Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Eurodiett

Smør og eurodiett

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 25-06-07, 19:47   #1
Migica
Juniormedlem
 
Migica sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Oppland
Alder: 41
Innlegg: 26
Migica er ny på veien

Smør og eurodiett

Hei! Er ny her på forumet og har akkurat begynnt med Eurodietten.
Ser noen skriver her at dere steker pannekakene i smør, er det "lov" å bruke smør til steking?
Er som sagt helt fersk på dette så hadde vært fint med noen gode råd fra dere!

__________________
Kom kiloer som siger på, nå skal du motstand finne!
Migica er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 25-06-07, 20:02   #2
Sascha
Juniormedlem
 
Sascha sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 19
Sascha er på en erverdig vei

Sv: Smør og eurodiett

Hei ! Jeg lurte på om noen her har prøvd FRIBOL dropsene/halspastiller som selges på apotek ? De er visstnok helt frie for karbohydrater....laget for diabetes pasienter........

Sascha er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert, lavkarbo Svar med sitat
Gammel 25-06-07, 20:11   #3
Sascha
Juniormedlem
 
Sascha sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 19
Sascha er på en erverdig vei

Sv: Smør og eurodiett

Jeg er klar over at jeg ikke svarte på spørsmålet, men det kan jeg ikke heller, hva er eurodiett ? er ganske ny på dette selv.

Sascha er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert, lavkarbo Svar med sitat
Gammel 25-06-07, 20:24   #4
Enid
Seniormedlem
 
Enid sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 3.583
Enid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressurs

Sv: Smør og eurodiett

Jeg fikk vite av legen at det var ok å bruke 1/2 til 1 ts med meierismør pr dag
ps: Friboldropsene er konge! Kjempegode

Enid er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 25-06-07, 20:24   #5
THE
Seniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2004
Hvor: Oslo
Alder: 51
Innlegg: 532
THE er ny på veien

Sv: Smør og eurodiett

http://www.eurodiet.com/index.php?lang=en

Sjekk siden, du. Vet ikke når det er tillatt, uansett er det vel 1-2 ss olje om dagen. Mulig du kan bruke litt smør. Jeg gjør det, men er ikke helt trofast mot dietten, og det ville jeg anbefale deg å være de første fasene.

Lykke til!

__________________







THE er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg - sånn ca.. Svar med sitat
Gammel 25-06-07, 20:25   #6
tech
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2007
Alder: 35
Innlegg: 262
tech er ny på veien

Sv: Smør og eurodiett

Jeg kan ikke sikkert svare på spørsmålet om smør, men jeg tror kanskje at det foretrekkes at du bruker enten smør (ikke margarin) eller kaldpresset olje til å steke (ikke varmebehandlet).

Angående Fribol, så er det mange tråder som kanskje kan hjelpe deg, dette er en av de: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=3765

Og hva Eurodiett er:

Sitat:

Ved Dr. Lindbergs Klinikker benytter legene Eurodiet- metoden som et hjelpemiddel i vektreduksjonsprogrammet til personer med helseskadelig overvekt.

Hva er Eurodiet?

• En effektiv vektreduksjonsmetode beregnet på personer med helseskadelig overvekt

• Produkter med meget lavt energi- og karbohydratinnhold og høyt proteininnhold som benyttes som måltidserstatninger

• Produktene er av høy kvalitet og det finnes en rekke ulike smaksvarianter

• Eurodiet gjennomføres kun under oppfølging av leger som er opplært i bruk av metoden

• Metoden er strukturert i fire faser, men skreddersys til dine behov

• Eurodiet er innledningen til en permanent omlegging av kosthold og livsstil

De fire fasene

Fase 1. Proteinfasen:
Dette er en effektiv startfase for deg som har høy vekt og/eller svært høy insulinproduksjon. Fasen kan vare mellom 10 og 30 dager avhengig av ulike forhold som din medisinske diagnose, motivasjon og praktiske forhold. I fase 1 spiser du 4-5 måltider kun bestående av Eurodietprodukter og et utvalg grønnsaker. Dersom du følger metoden nøyaktig, vil kroppen etter ca. 2-3 dager forbrenne mer eller mindre utelukkende fett. Den relativt betydelige vektreduksjonen du oppnår i løpet av proteinfasen gir deg motivasjon til å fortsette.

Fase 2. Selektiv ernæring:
Denne fasen kan vare mellom 20 og 40 dager og bør som regel følge etter fase 1. Det er imidlertid også mulig å begynne direkte med fase 2 i samråd med legen. I denne fasen byttes ett Eurodietmåltid ut med ett høyprotein- og lavkarbohydratmåltid. Det vil si at du spiser 3-4 proteinmåltider med Eurodiet produkter og grønnsaker i tillegg til ett måltid som består av kjøtt eller fisk og grønnsaker.

