Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Trenger hjelp før jeg gir opp slankinga..

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 07-12-05, 15:11   #26
Begod
Seniormedlem
 
Begod sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Nordland
Alder: 55
Innlegg: 1.900
Begod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastisk

Sv: Trenger hjelp før jeg gir opp slankinga..

Nå har vi fått litt mer opplysninger og for meg virker det som om forbrenningen din har gått ned. Da kan en karbo dag eller et karbomåltid pr uke være til stor hjelp. Hadde jeg vært i din situasjon så ville jeg ha prøvd det. Poenget med litt styrketrening eller en gå tur på morgenen er å øke forbreningen gjennom hele dagen. jeg tror at litt intensiv trening rett før gåturen din ville hjulpet mye.

sjekk denne tråden.

http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=4345

__________________
Hvis du vet at noe ikke er bra for deg, så ikke spis det.
Begod er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eat + DVP og egne erfaringer Svar med sitat
Gammel 07-12-05, 15:17   #27
Chumpsy
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2005
Innlegg: 146
Chumpsy er ny på veien

Sv: Trenger hjelp før jeg gir opp slankinga..

Begod: En gåtur på morgenen tar jeg ofte. Men styrketrening kan bli meget vanskelig. Jeg har ikke bil og er avhengig av bussen.. Dette kan bli litt kronglete på morraen med å ta buss til treningssenteret, og så til jobb... Bussen her nede er som regel alltid full og alltid forsinket..


Men konklusjonen blir da OPPKARBING.. Dette skal jeg prøve.

Jeg fikk nettopp mensen... Typisk.. Blir vanskelig å se om vekten går ned nå.. Gikk opp en kg, sikkert bare vann.. Men men... venter til mensen er ferdig så tar jeg en oppkarbing..


takker for svar.

Chumpsy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 07-12-05, 15:21   #28
Tricky
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2004
Innlegg: 267
Tricky er virkelig snillTricky er virkelig snillTricky er virkelig snillTricky er virkelig snillTricky er virkelig snill

Sv: Trenger hjelp før jeg gir opp slankinga..

I rekken med gode tips står jeg fremdeles fast på at det ikke ville vært dumt å finne ut næringsfordelingen på det du spiser i løpet av noen dager. Det er ikke alltid øyemål gir det riktige bildet av hva man egentlig får i seg.. Jeg fikk i hvert fall en overraskelse når jeg i tillegg til karbohydrater også beregnet fett og proteinmengden av det jeg spiste!

__________________

Tricky er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ren mat Svar med sitat
Gammel 07-12-05, 15:23   #29
Chumpsy
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2005
Innlegg: 146
Chumpsy er ny på veien

Sv: Trenger hjelp før jeg gir opp slankinga..

Tricky: Fant du ut at du spiste for mye eller for lite?

Chumpsy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 07-12-05, 15:43   #30
Tricky
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2004
Innlegg: 267
Tricky er virkelig snillTricky er virkelig snillTricky er virkelig snillTricky er virkelig snillTricky er virkelig snill
Thumbs up

Sv: Trenger hjelp før jeg gir opp slankinga..

Opprinnelig lagt inn av Chumpsy

Tricky: Fant du ut at du spiste for mye eller for lite?

Jeg driver jo å spiser litt sånn lignende OE for tiden jeg da. Med fordeling 60-70 g proteiner, 120-150 g fett og max 40 gram karbohydrater. I forhold til det har jeg spist utrolig mye mer proteiner (fort enn 150-200 gram!), mye mindre fett og rundt 20 gram karber.

Når det eneste kravet var å få i seg rundt 20 g karbo ble det ofte utrolig mye kjøtt og fisk uten at jeg egentlig ble mett. Mens når jeg økte fettinntaket begrenset de to andre seg helt naturlig etter hvert (jeg er litt obs på proteinene da, for med et variert kosthold blir det lett en anseelig mengde).

Jeg har nå en mye mer langvarig metthetsfølelse enn før. Så, sakte men sikkert har kroppen begynt å vende seg til den nye fordelingen og jeg kjenner at klærne har begynt å løsne litt. Jeg tar veldig langsomt av viss jeg ikke trener (tenker å begynne etter nyttår ) uansett hvordan jeg spiser, men dette kostholdet her har absolutt vist seg å være fordelaktig for meg

__________________

Tricky er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ren mat Svar med sitat
Gammel 07-12-05, 19:04   #31
Kristian
Seniormedlem
 
Kristian sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: M & R
Alder: 57
Innlegg: 1.443
Kristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt av

Sv: Trenger hjelp før jeg gir opp slankinga..

