Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Lavkarbopølser på Rema 1000

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 01-07-08, 23:06   #1
Trolljenta
Seniormedlem
 
Trolljenta sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2005
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 2.146
Trolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt av
Exclamation

Lavkarbopølser på Rema 1000

Rema1000 skal videreføre noen av Lidl sine produkter.
Stem frem Krakauer lavkarbopølsene folkens

Stem her

__________________
Min lavkarbo blogg
Trolljenta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 01-07-08, 23:16   #2
Lava
Seniormedlem
 
Lava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Filleby
Innlegg: 19.762
Lava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbopølser på rema1000

Hvilke er det?
*dumme meg har aldri kjøpt dem*

men stemmer glatt jeg

Lava er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver noe annet... Svar med sitat
Gammel 01-07-08, 23:20   #3
ailicec
Medlem
 
ailicec sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Innlegg: 72
ailicec er på en erverdig vei

Sv: Lavkarbopølser på rema1000

Så bra!!!!!!!

__________________
Start 82kg ....Nå 79,4......
Mine delmål
1. 75kg
2. 70kg
3. 68kg
4. 65kg
ailicec er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 01-07-08, 23:22   #4
Trolljenta
Seniormedlem
 
Trolljenta sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2005
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 2.146
Trolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt av

Sv: Lavkarbopølser på rema1000

Både krakauer pølsene og bratwurst-pølsene er med lite karbohydrater. Chorizo-pølsene vet jeg ikke

__________________
Min lavkarbo blogg
Trolljenta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 01-07-08, 23:27   #5
Jillja
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Trondheim/Bergen (jepp, ukependler)
Alder: 43
Innlegg: 16
Jillja er på en erverdig vei

Sv: Lavkarbopølser på rema1000

Stemme er herved avsendt

__________________
Jillja er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Den gylne middelvei Svar med sitat
Gammel 01-07-08, 23:47   #6
Rs2-GTi
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2008
Innlegg: 30
Rs2-GTi er på en erverdig vei

Sv: Lavkarbopølser på rema1000

Lavkarbo ? Er da ikke karboen i pølser som er problemet mener nå jeg. Det er resten ...

Rs2-GTi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lav GI, fett og cal! Svar med sitat
Gammel 01-07-08, 23:52   #7
Distrea
Støttemedlem
 
Distrea sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Drammen
Alder: 53
Innlegg: 4.837
Distrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbopølser på rema1000

Opprinnelig lagt inn av Rs2-GTi, her.

Lavkarbo ? Er da ikke karboen i pølser som er problemet mener nå jeg. Det er resten ...

å nei bomma totalt jeg da

Distrea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: samma det, bare jeg er i ketose Svar med sitat
Gammel 02-07-08, 02:41   #8
Rs2-GTi
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2008
Innlegg: 30
Rs2-GTi er på en erverdig vei

Sv: Lavkarbopølser på rema1000

Pølser har sånn normalt 5-10 karb pr 100g. Hvilket egentlig ikke er mye. Pølser har også lav GI som følge av at det er relativt mye fett i dem. Men samtidig, det er mye usunnt i pølser. Jeg mener karb så sees i sammenhegn. Bra med lav karb, men det vil ikke si ALL mat er sunn selv om. Min mening

Rs2-GTi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lav GI, fett og cal! Svar med sitat
Gammel 02-07-08, 05:48   #9
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbopølser på rema1000

Opprinnelig lagt inn av Rs2-GTi, her.

Pølser har sånn normalt 5-10 karb pr 100g. Hvilket egentlig ikke er mye. Pølser har også lav GI som følge av at det er relativt mye fett i dem. Men samtidig, det er mye usunnt i pølser. Jeg mener karb så sees i sammenhegn. Bra med lav karb, men det vil ikke si ALL mat er sunn selv om. Min mening

5-10 gram er veldig mye om man har en grense på 15 gram om dagen. Og hva er det som er så usunt i pølser? Det er mange forskjellige typer pølser der ute, mange er med mye kjøtt og lite melk og potetmel. Hva er galt med kjøtt og fett?

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 02-07-08, 10:03   #10
Elanessë
Seniormedlem
 
Elanessë sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 2.157
Elanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt likt

Sv: Lavkarbopølser på rema1000

Åh så bra!! Skal stemme ja

__________________
Ingenting smaker så godt som tynn føles! Min lavkarbo-webside
17,8 kg skal bort
Elanessë er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 02-07-08, 10:49   #11
luringen
Seniormedlem
 
luringen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Alder: 56
Innlegg: 2.399
luringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressurs

Sv: Lavkarbopølser på rema1000

fikk ikke til??

