Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Utskeielse i julen

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 12-12-09, 03:08   #1
viet60
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Tønsberg
Alder: 63
Innlegg: 60
viet60 er på en erverdig vei

Utskeielse i julen

Jeg har holdt meg unna karboer siden 1 aug, og mistet 25 kg. Nå er det jul, og det jeg lurer på, er hva som skjer hvis jeg skeier ut på julaften, kun denne ene dagen. Jeg tenker på noen poteter til ribben,sau og tilbehør+pluss litt kaker.

Kommer jeg til å rase opp mange kg pga denne ene dagen?

__________________


viet60 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: SKALDEMAN/KETOLYSE Svar med sitat
Gammel 12-12-09, 05:40   #2
Anne
Tar i mot hjelp....
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 22.191
Anne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastisk

Sv: Utskeielse i julen

Gratulerer med fantastisk resultat

Du raser slett ikke opp flere kilo ved å spise litt karber en dag, faren er vel at du ikke klarer å la karber være dagen etter heller. Eller at du risikerer å bli uvel på julaften pga karber... Det har jeg opplevd den ene gangen jeg skulle spise karber midt i prossessen. Det unner jeg deg ikke.

Velg dine karber med omhu, men kos deg på julaften...

__________________
2007 var mitt år. 2008 ble enda bedre og 2009 var topp. 2010 ble et blandingsår, men nå kommer et fantastisk 2011 Prøver igjen for 2012... og på nytt i 2013...så kom 2014 med masse glede og tre nye barnebarnog nå er det 2017 og enda to nye barnebarn

Sist redigert av Anne : 18-12-09 kl 12:44.
Anne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg og MUP Svar med sitat
Gammel 13-12-09, 00:14   #3
JeanR
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Dec 2009
Innlegg: 5
JeanR er på en erverdig vei

Sv: Utskeielse i julen

Jeg lurer på det samme..tror det vil ta noen dager før man kommer i ketose igjen?

JeanR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 13-12-09, 10:50   #4
sirimor
Seniormedlem
 
sirimor sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2005
Hvor: Askim
Alder: 58
Innlegg: 1.813
sirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurs

Sv: Utskeielse i julen

Det tar noen dager ja å komme tilbake i ketose, og vel en uke å komme i "vater" igjen.

sirimor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 13-12-09, 15:06   #5
m.f
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Rygge
Alder: 48
Innlegg: 65
m.f er på en erverdig vei

Sv: Utskeielse i julen

Jeg "måtte" sette kuren litt tilside igår, da utdrikkingslag, gjester og "normal mat" krevde sitt. Magen reagerte- for å si det mildt sagt. Ingen god opplevelse! Heller ikke lett å la restene fra igår stå, man er sulten på en helt rar måte etter forrige måltid når man spiser masse karber. På'n igjen i morgen. Veldig bra resultat du har forresten! way to go!

__________________
m.f


m.f er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Akkurat nå: Easylife Svar med sitat
Gammel 14-12-09, 02:02   #6
Lasse
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 46
Lasse er ny på veien

Sv: Utskeielse i julen

Kaker er godt, men ikke så godt som å gå ned i vekt Poteter smaker ingenting, og surkål/rødkål kan du jo lage selv med veldig lite karbo i.

__________________
Lasse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 14-12-09, 10:30   #7
Lillevoff
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2009
Innlegg: 186
Lillevoff er ny på veien

Sv: Utskeielse i julen

Jeg tenker også: "poteter? Blææh"
Det smaker jo ikke stort, er bare fyllstoff som gjør deg tung og uggen i magen.

Da hadde jeg heller kost meg med en berlinerkrans ekstra og skippa potetene altså!

Nå skal det sies at det er nettopp dette jeg planlegger å gjøre. Jeg skal gå inn for å spise så ketogent som mulig ved selve måltidene, men unne meg en og annen julegodisbit som jeg føler for. Dette gjorde jeg i forbindelse med en julebordstur, kombinert med mye gåing, og det gikk overraskende bra. Men jeg kjenner meg selv, og vet at jeg klarer å ta den ene berlinerkransen eller smultringen.