Nøtter er faktisk ikke høstmat, nøttene faller ned om høsten ja men de er ikke modne da. Nøtter er faktisk typisk vårmat da våre forfedre lette etter mat i lauvet under nøttekjærrene fant de passe modne nøtter som hadde ligget der fra høsten. Noen sanket også nøtter om høsten og lagret de mørkt til de ble modne og startet da å spise de først ved juletider.
Derfor så mener jeg at nøtter ikke er noe man lett legger på seg av. Frukt derimot ; frukt inneholder fruktose og fruktose fremmer fettlagringen.

Du må gjerne prøve å kutte ut nøtter og mandler men jeg tror ikke de er årsaken til vektstagnasjonen. det er heller tidspunktet de blir spist på og kanskje mengden det kommer an på. Nøtter er sånn kosemat og blir gjerne spist sent på kvelden mens en ser TV og da er det lett for å spise mer enn det du har behov for. Nøtter som ett lite mellommåltid i farten tror jeg vil fungere kjempebra.

Du må gjerne prøve å kutte ut en matvaregruppe. kutter du ut to matvaregrupper på en gang så bør du prøve å innføre den ene av de igjen for å se hvilke matvaregruppe som er uheldig for deg.

Utskeielse har du jo prøvd for øl er jo høykarbo. kommer an på mengden da.

Kristian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins og jeg dietten Svar med sitat
Gammel 07-12-05, 19:16   #32
nøtta
Seniormedlem
 
nøtta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Alder: 37
Innlegg: 3.224
nøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressurs

Sv: Trenger hjelp før jeg gir opp slankinga..

Opprinnelig lagt inn av Kristian

Nøtter er faktisk ikke høstmat, nøttene faller ned om høsten ja men de er ikke modne da. Nøtter er faktisk typisk vårmat da våre forfedre lette etter mat i lauvet under nøttekjærrene fant de passe modne nøtter som hadde ligget der fra høsten. Noen sanket også nøtter om høsten og lagret de mørkt til de ble modne og startet da å spise de først ved juletider.
Derfor så mener jeg at nøtter ikke er noe man lett legger på seg av. Frukt derimot ; frukt inneholder fruktose og fruktose fremmer fettlagringen.

dette er utrolig interesant , men jeg går mer ned når jeg spiser frukt akkurat som om det gir forbreningen et lite kikk !

__________________
-lig hilsen nøtta

Skal ned 5 kilo.
vekt mandag 26jan 77kilo.
vekt mandag 2 feb 75.7
nøtta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo max 50 om dagen. Svar med sitat
Gammel 07-12-05, 19:58   #33
Kristian
Seniormedlem
 
Kristian sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: M & R
Alder: 57
Innlegg: 1.443
Kristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt av

Sv: Trenger hjelp før jeg gir opp slankinga..

Det er jo det med fruktose at det kommer an på mengden. så hvis du spiser en frukt for dag så er sikkert det bare positivt men hvis du spiser mye frukt så fremmer det fettlagringen.
Frukt er jo også sånn kosemat som en gjerne spiser mye av sent om kvelden, ved TV. Men klarer du deg med en frukt for dagen og da helst sammen med fett og proteiner så er det bare positivt.

Kristian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins og jeg dietten Svar med sitat
Gammel 07-12-05, 20:31   #34
Ziggy
Gjest
 
Medlem siden: Sep 2005
Alder: 56
Innlegg: 1.123
Ziggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastisk

Sv: Trenger hjelp før jeg gir opp slankinga..

Opprinnelig lagt inn av Kristian

Nøtter er faktisk ikke høstmat, nøttene faller ned om høsten ja men de er ikke modne da. Nøtter er faktisk typisk vårmat da våre forfedre lette etter mat i lauvet under nøttekjærrene fant de passe modne nøtter som hadde ligget der fra høsten. Noen sanket også nøtter om høsten og lagret de mørkt til de ble modne og startet da å spise de først ved juletider.

Derfor så mener jeg at nøtter ikke er noe man lett legger på seg av. Frukt derimot ; frukt inneholder fruktose og fruktose fremmer fettlagringen.

