Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Er så sugen ...

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 15-03-13, 19:10   #1
Janis
Medlem
 
Janis sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Vestfold
Alder: 42
Innlegg: 308
Janis er en juvelJanis er en juvelJanis er en juvel

Er så sugen ...

Djeeses jeg er sugen på sjokolade.

Finnes det en telefonlinje for sånnt?

Jeg har nok ikke spist bra nok, svaret er nok der. Men uansett- så er jeg så sugen. Og det er slitsomt

Jeg er ikke særlig til kokk, det er ikke lett å prøve mye nytt.
Kjøtt er greit nok, men alt tilbehør osv.
Har levd på ketolyse før, men ikke på et godt nok variert kosthold.

Føler at det er så mye "greier" med ketolyse maten. Det mest utfordrende er at dette blir dyrt.

Vet ikke helt hvor jeg vil hen her, klarer ikke forklare meg ordentlig.
Men alle dere drevne har vel vært nybegynnere en gang.

Janis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 15-03-13, 19:13   #2
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Er så sugen...

Søtsug stopper jeg best med ost. Et par biter brie, litt agurt, paprika, skinke. Og vann

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 15-03-13, 19:20   #3
Janis
Medlem
 
Janis sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Vestfold
Alder: 42
Innlegg: 308
Janis er en juvelJanis er en juvelJanis er en juvel

Sv: Er så sugen...

Opprinnelig lagt inn av Gerd, her.

Søtsug stopper jeg best med ost. Et par biter brie, litt agurt, paprika, skinke. Og vann

Skal prøve
Har ikke fått handla i dag, idiotisk av meg...


I ostedisken (fersk ost) på Meny, så har de appelsinost. Vet du noe om karb. innhold i den?

Janis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 15-03-13, 19:24   #4
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Er så sugen...

Nei.

det må du spørre betjeningen om. De skal vite det
Og det bør være merket.
Er det ikke det, så kjøper jeg det ikke. For da vet jeg ikke hva jeg får i meg

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 15-03-13, 21:36   #5
Moogie
Seniormedlem
 
Moogie sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Finnmark
Alder: 45
Innlegg: 694
Moogie er virkelig snillMoogie er virkelig snillMoogie er virkelig snillMoogie er virkelig snill

Sv: Er så sugen...

Jeg bare lager sjokolade konfekt til meg selv og koser meg med dem Like deler av 86% eller 100% sjokolade og Cocosa og litt søtningsmiddel etter smak, smelte sammen og fylle i små konfektfomer. Oppbevares i fryseren og spises når det er behov under en halv gr karbo pr konfekt så 3-4 kan godt spises uten problem

__________________
Dagboken min Ny start august 2012. -20,2 kg totalt
Moogie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketogen LCHF Svar med sitat
Gammel 15-03-13, 21:38   #6
Maria29
Seniormedlem
 
Maria29 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2012
Hvor: Drammen
Alder: 41
Innlegg: 857
Maria29 er ny på veien

Sv: Er så sugen...

Opprinnelig lagt inn av Gerd, her.

Søtsug stopper jeg best med ost. Et par biter brie, litt agurt, paprika, skinke. Og vann

Samme her!

__________________
Marias journal

Maria29 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Variert Svar med sitat
Gammel 15-03-13, 22:14   #7
Janis
Medlem
 
Janis sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Vestfold
Alder: 42
Innlegg: 308
Janis er en juvelJanis er en juvelJanis er en juvel

Sv: Er så sugen...

Opprinnelig lagt inn av Moogie, her.

Jeg bare lager sjokolade konfekt til meg selv og koser meg med dem Like deler av 86% eller 100% sjokolade og Cocosa og litt søtningsmiddel etter smak, smelte sammen og fylle i små konfektfomer. Oppbevares i fryseren og spises når det er behov under en halv gr karbo pr konfekt så 3-4 kan godt spises uten problem

Åhh.. det må jeg gjøre.
Feks: 50 g 86% og 50 g cocosa?
Er det ikke bedre med sjokolade fra sukkerfritt?
Spør av uvitenhet
Hvor finner jeg konfekt former?

Janis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 16-03-13, 04:59   #8
Paris
Seniormedlem
 
Paris sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Møre og Romsdal
Alder: 48
Innlegg: 812
Paris har en fantastisk aura rundt segParis har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Er så sugen ...

Nei dette er sunnere vil jeg si. Du har mer kontroll på hva du får i deg av søtning.

Et triks til å lage godt og sundt tilbehør kan være å skaffe seg en god lavkarbo kokebok. Les deg opp på hva du kan spise, så slipper du å tvile når du står og lager mat.

Mange enkle tilbehør som passer godt til fisk og kjøtt. En av mine favoritter er stekte grønnsaker. Feks squash, grønn paprika og løk. Steker dette i en panne til det er gyldent . Deretter tilsetter jeg litt fløte og kraften fra for eksempel kjøtt eller fisk. Har av og til brukt en liten del buljong hvis jeg mangler god kraft. Gi det et raskt oppkok og la det trekke litt. Nydelig og enkelt tilbehør til det meste. Varierer du grønnsakene etter smak og variasjon.

Jeg kan også tipse om coleslaw. Ikke brukt det selv, men av kål og selleri vil jeg tro det smaker himmelsk.

