Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Trening

Næring - morgentrening

Trening Forumet for tips, diskusjoner og spørsmål angående trening og lavkarbokosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 06-06-04, 14:24   #1
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk
Question

Næring - morgentrening

Har et litt "hypotetisk" spm her...

Hva er lurt å spise før en trener om morgenen, og hva er lurt å spise etterpå?
Ser for meg en 45min økt, med blandet intensitet.

Hva bør en spise før og etter; utholdenhetstrening vs styrketrening?

3 egg + olje i mikser før?
3 egg(røre) + lindbergskive etterpå?

Tar gjerne en shake-løsning, men helst en naturlig variant. Naturlig er best!

__________________
Noe du lurer på? Sjekk FAQen."Kommunikasjon har ikke bare med offentlig transport å gjøre".
HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 06-06-04, 15:48   #2
Albertine
Gjest
 
Innlegg: n/a

Tar du eggene rå eller?

Har tenkt på akkurat det samme selv, så det var bra du spurte...

  Svar med sitat
Gammel 06-06-04, 15:56   #3
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Jeg tenkte rå egg i hurtigmikser sammen med olje, stevia og kansje et par bær...

__________________
Noe du lurer på? Sjekk FAQen."Kommunikasjon har ikke bare med offentlig transport å gjøre".
HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 08-06-04, 11:26   #4
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av HP

Hva er lurt å spise før en trener om morgenen, og hva er lurt å spise etterpå?
Ser for meg en 45min økt, med blandet intensitet.

Hva bør en spise før og etter; utholdenhetstrening vs styrketrening?

Er der ingen som vet noe om mat og trening???

__________________
Noe du lurer på? Sjekk FAQen."Kommunikasjon har ikke bare med offentlig transport å gjøre".
HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 08-06-04, 11:47   #5
Begod
Seniormedlem
 
Begod sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Nordland
Alder: 55
Innlegg: 1.900
Begod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastisk

Jeg ville tatt en tynn shake (15 gram ) med olje før treningen. gjerne whey( myse)

Hvorvidt du trenger noe rett etter kommer ann på inntensiteten.

Har du trent styrke så ta en shake (30 gram) og olje rett etter også. Egg og olje gjør samme nytten.

Hvis du bare har gått en tur så kan du sikkert vente en stund før du spiser et vanlig måltid.

__________________
Hvis du vet at noe ikke er bra for deg, så ikke spis det.
Begod er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eat + DVP og egne erfaringer Svar med sitat
Gammel 08-06-04, 14:14   #6
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Så; litt protein og fett før en går ut å beveger seg om morgen, også etterfulgt av en herlig frokost?

Høres fornuftig ut...

__________________
Noe du lurer på? Sjekk FAQen."Kommunikasjon har ikke bare med offentlig transport å gjøre".
HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 08-06-04, 16:56   #7
MHM
Ikke flink, men god...;-)
 
MHM sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Hedmark
Alder: 49
Innlegg: 4.705
MHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av HP

Høres fornuftig ut...

Synes jeg også! Hvordan man får i seg disse proteinene og fettet er jo en smakssak. Eller en kampsak... Jeg foretrekker et kokt egg eller noen spiseskjeer cottage cheese som proteinkilde. Fettet strever jeg med, i.o.m. det helst ikke skal være omega-3 rett før trening (da går det ikke med omega-3 kapslene mine). Kanskje jeg skal begynne med en mini-shake? Da er det jo lett å gjemme litt olje. Mengden skal jo ikke være i størrelsesorden som en frokost, men bare øke veksthormon og andre hormoner, slik at effekten av treningen blir størst mulig. Etter treningen kan man spise sin vanlige frokost, men dersom man har trent styrketrening bør nok proteinmengde omtrent dobles. Spiser du vanligvis 2 egg, så bør du etter styrketrening spise 4 egg. På den måten spiser man etter behov! Man har jo et helt annet behov for mat etter tung styrketrening enn etter en natts søvn.

__________________
Jeg tiltrekker meg det jeg trenger for å være i balanse!
bla-bla-bla
MHM er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Helst ikke tenke på mat - er det en filosofi? Svar med sitat
Gammel 08-06-04, 19:55   #8
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Takk MHM!

Men om du spiser ett egg så får du jo i deg fett også.