Du må gjerne prøve å kutte ut nøtter og mandler men jeg tror ikke de er årsaken til vektstagnasjonen. det er heller tidspunktet de blir spist på og kanskje mengden det kommer an på. Nøtter er sånn kosemat og blir gjerne spist sent på kvelden mens en ser TV og da er det lett for å spise mer enn det du har behov for. Nøtter som ett lite mellommåltid i farten tror jeg vil fungere kjempebra...

Kan nok være så for deg, Kristian...men faktum er at det er mange som stopper opp når de spiser nøtter...

Og til tross for at våre forfedre kunne spise disse i løpet av vinteren, så tjente de den samme hensikten... å skaffe tilveie eller legge tilrette for lagring av reservenæring for den harde vinteren man var på vei inn i, eller midt inne i... ja for ikke å si nettop ferdig med... noe som medførte tomme fettlagre som snarest måtte fylles opp slik at man klarte av strabasene utover våren med liten mattilgang...inntil sommeren og til sist høsten kom, med medfølgende næringsoppgang...

Og når det gjelder frukt, ja så er vil helt på linje...

Men som du ser... så kan det nok henge sammen allikevel...iallefall slik jeg ser det...

Når det gjelder det med når man spiser dem.. ja så er vi svært så enige... det skal ikke mye til før en hel pose er tom når man sitter i sofaen med en god film eller lignende... kanskje ikke det mest gunstige man kan gjøre, nei...

Ziggy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Wolfgang Lutz / Optimal Ernæring Svar med sitat
Gammel 07-12-05, 21:21   #35
Begod
Seniormedlem
 
Begod sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Nordland
Alder: 55
Innlegg: 1.900
Begod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastisk

Sv: Trenger hjelp før jeg gir opp slankinga..

Opprinnelig lagt inn av Chumpsy

Begod: En gåtur på morgenen tar jeg ofte. Men styrketrening kan bli meget vanskelig. Jeg har ikke bil og er avhengig av bussen.. Dette kan bli litt kronglete på morraen med å ta buss til treningssenteret, og så til jobb... Bussen her nede er som regel alltid full og alltid forsinket..

takker for svar.

Jeg tenkte på helt lett styrketrening som man gjør hjemme uten bruk av apperater,

__________________
Hvis du vet at noe ikke er bra for deg, så ikke spis det.
Begod er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eat + DVP og egne erfaringer Svar med sitat
Gammel 07-12-05, 22:16   #36
Chumpsy
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2005
Innlegg: 146
Chumpsy er ny på veien

Sv: Trenger hjelp før jeg gir opp slankinga..

Har kuttet ut nøtter, så det er nok ikke det som er grunnen..


Ang øl til utskeiing. Tror ikke det var det smarteste. Men gjort er gjort.

Skal prøve oppkarbing med ris eller pasta snart.



Begod: Styrketrening hjemme? Har du noen tips? Push ups blir ganske tungt på pga mine 91 kg.. Kan jo jukse med knærne på golvet..
Sit ups er uaktuell pga min tjukke mage som står i veien.. Får liksom ikke dratt meg opp.. Fins det andre øvelser?

Chumpsy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 07-12-05, 22:33   #37
Trolljenta
Seniormedlem
 
Trolljenta sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2005
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 2.146
Trolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt av

Sv: Trenger hjelp før jeg gir opp slankinga..

Hvor lenge har du kuttet ut nøtter da?
Hvis du går ned mellom 0.5 og 1.5 kg i uken, så tar det jo en stund før det viser på vekten. I tillegg til at vannmengden kan gå opp og fettmassen ned. Jeg ville kuttet nøtter i 2-3 uker.

Trolljenta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 07-12-05, 23:01   #38
Chumpsy
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2005
Innlegg: 146
Chumpsy er ny på veien

Sv: Trenger hjelp før jeg gir opp slankinga..

Sitat:

Hvor lenge har du kuttet ut nøtter da?
Hvis du går ned mellom 0.5 og 1.5 kg i uken, så tar det jo en stund før det viser på vekten. I tillegg til at vannmengden kan gå opp og fettmassen ned. Jeg ville kuttet nøtter i 2-3 uker.



Har ikke spist mandler på mange mnd. Spiste mandler to dager for to uker siden. Har kutta ut de... Som sagt... Jeg tviler sterkt på at det er mandler som gjør at vekttapet stagnerer.

Chumpsy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 07-12-05, 23:30   #39
Begod
Seniormedlem
 
Begod sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Nordland
Alder: 55
Innlegg: 1.900
Begod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastisk

Sv: Trenger hjelp før jeg gir opp slankinga..

