Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Spørsmål om matvarer og oppskrifter

Noen som har oppskrift på rømmegrøt?

Spørsmål om matvarer og oppskrifter Her kan du stille og finne svar på spørsmål om matvarer, produkter og oppskrifter.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 08-08-09, 17:49   #51
Krøllerellerei
Seniormedlem
 
Krøllerellerei sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 635
Krøllerellerei er ny på veien

Sv: Noen som har oppskrift på rømmegrøt?

ÅH! Dette har jeg lyst på, så kjempegodt ut.
Må nok vente til litt uti kuren ja, så mye fløte tillater ikke Atkins i induksjon.
*noterer ned oppskriften*

__________________
Journalen min



Krøllerellerei er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 10-08-09, 10:16   #52
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Noen som har oppskrift på rømmegrøt?

Opprinnelig lagt inn av Imse, her.

Jeg s*nes fiberhusk smaker ekkelt, blir som små gelekuler... jbk s*nes jeg ikke smaker så ille, så lenge jeg bruker lite nok. De er geniale til hver sin bruk og smaken er som baken.

For meg er det helt omvendt, takler hverken konsistensen eller smaken av JBKM, men syns fiberhusken funker fint. Untatt i hvit saus, det ble en merklig gummirøre

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 15-08-09, 16:27   #53
Silver
Juniormedlem
 
Silver sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 38
Innlegg: 44
Silver er på en erverdig vei

Sv: Noen som har oppskrift på rømmegrøt?

Noen som har en oppskrift på rømmegrøt uten JBK ol? Mener at jeg har lest en oppskrift her inne med kun basics varer som rømme, fløte og smør, men finner den ikke igjen. Fikk nemlig veldig lyst på rømmegrøt nå, er tom for JBK og kjenner det er litt tiltak å dra ut for å handle når jeg nettopp har kommet hjem!

__________________


Silver er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindeberg Svar med sitat
Gammel 19-09-12, 15:36   #54
Gojiinta
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Sep 2012
Innlegg: 3
Gojiinta er på en erverdig vei
Wink

Sv: Noen som har oppskrift på rømmegrøt?

Heii
Jeg startet på lavkarbo på mandag og er ganske ny på dette
Men tenkte på SPLENDA er ikke det fruktsukker og er det ikke det man må være litt obs på?
Jeg skal prøve rømmegrøten i dag med fiberhusk, men hvor mye? noen som hr prøvd?
Tenkte også på kunstig sukker (dia sukker) er ikke det ett bedre alternativ enn splenda? =)

Gojiinta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 19-09-12, 15:44   #55
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Noen som har oppskrift på rømmegrøt?

Opprinnelig lagt inn av Gojiinta, her.

Heii
Jeg startet på lavkarbo på mandag og er ganske ny på dette
Men tenkte på SPLENDA er ikke det fruktsukker og er det ikke det man må være litt obs på?
Jeg skal prøve rømmegrøten i dag med fiberhusk, men hvor mye? noen som hr prøvd?
Tenkte også på kunstig sukker (dia sukker) er ikke det ett bedre alternativ enn splenda? =)

Splenda er ikke laget av fruktsukker. Det er fruktose det. Akkurat som strø er splenda det jeg liker best. Ellers bruker jeg stevia, natreen( kun flytende) og sukrin.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 19-09-12, 16:01   #56
Gojiinta
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Sep 2012
Innlegg: 3
Gojiinta er på en erverdig vei

Sv: Noen som har oppskrift på rømmegrøt?

tusen takk for svar
er det vanlig og gå litt opp og ned i starten?
natreen strø kan jeg bruke det? er så mye billigere i sverige enn i norge

Gojiinta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 19-09-12, 16:45   #57
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Noen som har oppskrift på rømmegrøt?

Opprinnelig lagt inn av Gojiinta, her.

tusen takk for svar
er det vanlig og gå litt opp og ned i starten?
natreen strø kan jeg bruke det? er så mye billigere i sverige enn i norge

Det er vanlig å gå opp og ned hele tiden, pga kroppen kan samle vann av div. årsaker. Nettop derfor bør man se på vekten over lang tid og ikke bare noen få uker.

Jeg bruker ikke natreen strø. Eneste grunnen til at jeg bruker splenda som inneholder maltodextrin( akkurat som natreen, det er et karbohydrat), er pga det smaker best som strø. Og jeg bruker det ikke mere enn 5-6 ganger i året.
Søk på søtstoff her inne. Søk på feks splenda, sukrin, natreen, stevia..

