Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Alkohol i ketose er skummelt

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 15-12-08, 00:34   #1
Nessy
Juniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 31
Nessy er på en erverdig vei

Alkohol i ketose er skummelt

I går var jeg utrolig dum. Jeg var på fest og fikk i meg en hel flaske vin alene, i tilegg til at jeg tok et lite stykke sjokoladekake halveis i vinen. Jeg ble så full at det var et under at jeg klarte å komme meg hjem. Og når jeg kom hjem så begynte jeg og kaste opp og har gjort det til langt ut på dagen i dag. Husker ikke at jeg har vært så dårlig før og er enda svimmel og kvalm. Kroppen var helt i sjokk!

Da jeg ikke klarte å beholde noen mat så spiste jeg tilslutt 2 begere med litago barneyoghurt og da var jeg mye bedre etterpå men nå er jeg skrubbsulten selv om jeg har spist bacon, gresk salat og avocado med rekesalat. Håper ikke jeg er ute av ketose, jeg hadde i hvertfall utslag på stixen i kveld.

Dere som skal på julebord og er nye på ketose, ta en pause mellom glassene! Dette var skikkelig skummelt og ingen mer alkohol for meg på denne siden året!

__________________




Nessy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 15-12-08, 00:56   #2
achillea
Medlem
 
achillea sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Sør-Jæren
Alder: 51
Innlegg: 155
achillea er ny på veien

Sv: Alkohol i ketose er skummelt

Jeg var på julebord på fredag og fikk også kjenne at kroppen ikke er så veldig glad i alkohol når en er i ketose. Tok det i tillegg med ro siden jeg skulle kjøre ca 12 dagen etterpå. Ble skikkelig dårlig i magen, men ikke full.

__________________



Start Ketolyse - 87.1 kg (29/9-08) --- 78.5kg (juni-09), Restart 25/1-10 - 81 kg - nå 78.6 kg (31/03-10)
achillea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 15-12-08, 01:24   #3
scartz
Seniormedlem
 
scartz sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Sandnes (Stavanger)
Alder: 37
Innlegg: 1.293
scartz er ny på veien

Sv: Alkohol i ketose er skummelt

Merket ingenting forskjell når jeg var i ketose.. Litt skuffende egentlig, for jeg tåler veldig mye alkohol, koster meg en del! Men noen som vet hva som gjør at noen blir lettere full i ketose ?

__________________


scartz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Bedre uten brød - Lutz Svar med sitat
Gammel 15-12-08, 01:37   #4
Tiram
Medlem
 
Tiram sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Rett vest
Innlegg: 99
Tiram er ny på veien

Sv: Alkohol i ketose er skummelt

Opprinnelig lagt inn av scartz, her.

Men noen som vet hva som gjør at noen blir lettere full i ketose ?

Er ikke det fordi kroppen ikke har noen kh å bryte ned først, så alkoholen tas opp fortere i blodet? *dårlig til å forklare og usikker*

__________________
Tiram er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 15-12-08, 03:06   #5
Sesti
Medlem
 
Sesti sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Alder: 35
Innlegg: 323
Sesti har en fantastisk aura rundt segSesti har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Alkohol i ketose er skummelt

Jeg fikk kjempeeffekt at alkohol da jeg var i ketose...
Tror aldri jeg har vært så full faktisk, og jeg drakk veldig mye mindre enn hva jeg pleier!
Så alkohol og ketose er faaarlig...:S

__________________
"Man blir ikke søt av å spise fett, men man blir fet av å spise søtt".. sa biokjemiforeleseren min


Sesti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert 17.01.11, nå lindberg-ish Svar med sitat
Gammel 15-12-08, 16:03   #6
elian
Stressa 4-barns mor
 
elian sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2004
Hvor: Sarpsborg
Alder: 45
Innlegg: 2.216
elian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastisk

Sv: Alkohol i ketose er skummelt

Så utrolig rart,... Jeg blir vanligvis ganske fort full, men på julebordet i år drakk jeg 3 rusbrus, 3 drinker + vin og merket INGENTING....

