Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Vin, men lite karbohydrater

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 25-09-12, 21:07   #1
javel
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Sep 2012
Innlegg: 1
javel er på en erverdig vei

Vin, men lite karbohydrater

Hei,

Driver å tenker på å skjerpe inn matvanene litt, og gå ned noen kilo. Vil spise lite karbohydrater uten å overdrive fettinntaket. Men fortsette å spise endel; er glad i smør rømme olivenolje etc.. Har ingen målsetning om å komme i ketolyse; men har oppdaget tidligere at jeg har gått ned ved å kutte sukker, hvitt mel etc.. Bekymringen er at jeg drikker en god del vin, et glass til middag og noen flere på kvelden, og enda litt mer i helgene og når jeg har fri. Trenger ikke synspunkter på hvorvidt jeg drikker for mye. Men vil jeg gå ned i vekt under et slikt regime? Drikker tørre viner, både rødt og hvitt, og vil kutte øl i denne perioden. Er dette et håpløst prosjekt?

javel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ingen Svar med sitat
Gammel 25-09-12, 21:39   #2
Bønna200
Seniormedlem
 
Bønna200 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Akershus
Alder: 47
Innlegg: 8.394
Bønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastisk

Sv: Vin, men lite karbohydrater

Opprinnelig lagt inn av javel, her.

Hei,

Driver å tenker på å skjerpe inn matvanene litt, og gå ned noen kilo. Vil spise lite karbohydrater uten å overdrive fettinntaket. Men fortsette å spise endel; er glad i smør rømme olivenolje etc.. Har ingen målsetning om å komme i ketolyse; men har oppdaget tidligere at jeg har gått ned ved å kutte sukker, hvitt mel etc.. Bekymringen er at jeg drikker en god del vin, et glass til middag og noen flere på kvelden, og enda litt mer i helgene og når jeg har fri. Trenger ikke synspunkter på hvorvidt jeg drikker for mye. Men vil jeg gå ned i vekt under et slikt regime? Drikker tørre viner, både rødt og hvitt, og vil kutte øl i denne perioden. Er dette et håpløst prosjekt?

For å si det enkelt så stopper fettbrenningen når man drikker alkohol. De timene alkoholen er i kroppen vil mao kroppen forbrenne det viktigste. Dvs få giften ut av kroppen.

__________________
"Dyrene i denne verden eksisterer for sin egen skyld. De er ikke skapt for mennesker mer enn svarte er skapt for hvite eller kvinner for menn."
-Alice Walker, forfatter
Bønna200 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer. Ren mat og matglede. Svar med sitat
Gammel 25-09-12, 22:06   #3
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Vin, men lite karbohydrater

Opprinnelig lagt inn av Bønna200, her.

For å si det enkelt så stopper fettbrenningen når man drikker alkohol. De timene alkoholen er i kroppen vil mao kroppen forbrenne det viktigste. Dvs få giften ut av kroppen.

Det er vel ikke helt korrekt konkludert. Alkohol blir i likhet med fett omgjort til ketoner, men alkohol innebærer en enklere konvertering for leveren enn fett, (du kan være i ketose fra 50-60 gr kh daglig, alt ettersom, altså er du fortsatt i ketose tross alkoholinntak), dermed vil dette gå før fettet, og fettforbrenningen vil teknisk sett bli satt på vent inntil videre.

Men om du er i ketose eller ei, alkoholinntak vil bremse vektnedgangen. Ikke dermed sagt at du ikke kommer til å gå ned i vekt, men jeg vil nesten med sikkerhet påstå at det kommer til å gå saktere. Du må nesten vurdere hva som er viktigst for deg for øyeblikket. Om du ikke har det travelt, så for all del, kos deg med vina di! Det gjør jeg, uten å kalle det en utskeielse.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 26-09-12, 14:19   #4
Bønna200
Seniormedlem
 
Bønna200 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Akershus
Alder: 47
Innlegg: 8.394
Bønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastisk

Sv: Vin, men lite karbohydrater

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Det er vel ikke helt korrekt konkludert. Alkohol blir i likhet med fett omgjort til ketoner, men alkohol innebærer en enklere konvertering for leveren enn fett, (du kan være i ketose fra 50-60 gr kh daglig, alt ettersom, altså er du fortsatt i ketose tross alkoholinntak), dermed vil dette gå før fettet, og fettforbrenningen vil teknisk sett bli satt på vent inntil videre.

Men om du er i ketose eller ei, alkoholinntak vil bremse vektnedgangen. Ikke dermed sagt at du ikke kommer til å gå ned i vekt, men jeg vil nesten med sikkerhet påstå at det kommer til å gå saktere. Du må nesten vurdere hva som er viktigst for deg for øyeblikket. Om du ikke har det travelt, så for all del, kos deg med vina di! Det gjør jeg, uten å kalle det en utskeielse.

Du har nok rett, Photo. Men det blir sagt at kroppen vil kvitte seg med giftstoffene før noe annet. Og alkohol ER gift på kroppen, sånn er det jo dessverre bare.

Men for all del, jeg drikker også vin og har ikke dårlig samvittighet når jeg gjør det. For noe må en stakkar kunne unne seg også.

__________________
"Dyrene i denne verden eksisterer for sin egen skyld. De er ikke skapt for mennesker mer enn svarte er skapt for hvite eller kvinner for menn."
-Alice Walker, forfatter
Bønna200 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer. Ren mat og matglede. Svar med sitat
Gammel 26-09-12, 18:19   #5
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Vin, men lite karbohydrater

Opprinnelig lagt inn av Bønna200, her.

Du har nok rett, Photo. Men det blir sagt at kroppen vil kvitte seg med giftstoffene før noe annet. Og alkohol ER gift på kroppen, sånn er det jo dessverre bare.

Men for all del, jeg drikker også vin og har ikke dårlig samvittighet når jeg gjør det. For noe må en stakkar kunne unne seg også.

Ja, men jeg er noe usikker på at det er akkurat derfor alkoholen går før fettet, men at det er lettere å konvertere (karbohydrater går også før fett, fordi det er lettere å forbrenne), det er vel det biproduktet (acety ... et eller annet) som er det som gjør en berusa, som er selve gifta, som også taes opp fortere i kroppen enn vanlig under denne prosessen. Dette gjør jo også at mange opplever å bli fortere fulle i ketose.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
For lite karbohydrater? Ashley Spørsmål og svar 18 01-06-11 13:57
For lite karbohydrater? nilsarne Spørsmål og svar 3 19-07-10 22:24
For lite karbohydrater? Seigrobill Ketolysekuren 4 10-10-09 09:10
For lite karbohydrater? kfj Spørsmål og svar 4 19-06-08 06:52
For lite karbohydrater Pianoman Lavkarbo generelt 15 28-07-05 11:52


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:58.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no