Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Ufrivillig ketose, amming uten ketogent kosthold

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 29-09-13, 03:06   #1
Dolly
Seniormedlem
 
Dolly sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Klepp Stasjon
Alder: 41
Innlegg: 645
Dolly har en fantastisk aura rundt segDolly har en fantastisk aura rundt seg

Ufrivillig ketose, amming uten ketogent kosthold

Jeg spiser ikke ketogent, prøver å spise litt karbohydrater og litt fett og mye proteiner, tar heller mye kjøtt og ost på pizzaen å spiser ett stykke enn å spise mange med lite fyll...

Jeg fullammer så jeg skal ikke i ketose og ikke under 1500 kcal til dagen, det er jo veldig lett, spiser ikke sukker og de karbohydrater jeg går i meg er fra brød tacoskjell ol...

Hvorfor har jeg hver gang jeg har sjekka utslag på ketosticks? I varierende styrke..

Jeg har ikke lyst å begynne med sukker igjen... Jeg klarer ikke å spise mer uten å begynne med godteri, vil heller ikke spise mer enn 1500 kcal..har ca 15-18 kg for mye

Dolly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 100-150 karb og 1500-1600kcal Svar med sitat
Gammel 29-09-13, 03:10   #2
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Ufrivillig ketose, amming uten ketogent kosthold

De kiloene kan du gå ned etter amminga... Prøv å spis et ekstra måltid i løpet av dagen, og tenk mer på sammensetning enn på kalorier. Husk at kroppen er i en elstremsituasjon nr du ammer og får lit søvn.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 29-09-13, 03:32   #3
Dolly
Seniormedlem
 
Dolly sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Klepp Stasjon
Alder: 41
Innlegg: 645
Dolly har en fantastisk aura rundt segDolly har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Ufrivillig ketose, amming uten ketogent kosthold

Problemet var at jeg levde på godteri og begynte å gå opp i vekt.. 3 kg på 3 mnd etter han kom ut

Og når jeg kutta snop mista jeg melka, så jeg må jobbe for å komme opp i 1500 så jeg kan beholde melka

Prøver å tenke sammensetning av måltider...

Dolly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 100-150 karb og 1500-1600kcal Svar med sitat
Gammel 29-09-13, 09:16   #4
Nektarin
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2013
Innlegg: 20
Nektarin er på en erverdig vei

Sv: Ufrivillig ketose, amming uten ketogent kosthold

Rotgrønnsaker og frukt er ikke så dumt for å få opp karbnivået. Mer fløte og mer nøtter er heller ikke dumt.

Jeg skjønner ikke hvorfor du vil spise mer proteiner? De aller, aller færreste trenger mer enn 1,5gr/kg, og proteiner er dårlig energikilde. Det er den siste kroppen nyttegjør seg av, og for mange kropper betyr det at den reduserer forbrenningen fordi den da tror den brenner muskelmasse. Sånn ca.

Jeg ammer min gutt også, og er ikke i ketose. Jeg spiser litt frukt, fløte og nøtter, og inni mellom litt sjokolade og potet. Vanlig mengde kjøtt, og fett til jeg er fornøyd.
Jeg går ned i vekt, og har aldri hatt problemer med ammingen
Må kanskje nevnes at jeg nå har 30 kg å gå ned, så jeg kan nok spise mer karber uten å miste vektnedgangen.

Nektarin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal blueprint Svar med sitat
Gammel 29-09-13, 19:53   #5
senorita
Seniormedlem
 
senorita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 39
Innlegg: 1.907
senorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt likt

Sv: Ufrivillig ketose, amming uten ketogent kosthold

1500 kcal var nå fryktelig lite da når du ammer? Kan du ikke spise mer enn det??

