Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Dr Lindbergs

Noen som kan komme med noen tips nå i starten?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 10-01-09, 19:41   #1
Luci06
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 4
Luci06 er på en erverdig vei

Noen som kan komme med noen tips nå i starten?

Vil nå for første gang prøve en diett, dr lindbergs. Jeg har boken hans(med oppskrifter i)
Jeg er svært lite fantasifull i matveien å trenger litt tips.
kan noen komme med noen frokost tips og middags tips? og hva som er lett å ta med seg på skolen til lunsj og mellommålltid...
Må man like cottage cheese for å ta dietten?

Luci06 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: vet ikke enda Svar med sitat
Gammel 11-01-09, 21:42   #2
session
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: stavanger
Alder: 43
Innlegg: 12
session er på en erverdig vei

Sv: Noen som kan komme med noen tips nå i starten?

Opprinnelig lagt inn av Luci06, her.

Vil nå for første gang prøve en diett, dr lindbergs. Jeg har boken hans(med oppskrifter i)
Jeg er svært lite fantasifull i matveien å trenger litt tips.
kan noen komme med noen frokost tips og middags tips? og hva som er lett å ta med seg på skolen til lunsj og mellommålltid...
Må man like cottage cheese for å ta dietten?

Hei!
Til frokost så spiser jeg enten omelett av 2 egg, sopp, paprika og skinke + en liten salat ved siden eller
3 ss cc, 1/2 grønn eple, 10 hakkede mandler og kanel, kjempegodt
Mellommåltid blir alltid en youplait 0,1 eller dobbel 0% og noen mandler, eller frukt + mandler.

Middag blir alltid fisk eller kylling med masse grønnsaker. Etter jeg var på ketolyse sliter jeg med å spise ris eller poteter, spiser et knekkebrødmåltid pr dag som c måltid, spiser aldri potet eller ris...
Man må ikke like cc for å ta "dietten"..Fedon er ikke en diett med en livstil Spis havregrøt, fiberrik, egg for eksempel...
Jeg er veldig rutine menneske å spiser stort sett det samme til frokost og lunsj hver dag, men jeg synes det er lettest med 2 fiberrik/rugknekkebrød med makrell i tomat til lunsj.. Lykke til,se på oppskrifts tråden så finner du masse godt

session er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Dr. Lindberg Svar med sitat
Gammel 14-01-09, 00:26   #3
betty86
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 13
betty86 er på en erverdig vei

Sv: Noen som kan komme med noen tips nå i starten?

Opprinnelig lagt inn av session, her.

Hei!
Til frokost så spiser jeg enten omelett av 2 egg, sopp, paprika og skinke + en liten salat ved siden eller
3 ss cc, 1/2 grønn eple, 10 hakkede mandler og kanel, kjempegodt
Mellommåltid blir alltid en youplait 0,1 eller dobbel 0% og noen mandler, eller frukt + mandler.

Middag blir alltid fisk eller kylling med masse grønnsaker. Etter jeg var på ketolyse sliter jeg med å spise ris eller poteter, spiser et knekkebrødmåltid pr dag som c måltid, spiser aldri potet eller ris...
Man må ikke like cc for å ta "dietten"..Fedon er ikke en diett med en livstil Spis havregrøt, fiberrik, egg for eksempel...
Jeg er veldig rutine menneske å spiser stort sett det samme til frokost og lunsj hver dag, men jeg synes det er lettest med 2 fiberrik/rugknekkebrød med makrell i tomat til lunsj.. Lykke til,se på oppskrifts tråden så finner du masse godt


Hei.
Jeg er også ny.
Synes det var en veldig bra "oppskrift" på en dag.
men på frokosten, hva med fettet som skal være der?
Og er det greit med rugknekkebrød?
Å hva er fiberrik?
Ble masse spørsmål her nå.. Håper du har tid til å svare
Vet du å forresten hva Lindberg sier til Lettprodukter?

betty86 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 14-01-09, 00:28   #4
betty86
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 13
betty86 er på en erverdig vei

Sv: Noen som kan komme med noen tips nå i starten?

Og hva forresten med lunch?

betty86 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 24-02-09, 22:06   #5
mamma87
Medlem
 
mamma87 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: trondheim
Innlegg: 412
mamma87 har en fantastisk aura rundt segmamma87 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Noen som kan komme med noen tips nå i starten?

dytter denne

__________________
mamma87 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 24-02-09, 23:23   #6
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Noen som kan komme med noen tips nå i starten?

Da jeg gikk på lindberg spiste jeg stort sett 1 stk yoplait youghurt 0,1 med 1 neve lindbergmusli til frokost. Noen ganger 3-4 rugsprø med lett gulost.
Men husk at de frokostene bruker opp c-måltidskvoten for resten av dagen...
Til lunsj ble det som regel salat, med kylling, eller egg og reker, tunfisk, ost+skinke eller noe sånt. Noen ganger med bønner eller kikerter i. Eller så ble det omelett av 2 egg, med bacon, eller pølsebiter, skinke e.l og ost på toppen. Dressing på salaten lagde jeg av youghurt med diverse krydder, eller 1 ss hamburgerdressing blandet oppi.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 25-02-09, 21:54   #7
session
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: stavanger
Alder: 43
Innlegg: 12
session er på en erverdig vei

Sv: Noen som kan komme med noen tips nå i starten?

Opprinnelig lagt inn av betty86, her.

Hei.
Jeg er også ny.
Synes det var en veldig bra "oppskrift" på en dag.
men på frokosten, hva med fettet som skal være der?
Og er det greit med rugknekkebrød?
Å hva er fiberrik?
Ble masse spørsmål her nå.. Håper du har tid til å svare
Vet du å forresten hva Lindberg sier til Lettprodukter?