Opprinnelig lagt inn av Chumpsy

Begod: Styrketrening hjemme? Har du noen tips? Push ups blir ganske tungt på pga mine 91 kg.. Kan jo jukse med knærne på golvet..
Sit ups er uaktuell pga min tjukke mage som står i veien.. Får liksom ikke dratt meg opp.. Fins det andre øvelser?

Din hovedøvelse skal være Knebøy!

stå litt bredbeint og legg armene i kors.
tenk deg så at du skal sette deg på en stol som står rett bak deg. Bøy i knærne til lårene er parallelle med golvet og opp igjen. ta 15 rep.
I starten kan det være lurt ha en lav stol bak seg så man ikke faller bakover. Jeg kan love deg at denne øvelsen er tung nok uten vekter.

Her er en link til øvelsen, du skal gjøre samme øvelsen bare uten vekter.
http://www.tn.no/default.asp?go=trening&gid=67

Du kan legge til 1-2 andre øvelser i tillegg, men du bør alltid ha knebøy som hoved øvelse når formålet er å få opp forbrenningen.

Selv tok jeg knebøy og situps/crunsh når jeg drev med morgentrening, men egentlig så trenger du ikke å ta noe annet en knebøy i starten.
Hvis du syns det blir for lite med bare knebøy så Legg til en enkel arm eller skulder øvelse hvor du kan bruke vann flasker som vekt ,hvis du ikke har noen lette vekter hjemme.

Prøv med bare knebøy først, 3 sett a 15 rep ( eller til max hviis du ikke klarer 15).

__________________
Hvis du vet at noe ikke er bra for deg, så ikke spis det.
Begod er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eat + DVP og egne erfaringer Svar med sitat
Gammel 07-12-05, 23:41   #40
Chumpsy
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2005
Innlegg: 146
Chumpsy er ny på veien

Sv: Trenger hjelp før jeg gir opp slankinga..

Begod. Ikke misforstå meg. Jeg setter stor pris på at du prøver å hjelpe meg, men har bare noen spørsmål.

Hvorfor er knebøy det beste for fettforbrenning? ( Er det ikke bare ben trening? )


Og vil det ha noe effekt uten vekter?

Chumpsy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 08-12-05, 00:50   #41
Begod
Seniormedlem
 
Begod sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Nordland
Alder: 55
Innlegg: 1.900
Begod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastisk

Sv: Trenger hjelp før jeg gir opp slankinga..

Knebøy er den øvelsensom gir størst stimulans til de største muskellgruppene og den vil gi deg størst utskillelse av veksthormon. (Fettforbrenningshormonet).

Hvis du gjør denne øvelsen riktig så vil du merke at det er mer enn tungt nok uten vekter i starten. Hvis du syns øvelsen er veldig lett så er det stor sannsynlighet for at du ikke går dypt nok.

Husk at du løfter 80% av kroppsvekten med denne øvelsen.

om veksthormon: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=1966

__________________
Hvis du vet at noe ikke er bra for deg, så ikke spis det.
Begod er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eat + DVP og egne erfaringer Svar med sitat
Gammel 08-12-05, 01:33   #42
Chumpsy
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2005
Innlegg: 146
Chumpsy er ny på veien

Sv: Trenger hjelp før jeg gir opp slankinga..

Har tenkt nå litt på det med styrketrening.. Og jeg har jammen med lyst å prøve dette. Tror det kan hjelpe meg med å øke muskler og få i gang forbrenningen igjen ( please ) ...


Men, vet ikke om jeg skal melde meg inn i et treningssenter eller bare trene hjemme.. Knebøy høres bra ut... Men det bør vel være flere øvelser jeg bør ta?

Å trene på et treningssenter kan bli tungvint med buss osv... Men det blir lettere så slipper jeg å ha mye apparater osv hjemme i stua..

Chumpsy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 08-12-05, 02:59   #43
hede
Seniormedlem
 
hede sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Hvor: Stavanger
Alder: 51
Innlegg: 682
hede har veldig mye å være stolt avhede har veldig mye å være stolt avhede har veldig mye å være stolt avhede har veldig mye å være stolt avhede har veldig mye å være stolt avhede har veldig mye å være stolt avhede har veldig mye å være stolt avhede har veldig mye å være stolt avhede har veldig mye å være stolt av

Sv: Trenger hjelp før jeg gir opp slankinga..

