Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Trening

Noen her som går Birken?

Trening Forumet for tips, diskusjoner og spørsmål angående trening og lavkarbokosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 30-12-11, 16:28   #1
danielve
Medlem
 
danielve sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 150
danielve er på en erverdig vei

Noen her som går Birken?

Hei, ikke at jeg har tenkt å gå Birken selv (ihvertfall ikke i år), men jeg er meldt på til Norwegian Skating Festival- et skøyteløp på Mjøsa. Starter der for 2. gang. Problemet mitt er nå at jeg ikke helt vet hva jeg skal spise under løpet. Skal gå 10 mil og man har jo ikke med seg så ille mye. De andre får servert (tørre) boller og toddy, men det er jo da uaktuelt. I fjør hadde jeg samme problem og valgte og satse på en tur uten særlig påfyll. Det gikk ikke helt optimalt.

Noen som har en ide? Dere som går Birken, hva gjør dere? Maten må også være tilpasset temperaturforholdene (gjerne -15) og lett håndterbart uten at man nødvendigvis må få av seg vottene osv.

__________________


danielve er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 30-12-11, 16:46   #2
ToreH
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Noen her som går Birken?

Opprinnelig lagt inn av danielve, her.

Hei, ikke at jeg har tenkt å gå Birken selv (ihvertfall ikke i år), men jeg er meldt på til Norwegian Skating Festival- et skøyteløp på Mjøsa. Starter der for 2. gang. Problemet mitt er nå at jeg ikke helt vet hva jeg skal spise under løpet. Skal gå 10 mil og man har jo ikke med seg så ille mye. De andre får servert (tørre) boller og toddy, men det er jo da uaktuelt. I fjør hadde jeg samme problem og valgte og satse på en tur uten særlig påfyll. Det gikk ikke helt optimalt.

Noen som har en ide? Dere som går Birken, hva gjør dere? Maten må også være tilpasset temperaturforholdene (gjerne -15) og lett håndterbart uten at man nødvendigvis må få av seg vottene osv.

Lever normalt på et liberalt lavkarbokosthold, men under konkurranser og gjerne før så eter jeg større andel av karbohydratholdig mat. Ikke ferdigmat a là McDonalds, men eksvis havregrøt, bananer og gelbars. Energibars kan også anbefales så du ikke går deg fullstendig tom underveis. men skal du bare gjennomføre uten å yte maks hele tiden, så vil jeg tro du kan klare deg med den mat du spiser til daglig. Drikk mye vann og fyll opp lagrene der ihvertfall.

Selv Bjørn ferry og en del andre lavkarboutøvere feiter seg opp på høykarbo før, under konkurranser.

  Svar med sitat
Gammel 30-12-11, 16:58   #3
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Noen her som går Birken?

Hva med å lage deg noen egne proteinbars? Jeg vet at det finnes oppskrifter på sånt på Marks Daily Apple iallfall. Der bruker man gjerne proteinpulver og cocosa som base og tilsetter nøtter, tørket frukt eller mørk sjokolade. Det bør kunne gi både godt fett, proteiner og karbohydrater til sånt?

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 01-01-12, 23:24   #4
danielve
Medlem
 
danielve sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 150
danielve er på en erverdig vei

Sv: Noen her som går Birken?

Opprinnelig lagt inn av smgj, her.

Hva med å lage deg noen egne proteinbars? Jeg vet at det finnes oppskrifter på sånt på Marks Daily Apple iallfall. Der bruker man gjerne proteinpulver og cocosa som base og tilsetter nøtter, tørket frukt eller mørk sjokolade. Det bør kunne gi både godt fett, proteiner og karbohydrater til sånt?

Takk for tipset. Dette skal jeg prøve. Spiser også bar fra Weider og tenkte å ta med noen av de også.

Ellers er det nok greit å karbe seg opp, men jeg har dårlige erfaringer med det. Løp maraton med oppkarbing og magen sa bare - NEI TAKK- . Kommer til å kjøre på høy fett, men lurte lo på hva man kunne ha med seg da. Prøvde med proteinshake på ekstra fløte på en langtur en gang, men fløten ble da ristet til smør underveis. Blir vel noen håndfull nøtter tror jeg og seff vann.

__________________


danielve er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 10-01-12, 19:43   #5
ketoseprinsen
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 338
ketoseprinsen har en fantastisk aura rundt segketoseprinsen har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Noen her som går Birken?

Jeg lagde mine bars av mandler, pistasj, valnøtter, 100% whey-pulver, litt fiberhusk og ca 10% var ren kokosmasse og 10gram 86% sjokolade per bar. Hadde ikke noe for å binde det skikkelig sammen så jeg brukte bittelitt vanlig gelatin. Haha. Gikk bare et 25km løp på ski på dette her og spiste 3 i løpet av turen. 25km var nok, for når jeg gikk dette veide jeg 15kg mer enn nå.
Var jo det du fikk som tips av smgj mer eller mindre, men dette funka i alle fall. Skal snart prøve meg på 5mila, da skal jeg bruke disse igjen.

ketoseprinsen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ned 35kg med ketolysekuren. Høykarbo treningskosthold nå. :o Svar med sitat
Gammel 10-01-12, 20:04   #6
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Noen her som går Birken?

Om man skal ha en del karbohydrater i barene er mosede dadler et glimrende bindemiddel.

Til fetere barer hadde jeg forsøkt en eller annen melaktig substans (malte mandler elns) og cocosa eller smeltet kakaofett.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 10-01-12, 20:39   #7
ketoseprinsen
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 338
ketoseprinsen har en fantastisk aura rundt segketoseprinsen har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Noen her som går Birken?

Opprinnelig lagt inn av smgj, her.

Om man skal ha en del karbohydrater i barene er mosede dadler et glimrende bindemiddel.

Til fetere barer hadde jeg forsøkt en eller annen melaktig substans (malte mandler elns) og cocosa eller smeltet kakaofett.

Hver bar jeg lagde kom på rundt 6gram karbo, de var på str med en new energi bar sånn ca. Var mye fett da og en god del proteiner.
Kunne nok presset mer inn i de, men gjorde dette når jeg spiste ketogent og ville teste grensene litt.

ketoseprinsen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ned 35kg med ketolysekuren. Høykarbo treningskosthold nå. :o Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Birken countdown tommygutt Trening 32 06-09-09 12:07
Ønsker en ekstra effektiv vektnedgang i juni? Noen som har noen triks i ermet? Kristina S Ketolysekuren 4 05-06-09 16:58
Åh herregud, hva har jeg gjort? Birken Nivanna Generell diskusjon 1 30-10-08 23:14
Noen som har noen tips til noen proffe hår geler/paste? Aadna Generell diskusjon 2 02-08-06 00:15


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:33.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no