Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Hvor strenge er dere med antall karbohydrater pr dag?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 04-04-05, 09:46   #1
Elisabet
Medlem
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Hvor: Østfold
Alder: 53
Innlegg: 199
Elisabet har en fantastisk aura rundt segElisabet har en fantastisk aura rundt seg

Hvor strenge er dere med antall karbohydrater pr dag?

Hei og hopp
Hender det at dere sjonglerer både over og under? Har dere evnt merket forskjell på vektnedgangen?
Jeg går heller litt under enn over, selv om det kansje ikke har så mye å si. I og med at vekten ikke går så fort ned, så forsøker jeg å holde meg litt unna fløte og rømme og slikt dah..

__________________











Elisabet er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 04-04-05, 10:30   #2
Elisabet
Medlem
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Hvor: Østfold
Alder: 53
Innlegg: 199
Elisabet har en fantastisk aura rundt segElisabet har en fantastisk aura rundt seg

Håper noen Ketolyser vil dele noen erfaringer da. Som jeg ser så begynner det å bli noen av oss nå. Artig å sammenligne litt

__________________











Elisabet er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 04-04-05, 11:11   #3
ELLINOR
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2005
Alder: 52
Innlegg: 65
ELLINOR er ny på veien

hEI eLISABET

jeg er også sånn at jeg spiser heller for lite enn for mye. Jeg bruker av og til rømme på salaten men mange gang ligger den igjen på fatet. det er artig at det er blitt flere av oss her inne. Jeg har gått ned 5 lilo på 3 uker er i min fjerde uke nå. 2 uka sto jeg helt stille. Men ten merka på klærne likevel. Er jo begynt å gå tur så da er det vel blitt en del muskler. Har vært mye syk og det har blitt minimalt med trening de 2 siste årene. Tenk jeg har ei bukse på meg i dag som jeg ikke har brukt på 3 år. Var oppe på loftet og hentet en sekk med bukser i formiddag. Det er ennå litt igjen før de passer ,men håper det går før sommeren er over.
Begynner å få lyst på brød, skal å kjøpe en pakke soyamel å prøve meg på disse rundstykkene de har oppskrift her inne. Snart kommer jo Torkil med soyaprotein, så da blir det vel brødbaking

ELLINOR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: KETOLYSEKUREN Svar med sitat
Gammel 04-04-05, 11:29   #4
Elisabet
Medlem
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Hvor: Østfold
Alder: 53
Innlegg: 199
Elisabet har en fantastisk aura rundt segElisabet har en fantastisk aura rundt seg

Hei Ellinor. Hyggelig å hilse på deg
Er du flink til å trene du? Jeg gjør stavgang ca 30 minutter pr dag. Ang vektnedgang så er det kansje ikke så mye som jeg håpet på men,, har fortsatt et håp om at det løsner litt snart. Men gir ikke opp da..
Ellers sånn soyaprotein så får man kjøpt det i enkelte helsekoster. Soyabrødet til Ketolyse smaker helt greit, men spiser det kun som ristet brød dah

Foresten, grattis med vektnedgang og nygamle bukser

__________________











Elisabet er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 04-04-05, 14:52   #5
ELLINOR
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2005
Alder: 52
Innlegg: 65
ELLINOR er ny på veien

jeg går også med staver, prøver å komme meg avgårde hver dag, føler meg helt syk om jeg ikke gjør det. Jeg går som regel 40 minutt. Har en rute som jeg går fast hver dag. Når det blir vår skal jeg begynne med å gå i skogen, gleder meg til det.

Var på Rimi i dag der hadde de denne sjokoladen:
Det står 2g Net carbs på fremsiden
På baksiden står det forklart:Karbohydrater 16,3
hvorav sukkerarter 1,5
sukkeralkoholer 15,1
For deg som vil kontrolere inntaket av karbohydrater:
Berregn kun 2 g. Net carbs av total 16,3 karbohydraterper bar
Sukkeralkoholen, malltiol (15,1g) har en minimal innvirkning på blodsukkeretog skal ikke medregnes.

Tror du dette er noe vi som går på ketolysekuren også kan spise eller er det bare for de på ATKINS? de hadde flere typer også.