__________________
luringen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo a'la Luringen Svar med sitat
Gammel 02-07-08, 10:51   #12
Distrea
Støttemedlem
 
Distrea sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Drammen
Alder: 53
Innlegg: 4.837
Distrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbopølser på rema1000

hva skjedde? jeg fikk til

Distrea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: samma det, bare jeg er i ketose Svar med sitat
Gammel 02-07-08, 10:53   #13
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbopølser på rema1000

Jeg og fikk til

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 02-07-08, 11:23   #14
Enid
Seniormedlem
 
Enid sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 3.583
Enid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressurs

Sv: Lavkarbopølser på rema1000

Rs2-GTi: Dette er tyske pølser, laget av rent kjøtt og fett så vidt jeg vet. Pølser er i Tyskland, i motsetning til i Norge, høystatusmat (feks så er det tradisjon å gå ut og spise pølse etter man har vært i Operaen ).

Synes å huske at de inneholder 1 karb pr 100 g, og det er jo gull for oss lavkarbere!

Jeg har stemt på både Krakauer og Bratwursten, og så har jeg ønsket meg de nydelige saltede macadamianøttene

__________________
Ned 27 kilo hittil, 7 kilo igjen
Enid er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 02-07-08, 15:22   #15
marquise
Medlem
 
marquise sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Sørlandet
Alder: 64
Innlegg: 124
marquise er virkelig snillmarquise er virkelig snillmarquise er virkelig snillmarquise er virkelig snill

Sv: Lavkarbopølser på rema1000

Jeg har også stemt. Vi krysser fingrene for videre lavkarbo-pølse-kjøp

__________________







marquise er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 02-07-08, 16:05   #16
magdalena
Seniormedlem
 
magdalena sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Langt Nord
Innlegg: 1.852
magdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressurs

Sv: Lavkarbopølser på rema1000

Har også stemt på pølser! Har ikke smakt de da,men kommer de på rema,vil jeg nok prøve de!

__________________



Justice for Baby P!
magdalena er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 02-07-08, 17:32   #17
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbopølser på Rema 1000

Opprinnelig lagt inn av Enid, her.

(...)og så har jeg ønsket meg de nydelige saltede macadamianøttene

JAAAA!
Og jeg må stemme på den majonesen med kaldpresset rapsolje !

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 02-07-08, 22:34   #18
Tess
Medlem
 
Tess sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Trondheim
Alder: 46
Innlegg: 121
Tess har en fantastisk aura rundt segTess har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Lavkarbopølser på Rema 1000

Enn den nydelige bringebærbrusen, som var "kjempesunn"? Oppdaget den tre dager før Lidl la ned...

__________________
Fersk og lykkelig Lindberger.
Tess er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er i ketose. Hurra! Svar med sitat
Gammel 03-07-08, 21:19   #19
David
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2005
Alder: 48
Innlegg: 207
David er ny på veien

Sv: Lavkarbopølser på Rema 1000

Har stemt på pølsene

Apropos brus, vi blander farris med fun light. Helt nydelig (hvis man skal underholde søtsuget sitt da...)!

__________________
David er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 04-07-08, 15:58   #20
Paradis-Oscar
Medlem
 
Paradis-Oscar sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Alder: 48
Innlegg: 252
Paradis-Oscar er et fyrlysParadis-Oscar er et fyrlysParadis-Oscar er et fyrlysParadis-Oscar er et fyrlysParadis-Oscar er et fyrlys

Sv: Lavkarbopølser på rema1000

Har Lidl lagt ned i Norge? Ikke fått med meg det jeg i så fall... *sløv*

Jeg stemte nu. De tre pølsene, og så MÅTTE jeg stemme på sylteagurkene, selv om jeg ikke kan spise det - jeg mener, sylteagurker fra billigkjede... + fra Tyskland.... det minner jo bare SÅÅ om filmen "Goodbye, Lenin"! Hi, hi!
Fant dog ikke noen majones å stemme på, Photobscura?

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

5-10 gram er veldig mye om man har en grense på 15 gram om dagen. Og hva er det som er så usunt i pølser? Det er mange forskjellige typer pølser der ute, mange er med mye kjøtt og lite melk og potetmel. Hva er galt med kjøtt og fett?

Vel, ganske mange ting... Ikke no' galt med fett og kjøtt nei. (sånn rent bortsett fra at de bruker avfallet fra resten av kjøttproduksjonen i pølsene...). Jeg anbefaler deg å lese ingredienslista på pølsepakkene neste butikktur - nøye.

