Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

"Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Lukket tråd
 
Trådverktøy
Gammel 29-04-11, 07:50   #7426
Anne
Tar i mot hjelp....
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 22.191
Anne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av knh, her.

Jeg skal forklare at hydrogeler kan brukes i "drug delivery systems" og "gene delivery systems". Synes ofte det er så vanskelig å finne gode norske oversettelser

Er hydrogeler en ingrediens i medisiner?

__________________
2007 var mitt år. 2008 ble enda bedre og 2009 var topp. 2010 ble et blandingsår, men nå kommer et fantastisk 2011 Prøver igjen for 2012... og på nytt i 2013...så kom 2014 med masse glede og tre nye barnebarnog nå er det 2017 og enda to nye barnebarn
Anne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg og MUP
Gammel 29-04-11, 08:36   #7427
knh
Seniormedlem
 
knh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Drammen
Alder: 37
Innlegg: 1.152
knh er en juvelknh er en juvelknh er en juvel

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Anne, her.

Er hydrogeler en ingrediens i medisiner?

Hydrogeler kan absorbere vann eller bioaktive stoffer, som senere kan frigjøres ved diffusjon. Så de kan brukes til å avlevere medisiner til ulike steder i kroppen (hvis jeg har forstått det rett )

knh er avlogget   Min kostholdsfilosofi: "Bedre uten brød"
Gammel 29-04-11, 09:35   #7428
Anne
Tar i mot hjelp....
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 22.191
Anne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Ok...transportør av virkestoffene mao?
Spennende.

__________________
2007 var mitt år. 2008 ble enda bedre og 2009 var topp. 2010 ble et blandingsår, men nå kommer et fantastisk 2011 Prøver igjen for 2012... og på nytt i 2013...så kom 2014 med masse glede og tre nye barnebarnog nå er det 2017 og enda to nye barnebarn
Anne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg og MUP
Gammel 29-04-11, 09:43   #7429
knh
Seniormedlem
 
knh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Drammen
Alder: 37
Innlegg: 1.152
knh er en juvelknh er en juvelknh er en juvel

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

jupp
Kan ikke altfor mye om det, skal i utgangspunktet skrive om kitosan, og det å danne hydrogeler er en av de mange egenskapene kitosan har, så da må det nevnes

knh er avlogget   Min kostholdsfilosofi: "Bedre uten brød"
Gammel 29-04-11, 10:39   #7430
Anne
Tar i mot hjelp....
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 22.191
Anne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Jeg kan ikke noe om dette.....

Lykke til med "oppgaven"

__________________
2007 var mitt år. 2008 ble enda bedre og 2009 var topp. 2010 ble et blandingsår, men nå kommer et fantastisk 2011 Prøver igjen for 2012... og på nytt i 2013...så kom 2014 med masse glede og tre nye barnebarnog nå er det 2017 og enda to nye barnebarn
Anne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg og MUP
Gammel 29-04-11, 23:19   #7431
Regret
Seniormedlem
 
Regret sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Alder: 33
Innlegg: 1.348
Regret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snill

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Hvordan merker man at man har for lite magnesium? Og hvordan merker man at man har fått for mye? jeg har begynt å fått litt vonde ledd når jeg drikker mye vann, og jeg får til tider kramper i leggene, men ikke så mye at jeg blir hindret av det, eller at jeg blir sengeliggenede eller noe i den dur.. Har kjøpt magnesium, men usikker på om jeg skal ta de eller ikke.

__________________

Regrets nye dagbok!
Regret er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose
Gammel 29-04-11, 23:28   #7432
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Det skal mye til å få for mye, for det skylles ut om det blir overskudd (for det meste).
Foreslår at du prøver en liten dose(300mg) i 2-3 uker før du øker til 600mg om du ikke har effekt. Har du ingen effekt etter nye 2-3 uker, er det ikke magnesium som er problemet!

Husk at de bør tas om kvelden da de til en viss grad er søvndyssende og muskelavsalppende!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;)
Gammel 30-04-11, 00:24   #7433
Shamu
Medlem
 
Shamu sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Stavanger
Alder: 49
Innlegg: 159
Shamu er på en erverdig vei

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Hvor mange gram fett bør man ligge på hver dag?
I dag har jeg hatt ett inntak på:
1733 kalorier
155 gr fett
66 gr proteiner
13 gr kh

Er det OK, eller er det for mye fett?

