Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Hvordan går det med kondisen på ketolyse?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 23-11-09, 18:49   #1
Jellyfish
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2008
Alder: 44
Innlegg: 14
Jellyfish er på en erverdig vei

Hvordan går det med kondisen på ketolyse?

Jeg er vant til å trene ganske mye, og er i ganske god form til tross for betydelig overvekt. Synes det er helt fantastisk å ta meg helt ut på en spinningtime, og gikk til toppen av Kilimanjaro for et par måneder siden. Har akkurat begynt på ketolysekuren, og vet jo at jeg ikke kan fortsette å trene på samme måten. Var likevel på spinning i morges, men tok det helt rolig. Stivnet ikke, men kjente på slutten av timen at jeg var ganske "tom" i beina. Imidlertid ble jeg nesten ikke sliten i pusten, og merket at jeg anstrengte meg mye mindre enn vanlig (hadde også mye lavere puls enn jeg vanligvis trener på). Det jeg lurer på er om jeg risikerer å få dårligere kondis av å gå på ketolysekuren? I og med at jeg trener på mye lavere intensitet enn jeg pleier?

__________________


Jellyfish er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 23-11-09, 19:45   #2
energibunten
Seniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2007
Alder: 52
Innlegg: 648
energibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjent

Sv: Hvordan går det med kondisen på ketolyse?

Ja du får dårligere kondis når intensiteten blir lavere enn normalt.

Så lenge du orker, så lenge du synes det er gøy og så lenge du står oppreist etter trening ;-) kan jeg ikke skjønne at du trenger å ta det så veldig rolig.

Bare følg med på om du skulle bli svimmel eller uvel nå i starten når du trener, men føler du deg fin så bare kjør på.

Å kjøre skikkelig hardt opp mot maks puls kommer til å føles tyngre enn før du la om kosten, men er egentlig ingen indikasjon på dårlig form, bare at kroppen gjerne ville hatt noe sukker å forbrenne.

Over tid klarer kroppen å trene opp fettforbrenningen til ditt maks, men neppe helt opp i maks puls. Men hva så ? trener du hardt får du mye igjen uansett.

energibunten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo, hel sunn mat Svar med sitat
Gammel 23-11-09, 21:43   #3
Jellyfish
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2008
Alder: 44
Innlegg: 14
Jellyfish er på en erverdig vei

Sv: Hvordan går det med kondisen på ketolyse?

Takk skal du ha! Leser mange steder at jeg ikke må slite meg ut, men jeg får bare prøve meg frem og håpe at beina henger med kondisen igjen etterhvert :-)

__________________


Jellyfish er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Ketolyse på DVD - hvordan er denne? Cornelia Ketolysekuren 5 02-10-09 05:54
Hvordan komme i gang med ketolyse? Misti Ketolysekuren 11 01-10-09 15:42
Hvordan reagere på ketolyse lille74 Ketolysekuren 1 23-08-09 21:59
Hvordan blir som regel den 3. uka på ketolyse? miss_chica Ketolysekuren 23 24-01-09 23:31


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:52.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no