Fettet på frokosten i omeletten er olivenolje til å steke i, og olje i salaten. Det er jo fett i eggeplommen og.(selv om det ikke er så gunstig)
Fettet i den frokosten med cottage cheese er i mandlene, masse bra fett.
Rugknekkebrød er bra, har hørt pumpernikelbrød er bra på fedon og.

Fiberrik er et slags knekkebrød, finnes i alle daglivare butikker. Du kan kjøpe med solsikke og tranebær.
Du skal velge lett produkter framfor produkter som helmelk, fløte osv.. Synes kesam er en bra erstatning for rømme.

session er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Dr. Lindberg Svar med sitat
Gammel 25-02-09, 22:01   #8
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Noen som kan komme med noen tips nå i starten?

Opprinnelig lagt inn av betty86, her.

hva med fettet som skal være der?

På lindbergs skal det vel ikke være fett til alle måltider? Det er meget begrenset hvor mye fett som er i kosten i forhold til f.eks Ketolyse.

Opprinnelig lagt inn av betty86, her.

Vet du å forresten hva Lindberg sier til Lettprodukter?

Han sier jatakk Så lenge fettet ikke er erstattet av karber. F.eks er Ekte Majones bedre enn lett fordi lettmajonmesen inneholder mer sukker. (Det beste er selvførlgelig å lage sjøl).
Men f.eks youghurt skal man velge yoplait 0,1 (ikke tine lett, den er det sukker i), og mager kesam fremfor rømme.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 26-02-09, 18:12   #9
mamma87
Medlem
 
mamma87 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: trondheim
Innlegg: 412
mamma87 har en fantastisk aura rundt segmamma87 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Noen som kan komme med noen tips nå i starten?

kan man ikke spise noe som helst av ferdigprodukt som;pølser,fiskekake,kjøttkaker etc?

__________________
mamma87 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 26-02-09, 18:37   #10
Marita
Seniormedlem
 
Marita sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Alder: 38
Innlegg: 1.426
Marita begynner å bli godt kjentMarita begynner å bli godt kjentMarita begynner å bli godt kjentMarita begynner å bli godt kjentMarita begynner å bli godt kjentMarita begynner å bli godt kjent

Sv: Noen som kan komme med noen tips nå i starten?

Joda.. det er ikke gode kilder til protein, men det kan spises

__________________
Besøk meg gjerne på: Maritas vei mot et bedre liv
Marita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Har funnet mitt eget opplegg :) Svar med sitat
Gammel 26-02-09, 20:12   #11
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Noen som kan komme med noen tips nå i starten?

Opprinnelig lagt inn av Marita, her.

Joda.. det er ikke gode kilder til protein, men det kan spises

Nja, når du følger Fedon kan du spise noe av det i små mengder. Men ikke på ketolyse. Det er som regel minst 6g karb. pr 100g, og da forsvinner karborasjonen fort + at det er de "dårlige" karbohydratene fra potetmel, maizenna, og eller hvetemel.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 26-02-09, 20:16   #12
Marita
Seniormedlem
 
Marita sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Alder: 38
Innlegg: 1.426
Marita begynner å bli godt kjentMarita begynner å bli godt kjentMarita begynner å bli godt kjentMarita begynner å bli godt kjentMarita begynner å bli godt kjentMarita begynner å bli godt kjent

Sv: Noen som kan komme med noen tips nå i starten?

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Nja, når du følger Fedon kan du spise noe av det i små mengder. Men ikke på ketolyse. Det er som regel minst 6g karb. pr 100g, og da forsvinner karborasjonen fort + at det er de "dårlige" karbohydratene fra potetmel, maizenna, og eller hvetemel.

Men nå er vi jo i fedon-forumet da.. så svaret er likevel ja, siden jeg ikke regner med det er ketolysespørsmål i fedonforumet

__________________
Besøk meg gjerne på: Maritas vei mot et bedre liv
Marita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Har funnet mitt eget opplegg :) Svar med sitat
Gammel 26-02-09, 20:30   #13
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Noen som kan komme med noen tips nå i starten?

Opprinnelig lagt inn av Marita, her.

Men nå er vi jo i fedon-forumet da.. så svaret er likevel ja, siden jeg ikke regner med det er ketolysespørsmål i fedonforumet

Ah, my bad Sto ketolyse i filosofi-feltet til hun som spurte

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 26-02-09, 20:37   #14
Marita
Seniormedlem
 
Marita sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Alder: 38
Innlegg: 1.426
Marita begynner å bli godt kjentMarita begynner å bli godt kjentMarita begynner å bli godt kjentMarita begynner å bli godt kjentMarita begynner å bli godt kjentMarita begynner å bli godt kjent

Sv: Noen som kan komme med noen tips nå i starten?

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Ah, my bad Sto ketolyse i filosofi-feltet til hun som spurte

Hehehe, det gjør ingenting

__________________
Besøk meg gjerne på: Maritas vei mot et bedre liv
Marita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Har funnet mitt eget opplegg :) Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Har så sykt dårlig fantasi,noen som kan komme med noen tips? Aadna Lavkarbo generelt 7 16-04-10 11:05
Ny på ketolyse, noen som vil bli med, eller komme med tips til meg? saro Ketolysekuren 4 04-12-08 12:19
Hei. Ny her. Noen som vil komme med en anbefaling? Lisekir Spørsmål og svar 3 19-03-08 03:16
Noen som har noen tips til noen proffe hår geler/paste? Aadna Generell diskusjon 2 02-08-06 00:15
noen som har noen tips? minimor Generell diskusjon 7 22-11-05 15:48


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:14.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no