Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

"Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Lukket tråd
 
Trådverktøy
Gammel 27-04-13, 09:19   #19601
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Dietta, her.

Gubben fyller 50 neste år, og vi skal ha fest med band som spiller 50-talls musikk, og kle oss i 50 talls klær. Da skal jeg ha kjole med polkadotter

Forøvrig, hvor lang tid i forveien bør jeg sende ut invitasjoner ? Folk må jo få litt tid på seg til å fikse antrekk.

De som kjenner dere vet jo at han har stordag og om dere har tenkt å feire sånn rundt de tider han faktisk har bursdag så holder det vel med et par mnd i forveien? Spesielt om han har på en tid av året der det er myyyye annet, i mai mnd f.eks., der er det jo gjerne konfirmasjoner, bryllup, langhelger, pinse og 17. mai som folk er opptatte med.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :)
Gammel 27-04-13, 10:10   #19602
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Rin, her.

Jeg kunne tilbudt deg min gamle, solide, anvendelige nokia lumia - men den er sjokkrosa.

Aww, snilt! Men sjokkrosa vet jeg ikke om jeg kan leve med, altså! Og så liker jeg litt tanken på å kjøpe en helt ny en, av flere grunner.

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Har i løpet av de siste te årene hatt først en HTC som var ok, så en Samsung s2 som var bra, men bl.a hadde elendig lyd. Dessuten har det skjedd flere ganger at oppdateringene fra Samsung har kræsjet hele operativsystemet på den (alle på gamlejobben var nede en hel dag pga det f.eks).
Nå har jeg en Sony experia v og elsker den! Ligger bedre i hånda, føles mindre plastic, sinnsykt bra kamera, bra lyd, overraskende bra batteritid (lader ca hver tredje dag selv når jeg kjører alle funksjoner) og det tar ca 40 min å fullade den. Ikke uten grunn den har knust f.eks eplefonen og de fleste andre i tester.
Tror den finnes i en litt mindre, rimeligere versjon også.

Ellers er a-mobil.no et bra sted å sjekke anmeldelser osv.

Takk! Jeg har jo IKKE peiling, men innrømmer glatt at jeg er et vanedyr, og har lagt min elsk på Sony Ericsson i en årrekke!

Opprinnelig lagt inn av Lemen, her.

Jeg har også Galaxy S2, og kommer nok til å velge ny Samsung neste gang jeg må ha ny. Batteritiden er drittdårlig, men mye av det kommer nok av at jeg har alt for mange småprogrammer som hele tiden synker mot wifi/ 3g. Dette går selvsagt an å slå av, eller velge å synkronisere sjeldnere. Var ikke fornøyd til å begynne med, men etter å ha kjøpt noen app'er, og fått et bedre tastatur, og et bedre sms-program enn det som hører med telefonen, så er jeg rimelig fornøyd. Alltid noen småting jeg synes var bedre på iPhonen, men alt i alt så er det mange flere ting som er bedre på Android.

Om du vil ha en billig mobil, så synes jeg også at du skal sjekke ut Huawei sine telefoner. Kjøpte Huawei G300 (omtrent 1000,- uten binding) til mamma for ca 6 mnd siden, og det er absolutt ingen dårlig telefon selv om den er billig. (Men den har jeg ikke fått tilpasset slik jeg ville hatt den.) Jeg hadde gjort som noen over her foreslo, gått inn på amobil.no og lest de ulike testene de har gjort, og gjort meg opp min egen mening.

Tusen takk for tips!


Takk for innspill, alle! Nå er jeg litt klokere. Har ikke tenkt å kjøpe ny mobil med én gang, men bruke god tid på å velge en jeg blir fornøyd med.
Det med silikondeksel var lurt!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 27-04-13, 10:25   #19603
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall, her.

De som kjenner dere vet jo at han har stordag og om dere har tenkt å feire sånn rundt de tider han faktisk har bursdag så holder det vel med et par mnd i forveien? Spesielt om han har på en tid av året der det er myyyye annet, i mai mnd f.eks., der er det jo gjerne konfirmasjoner, bryllup, langhelger, pinse og 17. mai som folk er opptatte med.

