Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Tiden etter man har nådd målet

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 14-05-11, 15:52   #1
Sol-Angelica
Medlem
 
Sol-Angelica sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Ei halvøy
Innlegg: 331
Sol-Angelica er på en erverdig vei

Tiden etter man har nådd målet

Jeg lurer litt på hvordan man gjør det etter man har nådd målet sitt. Hva kan man tilsette kostholdet sitt etter ketolysen, og hvilken mengde tillater dere av den "nye" maten i løpet av dagen/uken? Har så vidt lest boken "etter slankekuren" men rakk ikke å lese så nøye før jeg måtte levere den tilbake. Men jeg kjenner jeg må gjøre noe her for jeg begynner å bli litt sånn lei av det kostholdet jeg har holdt nå i snart fem mnd. Og hva med snop eller helga kos, er det noe nytt der som kan nytes, feks peanøtter? Må bare høre litt her før jeg mister det lille som er igjen av motivasjon til å holde lavkarbokosthold

Sol-Angelica er avlogget   Min kostholdsfilosofi: I mål etter Ketolyse. Nå Lavkarbo. Svar med sitat
Gammel 14-05-11, 15:54   #2
Sol-Angelica
Medlem
 
Sol-Angelica sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Ei halvøy
Innlegg: 331
Sol-Angelica er på en erverdig vei

Sv: Tiden etter man har nådd målet.

Kan legge til at jeg ikke savner potet noe særlig, ikke ris eller pasta heller. Vanlig brød klarer jeg meg helt fint uten. Spiser lk knekkebrød, digger de

Sol-Angelica er avlogget   Min kostholdsfilosofi: I mål etter Ketolyse. Nå Lavkarbo. Svar med sitat
Gammel 14-05-11, 16:07   #3
arnakristin
Seniormedlem
 
arnakristin sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
Innlegg: 2.035
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Sv: Tiden etter man har nådd målet.

Hei,

Sitat:

Klipp&Lim fra Til alle nybegynnere på lavkarbo…
Mange av de som har som hovedhensikt å gå ned i vekt velger som oftest en ketogen diett med inntak opp til ca 25 kh pr dag, en god del er i ketose helt opp til 50 kh pr dag. De som ikke ønsker å leve ketogent, samt mange på vedlikehold spiser 30–60 kh pr dag. De aller fleste ligger på under 72 kh pr dag, ref. Lutz (Boka: Bedre uten brød).
Tommelfinger regelen er at jo mer kh dess mindre fett, men den generelle oppfatning er at man ikke behøver å redusere fettforbruket før man overstiger 72 kh, ref. Lutz (boka: Bedre uten brød).


Mange av oss fortsetter med et ketogent kosthold etter oppnåd mål. Andre igjen bruker Atkins vedvarendestigen som ett redskap når de skal øke på med kh

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 15-05-11, 10:20   #4
Sol-Angelica
Medlem
 
Sol-Angelica sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Ei halvøy
Innlegg: 331
Sol-Angelica er på en erverdig vei

Sv: Tiden etter man har nådd målet.

Takk for svar

Sol-Angelica er avlogget   Min kostholdsfilosofi: I mål etter Ketolyse. Nå Lavkarbo. Svar med sitat
Gammel 17-05-11, 20:36   #5
Namba
Seniormedlem
 
Namba sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 607
Namba er på en erverdig vei

Sv: Tiden etter man har nådd målet

Jeg har unnet meg lørdagskveldskosen men levd på ketolysemat ellers i uka. Det fungerte bra for meg, men jeg merker at jeg får mer lyst på de tingene som gjorde meg tykk dagen etter å ha spist mer karbohydrater. Det er jo ikke bra, men for meg er det verdt det.

Namba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LKHF Svar med sitat
Gammel 18-05-11, 14:36   #6
Trj
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: I nord
Innlegg: 538
Trj er en juvelTrj er en juvelTrj er en juvel

Sv: Tiden etter man har nådd målet

Jeg regner meg for å være omtrent i mål og har allerede slakket litt på strengheten . Men det frister ikke, og har heller ikke planer om, å gå tilbake til gammelt kosthold. Jeg spiser mer løk, tomater og grønnsaker generelt og er ikke nøye på hvorvidt jeg er i ketose eller ikke. Jeg tror jeg spiser litt mindre fett. Det blir spennende å se hvordan ukene fremover blir.