Shamu er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Peiler meg inn på ketolyse...
Gammel 30-04-11, 00:27   #7434
Regret
Seniormedlem
 
Regret sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Alder: 33
Innlegg: 1.348
Regret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snill

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

antall gram kommer helt an på hvor mye annet du spiser. Tenk fordelingen 75% fett, 20% protein og 5% karber.

__________________

Regrets nye dagbok!
Regret er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose
Gammel 30-04-11, 00:28   #7435
Idarull
Seniormedlem
 
Idarull sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Jevnaker
Alder: 36
Innlegg: 1.123
Idarull har en fantastisk aura rundt segIdarull har en fantastisk aura rundt seg

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Jeg får ofte vondt midt i magen i det siste. På størrElsen med en knyttneve og murrende. Opplevde det for en stund siden, og da rapet jeg to sure raper. Trodde nesten jeg skulle spy men da ble smerten borte. Er det magesyre som er sånn altså? Hva kan jeg ta for å få rapt?

__________________
Mål: -10 kilo
Startvekt: 68 kg
Vekt: 66 kg
Ønske-vekt: 58 kg
Idarull er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo - max 20 gram karbo om dagen
Gammel 30-04-11, 00:30   #7436
Shamu
Medlem
 
Shamu sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Stavanger
Alder: 49
Innlegg: 159
Shamu er på en erverdig vei

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Regret, her.

antall gram kommer helt an på hvor mye annet du spiser. Tenk fordelingen 75% fett, 20% protein og 5% karber.

Ehm... hvordan regner jeg mine tall om til prosenter? :blond:

Shamu er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Peiler meg inn på ketolyse...
Gammel 30-04-11, 00:32   #7437
Regret
Seniormedlem
 
Regret sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Alder: 33
Innlegg: 1.348
Regret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snill

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Høres ut som reflux, prøv gaviscon som fåes kjøpt på apoteket hvis det ikke gir seg. Det som er vondt, er magesyre som kommer opp igjen og irriterer spiserøret, og det kan komme av mye fett i maten.

__________________

Regrets nye dagbok!
Regret er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose
Gammel 30-04-11, 00:32   #7438
Regret
Seniormedlem
 
Regret sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Alder: 33
Innlegg: 1.348
Regret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snill

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Shamu, her.

Ehm... hvordan regner jeg mine tall om til prosenter? :blond:

Prøvd Diett.no? Der kan du fylle inn alt du spiser, og da får du opp prosentvis hvor mye du får av alt også

__________________

Regrets nye dagbok!
Regret er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose
Gammel 30-04-11, 00:42   #7439
Shamu
Medlem
 
Shamu sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Stavanger
Alder: 49
Innlegg: 159
Shamu er på en erverdig vei

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Det er på diett.no jeg har fått tallene ja, men jeg ser ikke en sånn oversikt prosentvis som du skriver.
Men hey, nå rotet jeg litt mer og nå ser jeg den jo.. hmm.. 81% fett, 15 % protein og 3% karbo. Med andre ord, for mye fett?

Shamu er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Peiler meg inn på ketolyse...
Gammel 30-04-11, 00:45   #7440
Sol-Angelica
Medlem
 
Sol-Angelica sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Ei halvøy
Innlegg: 331
Sol-Angelica er på en erverdig vei

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Kan man trygt "spise" bipollen på ketolyse? Ble annbefalt dette pga allergi men tok en titt å det var jo horvelig mye kh i det :O Men, nå har jeg null peiiling på hvor mye karber det er i den mengden man skal ha pr dag.. Aner jo ikke hvor mye det veier.

Sol-Angelica er avlogget   Min kostholdsfilosofi: I mål etter Ketolyse. Nå Lavkarbo.
Gammel 30-04-11, 00:50   #7441
Regret
Seniormedlem
 
Regret sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Alder: 33
Innlegg: 1.348
Regret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snill

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Shamu, her.

Det er på diett.no jeg har fått tallene ja, men jeg ser ikke en sånn oversikt prosentvis som du skriver.
Men hey, nå rotet jeg litt mer og nå ser jeg den jo.. hmm.. 81% fett, 15 % protein og 3% karbo. Med andre ord, for mye fett?

Det er litt mer enn foreslått ja, men hvis du går ned i vekt på dette så er det ingen grunn til å endre det.
Du kan spise mer karber og protein.

__________________

Regrets nye dagbok!