Ser liksom litt for meg at vi engang tilbake i fortiden, våknet på skinnfellen vår, strakk oss og dyttet innpå litt flesk, kjøtt om vi var heldige. Også løpte vi ut å jaktet, og tømte feller, og sanket - før vi inntok en bedre frokost!

__________________
Noe du lurer på? Sjekk FAQen."Kommunikasjon har ikke bare med offentlig transport å gjøre".
HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 08-06-04, 19:55   #9
Kristian
Seniormedlem
 
Kristian sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: M & R
Alder: 57
Innlegg: 1.443
Kristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt av

MHM, hva var det med omega-3? Hvorfor bør vi ikke drikke tran før trening? Jeg også syns det fungerer bedre med olivenolje før trening, men vet ikke hvorfor.

Kristian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins og jeg dietten Svar med sitat
Gammel 08-06-04, 20:44   #10
MHM
Ikke flink, men god...;-)
 
MHM sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Hedmark
Alder: 49
Innlegg: 4.705
MHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Kristian

MHM, hva var det med omega-3? Hvorfor bør vi ikke drikke tran før trening?

Neeeeei - det var noe jeg plukket opp fra en artikkel som noen linket til her. Var det Begod mon tro? Det var egentlig reklame for et omega-3 tilskudd, men så stod det mye bra fett-teori i denne artikkelen. Inkludert at man ikke skulle ta omega-3 veldig nært opp til (hard) fysisk aktivitet. Jeg trodde forklaringen var økt oksidering ved trening, men artikkelforfatteren mente noe annet (som jeg ikke husker).

NÅ tenker jeg du ble mye klokere, Kristian, av denne stjerneformuleringen... Hodet mitt har allerede brukt opp dagens kvote med energi og kreativitet, serru...

__________________
Jeg tiltrekker meg det jeg trenger for å være i balanse!
bla-bla-bla
MHM er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Helst ikke tenke på mat - er det en filosofi? Svar med sitat
Gammel 09-06-04, 09:41   #11
Begod
Seniormedlem
 
Begod sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Nordland
Alder: 55
Innlegg: 1.900
Begod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastisk

Årsaken til at man ikke skal innta essensielle fettsyrer rett før og etter trening er at de lett blir brukt til energi.

De essensielle fettsyrene må inn i fettdepoene får å gjøre sine gode gjerninger.

Og det er et dyrt brennstoff, da olivenolje gjør samme nytten.

__________________
Hvis du vet at noe ikke er bra for deg, så ikke spis det.
Begod er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eat + DVP og egne erfaringer Svar med sitat
Gammel 27-07-04, 11:39   #12
elian
Stressa 4-barns mor
 
elian sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2004
Hvor: Sarpsborg
Alder: 45
Innlegg: 2.216
elian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av HP

Jeg tenkte rå egg i hurtigmikser sammen med olje, stevia og kansje et par bær...

Hvor får man tak i stevia???

elian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon (frem til p-hormonene har forlatt kroppen) Svar med sitat
Gammel 27-07-04, 14:32   #13
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av elian

Hvor får man tak i stevia???

Mattilsynet slår visst ned på dem som selger Stevia nå, så en må nok spørre, de som har - har det nok bak disk.

__________________
Noe du lurer på? Sjekk FAQen."Kommunikasjon har ikke bare med offentlig transport å gjøre".
HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 08-08-04, 18:21   #14
Psyclus
Juniormedlem
 
Psyclus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2004
Alder: 39
Innlegg: 21
Psyclus er på en erverdig vei

Hp:

Hvorfor 45minutter økt om morgenen?
Glykogenlagrene i musklene er for lave til å kjøre på så lenge om morgenen.
Kjør heller en lett 20 minutter jogg, ca 3 km eller lignende.
Ta stort glassvann og eventuelt en tynn proteinshake, whey proteinet er å foretrekke fordi det tas fort opp i kroppen. løp 20 minutteren og spis den vanlige gode frokosten når du kkommer deg hjem igjen
selv tar jeg ett halvt eple en tynn proteinshake og ett svært glass vann før jeg jeg lomper ut på min morgenlige jogge tur

Psyclus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: No pain, No gain Svar med sitat
Gammel 08-08-04, 18:23   #15
Psyclus
Juniormedlem
 
