Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

HJELP.... noen med råd mot treg mage?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 09-04-05, 17:11   #1
TheOnly
Juniormedlem
 
TheOnly sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Hvor: Finnmark
Innlegg: 22
TheOnly er ny på veien

HJELP.... noen med råd mot treg mage?

Overskriften sier vel sitt.... Er det noen som har gode råd mot treg mage? Har mest lyst til å hive inn på med biola og kli, men det går jo ikke Så at det sto noe om magnesium i boka, men har jobbet i dag og ikke hatt anledning til å gå på apoteket.

Ellers er det skikkelig oppmuntrende å lese her inne, selv om jeg blir litt forvirra også - over hva som gjelder for Atkins og hva som hgjelder for ketolyse. Lærer vel etter hvert

TheOnly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 09-04-05, 17:12   #2
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Drikker du nok vann?

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 09-04-05, 17:22   #3
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Drikke masse vann, ta ca 600mg magnesium, og psylliumfrø.

(Du har gjerne ikke psylliumfrø heller du da...)

Aprikoser spiser Lindbergere, men det er jo endel karber i...

Når du spiser mat, har du masse olje og grønnsaker til proteinmaten din og drikker nok vann? Det er veldig viktig!

...ellers så kan man jo få løs mage av å ta over 1000mg c vitamin da....

Et annet tips er å ligge seg på gulvet med en ball under magen og bevege seg... Funker veldig bra på småbarn hvertfall...

Det var det jeg kom på nå! Håper du blir bedre snart!

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 09-04-05, 17:51   #4
Alfie
Seniormedlem
 
Alfie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: Byen ved Ælva
Alder: 65
Innlegg: 2.185
Alfie er bare helt fantastiskAlfie er bare helt fantastiskAlfie er bare helt fantastiskAlfie er bare helt fantastiskAlfie er bare helt fantastiskAlfie er bare helt fantastiskAlfie er bare helt fantastiskAlfie er bare helt fantastiskAlfie er bare helt fantastiskAlfie er bare helt fantastiskAlfie er bare helt fantastisk

Dette hjalp meg, etter at magen hadde vært tett som ei potte i nærmere 2 uker:
Loppefrø (psyllium) - legg to ts i et glass vann og hell deg i deg (ufyselig konsistens) first thing in the morning.
Drikke masse vann.
Og mosjon.
Lykke til - det der er helt forferdelig!

__________________
Alfie
Alfie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Hexeberg style Svar med sitat
Gammel 09-04-05, 18:03   #5
TheOnly
Juniormedlem
 
TheOnly sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Hvor: Finnmark
Innlegg: 22
TheOnly er ny på veien
Smile

Tusen til alle tre.

Skal drikke enda mer vann, og sjekke ut om de har magnesium og de loppefrøene på apotekutsalget på coop'en her på mandag.

TheOnly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 09-04-05, 18:21   #6
Amica
Seniormedlem
 
Amica sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: Trondheim
Alder: 39
Innlegg: 2.499
Amica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt likt

Hvis du uansett må vente til Mandagen og Apotekutsalg, kan du jo se etter sånn..Laktulose. Det er mot treg mage, du skal drikke det. Hjelper raskt og fort..Trenger heldigvis ikke mye av det, og kostet ikke så mye. Smaker heller ingenting. Det anbefalte di meg på apoteket. Fikk ikke noe treg mage etter det Men så klart, om du mangler noe kan det jo være en idè å prøve ut Magnesium, ja

__________________
Vi slanker oss sammen! Hårek og Amicas journal
Styrer litt for meg selv or tida
-
noen kilo lost, noen to go!

Amica er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egendefinert Svar med sitat
Gammel 09-04-05, 18:34   #7
Aline
Admin
 
Aline sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 15.345
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

hvis du legger frøene i litt vann og blander med litt yoghurt etterpå, så blir det ikke like ekkelt

gjerne med litt solsikkefrø og nøtter også, riktig så godt faktisk

__________________
Aline

Nybegynnerinfo!


Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 09-04-05, 18:37   #8
Alfie
Seniormedlem
 
Alfie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: Byen ved Ælva
Alder: 65
Innlegg: 2.185
Alfie er bare helt fantastiskAlfie er bare helt fantastiskAlfie er bare helt fantastiskAlfie er bare helt fantastiskAlfie er bare helt fantastiskAlfie er bare helt fantastiskAlfie er bare helt fantastiskAlfie er bare helt fantastiskAlfie er bare helt fantastiskAlfie er bare helt fantastiskAlfie er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Aline

hvis du legger frøene i litt vann og blander med litt yoghurt etterpå, så blir det ikke like ekkelt

gjerne med litt solsikkefrø og nøtter også, riktig så godt faktisk

For en usannsynlig positiv innstilling til noe så ekkelt! Fantastisk, Aline!

__________________
Alfie
Alfie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Hexeberg style Svar med sitat
Gammel 09-04-05, 18:39   #9
Aline
Admin
 
Aline sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 15.345
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

ved ren tilfeldighet så ble det min faste frokost i over et år, bløtlagte linfrø og solsikkefrø, yoghurt, søtstoff, peanøtter, og gjerne noen dråper vaniljeessens.

jeg ble helt hekta, jeg

__________________
Aline

Nybegynnerinfo!


Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 09-04-05, 23:13   #10
TheOnly
Juniormedlem
 
TheOnly sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Hvor: Finnmark
Innlegg: 22
TheOnly er ny på veien

Opprinnelig lagt inn av Lise

Drikke masse vann, ta ca 600mg magnesium, og psylliumfrø.

(Du har gjerne ikke psylliumfrø heller du da...)

Aprikoser spiser Lindbergere, men det er jo endel karber i...

Når du spiser mat, har du masse olje og grønnsaker til proteinmaten din og drikker nok vann? Det er veldig viktig!

...ellers så kan man jo få løs mage av å ta over 1000mg c vitamin da....

Et annet tips er å ligge seg på gulvet med en ball under magen og bevege seg... Funker veldig bra på småbarn hvertfall...

Det var det jeg kom på nå! Håper du blir bedre snart!

Spiser salat og grønnsaker hver dag, men det er kanskje værre med den olja Takk for gode råd

TheOnly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 10-04-05, 20:26   #11
Torkil
Seniormedlem
 
Torkil sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Arendal
Alder: 65
Innlegg: 1.714
Torkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastisk
Smile

Opprinnelig lagt inn av TheOnly

Overskriften sier vel sitt.... Er det noen som har gode råd mot treg mage? Har mest lyst til å hive inn på med biola og kli, men det går jo ikke Så at det sto noe om magnesium i boka, men har jobbet i dag og ikke hatt anledning til å gå på apoteket.

Ellers er det skikkelig oppmuntrende å lese her inne, selv om jeg blir litt forvirra også - over hva som gjelder for Atkins og hva som hgjelder for ketolyse. Lærer vel etter hvert

Hei
HAR du treg mage ? eller må du bare sjeldnere på toilettet. Det siste er normalt på ketolysekuren, men er det forstoppelse, er magnesiumoxid et gammelt og godt avføringsmiddel for en kort periode, litt av det tas opp og gir et godt magnesiumtilskudd, som kan være aktuellt i starten av ketolyekuren for å unngå leggkramper og slapphet.
Magnesiumoxid skal brukes slik 1/2- 1 evt to tsk pr dag. Forsiktig - det virker veldig bra.
1000 mg C-vitamin vil kunne hemme den kjemiske reaksjon på ketolysestixen, slik du ikke kan sjekke om du er i Ketose.
Laktulose skal ikke ha noen effekt på ketosen - den går rett igjennom.
Lykke til med ketolysekuren.
Torkil Andersen

Torkil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
PCO noen med erfaring eller kunnskap? Maz PCOS og karbohydratkontroll 10 08-04-08 11:34
Kan noen tenke høyt sammen med meg.. Elisabet Lavkarbo generelt 20 04-01-06 21:14
Glutamin friflex Kosttilskudd 9 08-02-05 14:50


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:49.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no