Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

For raskt ned i vekt? Kosthold OK?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 10-02-10, 20:38   #1
andreasoe
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 163
andreasoe er på en erverdig vei

For raskt ned i vekt? Kosthold OK?

Hei!

Begynte på ketolysekuren 1.februar.

har siden det gått ned ca 4-5kg. Har tania vekt, og denne viser at muskelmassen min går ned og fettprosenten går opp og ned som en jojo..
Er dermed redd at jeg tærer muskler istedenfor fett!. Er i ketose kontinuerlig.

Lever for det meste på mix av salater med kjøtt, kalkunkjøtt og kylling med dressing, biffer og omeletter, og legger til cottege cheese, bacon, salat, agurk, paprika, rømme, fløte blandt annet..

Spiser nok litt for lite proteiner og fett.. har derfor bestilt proteipulver (MyoProtein) og casein (fett som man tilsetter i kaffe og te) for å ta i tillegg til kosten.

Høres dette greit ut, eller er jeg på villspor? Er det noe jeg bør gjøre annerledes?

__________________


andreasoe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 10-02-10, 20:58   #2
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: For raskt ned i vekt? Kosthold OK?

vektnedgangen de første ukene er for det meste vann så det bremser litt ned etterhvert.
Når det gjelder tæring på musklene, så må du gi det noen uker til, før du kan si om det er noe reell forandring.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 10-02-10, 21:06   #3
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: For raskt ned i vekt? Kosthold OK?

Sånne hjemme-tanita-vekter er vel ikke av de beste, akkurat. For å kunne få et riktig bilde må du nok bruke den en stund.

Men ... Casein, det er da meg bekjent melkeprotein?
Jeg tror du bør satse på å få i deg litt mer fett via naturlige kilder også, rødt kjøtt med mettet fett, og ikke bare kylling og kalkun. F.eks bacon og nakkekoteletter med godt med marmorering, og smør og kokosmelk er gode kilder til mettet fett!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 10-02-10, 22:05   #4
andreasoe
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 163
andreasoe er på en erverdig vei

Sv: For raskt ned i vekt? Kosthold OK?

Mente cocosa! ikke casein

Okei, så muskler tæres ikke opp i løpet av noen dager? har ikke fått trent en hel siden jul pga ferie og forskjølelse..

__________________


andreasoe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 10-02-10, 22:09   #5
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: For raskt ned i vekt? Kosthold OK?

Opprinnelig lagt inn av andreasoe, her.

Okei, så muskler tæres ikke opp i løpet av noen dager?

For det første så skal du i prinsippet ikke miste nevneverdig muskelmasse dersom du følger prinsippene til ketolysekuren. Men da må du få i deg nok fett og proteiner (fra en halv til to gr protein pr kg kroppsvekt pr dag, etter aktivitetsnivå. Men det reguleres fint om du spiser nok fett og nok grønnsaker ). Og om musklene dine skulle tæres på på grunn av vektnedgang så ville det ikke skje i løpet av dager, i hvert fall!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 10-02-10, 22:33   #6
andreasoe
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 163
andreasoe er på en erverdig vei

Sv: For raskt ned i vekt? Kosthold OK?

Takker for svar

Siste spørsmålet i denne tråden..

Hvordan er fordelingen? Er det slik at det skal være høyere fordeling på Fett?

Feks:

Proteiner Fett Karbohydrater
25% 70% 5%

Eller gjelder dette kun skaldeman?

Hva er "ok" for ketolysekost?

__________________


andreasoe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 10-02-10, 22:36   #7
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: For raskt ned i vekt? Kosthold OK?

Den sammensetningen er helt fin på Ketolyse også! Men med et slingringsmonn på 20-25 gr proteiner, og gjerne 70-75 på fett. Gjerne mer fett, også!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 10-02-10, 23:09   #8
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: For raskt ned i vekt? Kosthold OK?

Du har lest ketolyseboka ikke sant? Det er måltidsforslag i boka, og de kan være greit å bruke som veiledning for hvordan du setter sammen måltidene.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 11-02-10, 13:06   #9
BitTorres
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Østfold
Innlegg: 553
BitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlys

Sv: For raskt ned i vekt? Kosthold OK?

Det ser ut som om andelen protein er en tanke høy. Men til å begynne med er det viktig i det hele tatt å kunne klare overgangen til et annet kosthold, dette er tross alt noe du skal spise resten av livet, ikke bare til du har gått ned i vekt. Selv ligger min fettprosent på 82-85, resten protein. Jeg trener relativt mye, så det kan hende det virker litt ekstremt med så mye fett. Litt slitsomt kan det også være i begynnelsen, å få tak i så mye fett. Det går mye i smør og cocosa. Cocosa kan du spise med skje, en ypperlig måte å få i seg mengder av sunt mettet fett. Om du da ikke kjøper den som er litt raffinert, den kan du godt ha i te og kaffe, null smak. Men vær forsiktig med for mye fett, for kroppen må lære seg dette, den også. Jeg var ganske tøff, så jeg tok noen kvelder med kvalme og ubehag, som er det kroppen reagerer med da den får ekstreme mengder med fett. Tar du et skritt av gangen, og øker med en teskje om dagen (jeg kjørte på 3 spiseskjer med en gang), vil det gå fint. Men husk at karbohydrater er noe kroppen ikke trenger - i det hele tatt. Damer har i det store og det hele vanskelig å akseptere det

BitTorres er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 11-02-10, 13:15   #10
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: For raskt ned i vekt? Kosthold OK?

Opprinnelig lagt inn av BitTorres, her.

Men husk at karbohydrater er noe kroppen ikke trenger - i det hele tatt. Damer har i det store og det hele vanskelig å akseptere det

Har vi?
Nå vil jeg gjerne oppfordre deg til å se etter hvilket underforum du svarer i. Trådstarter går på ketolysekuren. Og når det gjelder om vi trenger karbohydrater eller ikke, så er jeg i prinsippet enig med deg. Men det er jo ikke akkurat farlig å spise grønnsaker tilsvarende femten-tjue gram karbohydrater om dagen, eller mer for den saks skyld, og for mange kan det være akkurat den variasjonen som utgjør et koshold de kan leve med over tid. Grønnsaker er jo godt også!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 11-02-10, 15:52   #11
andreasoe
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 163
andreasoe er på en erverdig vei

Sv: For raskt ned i vekt? Kosthold OK?

Hvor mye trenger man totalt da? Veier rundt 88. 173 høy.

Spiser rundt 3 ganger om dagen, maks 4. Går ofte i salater gitt. (både frokost og lunsj idag, med kylling, egg, salat, paprika, skinke og litt dressing,

middag ikveld blir 200g indrefile med salatmix..

mao sliter jeg å få i meg nok fett tror jeg!

__________________


andreasoe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Svar

Emneord
februarstarter, ketolyse, kosthold


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Mellommat/raskt måltid. Hva er best? Lava Ketolysekuren 13 25-02-10 22:09
Enkelt og raskt mandelbrød Cornelia Bakst 4 25-02-10 14:52
Trenger raskt svar om kokos Søster Spørsmål og svar 2 08-06-08 22:13
Noen som kan svare meg raskt? (Ang minimais) cilemora Lavkarbo generelt 5 28-01-08 23:52
fitday-trenger svar raskt ! nøtta Generell diskusjon 6 07-02-06 22:53


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:51.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no