ELLINOR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: KETOLYSEKUREN Svar med sitat
Gammel 04-04-05, 15:29   #6
Amica
Seniormedlem
 
Amica sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: Trondheim
Alder: 39
Innlegg: 2.499
Amica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt likt
Red face

Opprinnelig lagt inn av ELLINOR

(..)Jeg har gått ned 5 lilo på 3 uker er i min fjerde uke nå. 2 uka sto jeg helt stille. Men ten merka på klærne likevel. Er jo begynt å gå tur så da er det vel blitt en del muskler..(...)

Dette hørtes veldig ut som meg! Jeg har gått ned 5.3 kilo (veide meg uffoisielt igår, men offisielt skulle jeg ikke vite at det var blitt 5.3 før på Torsdagen, så vi får se hva vekta sier da), Jeg stod ommentrent still (ned 300 gram) ved 3. veiing (altså Torsdagen som var), det var nok pga. Påska,da ble d litt utskeielser. Går og en god del tur! Morsomt at vi er litt like. Kan jo hende det har noe med kuren å gjøre?

Jeg kjøpte meg en Atkins bar i dag, 2 gram er jo to gram. Uansett hvordan kur man er på? Er det ikke? Om jeg spiser en sjokolade med 2 gram i, har jeg 13 igjen resten av dagen liksom Menneh, er det det Maltinol i dem? Er det det samme som er i den sukkerfrie godisen fra Sverige tro?

Jeg spiser ca. 15. Prøver å ligge under 20, men slik som i går kom jeg meg ikke opp til 10 en gang. Så det varierer mye.

__________________
Vi slanker oss sammen! Hårek og Amicas journal
Styrer litt for meg selv or tida
-
noen kilo lost, noen to go!

Amica er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egendefinert Svar med sitat
Gammel 04-04-05, 16:28   #7
Aline
Admin
 
Aline sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 15.345
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

maltitol er det samme som i svenskegodtet, ja men det er såpass lite at du burde tåle en. kan kanskje være lurt å teste med en halv først

__________________
Aline

Nybegynnerinfo!


Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 04-04-05, 17:29   #8
Amica
Seniormedlem
 
Amica sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: Trondheim
Alder: 39
Innlegg: 2.499
Amica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt likt

Aha..Ja, da skal jeg jammen ikke spise så mye på en gang Takk for avklaringen Aline!

__________________
Vi slanker oss sammen! Hårek og Amicas journal
Styrer litt for meg selv or tida
-
noen kilo lost, noen to go!

Amica er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egendefinert Svar med sitat
Gammel 04-04-05, 22:34   #9
Elisabet
Medlem
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Hvor: Østfold
Alder: 53
Innlegg: 199
Elisabet har en fantastisk aura rundt segElisabet har en fantastisk aura rundt seg

Opprinnelig lagt inn av ELLINOR

jeg går også med staver, prøver å komme meg avgårde hver dag, føler meg helt syk om jeg ikke gjør det. Jeg går som regel 40 minutt. Har en rute som jeg går fast hver dag. Når det blir vår skal jeg begynne med å gå i skogen, gleder meg til det.

Var på Rimi i dag der hadde de denne sjokoladen:
Det står 2g Net carbs på fremsiden
På baksiden står det forklart:Karbohydrater 16,3
hvorav sukkerarter 1,5
sukkeralkoholer 15,1
For deg som vil kontrolere inntaket av karbohydrater:
Berregn kun 2 g. Net carbs av total 16,3 karbohydraterper bar
Sukkeralkoholen, malltiol (15,1g) har en minimal innvirkning på blodsukkeretog skal ikke medregnes.

Tror du dette er noe vi som går på ketolysekuren også kan spise eller er det bare for de på ATKINS? de hadde flere typer også.