__________________

elian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon (frem til p-hormonene har forlatt kroppen) Svar med sitat
Gammel 15-12-08, 16:12   #7
Kanonada
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 122
Kanonada er på en erverdig vei

Sv: Alkohol i ketose er skummelt

Da jeg var på julebord for to uker siden ble det bare helt merkelig.
Jeg starta med å drikke 2 glass rødvin hjemme klokka halv åtte, drakk ET glass til maten og et glass rett før jeg dro hjem klokka ett, dvs 4 glass på ganske mange timer, følte meg helt fin og edru helt til jeg kom inn døra hjemma klokka halv to,men da var det som om det smalt, og jeg ble snøvlete å sjanglete helt plutselig. Og på natta ble jeg knalldårlig og kasta opp som bare det og var også skikkelig fyllesyk dagen etter.
Vanligvis drikker jeg drinker, og ganske så mange også,men da kjenner jeg jo at det kommer sigende, blir ikke så full så plutselig..
Skal IKKE drikke i ketose fler gange -tror jg

Kanonada er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Fedon/Roede-ish Svar med sitat
Gammel 15-12-08, 16:37   #8
inglan
Juniormedlem
 
inglan sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 32
inglan er på en erverdig vei

Sv: Alkohol i ketose er skummelt

Jeg var på fest på lørdag og var i utgangspunktet forsiktig siden jeg har hørt hvordan det går med andre som drikker når de er i ketose. Men jeg merket lite forskjell, ble ikke noe særlig full. Heldigvis

__________________




inglan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 15-12-08, 18:20   #9
scartz
Seniormedlem
 
scartz sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Sandnes (Stavanger)
Alder: 37
Innlegg: 1.293
scartz er ny på veien

Sv: Alkohol i ketose er skummelt

Opprinnelig lagt inn av elian, her.

Så utrolig rart,... Jeg blir vanligvis ganske fort full, men på julebordet i år drakk jeg 3 rusbrus, 3 drinker + vin og merket INGENTING....

Jeg merker selv at om jeg spiser et fetende måltid rett før jeg skal drikke (f.eks julematen på julebord ) så sliter jeg med å beruset. Det kan kanskje ha vært tilfellet her? Derfor må jeg ofte bytte ut et måltid med alkoholen.. F.eks jeg spiser en vanlig middag kl 16, så kl 20 da jeg skulle hatt kwellmaten, hiver jeg i meg alkoholen istedet. Da blir det fullekule!

__________________


scartz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Bedre uten brød - Lutz Svar med sitat
Gammel 15-12-08, 18:57   #10
danish
Seniormedlem
 
danish sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Innlegg: 535
danish er en juveldanish er en juveldanish er en juvel

Sv: Alkohol i ketose er skummelt

Jeg blir sabla full. Sprøtt at ikke flere tenåringer går på ketose.

Såvidt jeg vet krysser alkohol blodbarrieren, som trigger hjernen til å slippe ut GABA for å forsvare seg. GABA er ansvarlig for motorikkproblemene, bl. a. (Derfor har GABA-følsomme personer ofte autistiske trekk, som dårlig grovmotorikk.) Kanhende det er en toleranse for GABA. Eller bare at blodsukkeret stiger mer, og mer acetyldehyd (promille) krysser blodbarrieren.

danish er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kwasniewskis bulldog (mettet fett/kolesterol + litt stivelse/alkohol + høyverdig protein) Svar med sitat
Gammel 15-12-08, 19:07   #11
Nessy
Juniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 31
Nessy er på en erverdig vei

Sv: Alkohol i ketose er skummelt

Opprinnelig lagt inn av scartz, her.

Jeg merker selv at om jeg spiser et fetende måltid rett før jeg skal drikke (f.eks julematen på julebord ) så sliter jeg med å beruset. Det kan kanskje ha vært tilfellet her? Derfor må jeg ofte bytte ut et måltid med alkoholen.. F.eks jeg spiser en vanlig middag kl 16, så kl 20 da jeg skulle hatt kwellmaten, hiver jeg i meg alkoholen istedet. Da blir det fullekule!

Dette er nok helt riktig, det merker man godt selv om man ikke er i ketose. Jeg hadde ikke spist noe særlig på hele dagen for jeg var så stresset, tok en grillpølse på veien uten brød/lompe, det var alt siden frokost.