Lykke til. Dette med grønnsaker kan ha en tendens å gli ut så det er lurt å frotse i grønnsaker når du er på butikken. Prisen. Jo den er der, men sammenlignet med all søppelmaten jeg kjørte før så tror jeg det ikke er noe dyrere. Syns det er verre at det er så sykt dårlige grønnsaker i butikkene ofte. Ser ut som Norge får det resten av verden ikke vil ha.

Men lykke til! Og dette forumet har hjelpe meg i ulike kneiker. Så stå på! Du er flink!

__________________


Paris er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - Ketolyse Svar med sitat
Gammel 16-03-13, 09:07   #9
Lavkarboforlivet
Medlem
 
Lavkarboforlivet sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2012
Innlegg: 352
Lavkarboforlivet er en juvelLavkarboforlivet er en juvelLavkarboforlivet er en juvel

Sv: Er så sugen ...

Hvorfor ikke lage seg sjokolade selv av raw kakaomasse og raw kakaosmør ? Det er jo faktisk sunt med sjokolade, med forbehold om mengde da såklart men jeg er selv en sjokoman, men lager jeg sjokolade selv med søtning klarer jeg utmerket å spise en liten bit og stoppe der. Den sjokoladen er så rik på smak at jeg blir iallefall faderlig ført tilfredstillt godt er det også, og du har full kontroll over hva du vil søte den med! Ingredienser finner du på helsekost, eller på iherb. Iherb er billigere, men da må man jo vente litt.... Økosjokolade sine produkter er gode, og finnes på alle helsekoster. Litt dyrt, men godt.. selv kjøper jeg fra iherb helst, der har de mye større pakker.

__________________
Bloggen min



Lavkarboforlivet er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 16-03-13, 10:31   #10
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Er så sugen ...

Mat for sjelen har en enkel variant av sjokolade, en jeg selv har brukt i mange år. Rett og slett kokosolje, kakao og søtning.
Her: http://sjelemat.blogspot.no/2012/11/...sjokocips.html

Sitat:

Oppskrift

Smelt kokosoljen i mikrobølgeovn noen sekunder.
Rør inn kakaopulver, sukrin og vanilje til passe tykk konsistens. Blir massen for tynn tilsetter du litt mer kakaopulver. Smak til med søtt.
Ha sjokoladen i en sprøytepose eller plastpose, og sett små fine topper på stekebrett kledd med bakepapir eller plastfolie. Sett brettet i fryseboksen til sjokoladen har stivnet.
(Eventuelt kan du droppe sprøyteposen, og bare ha sjokoladeblandingen i en plastboks. Når sjokoladen er stivnet hakker du den så opp i passe biter.)

Oppbevar sjokoladebitene i fryseboksen eller kjøleskapet til du skal bruke dem.


Lag de i feks istbitformer, jeg bruker de fra ikea.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 16-03-13, 11:01   #11
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Er så sugen ...

Opprinnelig lagt inn av Imse, her.

Mat for sjelen har en enkel variant av sjokolade, en jeg selv har brukt i mange år. Rett og slett kokosolje, kakao og søtning.
Her: http://sjelemat.blogspot.no/2012/11/...sjokocips.html


Lag de i feks istbitformer, jeg bruker de fra ikea.

Hmmm... Dette må jeg teste. Spiste et sjokoladehjerte i går, lyyys sjokolade, hadde fått det av jentungen til morsdagen. Pføy så søtt! *kvalm* Er ikke helt overbevist om smaken på denne, men skal nå prøve. Har bare vanilje-stevia i tillegg til sukrinmelis, men det funker vel håper jeg. Bare å teste det!

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 16-03-13, 15:00   #12
Moogie
Seniormedlem
 
Moogie sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Finnmark
Alder: 45
Innlegg: 694
Moogie er virkelig snillMoogie er virkelig snillMoogie er virkelig snillMoogie er virkelig snill

Sv: Er så sugen...

Opprinnelig lagt inn av Janis, her.

Åhh.. det må jeg gjøre.
Feks: 50 g 86% og 50 g cocosa?
Er det ikke bedre med sjokolade fra sukkerfritt?
Spør av uvitenhet
Hvor finner jeg konfekt former?

Ja jeg bruker en plate 86% og en plate 100% kjøpt fra iHerb. Og ca 200 gr Cocosa. Syns de sjokoladekrem far sukkerfritt har sånn plastikk smak. Så jeg har hatt litt oppi, men ikke bare den. Men det er nå min personlige smak. Silikonformer har dem på ulike kjøkkenbutikker som f. Eks Traktøren ol. Ellers er det bare å bestille fra ebay! Mye billigere

__________________
Dagboken min Ny start august 2012. -20,2 kg totalt
Moogie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketogen LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Sugen på mat, men ikke sulten Licota Lavkarbo generelt 3 01-03-10 19:38
Når jeg er sugen på noe etter middag quinoa Spørsmål om matvarer og oppskrifter 30 28-01-09 12:06
Åh, jeg er så sugen på noe godt ... Bee strong Lisekir Ketolysekuren 14 03-04-08 21:45
Sugen... Matvrak Ketolysekuren 29 01-02-07 09:35


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:08.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no