Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Mer enn 30 kg overvekt

Gikk på ketolyse, er nå gravid. Hva gjør jeg videre?

Mer enn 30 kg overvekt Vi som trenger å ta av 30 kilo eller mer står gjerne overfor ekstra store utfordringer. Her deler vi erfaringer, gir gode råd og støtter hverandre.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 20-03-09, 21:39   #1
~Buble~
Juniormedlem
 
~Buble~ sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Oslo-traktene
Innlegg: 45
~Buble~ er på en erverdig vei

Gikk på ketolyse, er nå gravid. Hva gjør jeg videre?

Ja, ikke lenge siden jeg meldte meg inn her.... har vel ihvertfall 33 kilo for mye nå.....Hadde 40

Har gått på ketolyse i snart 3 mnd....men, fant ut idag at jeg er gravid!
Har forstått det sånn at jeg da ikke kan fortsette på ketolyse, og det er jo greit det.
Var ikke helt planlagt, har jo en liten en på 7,5 mnd....to tette og en badehette Så kroppen har jo ikke rukket å komme tilbake der hvor den var.

Så til poenget mitt; gikk opp 32 kilo i forrige og vil ikke opp så mye igjen.... Har jo igjen en del fra forrige svangerskap og noe fra før av -
KAN JEG FØLGE EN "DIETT" ELLER LIVSSTIL NÅ SOM JEG ER GRAVID, SOM IKKE ER "FARLIG" FOR BEBBISSEN???

Er det noen som har noen tips eller erfaringer og dele???

Kjenner jeg har litt panikk for vekta

Takk for at du gadd og lese.......

__________________
1. Delmål - 105 kg NÅDD 26.8. 2. Delmål - 99,9 kg



~Buble~ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert.... Svar med sitat
Gammel 20-03-09, 22:05   #2
Megvel
Seniormedlem
 
Megvel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 51
Innlegg: 2.547
Megvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt av

Sv: Gikk på ketolyse...nå gravid...hva gjør jeg nå??

Fedon eller Atkins Vedlikehold er flott for gravide! Snakk med legen din om å holde vekta fremover, hvor lite du har lov til å gå opp i graviditeten!
Gratulerer med magen!

__________________
Nyttårsforsett: Å spise kun god mat som er bra for meg. Nå konvertert Atkins-spiser!!! Min journal-velkommen inn! Jeg er bestandig frisk, sånn er det! Ammehjelpen

Megvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: AIBTB Svar med sitat
Gammel 20-03-09, 22:47   #3
Metalpus.
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2006
Innlegg: 41
Metalpus. er på en erverdig vei

Sv: Gikk på ketolyse...nå gravid...hva gjør jeg nå??

Gratulerer så masse med graviditeten.
Anbefales ikke å være i ketose, men lavkarbo kan du gå på.
Men ta en prat med lege/jordmor så går nok det kjempe flott.

Lykke til videre med svangerskapet

__________________
metalPus
Metalpus. er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 21-03-09, 06:46   #4
Peach
Medlem
 
Peach sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 84
Peach er på en erverdig vei

Sv: Gikk på ketolyse, er nå gravid ... Hva gjør jeg videre?

Grattis med baby i magen!!

__________________
Peach er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Blodtypedietten Svar med sitat
Gammel 21-03-09, 09:09   #5
~Buble~
Juniormedlem
 
~Buble~ sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Oslo-traktene
Innlegg: 45
~Buble~ er på en erverdig vei

Sv: Gikk på ketolyse, er nå gravid ... Hva gjør jeg videre?

Takk takk.......da skal jeg ta en prat med legen min ganske så snart!!

__________________
1. Delmål - 105 kg NÅDD 26.8. 2. Delmål - 99,9 kg



~Buble~ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert.... Svar med sitat
Gammel 28-03-09, 22:12   #6
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Gikk på ketolyse, er nå gravid ... Hva gjør jeg videre?

Gratulerer så mye med spiren i magen!

Jeg gikk ned 10kg på lavkarbo våren 2006, også ble jeg uplanlagt gravid, men pytt sann Jeg fortsette å spise forsiktig og genrelt lavkarbo, men spiste rundt 50 karber om dagen og var litt mere løssluppen i helgene på knupp eller is.
Jeg begynte på 105 kg og var 110kg da jeg fødte SÅ det gikk kjempefint. Problemet var bare etterpå da jeg var på sykehus i 7 uker med babyen ( hun er født med et syndrom og hadde spisevansker og trengt ekstra o2 ), så gikk alt skeis, å prøve å spise lavkarbo på et sykehus når man knapt rekker middagen fordi man pumper eller sonder, det gikk ikke og jeg la på meg 10kg(!) på de ukene...
Og pga omstendighetene det første året, så økte kiloene på. Men det var fordi jeg ikke passet på. Hadde jeg orket og passet på, så hadde jeg ikke lagt på meg, men jeg gikk rundt og var trøtt, kvalm og utslitt hele tiden og orket knapt tanken på mat, og kastet meg da over det første og det beste.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 29-03-09, 10:48   #7
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Gikk på ketolyse, er nå gravid. Hva gjør jeg videre?

