Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Stoffskifte / hormonproblemer

Til dere som er insulinresistente

Stoffskifte / hormonproblemer Har du problemer med hormoner eller stoffskiftet? Her kan du snakke med likesinnede og dele erfaringer.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 05-12-11, 10:20   #1
L@dy jojo
Medlem
 
L@dy jojo sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Ørje
Alder: 51
Innlegg: 233
L@dy jojo er ny på veien

Til dere som er insulinresistente

Jeg har vert syk i tre-fire år nå, og har hele tiden forsøkt å finne behandlinger og dietter som kroppen aksepterer, med et lite håp om å bli symptomfri eller helt frisk igjen.
Jeg har kommet langt på vei, er tilbake i jobb og har fortsatt litt overskudd til andre ting. Men er på langt nær frisk enda.

Etter å ha vert her inne å lest en del, tror jeg at jeg faktisk har funnet "årsaken/roten" til alle mine problemer. Jeg er insulinresistent.

Jeg har PCOS, og fikk denne diagnosen ved 25års alderen, da var jeg slank og hadde egentlig ikke mange av symptomene,
annet enn mange syster rundt eggstokkene, og litt kviser. I dag har jeg de fleste symptomene.
Samt at jeg har fått et par andre auto immune sykdommer (Ulceriøs Prokitt, samt blir utredet for Lupus i disse dager).

Det jeg lurer på er hvordan dette har påvirket deres helse og vekttap? Er det noen her inne som har blitt helt symptomfrie etter dere la om kosten?
Er det noen matvarer dere ikke kan spise? Og hvorfor? Hvilke matvarer/ urter stimulerer kroppen til å normalisere inslulinnivået?
Tar det lengre tid å få kroppen i balanse enn andre?
Jeg har lest at et daglig inntak av kanel 1,5 gr skal ha en gunstig effekt på PCOS, noen som har forsøkt dette?
Kan et lav-karbo kosthold for noen ikke være nok for noen til å bli "friske" eller gå ned i vekt, jeg tenker om man evt må ta medisiner i tillegg?

Det ble mange spørsmål dette, jeg håper det er flere her inne som kan dele sin historie med meg,
føler veldig at jeg er på rett spor og at jeg snart er i mål .

__________________


L@dy jojo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse - 15-20 gr karbo pr dag. Svar med sitat
Gammel 05-12-11, 11:56   #2
Aline
Admin
 
Aline sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 15.345
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

Sv: Til dere som er insulinresistente

Jeg er ikke insulinresistent (såvidt jeg vet ) så jeg har ingen egenhendige erfaringer, men jeg fant en haug med linker

Se her

__________________
Aline

Nybegynnerinfo!


Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 05-12-11, 12:32   #3
L@dy jojo
Medlem
 
L@dy jojo sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Ørje
Alder: 51
Innlegg: 233
L@dy jojo er ny på veien

Sv: Til dere som er insulinresistente

Opprinnelig lagt inn av Aline, her.

Jeg er ikke insulinresistent (såvidt jeg vet ) så jeg har ingen egenhendige erfaringer, men jeg fant en haug med linker

Se her

Tusen takk, skal lese litt .

En liten digresjon:

Hvordan får du desimaltall på tickeren din?

Også lurte jeg på om du hadde mottatt pm min vedrørende nytt nick?

__________________


L@dy jojo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse - 15-20 gr karbo pr dag. Svar med sitat
Gammel 05-12-11, 12:50   #4
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Til dere som er insulinresistente

Desimaltall på tickeren får du ved å bruke punktum i stede for komma!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 05-12-11, 13:41   #5
L@dy jojo
Medlem
 
L@dy jojo sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Ørje
Alder: 51
Innlegg: 233
L@dy jojo er ny på veien

Sv: Til dere som er insulinresistente

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Desimaltall på tickeren får du ved å bruke punktum i stede for komma!

ahhh....tusen takk

__________________


L@dy jojo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse - 15-20 gr karbo pr dag. Svar med sitat
Gammel 05-12-11, 14:19   #6
Aline
Admin
 
Aline sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 15.345
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

Sv: Til dere som er insulinresistente

Ja, beklager, den har jeg fått! Jeg har vært på nett kun på mobilen de siste dagene, men nå skal jeg fikse

__________________
Aline

Nybegynnerinfo!


Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 05-12-11, 22:10   #7
L@dy jojo
Medlem
 
L@dy jojo sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Ørje
Alder: 51
Innlegg: 233
L@dy jojo er ny på veien

Sv: Til dere som er insulinresistente

Opprinnelig lagt inn av Aline, her.

Ja, beklager, den har jeg fått! Jeg har vært på nett kun på mobilen de siste dagene, men nå skal jeg fikse


Tusen tusen takk . Veldig fornøyd med mitt nye nick, nå skal jeg ikke endre på hverken bilde eller nicken mer,,,

__________________


L@dy jojo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse - 15-20 gr karbo pr dag. Svar med sitat
Gammel 17-12-11, 17:00   #8
Salladwife
Juniormedlem
 
Salladwife sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13
Salladwife er på en erverdig vei

Sv: Til dere som er insulinresistente

Som insulinresistent er jeg veldig trigget av karbohydrater men kroppen (og vekten) har det absolutt best på lavkarbo kosthold. Jeg forsøker å unngå sukker helt og spiser få, raske karbohydrater, akkurat nå går jeg på Eurodiett som jeg også har gått ned 30 kg med tidligere også. Jeg fikk mye lavere C-peptid (tror det var det det het,) og ble nærmest symptomfri da jeg la om kostholdet. Men så klart, med det samme jeg begynte å tulle med kosten ble problemet som før, eller litt verre. Insulinresistens er jo advarselstilstanden før kroppen utvikler Diabetes II, så det var helt nødvendig for meg å legge om nå.

__________________


Salladwife er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose - raskeste veien ned! Svar med sitat
Gammel 17-12-11, 17:01   #9
Salladwife
Juniormedlem
 
Salladwife sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13
Salladwife er på en erverdig vei

Sv: Til dere som er insulinresistente

Jeg har også veldig lavt stoffskifte forresten, som jeg får 2 medisiner for, uten at det hjelper på vekten.

__________________


Salladwife er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose - raskeste veien ned! Svar med sitat
Gammel 17-12-11, 17:06   #10
Peppa Gris
Seniormedlem
 
Peppa Gris sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.140
Peppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt likt

Sv: Til dere som er insulinresistente

Men er insulinresistens en diagnose man setter på seg selv? Eller misforsto jeg nå?

__________________
Min journal
Peppa Gris er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mindre karbohydrater, mer trening! Svar med sitat
Gammel 17-12-11, 18:46   #11
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Til dere som er insulinresistente

Insulinresistens måles vha en blodprøve som heter C- peptid!
Er den over 700 er man mulig/på vei til å bli insulinresistent. Over 1100 er man insulinresistent og bør behandles med metformin(antidiabetika) selv om man ikke har utviklet diabetes2 enda!

Ekspertisen strides noe om verdiene, men disse tallene opererer blant annet gynekologen som samarbeider med dr. Hexeberg med!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 17-12-11, 21:23   #12
Peppa Gris
Seniormedlem
 
Peppa Gris sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.140
Peppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt likt

Sv: Til dere som er insulinresistente

Jeg reagerte nok bare på formuleringen, det virket nesten som en diagnose man satte selv, men da vet jeg det

__________________
Min journal
Peppa Gris er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mindre karbohydrater, mer trening! Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hva spiser dere når dere vil ha i dere mer karbohydrater? Anna Ananas Ketolysekuren 26 03-01-12 15:21
Dere som hadde 74-76 kg i vekt da dere begynte, hvordan gjør dere det? beate Ketolysekuren 10 28-11-11 22:51
Til dere som slanker dere: Hvor ofte skeier dere ut? Iselilja Lavkarbo generelt 12 09-07-09 19:45
Hva spiser dere når dere skal kose dere? Lisekir Dr Lindbergs 11 24-04-08 09:08


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:49.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no