Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter

Hjelp, er det ødelagt ?

Oppskrifter Lurer du på hva du vil ha til middag idag?
Eller vet du om noe godt du vil dele med oss? Eller en oppskrift du trenger? Beskriv gjerne dine forsøk på å lage nye oppskrifter og forsøk på å konvertere vanlige oppskrifter til lavkarbo-oppskrifter.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 21-10-06, 16:07   #1
Ole Brumm
Juniormedlem
 
Ole Brumm sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 18
Ole Brumm er på en erverdig vei

Hjelp, er det ødelagt ?

Har bakt dette brødet

Sitat:

Prøv dette brødet uten soyaprotein!
4 egg
2 dl creme fraiche( eller seter rømme)
ca 1/dl rapsolje
1.5 ss bakepulver
4 ss linfrø
50g sesamfrø
60g hvetekli
45 g solsikkekjerner
Dryss gjerne litt blå valmuefrø på toppen av brødet.

Husk å ha bakepapir i bunnen på formen da blir det lettere å få ut!
Stekes ved 180 grader i 50 min.

Når jeg skar det opp, var det mørkt på utsiden men lyst inni, så det ser ikke ut som det er stekt...
Har jeg ødlagt det da, eller kan jeg putte det i ovnen igjen eller eller, jeg som hadde gledet meg så mye. Det luktet utrulig godt når det var i ovnen

__________________
Ole Brumm
Ole Brumm er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 21-10-06, 18:06   #2
Georgine
Supermoderator
 
Georgine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Akershus
Alder: 54
Innlegg: 6.457
Georgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastisk

Sv: Hjelp, er det ødelagt ?

Om det ikke er ferdigstekt så ville jeg forsøkt å hive det inn igjen.. Du kan jo ikke spise det om det er rått

Georgine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo for god helse Svar med sitat
Gammel 22-10-06, 12:10   #3
Ole Brumm
Juniormedlem
 
Ole Brumm sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 18
Ole Brumm er på en erverdig vei

Sv: Hjelp, er det ødelagt ?

Jeg prøvde det, men det ble ikke noe særlig bedre og knall hardt
Ja ja bedre lykke neste gang,
har ikke flere egg igjen så det blir ikke i dag.

__________________
Ole Brumm
Ole Brumm er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 22-10-06, 17:56   #4
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Hjelp, er det ødelagt ?

Nå vet jeg ikk hvor "vått" brødet ditt ble. Men om du skjærer det opp før det er avkjølt vil det virke litt rått i midten, uten at det betyr at det er rått eller ikke ferdig. Du måla det blir helt avkjølt, da får det en annen konsistens og får "satt" seg litt.

Om det "renner" har du brukt for sterk varme på for kort tid. Man må prøve seg frem, for alle ovner er jo forksjellige.

Uansett, smaker det OK er det ikke farlig å spise om det er litt bløtt i midten.

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Jippi! Jeg Klarte det. På sykkel til Hallingdal Kristian Livets lyse side 15 06-10-08 00:39
sukker og karbofritt liv - mulig i lengden? bikini Lavkarbo generelt 11 22-05-06 13:14


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:57.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no