__________________



Min journal
Trj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tja.. Lavkarbo med mye grønnsaker Svar med sitat
Gammel 18-05-11, 14:52   #7
nilmor
Medlem
 
nilmor sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Stathelle, Telemark
Innlegg: 175
nilmor er ny på veien

Sv: Tiden etter man har nådd målet

Bra at du setter fokus på dette trådstarter.
Jeg har planlagt å kutte ut sukker og rafinerte produkter innen mel og stivelse permanent etter ketolysekuren.

Ett viktig moment som ikke tas med i betraktningen er mosjonsvaner. Trening regelmessig og vaner rundt dette vil være med på å gjøre livstilsendringen og den nye vekten permanent.

Ved å etablere gode treningsvaner, slipper man også å være "så krampaktig" i forhold til g/kh/døgn.
Det tror jeg er en forutsetning for å lykkes.

I tillegg har jeg personlig satt meg ett mål om ytterligere vektnedgang, men dette målet har jeg satt på lengere tidshorrisont (10kg/1 år). For å klare dette, skal jeg fortsette med vekt og mål ukentlig slik at jeg ikke mister fokus.

__________________
STARTVEKT: 134,7 kg - 16.02.2011
MÅL: 90 kg. NÅ: 103,1 kg
MINUS: 31,6 kg

~ There is no easy way to heaven ~
nilmor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 18-05-11, 17:39   #8
trultemamma
Medlem
 
trultemamma sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Østlandet
Alder: 44
Innlegg: 147
trultemamma er på en erverdig vei

Sv: Tiden etter man har nådd målet

Når jeg har nådd målet mitt skal jeg spise mer frukt!!!!!! *savner det*

__________________

Vi kommer i mål alle som en, bare ikke gi opp.
Har startet mitt nye og bedre liv for siste gang - en kostholdsendring, ikke mer jojo.
trultemamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo for life <3 Svar med sitat
Gammel 18-05-11, 19:35   #9
Sunroad78
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Larvik
Alder: 46
Innlegg: 298
Sunroad78 er på en erverdig vei

Sv: Tiden etter man har nådd målet

Eg har absolutt ikkje nådd målet mitt, men tenker alikavel litt framover. Mine tankar er at eg vil innføre meir frukt (foreløpig et eg litt eple inn i mellom) som eple, pære, appelsin, honningmelon og vannmelon (under 8 gr kh pr 100 gram). Så vil eg innføre litt fullkornprodukter som pasta, frokostblandinger og grove brød som har minimalt med kveitemjøl (for å lette min eigen kvardag). Når det gjeld grønsaker så vil eg nok bruke litt meir løk, tomat og kanskje ein maiskolbe ein varm sommardag og vi grillar ute.

Eg vil fortsatt ete minimalt med snop, drikke minimalt med lettbrus, drikke masse vatn, trene masse og fortsatt lage mest mogleg rein mat av kjøtt og fisk og ikkje bruke halvfabrikat. Eg vil fortsatt vege og måle meg, men ketose er ingen nødvendighet om kroppen trivast med mine planlagte tankar for framtida

__________________
Min journal
Sunroad78 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo - 50-100 gr kh pr dag Svar med sitat
Gammel 18-05-11, 19:56   #10
marionilona
Medlem
 
marionilona sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Innlegg: 124
marionilona er på en erverdig vei

Sv: Tiden etter man har nådd målet

Er leeeenge til jeg er i mål, men planlegger å være en "lavkarber" for resten av livet. Aldri før har magen min hatt det så bra som nå, aldri før har humøret vært så stabilt(på topp) som nå, aldri før har jeg hatt sååå mye energi... Lavkarbo er virkelig mitt kosthold. Eneste som jeg savner litt er en liten frukt i ny og ne. Og kunne spise litt vanlig smågodt en gang i mnd eller noe. Ellers er det ikke mye jeg savner gitt... Kroppen min har det ikke bra på et høykarbo-kosthold... LCHF 4 LIFE!!!

__________________
Besøk min blogg.

1. delmål: - 5 kg. CHECK!
2. delmål: Bmi på 24 (normalvekt).
marionilona er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 18-05-11, 22:22   #11
Josefa
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Norge
Innlegg: 14
Josefa er på en erverdig vei

Sv: Tiden etter man har nådd målet

Heisann!

Jeg har litt erfaring med dette. Nådde målvekten (-23 kg) for ett år siden og har holdt vekten siden. I starten fortsatte jeg å vœre veldig streng på kosthold fordi jeg var fryktelig redd for å legge på meg igjen.. Så var jeg på ferie med noen venninner som fikk meg til å innse at jeg kunne da œrlig talt unne meg litt frukt og slikt (jeg var egentlig litt for tynn blitt, så jeg gikk opp 3 kg med vilje og er nå akkurat passe - ikke så benete lenger, bmi på 19).