Han fyller i påsken, så planen var egentlig 3. mai. Men så fant vi ut at de nærmeste vennene våre er opptatt da, så da tenkte vi 10. mai.
Mai er den du måned, som du sier er det utrolig mye for foregår. Hm..... kanskje vi skal legge det til uken før påske. Får tygge litt på den.
Ja, 2 måneder er veldig god tid, jeg hadde 6 uker i hodet, så da er vi ikke så langt fra hverandre i tankeganen

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort....
Gammel 27-04-13, 10:34   #19604
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Naboen skal feire i september og vil flest mulig skal komme. Invitasjonen fikk vi før påske!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;)
Gammel 27-04-13, 11:00   #19605
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Naboen skal feire i september og vil flest mulig skal komme. Invitasjonen fikk vi før påske!

Ja, der kan du se. Folk er jammen meg ute i god tid.
Vi har takk og pris litt tid på oss enda, så en eller annen gang etter nyttår får vi sende ut. Tenker at lokaet og band kan bookes så fort vi setter datoen, så vi ikke risikerer at de er booket allerede

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort....
Gammel 27-04-13, 11:07   #19606
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Dietta, her.

Ja, der kan du se. Folk er jammen meg ute i god tid.
Vi har takk og pris litt tid på oss enda, så en eller annen gang etter nyttår får vi sende ut. Tenker at lokaet og band kan bookes så fort vi setter datoen, så vi ikke risikerer at de er booket allerede

Jeg ville valgt å feire før påske, i mai er det så utrolig mye - for ikke å snakke om at selskapslokaler og band er fullbooket i lange tider i forveien. Send ut innbydelsene i januar og feir like før påske - det er mitt råd.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/

Sist redigert av TrillTrall : 27-04-13 kl 11:34.
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :)
Gammel 27-04-13, 11:41   #19607
elien
Seniormedlem
 
elien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Alder: 56
Innlegg: 532
elien er en juvelelien er en juvelelien er en juvel

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Hehe, takk for mange gode pekere for en smart-n00b.

Kan fint ta til takke med en gammel modell, altså. Det er virkelig ikke så farlig til mitt bruk om den er av året eller ei, så lenge den er ny i den forstand at den er ubrukt.

Hører mange sier så mye pent om ... Samsung galaxy eller noe?! Bekreftes/dementeres?

Jeg har Smsung Galaxy S3, å er kjempefornøyd med den. Hadde S2 tidligere,
å den var også helt topp. Den har nå mannen.
Jeg kjøper nye, å han får de gamle av meg

__________________
Elin
elien er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tilbake på generell lavkabo
Gammel 27-04-13, 15:31   #19608
Lava
Seniormedlem
 
Lava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Filleby
Innlegg: 19.762
Lava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Sitat:

TREATING SORE OR SMELLY FEET

Soak your feet in 1 gallon of warm water and 1 cap-full of bleach. This takes the soreness out of your feet and kills bacteria that cause the smelly feet.

Er dette "bleach" for "klorin" å regne? Er dèt ok å sette føttene i da?

Eller finnes det noe annet alternativ?

Lava er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver noe annet...
Gammel 27-04-13, 16:07   #19609
Dilly
Seniormedlem
 
Dilly sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 1.886
Dilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressurs

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Lava, her.

Er dette "bleach" for "klorin" å regne? Er dèt ok å sette føttene i da?

Eller finnes det noe annet alternativ?

Det er sikkert ikke så farlig å sette føttene oppi en såpass svak klorblanding, for 1 kork er ikke mye... men ellers så sies det jo at grønnsåpefotbad også er kjempefint mot både infeksjoner og ellers. Jeg bruker bare grønnsåpe til slikt. Herlig, og med en skikkelig fet og guggete fotkrem etterpå, føler jeg meg som ei dronning.

__________________

Dilly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo
Gammel 27-04-13, 16:17   #19610
Kitsu
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Bergen
Alder: 39
Innlegg: 1.466
Kitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlys

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Er det sukker i gin?

__________________
~*~

Vårmål: Trene mer, spise rett, ikke fokusere så mye på vekten.

