Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Rødvin...nammm

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 07-04-05, 15:02   #1
konepone
Medlem
 
konepone sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: Oslo, men snart Flateby
Alder: 49
Innlegg: 172
konepone er en juvelkonepone er en juvelkonepone er en juvel

Rødvin...nammm

nå nærmer helga seg ( i første slanke-uke) og tidligere har jeg og mannen min delt en vinflaske på fredager. Er dette kanskje noe jeg skal holde meg unna? Har lest at man blir fortere full (hørtes økonomisk ut....) når man er i ketose. Samtidig lurer jeg på det med grillkylling fra butikken (nammm) - det står i ketolyseboka at det er 0 karber i 1/2 grilla kylling..stemmer dette? Og kan jeg spise skinnet - for det er jo ekstremt godt.....
Ha en fortsatt fin dag i dette grusomme været (i Oslo iallefall)

__________________
KONEPONE til mannbrann




Vi åler oss sakte nedover.........



konepone er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse! Svar med sitat
Gammel 07-04-05, 15:17   #2
Albertine
Gjest
 
Innlegg: n/a

Spis skinnet på kyllingen med god samvittighet! Og som jeg har forstått er det tillatt med litt rødvin på ketolysekuren. Ha en strålende helg!

  Svar med sitat
Gammel 07-04-05, 18:39   #3
Torkil
Seniormedlem
 
Torkil sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Arendal
Alder: 65
Innlegg: 1.714
Torkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastisk
Talking

QUOTE]nå nærmer helga seg ( i første slanke-uke) og tidligere har jeg og mannen min delt en vinflaske på fredager. Er dette kanskje noe jeg skal holde meg unna? Har lest at man blir fortere full (hørtes økonomisk ut....) når man er i ketose. Samtidig lurer jeg på det med grillkylling fra butikken (nammm) - det står i ketolyseboka at det er 0 karber i 1/2 grilla kylling..stemmer dette? Og kan jeg spise skinnet - for det er jo ekstremt godt.....

Hei .
Du må spise skinnet, ketolysekuren skal være en nytelse, desuten inneholder skinnet en del fett som man må ha. Noen har besvær med vekttapet nettopp fordi de reduserer inntaket av fett til fordel for mer protein, det er faktisk ikke så bra.

I Slank med ketolysekuren - en enklere vei til et lettere liv er det en tyrkleif på side 96, der det står at rødvin inneholder 2,5 gram karbohydrat pr 100 ml. Det er feil, det er pr liter !!!!! ( 2-5 gram pr liter er vanlig for rødvin og tørr hvitvin).
Kos deg med vinen , men drikk med måte, man tåler ca halvparten av det man normalt tåler !. Ut fra en del teoretiske betraktninger kan alkohol tenkes å redusere vekttapet, men i praksis har det svært lite å si. Bare hvis en drikker litt ofte og sliter med vektreduksjon bør man kutte ut alkoholen og se om det har noen betydning.
Jeg er allmennpraktiker , ikke teoretiker, og mange kursdeltakere har nydt alkohol og har gått godt ned i vekt.

Lykke til videre
Torkil Andersen

Torkil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
GI på rødvin?? Trenger svar FORT!! Tiril77 Lavkarbo generelt 11 07-05-10 16:58
Alkohol i julen friflex Lavkarbo generelt 34 23-12-04 23:14


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:57.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no