Jeg har forstått det sånn at det kun er dersom man akkurat har begynt med ketogen kost at det kan være uheldig for barnet, ettersom det frigis en del giftstoffer i kroppen den første tiden, som en slags utrensning.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 29-03-09, 12:32   #8
Veggpryd
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Romerike
Alder: 57
Innlegg: 2.462
Veggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt av

Sv: Gikk på ketolyse, er nå gravid. Hva gjør jeg videre?

Hvem er det som anbefaler at man ikke er i ketose under graviditeten? Synes det høres veldig rart ut. Bør man da spise brød eller sukker for å ikke være i ketose? Jeg forstår ikke dette, jeg.

Veggpryd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 29-03-09, 12:46   #9
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Gikk på ketolyse, er nå gravid. Hva gjør jeg videre?

Opprinnelig lagt inn av Veggpryd, her.

Hvem er det som anbefaler at man ikke er i ketose under graviditeten? Synes det høres veldig rart ut. Bør man da spise brød eller sukker for å ikke være i ketose? Jeg forstår ikke dette, jeg.

Som sagt, kroppen bør være godt vant ketosen, men om det endrer seg noe om man går opp i antall karber aner jeg ikke. Uansett bør man tenke langsomme karbohydrater i form av grønnsaker, kanskje også mer av gode ting som nøtter, bønner, linser og litt frukt. Men jeg tror heller ikke det er farlig å være i ketose når man er gravid, så lenge man ellers har følt seg ok i ketose.
Ketogene dietter (og lavkarbo generelt) er også bra for fruktbarheten, så det henger jo litt sammen

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 29-03-09, 12:47   #10
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Gikk på ketolyse, er nå gravid. Hva gjør jeg videre?

Opprinnelig lagt inn av Veggpryd, her.

Hvem er det som anbefaler at man ikke er i ketose under graviditeten? Synes det høres veldig rart ut. Bør man da spise brød eller sukker for å ikke være i ketose? Jeg forstår ikke dette, jeg.

Det var dette med frigitte giftstoffer, da! Og som Photo sier, om man er i ketose for å gå ned i vekt, sånn helt i straten, etc.
Dette kan ikke sammenlignes med steinaldermenneskene som ikke hadde noen miljøgifter i kroppen osv.

Man skal ikke spise brød og sukker, men øke på grønnsakene, spise litt frukt og for eksempel drikke melk!

Hven vil vel ta sjanser med en nytt, lite liv i magen?

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 07-04-09, 11:36   #11
~Buble~
Juniormedlem
 
~Buble~ sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Oslo-traktene
Innlegg: 45
~Buble~ er på en erverdig vei

Sv: Gikk på ketolyse, er nå gravid. Hva gjør jeg videre?

Takk for mange gode tips!!
Jeg kommer nok ikke til å fortsette med hardcore ketolyse, men øke noe mer på karboene i form av de trege....
Akkurat nå er det største problemet at fet mat og grønnsaker gjør meg usannsynlig kvalm

__________________
1. Delmål - 105 kg NÅDD 26.8. 2. Delmål - 99,9 kg



~Buble~ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert.... Svar med sitat
Gammel 07-04-09, 12:36   #12
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Gikk på ketolyse, er nå gravid. Hva gjør jeg videre?

Klarer du å spise creme fraiche og cottage cheese og litt bringebær? Det kan være en grei start på dagen. Jeg begynte dagen med en rute 86% sjokolade jeg, da jeg gikk med nr3 og det hjalp mye mot uggenheten på morran, jeg aner ikke hvorfor, men jeg fikk ikke i meg mat før etter en rute sjokolade og litt vann...
Tror det viktigste er å spise mat som ikke trigger blodsukkeret og får det på uttur.

Lykke til!

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 15-05-09, 14:20   #13
msb
Juniormedlem
 
msb sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20
msb er på en erverdig vei

Sv: Gikk på ketolyse, er nå gravid. Hva gjør jeg videre?

Hei, jeg har gått på ketolyse siden 12 januar (gått ned 10 kg men har fremdeles langt igjen til målet mitt) - og er nå gravid! Kjempeglad selvsagt, men også veldig redd for at kiloene skal "renne på". Vet ikke om jeg tør kjøre videre, og har tro på et variert kosthold i svangerskapet.... Men, 0,4 kg opp siste uken = superstresset! Veldig spent på å høre hva "Buble" velger å gjøre, om du har noen tips, og hvordan det går...

msb er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 18-05-09, 11:12   #14
nonta
Medlem
 
nonta sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Kr.Sand
Innlegg: 270
nonta har en fantastisk aura rundt segnonta har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Gikk på ketolyse, er nå gravid. Hva gjør jeg videre?

heisann:-) Gratulerer til de gravide. Mange gode tips her om langsomme karbo og grønnsaker. Jeg hadde ungått ketose..

