Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Cottage Cheese

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 12-02-05, 19:32   #1
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Cottage Cheese

Hva bruker DU cottage chese til? Smoothie? Grøt? med bær og nøtter?

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 12-02-05, 19:35   #2
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Jeg bruker det til:

  1. under syltetøy om jeg spiser brød...
  2. I havregrøt
  3. Som frokost/mm: sammen med 1-2 ts kanel, litt fløte og søtstoff


Aldri prøvd i smoothie, kanskje ikke så dumt proteinkilde om jeg ikke har så mange egg?


(psst, Lise.. det skrives cheese...)

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 12-02-05, 19:49   #3
friflex
Seniormedlem
 
friflex sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Sunnmøre
Alder: 43
Innlegg: 1.241
friflex har veldig mye å være stolt avfriflex har veldig mye å være stolt avfriflex har veldig mye å være stolt avfriflex har veldig mye å være stolt avfriflex har veldig mye å være stolt avfriflex har veldig mye å være stolt avfriflex har veldig mye å være stolt avfriflex har veldig mye å være stolt avfriflex har veldig mye å være stolt av

Har Cottage cheese i kjøleskapet, men har ikke kommet så langt at jeg har spist det enda

Hva er det egentlig? Altså, hva er det laget av?

__________________
"All that is gold does not glitter,
Not all those who wander are lost"

Status per 20.02.05: 84,9kg fordelt på 183cm
Endelig mål: underkant av 80kg om jeg ikke er fonøyd med fasongen innen den tid
friflex er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert sunnkost a la lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 12-02-05, 19:53   #4
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Står på pakken!

Melk,- mest skummetmelk....fløte og melkesyrekultur
Jeg synes den er veldig god, men kan ikke spise det lengre... Håper det går over!

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...


Sist redigert av Summer : 12-02-05 kl 19:59. Årsak: glemte noe..;)
Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 12-02-05, 19:56   #5
friflex
Seniormedlem
 
friflex sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Sunnmøre
Alder: 43
Innlegg: 1.241
friflex har veldig mye å være stolt avfriflex har veldig mye å være stolt avfriflex har veldig mye å være stolt avfriflex har veldig mye å være stolt avfriflex har veldig mye å være stolt avfriflex har veldig mye å være stolt avfriflex har veldig mye å være stolt avfriflex har veldig mye å være stolt avfriflex har veldig mye å være stolt av

Nettopp

Bare puttet en pakke i handlekurven og ikke sett så mye på den jeg...

Var en oppskrift eller to jeg hadde tenkt og prøve med CC i, men ikke kommet så langt enda

__________________
"All that is gold does not glitter,
Not all those who wander are lost"

Status per 20.02.05: 84,9kg fordelt på 183cm
Endelig mål: underkant av 80kg om jeg ikke er fonøyd med fasongen innen den tid
friflex er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert sunnkost a la lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 12-02-05, 19:59   #6
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av friflex

Var en oppskrift eller to jeg hadde tenkt og prøve med CC i, men ikke kommet så langt enda

Hvilke oppskrifter da?

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 12-02-05, 20:11   #7
friflex
Seniormedlem
 
friflex sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Sunnmøre
Alder: 43
Innlegg: 1.241
friflex har veldig mye å være stolt avfriflex har veldig mye å være stolt avfriflex har veldig mye å være stolt avfriflex har veldig mye å være stolt avfriflex har veldig mye å være stolt avfriflex har veldig mye å være stolt avfriflex har veldig mye å være stolt avfriflex har veldig mye å være stolt avfriflex har veldig mye å være stolt av

Frokosten til MHM, har endatil fått fatt i vanlijeessensen nå

Så var det en annen jeg ikke fant fram igjen akkurat nå med cottege cheese, youghurt, kanel osv..

__________________
"All that is gold does not glitter,
Not all those who wander are lost"

Status per 20.02.05: 84,9kg fordelt på 183cm
Endelig mål: underkant av 80kg om jeg ikke er fonøyd med fasongen innen den tid
friflex er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert sunnkost a la lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 12-02-05, 21:10   #8
Aline
Admin
 
Aline sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 15.345
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

jeg bruker det i smoothies, shaker, pannekaker, og sammen med kanel og nøtter *smelt* og *nam*

__________________
Aline

Nybegynnerinfo!


Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 13-02-05, 11:28   #9
Marianne
Livsdesigner
 
Marianne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 4.596
Marianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastisk

Kan du bruke Tofu på samme måte tro? Jeg tenker at tofu kan være en erstatning hvis du ikke kan spise cottage cheese mer, Lise?

Disse South Beach-dessertene kan brukes som dessert, frokost (i tillegg til annet), som mellommåltid eller som proteintillegg til et ellers proteinfattig måltid:


C.C. med sitronskall og vaniljeessens:
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=2149&highlight=cottage+cheese
Denne er VELDIG god!

C.C. med mandeldråper og mandelflak:
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=2150&highlight=cottage+cheese

C.C. med vaniljeessens:
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=2151&highlight=cottage+cheese

C.C. med limeskall og vaniljeessens:
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=2153&highlight=cottage+cheese

C.C. Mocha:
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=2152&highlight=cottage+cheese

Denne siste er veldig god, blir nesten som sjokolademousse. Jeg tar ofte et par ruter sjokolade 70% og hakker og har oppi - kjempegodt!

Denne frokosten fra SoyZone boka mi er vanvittig god! De ristede mandlene er et must, som virkelig løfter retten!
Sone Banansplit-frokost:
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=2887&highlight=cottage+cheese

South Beach - pannakaka bruker jeg 2 egg i (eller 3) i stedet for eggehviter:
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=2434&highlight=cottage+cheese

I dag spiste jeg cottage cheese (150 g), ett skrelt og oppdelt grønt eple, masse kanel og litt søtstoff. Mmm..deilig eplekake!

Fedons uslåelige og nydelige:
100 g cottage cheese, 1 Yo'plait 0,1% (gjerne skogsbær), 50-100 g bær (frosne skogsbær eller blåbær), 10 hakkede mandler. Dette er ongas favoritt-frokost-kveldsmat-lunsj-dessert!

En annen c.c. favoritt er (og den har jeg finni på sjæl):
100 g c.c., en halv rød grapefrukt (båtene skåret ut - litt jobb og søl), en neve valnøtter. Strø over litt ingefær. Evt. litt søtt. Nydelig frokost!

Cottage cheese/frukt/nøtter-varianter:

CC/eple/valnøtter
CC/ananas/pistasjenøtter
CC/appelsin/hasselnøtter
CC/pære/mandler
CC/kiwi/pecannøtter
CC/banan/macadamianøtter
CC/klementin/cashewnøtter
CC/kokesjokolade/peanøtter (oops - ikke frukt det )

Kanel, søtstoff, ingefær, kardemomme, nellik, vaniljeessens...mmmmmm! Mulighetene er uendelige.

Jeg ELSKER cottage cheese. Har vel sikkert mange andre oppskrifter også, bare jeg tenker meg om...

__________________
Marianne

I expand my life to include the possibilities of miracles!
Marianne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg m/egne tilpasninger Svar med sitat
Gammel 13-02-05, 13:58   #10
Gamla
Potius sero, quam numquam
 
Gamla sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Innlegg: 1.103
Gamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressurs

Som kald grøt med litt Natreen i og masse kanel på. Har av og til også i litt kremfløte, eller creme fraiche.
Som riskrem blandet med pisket kremfløte, mandeldråper og Natreen og med rød saus oppå.
I Rolls når jeg baker de.
Som pålegg i eggepannekakene.

__________________
Stor klem fra Gamla!

Medlem av Ren mat-klubben
Gamla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo vedlikehold Svar med sitat
Gammel 13-02-05, 18:07   #11
friflex
Seniormedlem
 
friflex sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Sunnmøre
Alder: 43
Innlegg: 1.241
friflex har veldig mye å være stolt avfriflex har veldig mye å være stolt avfriflex har veldig mye å være stolt avfriflex har veldig mye å være stolt avfriflex har veldig mye å være stolt avfriflex har veldig mye å være stolt avfriflex har veldig mye å være stolt avfriflex har veldig mye å være stolt avfriflex har veldig mye å være stolt av

Flott innlegg Marianne! Var en del som må prøves ut her

Har fått helt dilla på youghurt med kanel i for tiden jeg, så hver gang jeg nærmer meg kjøleskapet med CC i tankene ender jeg opp med youghurten i stedet

__________________
"All that is gold does not glitter,
Not all those who wander are lost"

Status per 20.02.05: 84,9kg fordelt på 183cm
Endelig mål: underkant av 80kg om jeg ikke er fonøyd med fasongen innen den tid
friflex er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert sunnkost a la lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 13-02-05, 18:15   #12
Aline
Admin
 
Aline sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 15.345
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

tips! bland en eller to ss med cc i yoghurt/kanel blandingen din! da blir det enda mer himmelsk!!!