__________________




Nessy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 16-12-08, 03:00   #12
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Alkohol i ketose er skummelt

Når det gjelder alkohol i ketose, så er det bare en treningssak! Dere må øve mer

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 16-12-08, 07:54   #13
Torkil
Seniormedlem
 
Torkil sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Arendal
Alder: 65
Innlegg: 1.714
Torkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastisk

Sv: Alkohol i ketose er skummelt

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Når det gjelder alkohol i ketose, så er det bare en treningssak! Dere må øve mer

Hei
Og når man har trent mye og er blitt ekspert kan man titulere seg: alkoholiker

Alkohol nedbrytes i leveren ved forbruk av glukose. Tilgangen til glukose er sterkt begrenset i ketose, derfor nedbrytes alkohol seinere enn ellers.
Dette er omtalt i Slank med ketolysekuren og burde ikke være en overraskelse, men de fleste har vel måtte føle det på kroppen før man har tatt rev i seilene på fest.
God jul
Torkil

Torkil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 16-12-08, 19:06   #14
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Alkohol i ketose er skummelt

Det var ment som en spøk

Men, alkoholtoleransen min har i alle fall bedret seg. Første gang jeg drakk vin i ketose, så ble jeg helt susete etter et par glass. Sånn er det ikke lenger, og jeg drikker jo ikke så mye og ofte heller

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 19-12-08, 00:28   #15
Lykkelig
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 136
Lykkelig er på en erverdig vei

Sv: Alkohol i ketose er skummelt

Jeg har vært på "mammafest" opptil flere ganger nå før jul og har merket lite til at jeg tålte mindre eller ble fullere.
Og jeg har drukket rødvin, chablis og champagne samt shots.... *urk*

__________________
Tilbake på vannvogna...
Lykkelig er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 21-12-08, 16:22   #16
turbokano
Medlem
 
turbokano sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Kristiansand
Alder: 40
Innlegg: 115
turbokano er ny på veien

Sv: Alkohol i ketose er skummelt

ble litt billigere i drift på ketosen ja,hehe. klaRte jo ikke halvparten av jeg klarer når jeg var i ketose og jeg drikker som regel ei helflaske sprit på vors til vanlig.
blitt noen smeller på ketosen ja:P

turbokano er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 21-12-08, 17:07   #17
danish
Seniormedlem
 
danish sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Innlegg: 535
danish er en juveldanish er en juveldanish er en juvel

Sv: Alkohol i ketose er skummelt

Opprinnelig lagt inn av Lykkelig, her.

Jeg har vært på "mammafest" opptil flere ganger nå før jul og har merket lite til at jeg tålte mindre eller ble fullere.
Og jeg har drukket rødvin, chablis og champagne samt shots.... *urk*

Prøv ned karsk. Sterk sprit + ekstra insulin fra kaffe = mega-effekt.

danish er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kwasniewskis bulldog (mettet fett/kolesterol + litt stivelse/alkohol + høyverdig protein) Svar med sitat
Gammel 22-12-08, 23:43   #18
Lykkelig
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 136
Lykkelig er på en erverdig vei

Sv: Alkohol i ketose er skummelt

Tror jeg muligens lar karsken være i fred jeg. Men jeg har jo drukket Irish cofee da. Det gikk helt fint det. Uten sukker riktignok.

__________________
Tilbake på vannvogna...
Lykkelig er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 23-12-08, 10:54   #19
arkine
Seniormedlem
 
arkine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: vestfold
Alder: 70
Innlegg: 1.154
arkine er virkelig snillarkine er virkelig snillarkine er virkelig snillarkine er virkelig snill

Sv: Alkohol i ketose er skummelt

Opprinnelig lagt inn av turbokano, her.

ble litt billigere i drift på ketosen ja,hehe. klaRte jo ikke halvparten av jeg klarer når jeg var i ketose og jeg drikker som regel ei helflaske sprit på vors til vanlig.
blitt noen smeller på ketosen ja:P

ei hel flaske sprit ?

__________________
start 18.01.2016

arkine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: røykfri,og snart slank,,håper jeg Svar med sitat
Gammel 25-12-08, 20:23   #20
turbokano
Medlem
 
turbokano sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Kristiansand
Alder: 40
Innlegg: 115
turbokano er ny på veien

Sv: Alkohol i ketose er skummelt

Opprinnelig lagt inn av arkine, her.

ei hel flaske sprit ?

jepp:P hobbyalkoholiker! neida,har bare svært høy toleransegrad for alkohol til vanlig.

turbokano er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 28-12-08, 19:13   #21
luringen
Seniormedlem
 
luringen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Alder: 56
Innlegg: 2.399
luringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressurs

