Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Annen mat

Auberginesalat

Annen mat Her kan dere poste alt det som ikke passer under de andre kategoriene. Feks. lavkarbosauser, dressinger, og gode erstatninger for ting en savner når en spiser lavkarbomat.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 23-06-12, 21:52   #1
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk
Post

Auberginesalat

Auberginesalat
(4 porsjoner)

1 stor aubergine
1 liten løk
2 store tomat er
3 ss hakket kruspersille
2 fedd hvitløk
saften av 1 sitron
1 ½ dl olivenolje
½ ts salt
¼ ts pepper

Fremgangsmåte

-Skjær auberginen i to på langs og strø på salt og la dette stå 5 minutter. Fuktighet og bitterstoffer trekkes ut på denne måten. Tørk vekk med papir.
-Smør snittflaten på auberginen med litt olje og stek den på sterk varmei en stekepanne med snittflaten ned i 10-15 minutter under lokk. Auberginen skal bli god og myk og godt stekt
-Finkutt tomatene, løk og hvitløk og bland dette i en bolle med persille, sitronsaft og olivenolje.
- Skrap ut kjøttet på auberginen og finkutt dette og ha det i bollen. Bland alt og smak til med salt og pepper.

Veldig godt til grillet kjøtt




Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Svar

Emneord
aubergine, auberginesalat, grill, salat


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:10.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no