Fase 3. Gradvis reinnføring av karbohydrater
I denne fasen skal du bytte ut enda et Eurodietmåltid med et høyprotein- og lavkarbohydratmåltid og gradvis innføre lavglykemiske karbohydrater. Vektreduksjon skjer noe langsommere i denne fasen og du sikrer vektstabilisering. Du vil som regel spise 2 høyprotein og lavkarbohydrat måltider og 2-3 Eurodiet produkter i tillegg til 1-2 porsjoner frukt og 1 porsjon belgfrukter.

Fase 4. Kost i balanse- lavglykemisk kosthold
Kostholdet i denne fasen beskrives under Kost i balanse i praksis (link til siden) på nettsiden samt i mer detaljer i boken til Dr. Lindberg; "Naturlig Slank med Kost i Balanse" og "Kokeboken Naturlig Slank". Dette kostholdet er allsidig og balansert og gir deg alle de næringsstoffer du trenger gjennom et variert valg av spennende, lavglykemiske matvarer. Dette er et kosthold du bør leve på resten av livet uten å måtte tenke på slanking mer! Du kan eventuelt benytte 1-2 Eurodietprodukter ved behov dersom du trenger et lettvint, men proteinrikt måltid.

__________________
Startet (06.01.2007): 119,1 kg
Nå: 89,3 kg
Mål: 80 kg
tech er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins induksjon (litt tilpasset en sjelden gang i blant) Svar med sitat
Gammel 25-06-07, 20:26   #7
Enid
Seniormedlem
 
Enid sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 3.583
Enid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressurs

Sv: Smør og eurodiett

Oj, glemte å si VELKOMMEN MIGICA!! Skal bli spennende å følge deg Lag deg gjerne en journal, så kan vi oppmuntre hverandre!
Titti, Terra, Dolphin, Ani, Serenity jeg og flere er på Eurodietten - les gjerne journalene våre!

Enid er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 25-06-07, 20:29   #8
Sascha
Juniormedlem
 
Sascha sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 19
Sascha er på en erverdig vei

Sv: Smør og eurodiett

Hvordan klarer jeg å få en sånn ticker med når jeg skriver ? jeg har laget en men hvordan får jeg den hit ??? ja, jeg er helt dust når det gjelder PC

Sascha er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert, lavkarbo Svar med sitat
Gammel 25-06-07, 20:33   #9
tech
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2007
Alder: 35
Innlegg: 262
tech er ny på veien

Sv: Smør og eurodiett

Tror du kopierer addressen (merk og trykk ctrl+c) og går til Kontrollpanel, Endre signatur og deretter skrive inn [img], lime inn addressen (ctrl+v), og skrive [/img], deretter trykke på Lagre signatur.

__________________
Startet (06.01.2007): 119,1 kg
Nå: 89,3 kg
Mål: 80 kg
tech er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins induksjon (litt tilpasset en sjelden gang i blant) Svar med sitat
Gammel 25-06-07, 21:12   #10
Sascha
Juniormedlem
 
Sascha sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 19
Sascha er på en erverdig vei

Sv: Smør og eurodiett

Ja, får se om jeg får det til !

Sascha er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert, lavkarbo Svar med sitat
Gammel 26-06-07, 17:27   #11
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Smør og eurodiett

Hei hei og velkommen dere nye folk! Vil bare si at det er fint om dere starter en egen tråd med andre spørsmål enn det som alt blir stilt i en tråd, og bruk gjerne søkefunksjonen
Kan være lettere forvirrende når man er ny, jeg vet!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 10-07-07, 20:44   #12
Migica
Juniormedlem
 
Migica sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Oppland
Alder: 41
Innlegg: 26
Migica er ny på veien

Sv: Smør og eurodiett

Opprinnelig lagt inn av Enid, her.

Oj, glemte å si VELKOMMEN MIGICA!! Skal bli spennende å følge deg Lag deg gjerne en journal, så kan vi oppmuntre hverandre!
Titti, Terra, Dolphin, Ani, Serenity jeg og flere er på Eurodietten - les gjerne journalene våre!


Takk for velkomst!
Har nå brukt litt smør jeg da til å steke med og har likevel gått ned 7.7 kilo på to uker i første fase
Men nå ser jeg at legen ikke har bestillt nok mat til meg, hvor får jeg kjøpt mer? Noen som har en bestillingsadresse?

__________________
Kom kiloer som siger på, nå skal du motstand finne!
Migica er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Ny, ska bynn med eurodiett i morgen! Lisjpiia Eurodiett 3 03-06-07 17:27
Smør blir friskmeldt i dag på "Verdt å vite" janmesi Nyheter / media 11 28-02-06 09:52
starter eurodiett serafina Eurodiett 4 07-12-05 16:17
Kvalme i forbindelse med Eurodiett OBERTH Spørsmål og svar 5 26-09-05 11:54
Oppstart eurodiett? turid Eurodiett 5 11-07-04 21:09


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:46.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no