etter sukring og JBK i flere helsekoster men ingen som fører dette. Så vist noen vil dele hvor de har handla så blir jeg veldig glad

Et spørsmål til.. hva er den store forskjellen på splenda og sukrin ? Kan de brukes om en annen når man baker ?

__________________



Delmål 1: -10 kg 1.4.16
Daurama er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 29-07-10, 19:39   #200
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Velkommen til spørsmål & svar

Opprinnelig lagt inn av Daurama, her.

Jeg lurer på om noen har tips til helsekoster i Oslo som har gode utvalg av lavkarbo ingredienser.

Jeg kjøper det på Smart Club, billigere enn helsekosten. Ellers har Helios (både majorstua og hausmannsgate) det. (Forresten heter det sukrin, uten g )

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar

Emneord
oppbækking


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Pannekaker (og inspirasjon til bruk) dingpot Middag 35 04-01-12 23:46
Påstand Summer Fysisk og mental helse 46 29-04-05 21:36
5 spørsmål, håper på mange svar *Tussi* Ketolysekuren 5 16-04-05 22:05


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:16.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no