Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Hjertet er en muskel

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 16-01-09, 18:08   #1
TAM
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Øvre Romerike
Innlegg: 24
TAM er på en erverdig vei

Hjertet er en muskel

Sikert et knalldumt spørsmål, men siden man kan få muskelkramper, kan man vel like gjerne få det i hjertet?? Eller??

Ble faktisk litt redd nå jeg da.

TAM er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 16-01-09, 18:16   #2
Lindabtn
Seniormedlem
 
Lindabtn sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Aust Agder
Alder: 38
Innlegg: 1.595
Lindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt likt

Sv: Hjertet er en muskel.......

Det kalles vel heller doble hjerteslag eller hjertebank. Jeg får det veldig ofte og det er VONDT!!!

__________________
Mamma til verdens hærligste William

Lindabtn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mamma til William. Ny start med sunn mat! Svar med sitat
Gammel 16-01-09, 19:38   #3
lokkebiff
Seniormedlem
 
lokkebiff sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Tromsø
Alder: 46
Innlegg: 10.266
lokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisk

Sv: Hjertet er en muskel

Du kan ikke få en krampe i hjertet på lik linje med kramper du kan få i andre type muskelvev.
Får du krampe i hjertet, skyldes dette forkalkning og at hjertet får for lite blod ved anstrengelser.
Dette kalles angina pectoris, er et ganske alvorlig symptom som bør følges opp!!

MEN, nå regner jeg med at det er slike hjertebank som Lindabtn snakker om, du kanskje føler!?


Sitat:

Flere tilstander kan forårsake hjertebank:
* Når du er engstelig eller stresset, frigjøres hormonet adrenalin til blodbanen. Dette gjør at hjertet banker raskere og hardere. Hjertebank følger derfor ofte med angstanfall og stressende situasjoner. Dette er den vanligste årsaken til hjertebank.
* Ekstraslag. Hjertet kan ta noen ekstraslag uten at det er uttrykk for en hjertesykdom. Slike ekstraslag er gjerne mest merkbare når du skal slappe av etter fysiske eller psykiske belastninger.
* Rytmeforstyrrelser i hjertet er noen ganger årsaken til hjertebank.
* Høyt stoffskifte kan gi hjertebank. Når stoffskiftet stiger, må hjertet pumpe mer for å forsyne kroppen med tilstrekkelig surstoff og næring.
* Hvis du er blodfattig, må kroppen pumpe mer blod for å sikre kroppens forsyning med surstoff, og dette kan gi hjertebank.
* Alkohol, tobakk, kaffe, narkotika, enkelte blodtrykksmedisiner, digitalis (hjertemedisin) og astmamedisin kan også gi hjertebank.


Et lavkarbokosthold kan virke vanndrivende, dvs. at også vitaminer og mineraler skylles ut.
Å ta tilskudd er derfor veldig viktig!!!

Personlig erfaring er at magnesium er det viktigste jeg får i meg.
Glemmer jeg magnesiumstbl. eller at jeg tar for lite, opplever jeg voldsom hjertebank (og leggkramper)


Sitat:

Magnesium trengs i mer enn 300 biokjemiske reaksjoner i kroppen. Den bidrar til normal muskel og nerve funksjon, hjerterytmen, styrker immunforsvaret og benmineraliseringen


Håper du ble litt klokere!?



.

__________________
..lev livet carpe diem..


-35 kilo er jeg stolt av
Men jeg er enda stoltere over å ha holdt vekta i 5 år

Sist redigert av lokkebiff : 28-01-09 kl 13:58.
lokkebiff er avlogget   Min kostholdsfilosofi: streng Skaldeman Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:29.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no