Sist redigert av Regret : 30-04-11 kl 01:12.
Regret er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose
Gammel 30-04-11, 01:02   #7442
vimsen85
Seniormedlem
 
vimsen85 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Bergen
Alder: 39
Innlegg: 1.441
vimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjent

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Shamu, her.

Det er på diett.no jeg har fått tallene ja, men jeg ser ikke en sånn oversikt prosentvis som du skriver.
Men hey, nå rotet jeg litt mer og nå ser jeg den jo.. hmm.. 81% fett, 15 % protein og 3% karbo. Med andre ord, for mye fett?

Det er mange som mener 80% fett er best. Kommer an på hvem du spør tror jeg. Mener å huske at Dag Viljen P. anbefalte ca 80%. Kroppen regulerer som oftest selv. Stol på den du

__________________
Bloggen min: http://matvraksblogg.blogspot.com/


vimsen85 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 30-04-11, 01:04   #7443
vimsen85
Seniormedlem
 
vimsen85 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Bergen
Alder: 39
Innlegg: 1.441
vimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjent

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Egentlig tror jeg tallene dine er ganske bra jeg. Mener å huske du skulle ha mellom 1/2-1 gram med proteiner pr kg målvekt (altså dersom du vil bli 66 kg, er 66g protein ganske passelig).

Noen må arrestere meg dersom jeg er helt på bærtur!

__________________
Bloggen min: http://matvraksblogg.blogspot.com/


vimsen85 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 30-04-11, 01:10   #7444
Shamu
Medlem
 
Shamu sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Stavanger
Alder: 49
Innlegg: 159
Shamu er på en erverdig vei

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av vimsen85, her.

Det er mange som mener 80% fett er best. Kommer an på hvem du spør tror jeg. Mener å huske at Dag Viljen P. anbefalte ca 80%. Kroppen regulerer som oftest selv. Stol på den du

Takk! Det var bra!
Meg nå vet jeg ihvertfall hvordan jeg kan kontrollere dette litt bedre. Mindre porsjon med grønnsaksmos i morgen vil redusere fettet akkurat det jeg trenger vil jeg tro. Eventuelt rene grønnsaker og en ekstra pannekake.. hihi...
Men fint å tenke at jeg muligens ligger godt an med 80% da, for jeg har følt meg så flink i dag og ketostixen viste max ketose, selv om jeg vet at man ikke kan stole heeelt på den, så har den blitt sterkere for hver dag.

Shamu er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Peiler meg inn på ketolyse...
Gammel 30-04-11, 10:32   #7445
Regret
Seniormedlem
 
Regret sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Alder: 33
Innlegg: 1.348
Regret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snill

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Jeg sitter å skriver på diett.no for å planlegge dagen litt bedre, men jeg får ikke proteinet ned.. Jeg har prøvd å bytte ut middager og kuttet ut snacks og alt sånn, men den ligger ikke lavere enn 26% protein, det er det laveste jeg får den til, er det for mye? Da blir det 71% fett og 3% karbo.. Proteinet kommer av kun noen få skiver laks til frokost, eggene jeg har til og torsken vi skal ha til middag..total karbo inntaket ligger på 6,54g på denne planen.Er det noe jeg kan kompensere med for å få prosenten ned, siden jeg har litt mer karbo å gå på? Jeg har maksgrense på 15g, men kan strekke meg mot 25g om nødvendig.

__________________

Regrets nye dagbok!
Regret er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose
Gammel 30-04-11, 10:43   #7446
vimsen85
Seniormedlem
 
vimsen85 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Bergen
Alder: 39
Innlegg: 1.441
vimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjent

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Regret, her.

Jeg sitter å skriver på diett.no for å planlegge dagen litt bedre, men jeg får ikke proteinet ned.. Jeg har prøvd å bytte ut middager og kuttet ut snacks og alt sånn, men den ligger ikke lavere enn 26% protein, det er det laveste jeg får den til, er det for mye? Da blir det 71% fett og 3% karbo.. Proteinet kommer av kun noen få skiver laks til frokost, eggene jeg har til og torsken vi skal ha til middag..total karbo inntaket ligger på 6,54g på denne planen.Er det noe jeg kan kompensere med for å få prosenten ned, siden jeg har litt mer karbo å gå på? Jeg har maksgrense på 15g, men kan strekke meg mot 25g om nødvendig.

