Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Andre dietter

Grete Roede

Andre dietter Her er det plass til dietter som ikke har fått sin egen kategori over.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 28-12-10, 21:19   #26
ada-emilie
Sperret
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.076
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Grete Roede

Opprinnelig lagt inn av vimsen85, her.

Jeg glemte å si at jeg syns støttegruppekonseptet er bra. Jeg kunne godt tenkt meg å prøve et sånt konsept for lavkarbo. Men jeg syns lavkarbo er lettere på egenhånd. Jeg har også prøvd Librakurs og syns det i bunn og grunn var ganske likt GR. De snakket riktignok om GI, men mente likevel at potet og ris var naturlig i kostholdet.

Ja, det er jo det fine med G. Roedes opplegg. Men så har vi dette forumet da hvor det er en stooor gjeng. Det har jo sine ekstra fordeler. Og så lenge vi er snille med hverandre her vil det også fungere som støttegruppe på mer enn bare informasjon.

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 28-12-10, 21:47   #27
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: Grete Roede

Jeg har gått to GR kurs (For dem som skal ned mer enn 20 kilo), og jeg hadde ikke noen store problemer med det bortsett fra at jeg ikke gikk nevneverdig ned i vekt da Jeg var hverken sulten eller sur (skulle spise 1600 kcal per dag, men holdt meg stort sett til ca 1400), men jeg hadde noe søtsug og fikk relativt kraftige blodsukkersvingninger dersom jeg ikke spiste ofte nok. Men jeg gikk bare ned bare 4 kilo i løpet av de to kursene på tross av stor overvekt, og jeg hadde en liten følelse av at kurslederen trodde at jeg jukset, hvilket jeg ikke gjorde.

Jeg tror nok at GR sitt opplegg fungerer helt fint for mange som ikke har insulinresistens, og det er i hvert fall bedre å gå på et GR kurs enn å sitte hjemme og proppe seg full av junkfood. Selv om kostholdet baserer seg på en del karbohydrater og lite fett så fokuserers det likevel på de langsomme karbohydratene. Man får jo ikke beskjed om å tygge kneip med magerost hele dagen heller. Man kan jo selvsagt stille seg kritisk til at det er en industri med dyre kurs for å lære seg noe man strengt tatt bare trenger å google seg til, men det samme gjelder jo også for eventuelle lavkarbokurs som blir holdt. Ingenting er gratis


Sist redigert av Cyan : 28-12-10 kl 21:55.
Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening Svar med sitat
Gammel 29-12-10, 00:50   #28
ada-emilie
Sperret
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.076
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Grete Roede

Man kan sammenligne det med det man betaler for å få terapi. Man betaler for at andre gir den støtten man trenger der man trenger det. Ikke noe i vegen for det.

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 29-12-10, 02:45   #29
Zillah
Seniormedlem
 
Zillah sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: sånn omtrent 62°47'7.85"N 7°31'26.92"Ø
Innlegg: 1.365
Zillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt likt

Sv: Grete Roede

Syns ikkje det var noko mykje støtte i GR-gruppene, eg. Mi oppleving av GR var ei kursleder som ikkje forstod spiseforstyrrelser, ydmykande offentleg veiing og deltakarar som kun hadde fokus på kven som hadde trimma mest sidan sist.

Det har forhåpentlegvis kome lenger på dei åra som har gått sidan eg gikk på kurs.

__________________

Zillah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mitt ideal: jeger- og sankerlivsstil. I praksis: det eg har råd til på butikken for å overleve. Svar med sitat
Gammel 29-12-10, 10:25   #30
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Grete Roede

Opprinnelig lagt inn av Zillah, her.

ydmykande offentleg veiing og deltakarar som kun hadde fokus på kven som hadde trimma mest sidan sist.

Og hvor mange kosemerker man hadde igjen

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 29-12-10, 10:49   #31
ada-emilie
Sperret
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.076
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Grete Roede

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Og hvor mange kosemerker man hadde igjen

Huffda, det høres ut som en barnehage.

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Grete Roede lavkarbo? vimsen85 Andre dietter 16 14-07-11 09:57
Herballife vs Grete Roede Dumsi Generell ernæringsdebatt 14 25-10-09 11:17
Grete Roede og Lavkarbo? Krilys Spørsmål og svar 23 16-08-09 21:13
Grete Roede her inne? Nannah Lavkarbo generelt 3 11-08-09 15:27
Grete Roede sin personalpolitikk 205gti16v Generell ernæringsdebatt 3 04-07-05 01:37


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:07.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no