Sv: Alkohol i ketose er skummelt

holder meg til middelhavsvanene mine jeg...et glass rødvin ti lhverdags...og en sjelden gang er det fest! For tiden er det tenåringer i huset, så dermed blir det fintr lite med vin på mor i helgene...bakvakt...:-P

__________________
luringen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo a'la Luringen Svar med sitat
Gammel 16-01-09, 20:21   #22
Guttorm
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 1
Guttorm er på en erverdig vei

Sv: Alkohol i ketose er skummelt

Sitat:

DO NOT DRINK ALCOHOL IF YOU ARE KETOTIC! Alcohol is a powerful inhibitor of gluconeogenesis. In fact, it forces part of the gluconeogenic metabolic process into reverse. This means that if all the glucose in the blood is being derived from gluconeogenesis then the consumption of alcohol will inevitably cause the blood glucose level to fall. Worse still, the alcohol also stops ketone body production, thus leaving the brain entirely without fuel.
A person who is ketotic is 100% reliant on gluconeogenesis to maintain adequate levels of glucose in the blood. If, under these circumstances alcohol is taken, the person will become disorientated and might lose consciousness, not just from the alcohol, but from low blood sugar. Needless to say, this could be very dangerous, and even fatal.
Alcohol does not have these effects if the glycogen stores in the liver are normal. Under these circumstances the blood glucose level in the blood is maintained by the breakdown of liver glycogen, a process that is not influenced by alcohol. If a person becomes confused under these circumstances it is due simply to the pharmacological effects of the alcohol!

http://academic.sun.ac.za/medphys/ketosis.htm

Guttorm er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Super Size Me dietten Svar med sitat
Gammel 16-01-09, 20:45   #23
QueenConnie
Medlem
 
QueenConnie sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Flisa
Innlegg: 314
QueenConnie er ny på veien

Sv: Alkohol i ketose er skummelt

Opprinnelig lagt inn av danish, her.

Prøv ned karsk. Sterk sprit + ekstra insulin fra kaffe = mega-effekt.

haha! solung style slik vi drekker den der jeg bor...

__________________


QueenConnie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Thor Foseid... byttet til Ketolysekuren. Svar med sitat
Gammel 16-01-09, 21:39   #24
danish
Seniormedlem
 
danish sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Innlegg: 535
danish er en juveldanish er en juveldanish er en juvel

Sv: Alkohol i ketose er skummelt

Opprinnelig lagt inn av Guttorm, her.

http://academic.sun.ac.za/medphys/ketosis.htm

Glukogenose er mer 0-karb. Det skjer når glukose må dannes av protein, fordi det ikke finnes glukose. Det er ikke slik på vanlig lavkarbo. Ketolyse-folk kjører 15-20 gram karbohydrat. De bruker fysiologisk insulin-resistens til å bevare glukosen til hjernen. Det er mer et problem hos folk med høye insulin-nivå og/eller meget intensiv trening (som krever masse lett tilgjengelig energi, altså glukose).

Ketolysere som trener mye kardio/aerobic kan få problemer. Vær på vakt. Noen som har erfaringer?

__________________
In the act of breathing there are two gifts of grace: taking in the air and being relieved of it. The former oppresses, the latter refreshes; life is so wonderfully mixed. Thank God when he burdens you, and thank him when he sets you free again.
danish er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kwasniewskis bulldog (mettet fett/kolesterol + litt stivelse/alkohol + høyverdig protein) Svar med sitat
Gammel 16-01-09, 21:58   #25
Veggpryd
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Romerike
Alder: 57
Innlegg: 2.462
Veggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt av

Sv: Alkohol i ketose er skummelt

Opprinnelig lagt inn av turbokano, her.

neida,har bare svært høy toleransegrad for alkohol til vanlig.

Veldig god trening, heter det vel?

Veggpryd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar

Emneord
alkohol


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Alkohol, lavkarbo og ketose Aline Lavkarbo generelt 198 21-03-13 12:40
Kan man drikke alkohol uten å gå ut av ketose? xeena82 Spørsmål om matvarer og oppskrifter 6 14-03-10 20:36
Ketose og alkohol-inntak avinda Spørsmål og svar 1 03-11-08 14:33
Alkohol og ketose deeluxe Vedvarende vekttap 38 08-07-07 01:07
Alkohol og ketose - hvor ille? Chumpsy Ketolysekuren 3 26-08-05 23:10


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:48.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no