__________________
Nytt mål fra 30.07.13:

senorita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo ala EAT Svar med sitat
Gammel 30-09-13, 00:09   #6
Dolly
Seniormedlem
 
Dolly sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Klepp Stasjon
Alder: 41
Innlegg: 645
Dolly har en fantastisk aura rundt segDolly har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Ufrivillig ketose, amming uten ketogent kosthold

Jeg sliter med å spise mer enn 1500 ja... Jeg forbrenner sikkert ikke mer enn det heller... Spiste veldig mye snop før og er generelt sett ikke sulten... Legger på meg og blir oppblåst av sukker...

Spiser 2 skiver med smør og stekt egg til frokost, en yoghurt eller en Wasa crisp& cerials til mellommåltid... En skive med egg til lunch litt middag til jeg er mett men ikke stappet, prøver å spise mer kjøtt i middagen enn karbohydrater, prøver å spise mindre fett men ikke fettfritt.. Yoghurt eller smoothie til kvelds...

Jeg føler jeg ikke gjør noe annet enn å spise....

Dolly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 100-150 karb og 1500-1600kcal Svar med sitat
Gammel 30-09-13, 10:42   #7
Vibeke-67
Seniormedlem
 
Vibeke-67 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bergen
Alder: 56
Innlegg: 1.934
Vibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastisk

Sv: Ufrivillig ketose, amming uten ketogent kosthold

Er det en grunn for at du ikke vil i ketose selv om du ammer? Hvis du føler at du spiser nok og ikke er sulten, så trenger du vel ikke spise mer?
Det du må passe på når du fullammer, er å få i deg nok av de nødvendige mineralene og vitaminene, samt å drikke nok. Drikke er minst like viktig når du ammer mye.
Og du trenger absolutt ikke å spise sukker eller godteri når du ammer?

Vibeke-67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LowFODMAP/Fedon Svar med sitat
Gammel 30-09-13, 19:16   #8
senorita
Seniormedlem
 
senorita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 39
Innlegg: 1.907
senorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt likt

Sv: Ufrivillig ketose, amming uten ketogent kosthold

Har du prøvd å regne ut hvor mye kalorier du forbrenner på en dag?

Ville sjekket .. http://www.matvareguiden.no/sider/bmr.asp

Tror nok 1500 er litt lite om du ammer også?? Om du sliter med nok kcal så spis feks nøtter eller lignende?

__________________
Nytt mål fra 30.07.13:

senorita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo ala EAT Svar med sitat
Gammel 30-09-13, 19:26   #9
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Ufrivillig ketose, amming uten ketogent kosthold

Det er kanskje ikke rart du får utslag på ketostixen, du ammer og du spiser bare 1500kalorier i døgnet. Samme om du spise få karber eller ikke, ketose er ikke så mystisk. Kaloriunderskudd kan gi ketose.

Prøv å øk på litt mere fett, mere smør på smøremat, fløte i kaffe, evt tyrkisk yoghurt med fløte til mellommåltid,, en neve nøtter her og der.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 04-10-13, 21:32   #10
Dolly
Seniormedlem
 
Dolly sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Klepp Stasjon
Alder: 41
Innlegg: 645
Dolly har en fantastisk aura rundt segDolly har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Ufrivillig ketose, amming uten ketogent kosthold

Jeg får svakt utslag spor eller svakere med ketoner, jeg hadde mye sterkere utslag i svangerskapet når jeg spiste hverken lavkarbo eller lavkakori men mye godis.. Prøver å ligge på 15-1700 kcal til dagen, men det er ikke lett å spise så mye

Dolly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 100-150 karb og 1500-1600kcal Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Kaffe og ketogent kosthold Runegutt Ketolysekuren 8 23-04-12 12:14
P-piller og ketogent kosthold Rikkem0r Spørsmål og svar 12 12-08-11 13:21
Savner ketogent kosthold Nero Dr Lindbergs 25 30-05-11 10:07
Dårlig ånde, men ikke i ketose eller på ketogent kosthold Tiril77 Lavkarbo generelt 7 22-03-11 09:31


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:06.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no