__________________
Start 01.09.2009
Delmål 1,2 & 3: -9kg oppnådd 02.11.2009, -9kg oppnådd 01.04.2010! -7kg oppnådd 07.10.2010!
Delmål 4:


Lillevoff er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 16-12-09, 19:56   #8
Meatscience
Medlem
 
Meatscience sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Drammen
Alder: 48
Innlegg: 120
Meatscience er på en erverdig vei

Sv: Utskeielse i julen

Min erfaring fra en dags utskeielse nylig:

Jeg feiret "julaften" på lørdag, fordi jeg skal feire jul i UK i år og ikke får vært sammen med min familie da. Jeg spiste ikke poteter til julemiddagen (ribbe), og savnet det ikke i det hele tatt! Tok litt ekstra grønnsaker og surkål i stedet, og koste meg noe voldsomt. Men jeg spiste en god del berlinerkranser, sjokolade og marsipan, fast bestemt på at det var bare denne ENE dagen.

Jeg blir ikke dårlig av en utskeielse, men oppblåst og ganske trøtt og slapp. Dagen etter var det tilbake til normal, ketogen kost.

Utskeielsene gjorde at vekta viste halvannen kilo mer søndag kveld. Jeg kom i ketose i løpet av mandagen, men fortsatt (i morges, altså 4 dager senere) henger den ene kiloen igjen og det er jo litt demotiverende. Men det er jo bare å prøve å ikke tenke så mye på det, for den forsvinner vel snart.

__________________


Startet mandag 3. august 2009. Er faktisk ikke overvektig lengre
i beg. av februar 2010! Jobber med ønskekiloene nå.
Meatscience er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 17-12-09, 00:52   #9
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: Utskeielse i julen

Opprinnelig lagt inn av Meatscience, her.

Utskeielsene gjorde at vekta viste halvannen kilo mer søndag kveld. Jeg kom i ketose i løpet av mandagen, men fortsatt (i morges, altså 4 dager senere) henger den ene kiloen igjen og det er jo litt demotiverende. Men det er jo bare å prøve å ikke tenke så mye på det, for den forsvinner vel snart.

Det er bare vann. Man klarer ikkle å legge på seg 1,5 kg på én dag. Hos meg tok det litt over en uke før kroppen slapp vannet igjen. Så bare slapp av og fortsett med å spise lavkarbo.

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC Svar med sitat
Gammel 18-12-09, 12:22   #10
Torkil
Seniormedlem
 
Torkil sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Arendal
Alder: 65
Innlegg: 1.714
Torkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastisk
Smile

Sv: Utskeielse i julen

Hei
Når det gjelder "utskeielse" / pause med ketolysedietten i julen må dere tenke på at kroppen har nedregulert evnen til å omsette karbohydrat, og at det tar noen dager før evnen til å fordøye karbohydrat er normalisert.
Går man fra en lenger ketoseperiode til høykarbohydrat, klarer fordøyelsen ikke umidddelbart å nedbryte alt. Det medfører mageknip, luftsmerter, diarre og uvelfølelse, slapphet/svimmelhet.
Rådet blir derfor å skeie moderat ut den/de dagene man tar pause. ELLER starte 22/12 med gradvis økning av karbohydratmengden slik man kan skeie skikkelig ut juleaften. ( den siste metode anbefaler jeg prinsipiellt IKKE, da vi jo må leve med moderate mengder KH (spesiellt høyglykemiske) etter slankingen uansett, og det er psyikisk feil å "belønne" seg selv med en svær utskeielse.)
I praksis: Spis kjøtt fisk og grønnsaker ad libitum og spis litt brød, litt potet etc. Vær forsiktig med godteri, smak godt på hver bit i stedet for bevisstløs å hive innpå den ene etter den andre.
Julen er gledens og familiens tid, maten er egentlig sekundær.
Jeg ønsker dere alle en riktig god Jul
Og et godt nyttår.
Torkil

Torkil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 18-12-09, 22:31   #11
Meatscience
Medlem
 
Meatscience sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Drammen
Alder: 48
Innlegg: 120
Meatscience er på en erverdig vei

Sv: Utskeielse i julen

Opprinnelig lagt inn av Aeryth, her.

