Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Generell ernæringsdebatt

Overvektsforeningen

Generell ernæringsdebatt Tema som ikke har med begrenset karbohydratinntak å gjøre.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 12-02-08, 08:10   #1
Goggen
Seniormedlem
 
Goggen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 998
Goggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastisk

Overvektsforeningen

Hei!
Overvektsforeningen er igjen i drift. Riktignok med et interimstyre, men vi håper og tror at vi finner folk slik at foreningen kan få et ordinært styre. Hvis noen kan tenke seg å bidra, blir vi veldig glade!

Foreningen er åpen for alle og er ikke et sted for spesifikt kosthold, men for overvektige.

Les mer her: www.overvektsforeningen.no

Og send gjerne en e-post til foreningen!

Velkommen til ei viktig forening som jobber for problematikken rundt overvekt. Flere er vektoperert og kan gi svært gode råd om noen skulle trenge det.

Jeg er sekretær i foreningen.

__________________



Goggen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Gammel 12-02-08, 10:57   #2
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Overvektsforeningen

Spennende. Jeg hjelper mange med spørsmål om vektoperasjon på frivillig basis, svarer på flere PM'er og mailer nesten hver eneste dag og vet jo alt om dette etterhvert, i tillegg til egne erfaringer. Kunne svært gjerne tenke meg en fremtid innenfor feltet vektoperasjoner, altså rådgiver eller et eller annet. Men jeg får se hva som skjer videre. Synes det er veldig hyggelig å kunne være til inspirasjon og rådgi andre når det kommer til dette.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 12-02-08, 14:13   #3
Distrea
Støttemedlem
 
Distrea sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Drammen
Alder: 52
Innlegg: 4.837
Distrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastisk

Sv: Overvektsforeningen

Dette er kjempe bra! sikkert på at det er noe som trengs!

Distrea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: samma det, bare jeg er i ketose Svar med sitat
Gammel 12-02-08, 15:30   #4
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Overvektsforeningen

Flott tiltak dette. Det er nok mange som trenger hjelp og assistanse og føler de ikke møter forståelse noe sted.

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 12-02-08, 22:00   #5
Goggen
Seniormedlem
 
Goggen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 998
Goggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastisk

Sv: Overvektsforeningen

Hei igjen!

Ja jeg synes dette tiltaket var for godt til å bli lagt ned, så jeg meldte meg til tjeneste. Det var ikke akkurat kø der, så hvis noen har tid og lyst til å bidra er det flott!

Og det med å være feit/overvektig er forbundet med skam for mange. Der noen er fete p.g.av psyken, kan andre få trøbbel med psyken p.g.av overvekt. Vi er alle så forskjellige, at det å skulle utarbeide en felles mal for kosthold ikke kan fungere. Derfor vil jeg også innad i foreningen jobbe for at vi alle er forskjellig, og kanskje trenger å finne akkurat vår løsning. Og skulle det være at noen trenger Grete Rohde-kost så skal jeg klare å svelge den kamelen.

Det viktigste er ikke at mitt kosthold vinner, men at mennesker får hjelp til en bedre hverdag.

Og dette er ei forening der det ikke finnes en terskel. Her er alle uansett er velkomne!

Foreningen har eksistert en tid, men de satset høyt og bredt, og flere av styremedlemmene ble nær sagt oppbrukt. Så vi håper selvsagt at noen melder seg. Ikke bare i trøndelag, men fra hele landet!

En av mine tanker er å fokusere på forebygging. Ikke minst overfor politikere/skole etc. Og igjen må jeg sikkert svelge en GR kamel eller tre, men har kommet frem til at alt er bedre enn sukkerdietten unger går på i dag. Heller grovbrød på skolen, enn wienerbrød fra nærbutikken. Og heller melk på skolen enn cola fra nærbutikken.

Jeg er i ferd med å registrere ei ny hjemmeside som kommer opp om en måned eller to. Venter på domenegodkjenning enda, men så kommer det vel et eller annet om kosthold.. !

Og nei det er ikke et nytt forum, bare så det er sagt

Kom igjen! Spre budskapet om www.overvektsforeningen.no till venner bekjente etc! Bestill en foldere fra foreningen og spre det gode budskapet!

__________________



Goggen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Gammel 12-02-08, 22:12   #6
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Overvektsforeningen

Det var en nettside/forum som het Storegutter eller noe slikt for noen år siden. Vi hadde medlemmer derfra her inne. Kjenner du noe til hva som skjedde med den ? Hadde ikke de samarbeid med en slik forening ?

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 12-02-08, 22:16   #7
Goggen
Seniormedlem
 
Goggen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 998
Goggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastisk

Sv: Overvektsforeningen

Opprinnelig lagt inn av Nille, her.

Det var en nettside/forum som het Storegutter eller noe slikt for noen år siden. Vi hadde medlemmer derfra her inne. Kjenner du noe til hva som skjedde med den ? Hadde ikke de samarbeid med en slik forening ?

Nei jeg kjenner dem ikke, men husker nettstedet deres ja. Var ikke de trøndere også?

Husker at flere av dem gikk ned utrolig mye. Vet dessverre ikke mer om dem, men skal sjekke med det øvrige styret i min nye forening om noen kjenner til dem. Vi skal ha et par møter i løpet av våren.

__________________



Goggen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Gammel 12-02-08, 22:27   #8
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Overvektsforeningen

Medlemmet her het StorOla og hadde fått hjelp på Alm-senteret. Siden het www.storegutter.com (jeg hadde linken i favoritter på den gamle PCen min). Ola var fra Tyssedal/Odda og vi jobba i samme bedrift på slutten av 80-tallet....

Sorry, de var en asporing, men jeg har alltid lurt på hvor det ble av ham...

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 12-02-08, 22:35   #9
Goggen
Seniormedlem
 
Goggen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 998
Goggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastisk

Sv: Overvektsforeningen

Opprinnelig lagt inn av Nille, her.

Medlemmet her het StorOla og hadde fått hjelp på Alm-senteret. Siden het www.storegutter.com (jeg hadde linken i favoritter på den gamle PCen min). Ola var fra Tyssedal/Odda og vi jobba i samme bedrift på slutten av 80-tallet....

Sorry, de var en asporing, men jeg har alltid lurt på hvor det ble av ham...

Jeg gjorde etkjapt søk, men side www.storegutter.com er ikke i drift ser det ut til. Ellers var det en del eldre artikler i mat og helse og slikt. Ja det hadde vært morsomt å få vite om de er gang enda!

Jeg fant ut at de var de var på ALM-senteret i Romsdal

__________________



Goggen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Gammel 19-02-08, 15:03   #10
Goggen
Seniormedlem
 
Goggen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 998
Goggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastisk

Sv: Overvektsforeningen

Puffe litt opp

__________________



Goggen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Gammel 04-03-09, 13:24   #11
Goggen
Seniormedlem
 
Goggen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 998
Goggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastisk

Sv: Overvektsforeningen

Opp igjen!

Noen trøndere eller andre som ønsker å være med?

__________________



Goggen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:35.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no