Jeg prøvde også å leve lavkarbo da jeg ble gravid både første og andre gangen, men det skle ut etterhert. For meg ble det veldig krevende å ikke legge på seg, hormonene herjet fritt med konsekvenser for humør, hva man liker og orker,styrke i muskulatur og dagsform. Gikk opp 20 kg begge gangene, så nå er det på an igjen :-) JEg synes det er lettere å ta kampen når jeg ikke har leieboere og andre ukjente stormer som herjer med kroppen.
Prøver absolutt ikke å være demotiverende her, bare poengtere at om det ikke går så bra å ikke gå opp, så er det bare noen få måneder det gjelder, og etter fødselen er det jo deilig med trilleturer, og kanskje lettere å være aktiv og diettmotivert enn akkurat når man ikke har kontroll over magen uansett :-) (Tror jeg har lest i Nylander at det økte oksygenopptaket i svangerskapet holder seg ganske lenge etter fødselen og det er dermed lettere å komme i bedre form, og bare å få ungen ut letter jo godt på trykket :-))

nonta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: PureFood Lifestyle Svar med sitat
Gammel 26-05-09, 17:43   #15
The Dude
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 247
The Dude har en fantastisk aura rundt segThe Dude har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Gikk på ketolyse, er nå gravid. Hva gjør jeg videre?

Hos gravide hvor man har funnet ketoner i urinen under graviditet er det observert nedsatt IQ og lærevansker hos barnet. Man vet imidlertid ikke om skadene kommer av et generelt dårlig næringsopptak under svangerskapet eller om det kommer av ketonene. Få er villig til å eksperimentere med dette så det finnes ingen fasit.

"Gjeldende anbefaling" på engelsk:
http://www.ispub.com/journal/the_int...pregnancy.html


Sist redigert av The Dude : 27-05-09 kl 10:22.
The Dude er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vær snill med kroppen Svar med sitat
Gammel 26-05-09, 17:48   #16
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Gikk på ketolyse, er nå gravid. Hva gjør jeg videre?

Kan tenke meg at er man i ketose som gravid, så er det nok som oftest pga kvalme og oppkast. Jeg var kvalm og kastet opp i 9mndr første gangen og jeg raste ned i vekt de første månedene, jeg spiste maks et knekkebrød med salami og dagen og litt vann.. Jeg var på nippet til å bli innlagt pga dehydrering... Kan tenke meg at jeg var i ketose da, og jeg fikk jo ikke i meg noe næring!

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 11-06-09, 16:30   #17
Torilmor
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 3
Torilmor er på en erverdig vei

Sv: Gikk på ketolyse, er nå gravid. Hva gjør jeg videre?

Opprinnelig lagt inn av ~Buble~, her.

Ja, ikke lenge siden jeg meldte meg inn her.... har vel ihvertfall 33 kilo for mye nå.....Hadde 40

Har gått på ketolyse i snart 3 mnd....men, fant ut idag at jeg er gravid!
Har forstått det sånn at jeg da ikke kan fortsette på ketolyse, og det er jo greit det.
Var ikke helt planlagt, har jo en liten en på 7,5 mnd....to tette og en badehette Så kroppen har jo ikke rukket å komme tilbake der hvor den var.

Så til poenget mitt; gikk opp 32 kilo i forrige og vil ikke opp så mye igjen.... Har jo igjen en del fra forrige svangerskap og noe fra før av -
KAN JEG FØLGE EN "DIETT" ELLER LIVSSTIL NÅ SOM JEG ER GRAVID, SOM IKKE ER "FARLIG" FOR BEBBISSEN???

Er det noen som har noen tips eller erfaringer og dele???

Kjenner jeg har litt panikk for vekta

Takk for at du gadd og lese.......

Hei du! Ikke fortvil - bruk og lev etter Dr.Fedon Lindberghs råd og du går IKKE opp i vekt mer enn det du skal.

Lykke til! Hilsen en mormor

Torilmor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvor mye gikk dere ned første uken på Ketolyse? ~Buble~ Ketolysekuren 35 22-01-09 20:47
Gravid på ketolyse? Pombagirl Ketolysekuren 3 03-01-09 21:00
Hvor mye gikk dere ned andre uka på ketolyse? -7kgtakk Ketolysekuren 6 22-09-08 10:53
Prøve å bli gravid på ketolyse? lill Ketolysekuren 4 19-06-08 20:22
Skal begynne på ketolyse! Har gått på Atkins før, men gikk ikke ned et gram! **Angelica** Ketolysekuren 25 11-02-07 18:04


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:43.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no