Kremt.. det finnes en slik en m crisp også, å den har kun ! Net carbs . DEN er deilig den!! Jeg spiser sjokolade på lørdager. Litt må man kose seg vettu

Stavgange er bare så fint da. Åsså skal det være mer effektivt med enn uten

__________________











Elisabet er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 04-04-05, 22:38   #10
Elisabet
Medlem
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Hvor: Østfold
Alder: 53
Innlegg: 199
Elisabet har en fantastisk aura rundt segElisabet har en fantastisk aura rundt seg

Lita 84: Gratulerer med vektnedgang da. selv om det enda er to dager til den offisielle dagen
Ah.. jeg drømmer enda om at vekten plutselig løsner noe veldig.. men vil det skje mon tro? Det er merkelig hvor forskjellige vi mennesker reagerer på ting altså. Noen renner kiloene bare av..

__________________











Elisabet er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 04-04-05, 22:49   #11
ELLINOR
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2005
Alder: 52
Innlegg: 65
ELLINOR er ny på veien

[Ja men hva er forskjellen på net carbs og sukkeralkoholer ,sikkert et dumt spørsmål. Jeg var i ketose i kveld selv om jeg spiste sjokoladen
I den Morning shine frokostbaren er 3 g net carbs står det. men det er 1.7 sukkerarter og 6.4 sokkeralkoholer

ELLINOR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: KETOLYSEKUREN Svar med sitat
Gammel 04-04-05, 23:34   #12
Aline
Admin
 
Aline sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 15.345
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

totale karber er alt av karbohydrater, du kan trekke fra sukkeralkoholer, da får du netto karber (net carbs) det er net carb som påvirker blodsukkeret (hos de fleste)

__________________
Aline

Nybegynnerinfo!


Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 04-04-05, 23:50   #13
Amica
Seniormedlem
 
Amica sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: Trondheim
Alder: 39
Innlegg: 2.499
Amica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt likt

Hei Elisabeth!

Ja, det er merkelig hvor ulikt vi tar av. Du skal ikke være redd, kiloene blir nok borte etterhvert. Jeg innbiller meg at det er bedre å gå ned ett og ett kilo, enn 2 kg (++) ene uka, og veldig lite uka etter, eller å stå stille. Minner meg litt om jo-jo slanking så..Dem sier jo at 1 kg i uka er det "sunneste" for at kroppen skal klare å "venne seg til deg". Så du skal ikke se så mørkt på det


__________________
Vi slanker oss sammen! Hårek og Amicas journal
Styrer litt for meg selv or tida
-
noen kilo lost, noen to go!

Amica er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egendefinert Svar med sitat
Gammel 05-04-05, 19:15   #14
ELLINOR
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2005
Alder: 52
Innlegg: 65
ELLINOR er ny på veien

uFFAMEG NÅ MÅ JEG KOMME MEG UT PÅ DAGENS SPASERTUR. har dere vært. I gar var jeg i bassenget det var kjempekult.

ELLINOR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: KETOLYSEKUREN Svar med sitat
Gammel 05-04-05, 21:13   #15
ELLINOR
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2005
Alder: 52
Innlegg: 65
ELLINOR er ny på veien

Hei ELISABETH.
hAR DU BYTTET FRA EN ANNEN KUR TIL KETOLYSEKUREN? hVORFOR DET? Hva er forskjellen på den du gikk på før?Jeg har gått på ketolysekur i 3, snart 4 uker og har ikke hørt om sånne lavkarbokurer. Mitt mål er 15 kilo, har gått ned 5 kilo, har 10 igjen til 70 kilo. Regner det kommer til å gå tregere fremover.

ELLINOR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: KETOLYSEKUREN Svar med sitat
Gammel 05-04-05, 21:30   #16
ELLINOR
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2005
Alder: 52
Innlegg: 65
ELLINOR er ny på veien

æ tuller bra, jeg blandet deg med elisabeth med h sorry

ELLINOR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: KETOLYSEKUREN Svar med sitat
Gammel 06-04-05, 11:48   #17
Elisabet
Medlem
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Hvor: Østfold
Alder: 53
Innlegg: 199
Elisabet har en fantastisk aura rundt segElisabet har en fantastisk aura rundt seg

Ellinor: Hei og hopp! Jeg regnet med at du forvekslet meg med en annen ja. Det går bra
Ang kilo så har jeg et ønske om maange flere minus men det ser ut til å drøye her altså.. Tråki vettu

__________________











Elisabet er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:18.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no