For å gi et lite bilde: jeg tåler overhodet ikke noe sukker, verken dextrose eller annet, min kjære tåler ikke melkesukker (laktose) - vi kan stort sett ikke kjøpe noen av de vanlige pølsene på butikken (unntaket er Finsbråten) - det gir vel et innblikk i hvor 'rene' og fine kjøttvarer de fleste pølsene på butikken er?

Pølsene jeg skriver om i denne tråden er et eks. på pølser med bare "kjøtt og fett" Dessverre er dette sjeldent å få tak i....

Men dere som bor i Stavanger har vel han Idseth (er det det han heter?), de er vel i alle fall ren mat - men karbene mon tro?

__________________
Poscar = hunnkjønn ;-)

Sist redigert av Paradis-Oscar : 04-07-08 kl 16:06.
Paradis-Oscar er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon & Ren mat Svar med sitat
Gammel 04-07-08, 18:40   #21
Enid
Seniormedlem
 
Enid sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 3.583
Enid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressurs

Sv: Lavkarbopølser på Rema 1000

Sitat:

og så MÅTTE jeg stemme på sylteagurkene, selv om jeg ikke kan spise det - jeg mener, sylteagurker fra billigkjede... + fra Tyskland.... det minner jo bare SÅÅ om filmen "Goodbye, Lenin"! Hi, hi!

Genialt!

Idsøe er det vel den heter den lavkarbopølsebutikken i Stavanger, eller?

De vanlige pølsene i butikken har mye rart i seg ja. Det fine med de pølsene Lidl er jo nettopp at de ikke inneholder druesukker og melkepulver og all den driten
Her i Bergen har vi Ulrik-pølser (på slakteren på Bystasjonen, som også pleier å ha andre lavkarbovennelige pølser) som ikke er tilsatt noenting, inneholder kun kjøtt og fett

__________________
Ned 27 kilo hittil, 7 kilo igjen
Enid er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 04-07-08, 18:43   #22
Enid
Seniormedlem
 
Enid sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 3.583
Enid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressurs

Sv: Lavkarbopølser på Rema 1000

Her er oversikten over Idsøe-pølsene. Hm, kunne tenke meg en tur til Stavanger jeg nå

http://forum.lavkarbo.no/attachment....2&d=1154635034

Tråd om Stavanger-pølser:
http://forum.lavkarbo.no/showthread....hlight=ids%F8e

__________________
Ned 27 kilo hittil, 7 kilo igjen
Enid er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 04-07-08, 20:17   #23
Paradis-Oscar
Medlem
 
Paradis-Oscar sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Alder: 48
Innlegg: 252
Paradis-Oscar er et fyrlysParadis-Oscar er et fyrlysParadis-Oscar er et fyrlysParadis-Oscar er et fyrlysParadis-Oscar er et fyrlys

Sv: Lavkarbopølser på Rema 1000

Takk for oversikten, Enid! Nå husker jeg, det var jo de det står "uten karbohydrater og melk" på alle - bra folk de der Idsøe...kremt

Så...Ulrik pølser når i Bergen, altså! Idsøe-pølsene har de forresten på Gutta på haugen (St.Hanshaugen) dere Oslo-boere er ute

..godt noen andre forstår sylteagurk-galskapen min, hehe

__________________
Poscar = hunnkjønn ;-)
Paradis-Oscar er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon & Ren mat Svar med sitat
Gammel 04-07-08, 23:34   #24
Enid
Seniormedlem
 
Enid sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 3.583
Enid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressurs

Sv: Lavkarbopølser på Rema 1000

Sylteagurk-galskap
Jeg høyner med rødbet-psykose

Spøk til side - "Goodbye, Lenin" er jo bare en så fin film! Mye bra tysk film de siste årene

__________________
Ned 27 kilo hittil, 7 kilo igjen
Enid er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 06-07-08, 00:42   #25
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbopølser på Rema 1000

Jeg fant ikke majoen på lista, men skrev inn i rubrikken nede der man kan fylle i det som ikke er med

Men! Finnes det noe særlig med pølser av storfe? Det lurer jeg på! Blir så lett kvalm av svin, dog en pølse i ny ne ikke utgjør så mye.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Cachet sjokolade fra REMA? Budeia Ketolysekuren 26 28-03-09 09:12
Ketolyse bakemix, samt lavkarbopølser.. Teletubbien Ketolysekuren 16 09-05-07 22:27
1000 tråden!!! HP Livets lyse side 1036 23-05-06 13:44
Lavkarbopølser i Oslo? Feline Spørsmål og svar 5 11-03-06 19:42
Rema og Atkins? Skorpia Atkins kosthold 7 03-12-04 18:32


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:11.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no