Jeg har holdt meg unna mel, sukker, gryn o.l siden, men spiser frukt og grønnsaker i fleng og liker å eksperimentere med lavkarbobaking. Er ikke så søtsugen heller, smaksløkene vente seg liksom av med det etter så lang tid med lavkarbo, men unner meg mørk sjokolade. Drikker også øl, vin og drinker i helgene. Kan kose meg mer enn jeg regnet med, faktisk.

Dette går helt fint (bank i bordet!, det viktigste er å ikke gå tilbake til gamle vaner med pasta, pizza, brus, melkesjokolade osv.. Isåfall ha satte rammer. Jeg har gjerne en dag i uken (blir fort lørdag) hvor jeg unner meg litt ekstra kos i form av høykarbo - som nevnt øl, høykarbofrukt som mango og ananas, kanskje en sjokolade eller en is. Er jeg på ferie eller i spesielle anledninger der noe feires, koser jeg meg, også henter jeg meg fort inn igjen i de gode vanene mine. Det er jo tross alt flest hverdager i året...

Veier meg ikke mer enn 2-3 ganger i måneden, så jeg slipper å få helt hetta av noen ekstra "vannkilo" etter å ha kost meg litt. Opprettholder muskler og kondisjon ved å trene ca 2 ganger i uken (før var jeg omtrent treningsnarkoman og tenkte at det kom til å gå veldig galt om jeg ikke trente 5-6 ganger i uken). Har innsett at kosthold, planlegging og rutiner er det viktigste, og så holder jeg en knapp på å minne meg selv om å ikke savne de matvarene som gjør meg tykk og slapp.. hehe.

Lykke til!

Josefa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert / Paleo Svar med sitat
Gammel 18-05-11, 23:07   #12
hupfer
Juniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Gjøvik/Sogndal
Alder: 39
Innlegg: 15
hupfer er på en erverdig vei

Sv: Tiden etter man har nådd målet

Etter snart 6 måneder på ketolyse har jeg lyst å tilføye litt frukt og andre ting i kosten.

Jeg er litt forvirret for jeg mener jeg har lest i ketolyse boken at det ikke er bra for kroppen og gå inn og ut av ketosen, altså slik at kroppen blir forvirret når det gjelder forbrenningen av kalorier og fett. Er det noen her som vet noe mer om det??

Jeg har lyst til å være litt mer tolerant noen dager, altså at jeg kan unne meg en frukt eller andre typer grønnsaker og det jeg lurer på da er om det er skadelig for kroppen å hoppe inn og ut av ketose?

hupfer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 20-05-11, 22:17   #13
sistegang
Seniormedlem
 
sistegang sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Buskerud
Alder: 60
Innlegg: 714
sistegang er et fyrlyssistegang er et fyrlyssistegang er et fyrlyssistegang er et fyrlyssistegang er et fyrlys

Sv: Tiden etter man har nådd målet

Opprinnelig lagt inn av trultemamma, her.

Når jeg har nådd målet mitt skal jeg spise mer frukt!!!!!! *savner det*

Jeg og... Tenk og kunne unne seg noen jordbær om sommeren.

__________________


sistegang er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 20-05-11, 22:41   #14
trultemamma
Medlem
 
trultemamma sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Østlandet
Alder: 44
Innlegg: 147
trultemamma er på en erverdig vei

Sv: Tiden etter man har nådd målet

Jeg er en farlig fruktoman, kunne nok levd på frukt tror jeg. Det savnet er STORT.

Men en dag

__________________

Vi kommer i mål alle som en, bare ikke gi opp.
Har startet mitt nye og bedre liv for siste gang - en kostholdsendring, ikke mer jojo.
trultemamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo for life <3 Svar med sitat
Gammel 21-05-11, 13:11   #15
herregud
Medlem
 
herregud sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Sarpsborg
Innlegg: 227
herregud er en juvelherregud er en juvelherregud er en juvel

Sv: Tiden etter man har nådd målet

Jeg har forsøkt å innføre litt nøtter og bær den siste tiden, men ble overrasket over hvor lite karbohydrater som skal til før vekten spretter opp noen kilo til tross for ganske intens trening. Føler at det er litt som å slutte å røke.. skal kankje ikke så mye til før man er tilbake for fullt igjen selv etter mange års opphold?