Psyclus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2004
Alder: 39
Innlegg: 21
Psyclus er på en erverdig vei

av fett tilskudd i form av essensielle fettsyrer tørr jeg å anbefale udo's choice omega 3,6 og 9

ser ut til å ha effekt på meg iallefall

Psyclus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: No pain, No gain Svar med sitat
Gammel 08-08-04, 18:28   #16
Psyclus
Juniormedlem
 
Psyclus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2004
Alder: 39
Innlegg: 21
Psyclus er på en erverdig vei

Når det gjelde mat og trening, før og etter styrke trening
Nå vet jeg ikke helt hva du tillater deg å spise, og hvor hardt du trener styrken din..
Men, lavglykemisk frukt i litt stor dose 1 time før trening, samt ca 30 gram protein, feks wheyshake.

Høyglykemisk karbo rett etter styrke treningen, ganske så lite, halvparten av en liten rosin eske holder.

grov dose proteiner ca 20 min etter avsluttet økt og protein og fettrik kost 1 time etter igjen.
kanskje ikke svarene du lette etter men

Psyclus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: No pain, No gain Svar med sitat
Gammel 08-08-04, 22:43   #17
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Hmm... Målet er ikke å forbrenne glykogen da... Når en allerede er etablert i en lavkarbo livsstil, så forbrenner en jo fett i det en står opp om morgenen...

Ser for meg å ha en økt på 45 minutter fra jeg forlater hjemmets lune tilværelse, til jeg er tilbake - frisk, opplagt og klar til å ta fatt på dagen med et stort smil!

Noen kroppsbyggings, fitness eller elite ambisjoner har jeg ikke....

__________________
Noe du lurer på? Sjekk FAQen."Kommunikasjon har ikke bare med offentlig transport å gjøre".
HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 09-08-04, 00:01   #18
Psyclus
Juniormedlem
 
Psyclus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2004
Alder: 39
Innlegg: 21
Psyclus er på en erverdig vei

Opprinnelig lagt inn av HP

Hmm... Målet er ikke å forbrenne glykogen da... Når en allerede er etablert i en lavkarbo livsstil, så forbrenner en jo fett i det en står opp om morgenen...

Ser for meg å ha en økt på 45 minutter fra jeg forlater hjemmets lune tilværelse, til jeg er tilbake - frisk, opplagt og klar til å ta fatt på dagen med et stort smil!

Noen kroppsbyggings, fitness eller elite ambisjoner har jeg ikke....

Men vil du miste muskelmasse heller enn fett?

Psyclus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: No pain, No gain Svar med sitat
Gammel 09-08-04, 19:00   #19
Kristian
Seniormedlem
 
Kristian sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: M & R
Alder: 57
Innlegg: 1.443
Kristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt av

Opprinnelig lagt inn av Psyclus

Men vil du miste muskelmasse heller enn fett?

Spiser en fett før trening så vil kroppen forbrenne fett. Altså, når kroppen har fett tilgjengelig så vil ikke kroppen spare på fettet og da funker fettforbrenningen utmerket og du går ikke tom. Jeg har selv besteget ett fjell med bare to skjeer med olivenolje til frokost uten å gå tom for energi eller føle sult. Og jeg skal love deg at det ikke gikk ut over musklene.

Kristian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins og jeg dietten Svar med sitat
Gammel 10-08-04, 09:36   #20
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Hmm... tror kansje du misforstår litt... Som Kristian skriver så forbrenner kroppen fett som energi... Ikke glukose, og ikke muskler omdannet til glukose... Fett!

Det er det som er det flotte med en lavkarbo livsstil!

__________________
Noe du lurer på? Sjekk FAQen."Kommunikasjon har ikke bare med offentlig transport å gjøre".
HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 10-08-04, 16:29   #21
Psyclus
Juniormedlem
 
Psyclus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2004
Alder: 39
Innlegg: 21
Psyclus er på en erverdig vei

etter det jeg har forstått.. så er fett og glykogen forbrening totalt forskjelligt..

Uten glykogen i musklene, hva ville så da skje?

Psyclus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: No pain, No gain Svar med sitat
Gammel 10-08-04, 17:27   #22
Kristian
Seniormedlem
 
Kristian sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: M & R
Alder: 57
Innlegg: 1.443
Kristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt av

Musklene blir nok mindre uten glykogen i seg men de blir ikke dårligere av den grunn. Mange sliter med mye vann i kroppen og er derfor glad for at dietten fjerner noe av vannet i glykogenlagrene.

