Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Kake/dessert og snacks

Pepperkaker!

Kake/dessert og snacks Her kan du poste dine lavkarbo-oppskrifter av desserter, snacks, lavkarbokaker og andre lavkarbovennlige godterier.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 03-12-09, 21:55   #1
cillesnuppa
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 123
cillesnuppa har en fantastisk aura rundt segcillesnuppa har en fantastisk aura rundt seg

Pepperkaker!

Da er lavkarbo pepperkaker i boks! Dessverre såpass gode at jeg får lyst på en til, men selvfølgelig ikke helt som vanlige!

Jeg har byttet ut mel med finmalte mandler.

50 gr smør smeltes i kjele
2 små ss sirup (jada!) og
4 ss sukrin røres inn i smøret.

Deretter rører du inn 2 ss fløte.

Lag en blanding av finmalte mandler og krydder, jeg brukte:
1/4 ts nellikk
1/4 ts pepper
1/4 ts ingefær
1/4 ts pepper
1/2 ts bakepulver
4 dl finmalte mandler

Rør dette inn i smørblandingen. Dette blir en tykk, seig masse. Jeg la 20 små topper på bakepapir og klemte de til runde kjeks med fingrene. Deigen er såpass seig at du kan bruke pepperkakeformer, men du må klemme ut deigen først.

Stekes midt i ovnen på 175 grader, ca 8 minutter.

Jeg fikk 40 kaker. Jeg regner karber slik: sirup 30 karb, smør 0,5, fløte 0,5, mandler 30. Dvs at hver kake har 1,5 - 2 karber.

Lykke til!

__________________
Min blogg: www.fristendelavkarbo.wordpress.com
cillesnuppa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 03-12-09, 22:12   #2
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: Pepperkaker!

Wow Dette må testes. Tusen takk for at du deler oppskift

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort.... Svar med sitat
Gammel 03-12-09, 23:07   #3
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Pepperkaker!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 04-12-09, 01:02   #4
lifejack
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 968
lifejack er en juvellifejack er en juvellifejack er en juvel

Sv: Pepperkaker!

Å, denne må jeg prøve! Prøvde meg på en improvisert pepperkakeoppskrift før idag, og den ble nemlig ganske forferdelig:P Men denne virker lovende! Tusen takk

lifejack er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Dag Viljen Poleszynski er en bra mann:) Svar med sitat
Gammel 04-12-09, 01:18   #5
slappfisken
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 27
slappfisken er på en erverdig vei

Sv: Pepperkaker!

Takk )! Prøve i morgen. Gleder meg alleredeP

slappfisken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 04-12-09, 09:43   #6
BlirFjong
Seniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Sandnes
Alder: 41
Innlegg: 595
BlirFjong er en juvelBlirFjong er en juvelBlirFjong er en juvel

Sv: Pepperkaker!

Høres bra ut, antar at det bare er 1/4 ts pepper og ikke ganger to som du har skrevet

Tror kanskje jeg må teste det ja!

__________________
30/30 i Jillian Michaels 30 day shred!!


BlirFjong er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyseinspirert livsstilsendring :-) Svar med sitat
Gammel 04-12-09, 15:36   #7
cillesnuppa
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 123
cillesnuppa har en fantastisk aura rundt segcillesnuppa har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Pepperkaker!

Korrekt observasjon, takk! De ble godt tatt i mot av barn og kollegaer

__________________
Min blogg: www.fristendelavkarbo.wordpress.com
cillesnuppa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 04-12-09, 19:41   #8
bondetuppa
Medlem
 
bondetuppa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Haugalandet
Alder: 48
Innlegg: 226
bondetuppa er ny på veien

Sv: Pepperkaker!