__________________


herregud er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ren/naturlig mat Svar med sitat
Gammel 21-05-11, 19:36   #16
Namba
Seniormedlem
 
Namba sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 607
Namba er på en erverdig vei

Sv: Tiden etter man har nådd målet

Opprinnelig lagt inn av hupfer, her.

Etter snart 6 måneder på ketolyse har jeg lyst å tilføye litt frukt og andre ting i kosten.

Jeg er litt forvirret for jeg mener jeg har lest i ketolyse boken at det ikke er bra for kroppen og gå inn og ut av ketosen, altså slik at kroppen blir forvirret når det gjelder forbrenningen av kalorier og fett. Er det noen her som vet noe mer om det??

Jeg har lyst til å være litt mer tolerant noen dager, altså at jeg kan unne meg en frukt eller andre typer grønnsaker og det jeg lurer på da er om det er skadelig for kroppen å hoppe inn og ut av ketose?

Jeg vet ikke sikkert, men jeg kan ikke forstå at det gjør kroppen noe å gå inn og ut av ketose. Jeg har vært det, og det har ikke gitt noen problemer. Hvis du ønsker å gå ned i vekt så er det nok ikke lurt fordi det kan gjøre at vekttapet tar lengre tid.

Namba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LKHF Svar med sitat
Gammel 21-05-11, 20:23   #17
Sol-Angelica
Medlem
 
Sol-Angelica sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Ei halvøy
Innlegg: 331
Sol-Angelica er på en erverdig vei

Sv: Tiden etter man har nådd målet

Her har jeg skjemt meg bort med litt peanautter i det siste, lørdagskosen min for tiden det Spiste litt forje lørdag også men det har ikke noe innvirkning på vekta så unner meg litt av det

Sol-Angelica er avlogget   Min kostholdsfilosofi: I mål etter Ketolyse. Nå Lavkarbo. Svar med sitat
Gammel 22-05-11, 10:49   #18
herregud
Medlem
 
herregud sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Sarpsborg
Innlegg: 227
herregud er en juvelherregud er en juvelherregud er en juvel

Sv: Tiden etter man har nådd målet

Opprinnelig lagt inn av Sol-Angelica, her.

Her har jeg skjemt meg bort med litt peanautter i det siste, lørdagskosen min for tiden det Spiste litt forje lørdag også men det har ikke noe innvirkning på vekta så unner meg litt av det

Ja, har begynt å begrense nøtter, bær og sånn kun til helgene jeg også. Tør ikke risikere å gå opp i vekt igjen Men nå kan det kan jo hende at jeg tåler karbo ekstra dårlig siden jeg måtte spise bortimot 0 karbo for å nå målvekten.

__________________


herregud er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ren/naturlig mat Svar med sitat
Gammel 23-05-11, 17:17   #19
Etherena
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 179
Etherena er på en erverdig vei

Sv: Tiden etter man har nådd målet

-------


Sist redigert av Etherena : 27-05-11 kl 20:15.
Etherena er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 21-06-11, 19:00   #20
Sol-Angelica
Medlem
 
Sol-Angelica sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Ei halvøy
Innlegg: 331
Sol-Angelica er på en erverdig vei

Sv: Tiden etter man har nådd målet

Oppdatering spiser litt frukt å kesam nå, noe mer har jeg ikke innført i kosten min enda men bare det å spise litt frukt å vanilje kesam er jo stort for meg, da jeg spiste lavkalori så gikk det mye av dette. Spiser meg ikke mett på en slik posjon, mer for kosen sin del. Var en uke på riksen å da måtte jeg spise det som ble servert, ikke noe lavkarbomat for å si det sånn men det gikk fint, hentet meg inn på riktig kosthold med en gang jeg kom hjem vekten er stabil også

Sol-Angelica er avlogget   Min kostholdsfilosofi: I mål etter Ketolyse. Nå Lavkarbo. Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Nådd målet Alias Livets lyse side 0 17-12-10 19:05
Målet er nådd-hva nå? Sheena Ketolysekuren 6 27-01-08 22:45
ang baking etter at man har nådd målet.. cilemora Lavkarbo generelt 7 24-10-07 13:52
Dere som har nådd målet.... (eller tanker om å nå målet...) LilleVille Lavkarbo generelt 13 17-09-06 02:37
Målet nådd.. deeluxe Atkins kosthold 7 15-04-04 04:00


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:06.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no