Det er bare vann. Man klarer ikkle å legge på seg 1,5 kg på én dag. Hos meg tok det litt over en uke før kroppen slapp vannet igjen. Så bare slapp av og fortsett med å spise lavkarbo.

Ja, nå er jeg nesten nede på det jeg var sist fredag. Så det går greit!

Og tusen takk til Torkil for noen gode råd, det er fint å høre hva "sjefen sjøl" tenker om julens utskeielser.

__________________


Startet mandag 3. august 2009. Er faktisk ikke overvektig lengre
i beg. av februar 2010! Jobber med ønskekiloene nå.
Meatscience er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 18-12-09, 22:39   #12
lionesse
Medlem
 
lionesse sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Spania
Innlegg: 315
lionesse har en fantastisk aura rundt seglionesse har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Utskeielse i julen

Jeg har hørt så mange her si at de blir uvel og får diverse andre plager når de skal belønne seg selv med en utskeielse, at jeg tror jeg kommer til å satse på en lavkarbo jul, i størst mulig grad. Men en liten lefsebit vil jeg ha julaften....

Skal la marsipanen fare!

lionesse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egekomponert Svar med sitat
Gammel 19-12-09, 01:04   #13
streber
Seniormedlem
 
streber sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: trøndelag
Alder: 48
Innlegg: 18.961
streber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastisk

Sv: Utskeielse i julen

Har hatt 1 utskeielsesdag etter starten for 2 1/2 mnd siden, ble overhodet ikke dårlig, fortere METT enn før- men DEN er grei. Skulle nesten ønske jeg ble skikkelig dårlig, for da hadde det kanskje ikke fristet med utskeielser i julen. Men jeg er et julemenneske, elsker alt med den- inkludert maten. Så jeg skeier nok ut det jeg har bestemt meg for tenker jeg, men potet/ris/ pasta/ brød savner jeg ikke( har allltid elsket alt det, kuttet heller ut middag før)Så det kommer jeg ikke til å skeie ut med, skeier heller ut med de tingene som utelukkende hører julen til uansett,men er i gang med lavkarbo baking nå, så det blir nok ikke så mye søtsakerutskeielser som jegvhadde bestemt metg for, var jo så mye godt her inne på sidene.Mannen min skjønner ikke hvorfor jeg mener jeg må ha minst en kveld til med baking før jul....... sier han som har hjulpet GODT til med å smake på alt jeg baker he heSamtidig som han gjør det, suser han ned i vekt- 12 kg på 10 uker.Mends jeg bare håper å ikke gå opp for mye, så håper jeg på litt bedre resultater når jeg starter på ny den 2. januar.

streber er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fitline Svar med sitat
Gammel 19-12-09, 01:35   #14
Meatscience
Medlem
 
Meatscience sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Drammen
Alder: 48
Innlegg: 120
Meatscience er på en erverdig vei

Sv: Utskeielse i julen

Opprinnelig lagt inn av lionesse, her.


Skal la marsipanen fare!

Jeg vet ikke om jeg bør si det, men Cavalier har sukkerfri marsipan og den er utrooolig god....den skal jeg ta med til neste juleselskap, sammen med litt konfekt laget av mørk sjokolade og cocosa. Men kan jo ikke spise mye sånt, da blir jeg i hvert fall dårlig i magen, men orker ikke så mye om gangen uansett.

__________________


Startet mandag 3. august 2009. Er faktisk ikke overvektig lengre
i beg. av februar 2010! Jobber med ønskekiloene nå.
Meatscience er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Utskeielse ... Nuppe Generell diskusjon 8 25-10-09 23:39
Utskeielse Tonemi Mer enn 30 kg overvekt 2 12-10-09 11:42
julen ? stinasol Lavkarbo generelt 31 26-10-06 01:37
Julen er over Summer Generell diskusjon 0 02-01-06 22:48


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:36.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no