Hmm tror jeg får bryte avtalen jeg hadde med meg selv om å ikke bake noe i år hmmm

__________________
Sterkest er den person som heller vinner over seg selv enn andre (lao-tze)
bondetuppa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo - uten gluten og melkeproteiner. Svar med sitat
Gammel 25-11-12, 14:53   #9
Jem
Juniormedlem
 
Jem sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Oslo
Alder: 46
Innlegg: 16
Jem er på en erverdig vei

Sv: Pepperkaker!

Bakte disse nå nettopp, kjempegode! Mine ble kanskje litt tykke, så de ble litt seige etter 8 min steketid. Men satte ned ovnen til 100 grader og stekte de 10 min ekstra på rist, og da ble de ganske sprø etter å ha fått kjølt seg ned. Tjoho! Nå kan julen bare komme :-) Takk for oppskrift!

__________________
Work like you don't need the money, Love like you've never been hurt, Dance like nobody's watching
Jem er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo (LCHF) Svar med sitat
Gammel 25-11-12, 16:12   #10
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: Pepperkaker!


Noen som har prøvd disse uten sirup, eller har forslag til noe mer ketovennlig enn sirup ?

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort.... Svar med sitat
Gammel 25-11-12, 16:13   #11
Småspiseren
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Bø i Telemark
Innlegg: 270
Småspiseren er på en erverdig vei

Sv: Pepperkaker!

Opprinnelig lagt inn av Dietta, her.


Noen som har prøvd disse uten sirup, eller har forslag til noe mer ketovennlig enn sirup ?

kanskje man kan bruke Yacon sirup i stede for vanlig sirup? har ikke prøvd disse, men tror jeg skal gjøre det litt nærmere jul!

__________________
Min Journal - som jeg skal bli kjempeflink til å oppdatere
Småspiseren er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 25-11-12, 16:15   #12
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: Pepperkaker!

Ja, det er sikkert et godt forslag
Tenke, tenke.....

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort.... Svar med sitat
Gammel 25-11-12, 16:43   #13
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Pepperkaker!

Opprinnelig lagt inn av Dietta, her.


Noen som har prøvd disse uten sirup, eller har forslag til noe mer ketovennlig enn sirup ?

Mariann S har vel lagt ut oppskrift på pepperkaker med yaconsirup. Og de ser MYE mere ut som pepperkaker enn disse(som dog er veldig gode!).

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 25-11-12, 18:36   #14
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: Pepperkaker!

Opprinnelig lagt inn av Imse, her.

Mariann S har vel lagt ut oppskrift på pepperkaker med yaconsirup. Og de ser MYE mere ut som pepperkaker enn disse(som dog er veldig gode!).

Jepp, jeg har sett den, og den er lagret. Blir så forbasket luftig av tagatesse så jeg satser på sukrin i stedet. Har ikke yaconsirup heller jeg da - så jeg er fortsatt i tenkeboksen

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort.... Svar med sitat
Gammel 25-11-12, 19:04   #15
Drømmepie
Støttemedlem
 
Drømmepie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: Buskerud
Alder: 42
Innlegg: 6.953
Drømmepie er bare helt fantastiskDrømmepie er bare helt fantastiskDrømmepie er bare helt fantastiskDrømmepie er bare helt fantastiskDrømmepie er bare helt fantastiskDrømmepie er bare helt fantastiskDrømmepie er bare helt fantastiskDrømmepie er bare helt fantastiskDrømmepie er bare helt fantastiskDrømmepie er bare helt fantastiskDrømmepie er bare helt fantastisk

Sv: Pepperkaker!

Vil prøve disse en dag jeg og

__________________
Journalen

Startvekt 29.03..2021 89.3 kilo

Vekt per 03.08.2021 81.2
Drømmepie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Sunnere mat og mer aktivitet Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
"Pepperkaker" cilemora Kake/dessert og snacks 9 03-08-11 16:02
Podens Pepperkaker / kjeks med mandler Summer Bakst 5 03-11-07 19:21
Pepperkaker cilemora Lavkarbo generelt 1 02-11-07 21:45


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:51.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no