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 19-09-12, 17:29   #58
Gojiinta
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Sep 2012
Innlegg: 3
Gojiinta er på en erverdig vei

Sv: Noen som har oppskrift på rømmegrøt?

Opprinnelig lagt inn av Imse, her.

Det er vanlig å gå opp og ned hele tiden, pga kroppen kan samle vann av div. årsaker. Nettop derfor bør man se på vekten over lang tid og ikke bare noen få uker.

Jeg bruker ikke natreen strø. Eneste grunnen til at jeg bruker splenda som inneholder maltodextrin( akkurat som natreen, det er et karbohydrat), er pga det smaker best som strø. Og jeg bruker det ikke mere enn 5-6 ganger i året.
Søk på søtstoff her inne. Søk på feks splenda, sukrin, natreen, stevia..

Okei ja for jeg startet mandagen som var nå å i går hadde jeg gått opp 2kilo og i dag har jeg gått dem ned igjen.. heldigviis...

okei den er greii så du anbefaler ikke strø natreen?

sånn som på den rømmegrøten har jeg brukt 1ts fiberhusk blandet i vann og røre godt med gaffel, som skal haes i rett føre jeg sku ha det og fløte oppi. pga det tykkner veldig fort. det ble IKKE klumper eneste konsistensen ser jo helt likt slimete og ekkelt, men smakte utrolig godt og likt rømmegrøt. Hadde i litt ekstra rømme jeg da for måtte smake meg frem. nå står den på ovnen og skal bli kald så får jeg se om den blir litt bedre

Gojiinta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 10-12-12, 11:08   #59
Annala
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2012
Hvor: Ringerike
Innlegg: 176
Annala har en fantastisk aura rundt segAnnala har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Noen som har oppskrift på rømmegrøt?

Kan man bruke sånn xantum gum (eller hva det nå heter) i stedet for JBK tro? Fikk lyst på rømmegrøt til middag idag, siden sønnen har spurt etter det forrige uke Så kan jeg være flink pike og trene og enda rekke å lage middag til "normal" tid

__________________

Annala er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 10-12-12, 11:14   #60
Ziltoidia
Seniormedlem
 
Ziltoidia sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: London
Alder: 34
Innlegg: 1.080
Ziltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt av

Sv: Noen som har oppskrift på rømmegrøt?

Opprinnelig lagt inn av Annala, her.

Kan man bruke sånn xantum gum (eller hva det nå heter) i stedet for JBK tro? Fikk lyst på rømmegrøt til middag idag, siden sønnen har spurt etter det forrige uke Så kan jeg være flink pike og trene og enda rekke å lage middag til "normal" tid

Ikke at jeg har prøvd, men jeg tror faktisk det vil fungere BEDRE.

__________________

Min kokebok // Ravelry // Min journal // Strikkeblogg
Ziltoidia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 2010-12 ketogent, siden mer liberal med frukt, belgfrukter og mer grønnsaker Svar med sitat
Gammel 10-12-12, 11:38   #61
Annala
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2012
Hvor: Ringerike
Innlegg: 176
Annala har en fantastisk aura rundt segAnnala har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Noen som har oppskrift på rømmegrøt?

Opprinnelig lagt inn av Ziltoidia, her.

Ikke at jeg har prøvd, men jeg tror faktisk det vil fungere BEDRE.

Jeg er veeeldig utålmodig når jeg spør, leser ikke først vettu Fant en tråd til, og der står jo svaret. Ca samme mengde, og visstnok bedre resultat Så da Mååå jeg jo prøve idag Gleder meg, lenge siden jeg har spist grøt nå.

__________________

Annala er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Er det noen som har oppskrift på mandelgrøten? nattinatt Ketolysekuren 0 28-04-08 15:01
Havregrøt, noen som har oppskrift? trude.lutt Dr Lindbergs 11 23-02-08 21:05
UER Noen som har en oppskrift? lavendel Lavkarbo generelt 2 24-04-07 17:19
Noen som har en god oppskrift på rekesalat? stinasol Spørsmål og svar 3 09-12-06 19:17
Oppskrift på RØMMEgrøt? HP Lavkarbo generelt 8 09-06-04 11:00


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:11.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no