~*~
Kitsu er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse
Gammel 27-04-13, 16:20   #19611
Dilly
Seniormedlem
 
Dilly sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 1.886
Dilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressurs

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kitsu, her.

Er det sukker i gin?

Nei, det er ikke noe igjen av det etter brenningen. Ingen karbohydrater altså.

__________________

Dilly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo
Gammel 27-04-13, 23:26   #19612
Kitsu
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Bergen
Alder: 39
Innlegg: 1.466
Kitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlys

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Dilly, her.

Nei, det er ikke noe igjen av det etter brenningen. Ingen karbohydrater altså.

Takker. Vinmonopolets sider klarte ikke fortelle meg det.

__________________
~*~

Vårmål: Trene mer, spise rett, ikke fokusere så mye på vekten.

~*~
Kitsu er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse
Gammel 28-04-13, 17:19   #19613
Kanskje
Seniormedlem
 
Kanskje sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Hordaland
Innlegg: 1.046
Kanskje har en fantastisk aura rundt segKanskje har en fantastisk aura rundt seg

Re: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Lurer på en ting. Den fargen man får i solarium, er dem med på å beskytte huden når man er i ekte sol? Skal til syden i juni, og har ikke fått sol på kroppen enda, så da lurer jeg på om det hjelper å gå og ta solarium.

__________________
Kanskje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ikke noe akuratt nå
Gammel 28-04-13, 18:18   #19614
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Re: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kanskje, her.

Lurer på en ting. Den fargen man får i solarium, er dem med på å beskytte huden når man er i ekte sol? Skal til syden i juni, og har ikke fått sol på kroppen enda, så da lurer jeg på om det hjelper å gå og ta solarium.

Det kommer an på solariumtypen. Er det nye solarium med fullspekter-rør (BÅDE uvA og uvB) er min erfaring at man får noe beskyttelse. (Men omtent halvparten så mye som fargen ville tilsi om man hadde fått samme farge ute. - om det gir noen mening.)

Ellers anbefaler jeg Riemann p20 "once a day" om man ønsker brunfarge OG beskyttelse mot brenning. At den kun skal smøres på en gang om dagen er også en stor fordel, synes jeg. (Holder ikke dét må man i tilleg bruke solblokk - men aller helst trekke i skyggen.)

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere.
Gammel 28-04-13, 18:29   #19615
Dilly
Seniormedlem
 
Dilly sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 1.886
Dilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressurs

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Jeg tør ikke sånn solarium jeg... men ellers er jeg jo tøff og naturistisk nok. må jo følge med mannen, he he... og da er det vel ikke så lenge igjen før den sesongen starter. Egentlig kjempedeilig altså.

__________________

Dilly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo
Gammel 28-04-13, 19:50   #19616
Kanskje
Seniormedlem
 
Kanskje sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Hordaland
Innlegg: 1.046
Kanskje har en fantastisk aura rundt segKanskje har en fantastisk aura rundt seg

Re: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Jeg vil jo svært gjerne bli brun der nede, men samtidig beskytte huden som har levd uten sol et halvt år. Ikke gøy å få soleksem og måtte være bare i skyggen

__________________
Kanskje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ikke noe akuratt nå
Gammel 28-04-13, 20:28   #19617
jannesnuppa
Seniormedlem
 
jannesnuppa sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Hvor: Kristiansand
Innlegg: 556
jannesnuppa er ny på veien

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Rin, her.

Yes Platinum! Har ikke brukt annet siden jeg først fikk tips om det - vasker merkbart bedre enn både Sun og Finish. Ofte dyrt, men Rema har det billig. Aner ikke hvordan svenske priser er.


Signerer den det beste vaskemiddelet jeg også har brukt

__________________
Min journal
jannesnuppa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 28-04-13, 20:52   #19618
Sanney
Seniormedlem
 
Sanney sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Horten
Alder: 40
Innlegg: 1.220
Sanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlys

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

jaja, nå har jeg sun vaskemiddel for et år framover, så yes får vente men jeg må skaffe sånn glansmiddel imorra da. for imorra kommer maskinen, og når den er installert skal jeg vaske. "spart opp" oppvask for å prøve

__________________

Sanney er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf
Gammel 28-04-13, 21:13   #19619
Dilly
Seniormedlem
 
Dilly sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 1.886
Dilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressurs

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Her er det bare Yes oppvaskputer som gjelder i oppvaskmaskinen. Alt annet er jallah... plutselig ble det rent, liksom, så noe mååå det være.