Nå trener jeg ikke styrke for jeg er ikke tilhenger av store bulete muskler og derfor finner jeg heller ikke motivasjon til å trene styrke. Men jeg kunne godt ha tenkt meg å stramme opp kroppen litt og da særlig magen, men jeg har det dessverre slik at jeg får store muskler lenge før magen blir stram. Og ja jeg vet at fettet over magen må helt vekk før sixpacken vises.

Kristian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins og jeg dietten Svar med sitat
Gammel 10-08-04, 17:55   #23
Psyclus
Juniormedlem
 
Psyclus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2004
Alder: 39
Innlegg: 21
Psyclus er på en erverdig vei

altså, jeg skal LOVE deg at muskler uten glykogen, er MYE svakere enn med glykogen, hva er det maraton løpere spiser tror du?

fett, proteiner og lite karbo.. neppe.. Her jeg bor var det en del afrikanske maraton løpere som trente en liten periode, fordi treneren var norsk.
jeg jobbet på rimi på den tiden, de spiste massevis av karbo. for hva er muskler uten energi?

Når det gjelder muskler og styrketrening, muskler blir ikke store og bulete sånn utenvidere med styrketrening, alle har sixpack, hvis du tror at du må brenne vekk fettet først, så bygge opp en bra muskulatur, så tar du vel kanskje litt feil, eller har jeg missforstått deg?

Psyclus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: No pain, No gain Svar med sitat
Gammel 10-08-04, 18:45   #24
Kristian
Seniormedlem
 
Kristian sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: M & R
Alder: 57
Innlegg: 1.443
Kristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt av

Har du noengang sett en feit maratonløper? Selvfølgelig trenger maratonløpere massevis av karbo for de drasser da ikke rundt med ekstra energi på kroppen slik som mange av oss her inne. Men det betyr ikke at det ikke er mulig å gjøre ett godt løp uten karbo.

Jeg har fulgt Atkins diett i over to år nå og ligget og vippet mellom å være i ketose og ikke, og det er ikke vesentlig forskjell på prestasjonene om jeg er i ketose eller ikke. Så lenge jeg ikke har sjanse til å vinne ett stort ritt så foretrekker jeg å være i ketose når jeg sykler for da forbrenner jeg mest fett.

Angående sixpack så går jeg ut fra at jeg har en brukbar sådan da jeg er sterk i magen, det er vel bare det at alt fettet på magen må bort først for at den skal komme frem. Det jeg egentlig ønsker meg er kortere magemuskler slik at ikke magen titter frem bare jeg står oppreist.
Med styrketrening tre ganger i uken får jeg lett store bulete muskler uten at kroppen blir stram av den grunn. Vi er alle forskjellige vet du. Noen er tynne og har en stram mage, de kan trene livet av seg uten å få muskler, men hos meg er det motsatt.

Kristian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins og jeg dietten Svar med sitat
Gammel 10-08-04, 19:53   #25
MHM
Ikke flink, men god...;-)
 
MHM sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Hedmark
Alder: 49
Innlegg: 4.705
MHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Psyclus

altså, jeg skal LOVE deg at muskler uten glykogen, er MYE svakere enn med glykogen, hva er det maraton løpere spiser tror du?

Noen spiser karbo, andre ikke. Et glykogenlager varer ikke et helt maraton uansett, så det er like greit å få i gang god fettforbrenning fra start. Hvis man propper seg med karbohydrater, vil insulinet stige pga blodsukkerstigning. Insulin er et anabolt hormon. Ergo blir det vanskelig å få god fettforbrenning. Min mann sykler Birkebeinerrittet med Steinalderkost og vann i magen, og drikker bare vann inderveis. Han klarer seg mye bedre enn i "gamle dager" når han spiste karbohydrater i bøtter og spann.

Så det så!

Hadde dere diskutert sprintere, hadde jeg vært mer tilbøyelig til å godta at karbohydrater og glykogenlager er viktig. For de jobber anaerobt, og uten fettforbrenning.

__________________
Jeg tiltrekker meg det jeg trenger for å være i balanse!
bla-bla-bla
MHM er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Helst ikke tenke på mat - er det en filosofi? Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:43.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no