Sitat:

Sit ups er uaktuell pga min tjukke mage som står i veien.. Får liksom ikke dratt meg opp.. Fins det andre øvelser?

det er ingenting i veien for at du kan gjøre sit-ups. det er en stor misoppfatning at man skal veldig langt opp for at situps skal være hardt og effektivt. tenk på at korsryggen skal være i gulvet hele tida, og at det er magen, og ikke hofteleddsbøyerne som skal arbeide.

legg deg på gulvet med bred fotstilling, hendene bak nakken. IKKE dra deg opp med armene, og bruk magen til å løfte overkroppen fra gulvet mot knærne. stopp når du merker korsryggen forlater gulvet.

Sitat:

Men, vet ikke om jeg skal melde meg inn i et treningssenter eller bare trene hjemme.. Knebøy høres bra ut... Men det bør vel være flere øvelser jeg bør ta?

min personlige oppfatning er at det er mer motiverende å trene på et treningssenter. ikke for at andre skal se meg, men for at jeg skal se andre mennesker og ha det litt sosialt. kan fort bli kjedelig å trene alene hjemme. dersom du er "redd" for at andre skal vurdere deg så ikke tenk på det. alle jeg har diskutert dette med sier det samme. de tenker på sin egen trening og det de holder på med og gir katta i hva andre gjør.

hva angår øvelser og program, se denne linken http://www.tn.no/default.asp?go=trening&aid=64. et program å anbefale alle. ung eller gammel. nybegynner eller erfaren. men få grundig veiledning i utførelsen av øvelsene.

__________________
KROPP&HELSE
hede er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo for vektnedgang Svar med sitat
Gammel 08-12-05, 16:10   #44
elco
Medlem
 
elco sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Oslo
Alder: 66
Innlegg: 67
elco har en fantastisk aura rundt segelco har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Trenger hjelp før jeg gir opp slankinga..

Du har allerede fått mange gode råd her, Chumpsy, og kanskje er det mer enn nok. Jeg har fulgt med på tråden fordi vekta mi også har stått stille i ukevis, til tross for at jeg synes jeg har spist riktig og vært flink. Iallfall så flink som jeg klarer. (For hvor mye strev skal det egentlig være å spise sunt? lurer jeg på noen ganger). Men til saken:

Opprinnelig lagt inn av Chumpsy

Jeg trodde det ikke hadde noe å si om hvor mye man spiste bare man holdt seg til fett og proteiner?

Såvidt jeg har forstått, er det sånn for noen av oss at det har noe å si hvor mye man spiser, selv om man spiser lavkarbo (og altså holder seg til fett og proteiner). Nille, bl.a., sier at hun hører til dem som må passe på både karbo- og kaloriinntaket. Siden jeg ikke har vært i dagboka di har jeg ikke sett hvordan (eller hvor mye) du spiser, så det er slett ikke sikkert at dette passer på deg - men jeg tenkte jeg ville nevne det uansett. Her er forresten en link til en veldig bra artikkel om hvorfor både karber og kalorier teller, for de som er interessert (nettstedet er anbefalt på Sten Sture Skaldemanns hjemmeside): http://www.theomnivore.com/calories_do_count_baby.html
Lykke til videre Chumpsy!

__________________
"En vakker og gjennomklok og akkurat passe tykk
(hmm - snart!) dame i min beste alder"

fritt etter "Karlson på taket"







elco er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins, mer og mindre Svar med sitat
Gammel 08-12-05, 17:26   #45
Chumpsy
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2005
Innlegg: 146
Chumpsy er ny på veien

Sv: Trenger hjelp før jeg gir opp slankinga..

Hede: Takk for flotte svar. Tenker fortsatt på å melde meg inn på et treningssenter.. men vet ikke om keto kur er så smart da..


Elco: Ja enig. Jeg har fått veldig mange gode råd.. Når det gjelder å regne ut hvor mye kcal jeg ligger på hver dag tror jeg ikke ligger så høyt oppe.. Har tatt en grov beregning..

Derfor tror jeg at jeg spiser for lite.. Så en oppkarbing tror jeg ville vært det mest gunstigste.. Har mensen nå og vekten har gått opp litt. Venter til jeg er ferdig med mensen før jeg prøver på å skeie ut..
Tror det kan hjelpe meg å få igang forbrenningen igjen..

Hvis ikke det går... tja... Får ta det hvis det ikke skulle gå..

Chumpsy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Jippi! Jeg Klarte det. På sykkel til Hallingdal Kristian Livets lyse side 15 05-10-08 23:39


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:35.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no