__________________

Dilly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo
Gammel 28-04-13, 23:16   #19620
Kanskje
Seniormedlem
 
Kanskje sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Hordaland
Innlegg: 1.046
Kanskje har en fantastisk aura rundt segKanskje har en fantastisk aura rundt seg

Re: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kanskje, her.

Jeg vil jo svært gjerne bli brun der nede, men samtidig beskytte huden som har levd uten sol et halvt år. Ikke gøy å få soleksem og måtte være bare i skyggen

Og med "der nede" mente jeg selvsagt I SYDEN !!!

__________________
Kanskje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ikke noe akuratt nå
Gammel 29-04-13, 00:03   #19621
Lemen
Seniormedlem
 
Lemen sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 44
Innlegg: 2.788
Lemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastisk

Sv: Re: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kanskje, her.

Og med "der nede" mente jeg selvsagt I SYDEN !!!

Haha, måtte lese innlegget noen ganger før jeg kom til samme konklusjon, at det var Syden du mente.

__________________



Lemen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo
Gammel 29-04-13, 16:37   #19622
Lava
Seniormedlem
 
Lava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Filleby
Innlegg: 19.762
Lava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastisk

Sv: Re: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kanskje, her.

Jeg vil jo svært gjerne bli brun der nede, men samtidig beskytte huden som har levd uten sol et halvt år. Ikke gøy å få soleksem og måtte være bare i skyggen

Opprinnelig lagt inn av Kanskje, her.

Og med "der nede" mente jeg selvsagt I SYDEN !!!

Hahaha! Det kom jeg ikke PÅ en gang!

Lava er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver noe annet...
Gammel 29-04-13, 18:27   #19623
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Re: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kanskje, her.

Og med "der nede" mente jeg selvsagt I SYDEN !!!


Kofferten min var ikke oppe engang i dag, så syden var selvsagt.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere.
Gammel 30-04-13, 09:47   #19624
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Jeg skal hekle et pledd i en annen garntype/tykkelse enn det oppskriften sier.
Dermed kan jeg ikke forholde meg til det anntall nøster som står oppført.
Blir det riktig å rekne meter ?
Så hvis oppskriften sier 10 nøster = 1650 m, så kan jeg kjøpe 22 nøster av det jeg skal bruke, som også tilsvarer 1650 m

(Jeg kjøper noen ekstra da, for sikkerhets skyld. Må jo ha samme innfarging på hele pleddet).

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort....
Gammel 30-04-13, 11:23   #19625
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Dietta, her.

Jeg skal hekle et pledd i en annen garntype/tykkelse enn det oppskriften sier.
Dermed kan jeg ikke forholde meg til det anntall nøster som står oppført.
Blir det riktig å rekne meter ?
Så hvis oppskriften sier 10 nøster = 1650 m, så kan jeg kjøpe 22 nøster av det jeg skal bruke, som også tilsvarer 1650 m

(Jeg kjøper noen ekstra da, for sikkerhets skyld. Må jo ha samme innfarging på hele pleddet).

Nei, ikke sikkert at meter blir riktig heller. Det er jo ikke sikkert at du kan bruke samme krok, eller samme antall ruter. Det beste er å hekle noen prøvelapper (pute?) samme garn/mønster som du skal bruke og så bestille utifra det...

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere.
Lukket tråd


Aktive brukere som ser på denne tråden: 3 (0 medlemmer 3 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Enkle middager psilocybe Lavkarbo generelt 14 30-08-09 13:28
Noen som har vært på korte eller lange interaillturer? mofe Generell diskusjon 2 14-03-09 00:56
Enkle middagstips limala Oppskrifter 2 18-02-09 19:39
Korte treningsøkter er bra? Marianne Trening 14 30-01-05 18:34


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:56.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no