Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Fysisk og mental helse

Om å begrense seg selv

Fysisk og mental helse Her er forumet for temaer som angår den fysiske helsen vår, og temaer som er knyttet til det mentale (feks. målsetting og motivasjon, eller om en blir oppstemt eller nedstemt i prosessen ved å legge om livsstilen og kostholdet sitt ol.).

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 05-01-06, 13:21   #1
burberry
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2005
Innlegg: 220
burberry er virkelig snillburberry er virkelig snillburberry er virkelig snillburberry er virkelig snill

Om å begrense seg selv

Satt litt og tenkte for meg selv i går og det gikk opp for meg at jeg på veldig mange ulike områder legger begrensninger for meg selv. Det kan gjelde ting som jeg har veldig lyst til (f.eks å prøve en ny type trening eller fritidsaktivitet) eller ting jeg ikke har spesielt lyst til men må (f.eks delta på seminarer med jobben eller kundemøter).

Det tingene jeg "må" klarer jeg stort sett å komme meg gjennom men jeg gruer meg noe helt forferdelig på forhånd og er veldig opptatt av å fremstå "perfekt" (bruker lang tid på å planlegge hår, klær, hva jeg skal si etc på forhånd). Jeg føler at hvis jeg ser bra ut så vil det hjelpe på selvfølelsen og jeg vil ikke føle meg så usikker.

Mht ting jeg egentlig har veldig lyst til men ikke tør så er det egentlig et større problem. Større fordi det snevrer inn horisonten min. Jeg er en person som er veldig glad i spenning og action og drømmer om å lære meg både salsadansing og å stå på snowboard. Likevel så blir dette aldri/sjelden noe av..

Selv om det i bunn og grunn bare er å kaste seg ut i det så merker jeg ofte at det er noe som holder meg igjen. Jeg er ikke spesielt redd for å "drite meg ut" så det er ikke der det ligger. Jeg er samtidig en person som i mange situasjoner ikke er redd for å si det jeg mener og "stå på krava" så det at jeg begrenser meg selv på denne måten irriterer meg noe veldig.

Jeg har merket at det virker å affirmere og visualisere men dette er prosesser som tar tid - men kanskje dette rett og slett tar tid å forandre på?

Noen andre som har tanker rundt dette?

__________________
Burberry
burberry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 05-01-06, 13:36   #2
nøtta
Seniormedlem
 
nøtta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Alder: 37
Innlegg: 3.224
nøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressurs

Sv: Om å begrense seg selv

kan hende jeg bytter litt tema nå, men det jeg plages av er at jeg setter livet på vent....

når jeg blir slank da skal jeg ditt og da skal jeg datt !

__________________
-lig hilsen nøtta

Skal ned 5 kilo.
vekt mandag 26jan 77kilo.
vekt mandag 2 feb 75.7
nøtta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo max 50 om dagen. Svar med sitat
Gammel 05-01-06, 16:24   #3
Aline
Admin
 
Aline sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 15.345
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

Sv: Om å begrense seg selv

Bra at du tar opp dette, Burberry

Det er så viktig å tørre å prøve nye ting
Samtidig som jeg gang på gang slår hodet i veggen fordi jeg har grudd meg til noe som slett ikke var skummelt... allikevel så gruer jeg meg neste gang igjen... *sukke*

Men apropos affirmasjoner, jeg tror jeg skal sette på ipoden min nå, og få noen inn i underbevisstheten min

__________________
Aline

Nybegynnerinfo!


Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Mål! HP Generell diskusjon 44 12-12-09 16:00
Melk Kristian Generell ernæringsdebatt 39 06-06-05 05:52
Zoë klør seg i hodet.... Zoë Induksjonen 4 14-04-04 16:23


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:52.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no