__________________
Aline

Nybegynnerinfo!


Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 14-02-05, 22:15   #13
magdalena
Seniormedlem
 
magdalena sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Langt Nord
Innlegg: 1.852
magdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressurs

Er det virkelig godt?Blir kvalm av den grynete konsistensen.. Bør kanskje gi den en sjans til,er lege siden jeg prøvde det.

__________________



Justice for Baby P!
magdalena er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 14-02-05, 23:52   #14
Ingo
Medlem
 
Ingo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Trondheim
Alder: 46
Innlegg: 145
Ingo er virkelig snillIngo er virkelig snillIngo er virkelig snillIngo er virkelig snill

Waffles!

Vafler!

Noe jeg har savnet rimelig lenge under Atkins-perioden...
Lager de som vanlig pannekaker, bare med en skje mere med spelt-mel.

__________________
Ingo
"The difference between the impossible and the possible lies in a person's determination."
Ingo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 15-02-05, 00:09   #15
Aline
Admin
 
Aline sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 15.345
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av magdalena

Er det virkelig godt?Blir kvalm av den grynete konsistensen.. Bør kanskje gi den en sjans til,er lege siden jeg prøvde det.

hvis du har stavmikser, så kan du putte i en ss kesam eller yoghurt naturell og blande ivei

namenam

__________________
Aline

Nybegynnerinfo!


Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 15-02-05, 10:45   #16
elian
Stressa 4-barns mor
 
elian sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2004
Hvor: Sarpsborg
Alder: 45
Innlegg: 2.216
elian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastisk

Jeg har det i ommeletter, også har jeg en gang stekt kotletter i komfyren. Da hadde jeg masse CC og soltørkede tomater oppå kjøttet. DET ble nydelig det!!!!!


Også hvis jeg spiser stekt kjøttdeig blander jeg inn litt CC.

__________________

elian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon (frem til p-hormonene har forlatt kroppen) Svar med sitat
Gammel 15-02-05, 13:31   #17
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Aline

hvis du har stavmikser, så kan du putte i en ss kesam eller yoghurt naturell og blande ivei

namenam

Om det er meningene delte !!

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 15-02-05, 13:51   #18
Anne
Tar i mot hjelp....
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 22.191
Anne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastisk

Jeg har cottage cheese oppå salaten og jeg da.....

__________________
2007 var mitt år. 2008 ble enda bedre og 2009 var topp. 2010 ble et blandingsår, men nå kommer et fantastisk 2011 Prøver igjen for 2012... og på nytt i 2013...så kom 2014 med masse glede og tre nye barnebarnog nå er det 2017 og enda to nye barnebarn
Anne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg og MUP Svar med sitat
Gammel 15-02-05, 13:55   #19
Gir
Seniormedlem
 
Gir sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Trondheim
Alder: 45
Innlegg: 610
Gir er virkelig snillGir er virkelig snillGir er virkelig snillGir er virkelig snill

Cottage cheese med jordbærsyltetøy. Nam

__________________
Folk som sier de sover som et barn, er som regel barnløse

Delmål:


Gir er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gudene vet .... Jeg vet ikke Svar med sitat
Gammel 15-02-05, 18:47   #20
Aline
Admin
 
Aline sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 15.345
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Nille

Om det er meningene delte !!

glemte å nevne at man også må ha i massemasse kanel, litt søtstoff etter ønske og nøtter!
det ER nam! så det så

__________________
Aline

Nybegynnerinfo!


Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 15-02-05, 22:25   #21
luringen
Seniormedlem
 
luringen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Alder: 56
Innlegg: 2.399
luringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressurs

laget Fedons ostekake nå, med masse CC i ! freste den helt glatt....

__________________
luringen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo a'la Luringen Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
SB Breakfast Recipe List - Fase 1 Marianne Frokost og kveldsmat 3 26-04-05 17:23
Fase 1 - orker ikke mat cococococat Fase I 26 27-10-04 19:34
Cottage Cheese med Tomater og Kalkun - Fase 1 Marianne Frokost og kveldsmat 0 10-10-04 11:50
Ned 0.6 kg fra igår tross fløte og cottage cheese... cathrine Induksjonen 8 25-02-04 21:09


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:51.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no