Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Eat, South Beach osv..

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 25-07-04, 21:17   #1
Kalorine
Medlem
 
Kalorine sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2004
Alder: 44
Innlegg: 194
Kalorine er en juvelKalorine er en juvelKalorine er en juvel

Eat, South Beach osv..

Lavkarbobølgen har jo selvsagt ført til at en masse nye diett-konsepter har blomstret opp.. Ser at South Beach og Eat ikke er representert noe særlig her inne.. hva synes vi egentlig om dem?

Og hva er egentlig de Eat-greiene? Er ikke det bare masse oppgulp av Atkins-filosofien?

__________________















Nothing tastes as good as beeing thin feels!
Kalorine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins (the book is my bible) Svar med sitat
Gammel 25-07-04, 21:30   #2
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Eat bruker Atkins prinsippene i en introduksjonsfase, så anbefaler de Steinalderkost. Rundt 70g Karb per da, mettet fett, ubehandlet mat - husmanskost. Jeg har sansen for Eat jeg!

South Beach vet jeg lite om, annet enn at det er mange som mener det er en Atkins av-art... De har klart å legge fokus på grønnsakene, og det er kjempe bra! Skaperen av South-Beach følger visst ikke dietten selv da...

Aldri spist så mye grønnsaker som etter jeg begynte på Atkins, så jeg skjønner ikke helt dette Kjøtt og mettet fett fokuset... Men, media er media

__________________
Noe du lurer på? Sjekk FAQen."Kommunikasjon har ikke bare med offentlig transport å gjøre".
HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 25-07-04, 21:39   #3
Kalorine
Medlem
 
Kalorine sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2004
Alder: 44
Innlegg: 194
Kalorine er en juvelKalorine er en juvelKalorine er en juvel

Har lest litt om South Beach, og det er samme opplegget som Atkins de første to ukene- MINUS alle fett og kaloririke matvarer (tillatter noen få nøtter innimellom da).Det så, mildt sagt, hardt ut.
Etter de to første ukene følger de en moderat lav-karbodiett, bare med mye mindre fett.

Ergo:Atkins minus alle godsakene..

__________________















Nothing tastes as good as beeing thin feels!
Kalorine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins (the book is my bible) Svar med sitat
Gammel 14-08-04, 15:32   #4
melene
Medlem
 
melene sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2004
Hvor: Rogaland
Alder: 59
Innlegg: 127
melene har en fantastisk aura rundt segmelene har en fantastisk aura rundt seg

To relativt tøffe uker først i South Beach, ja, men ikke så grusomt!
Det var lagt opp til dessert hver dag, oppskrifter, sjokolade og det hele. Rarest var det å stå over søte grønnsaker og frukt i to uker. Men jeg levde godt på egg&Bacon, sjømat, salater, kylling, fisk, fetaost, olivenolje, oster og utskeielser med deilige pistasjenøtter. Og det var verdt det når de to ukene ga -5kg (inkl. en utskeielse og vekt utg.punkt 78kg). Og ikke var jeg trøtt og slapp heller, og aller viktigst; ikke noe søtbehov! Og det er en positiv effekt av endringene som skjer i blodet de to ukene. Og tro meg, for meg var det på forhånd nærmest utrolig å ikke skulle spise snop i to uker, men det gikk uten problem! Hadde ikke behov for dessertene en gang.
South Beach er ikke fettfri, men fokuserer på rett fett... Ikke noe problem med olivenolje f.eks, og ubegrenset med egg. Jeg skal prøve å skrive et lengre innlegg om S.B. når/hvis jeg får tid. Håper ikke noen her dømmer dietteten etter om skaperen selv går på den Hans intensjon var ikke å lage en slankediett, men et mer riktig kosthold for sine hjertepasienter, og så viste det seg også å være veldig slankende. South Beach gjør noe med blodet, insulinresistens osv.

Skulle ønske meg mer south beach-prat her inne, jeg, ihvertfall...


Sist redigert av melene : 14-08-04 kl 15:46.
melene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: SBD Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Råtner frukt? MHM Generell ernæringsdebatt 28 26-05-06 10:28
fantastisk side med vitaminer, mineraler osv osv Iset Generell diskusjon 2 24-03-04 11:59


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:43.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no