Hvor mange gram proteiner er det da? Jeg tror ikke du skal øke på karbene. Men dersom du spiser litt mer fett vil jo fettprosenten gå opp og protein og karbo ned.

__________________
Bloggen min: http://matvraksblogg.blogspot.com/


vimsen85 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 30-04-11, 10:49   #7447
Regret
Seniormedlem
 
Regret sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Alder: 33
Innlegg: 1.348
Regret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snill

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av vimsen85, her.

Hvor mange gram proteiner er det da? Jeg tror ikke du skal øke på karbene. Men dersom du spiser litt mer fett vil jo fettprosenten gå opp og protein og karbo ned.

Slik det står nå så er det 49,6g protein. Det hørtes jo mye ut.. men jeg kan ingenting om protein. Fettprosenten er jo allerede på 71%, vil det være lurt å gå særlig mye opp? det er vel 4% igjen å gå på.
nevner også at denne planen inneholder 61,16g fett og som sagt, 6,54g karbohydrat

__________________

Regrets nye dagbok!
Regret er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose
Gammel 30-04-11, 10:51   #7448
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Regret, her.

Slik det står nå så er det 49,6g protein. Det hørtes jo mye ut.. men jeg kan ingenting om protein. Fettprosenten er jo allerede på 71%, vil det være lurt å gå særlig mye opp? det er vel 4% igjen å gå på.
nevner også at denne planen inneholder 61,16g fett og som sagt, 6,54g karbohydrat

Humm, jeg synes heller du bør spise mer protein! "Regelen" er 1-2 gram protein per kilo kroppsvekt, litt avhengig av hvor mye man trener og sånn. Ellers så er det mange som har langt høyere proteininntak uten å ha negative konsekvenser av det. Er glad i kjøtt selv og er vel på 70-80 gram proteiner i dagsinntaket med en normal dag med egg til frokost og kotelett til middag...

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett
Gammel 30-04-11, 10:54   #7449
Regret
Seniormedlem
 
Regret sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Alder: 33
Innlegg: 1.348
Regret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snill

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Vi skulle egentlig ha kyllingsalat til middag, men da kunne prosenten kommer helt opp til 40%, pga kyllingen og grønnsakene, så det var derfor jeg byttet til torsk med kokt blomkål til.. Jeg veier nesten 72kg nå, så det vil si at jeg skal spise hvertfall 72g protein? jeg trener lite nå pga skade i kneet, men når det blir bra så trener jeg litt sykkel hjemme hver dag. 15min -2 timer.

__________________

Regrets nye dagbok!
Regret er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose
Gammel 30-04-11, 11:05   #7450
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Det finnes uttallige anbefalinger når det gjelder proteininntak, staten sier 0.5 - 1 gram pr kilo kroppsvekt, noen sier 0.8 gram pr kilo FETTfri kroppsvekt - VOF snakker om 1 - 1.5 gram pr kilo kroppsvekt, gjerne 2 gram om man trener mye og hardt..

Det aller viktigste i første omgang er å ikke spise for LITE siden protein inneholder essensielle aminosyrer kroppen trenger. Legg deg gjerne på 1 gram pr kilo kroppsvekt og se hvordan det fungerer for deg. Du må ikke redusere proteininntaket fordi prosentandelen blir for stor! Da spiser du for lite fett Det er lettere og trengs mindre økning i fettinntaket for å få en fin prosentfordeling enn å redusere proteinet. Ofte holder det med en ss eller to smeltet smør på grønnsakene

Spiser du omtrent like mange gram protein som fett bør du få en noenlunde fin balanse mellom næringstoffene - dette kan jo brukes som en tommelfingerregel så du slipper og sitte og regne ut hele tiden

Til syvende og sist altså, ikke spise for LITE protein, ellers kan du prøve deg litt fram og se hva som faller naturlig og som du er komfortabel med i hverdagen. Gjør vi det for vanskelig faller vi fort av.. (er ihvertfall min erfaring )

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/
Lukket tråd


Aktive brukere som ser på denne tråden: 4 (0 medlemmer 4 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Enkle middager psilocybe Lavkarbo generelt 14 30-08-09 12:28
Noen som har vært på korte eller lange interaillturer? mofe Generell diskusjon 2 13-03-09 23:56
Enkle middagstips limala Oppskrifter 2 18-02-09 18:39
Korte treningsøkter er bra? Marianne Trening 14 30-01-05 17:34


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:40.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no