Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Er det nokon her som et lavkarbo, men og har redusert fettet?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 14-09-09, 22:38   #1
nattinatt
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Bur på Vestlandet
Alder: 55
Innlegg: 121
nattinatt er ny på veien

Er det nokon her som et lavkarbo, men og har redusert fettet?

Lurer litt på erfaringer her?? Eg får så lett meir diare lign no når eg går på ketolyse, derfor eg nett tok meg ein liten pause frå ketolyse. Eg trudde det var for mykje magnesium,men det har eg ikkje tatt for mykje av denne gangen, og det er ikkje store mengder fett(trur eg då) eg får i meg no.
Derfor lurer eg litt på dette med lite av både kh og fett. Om det er nokon som praktiserer dette her.

__________________
url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wNHXcEZ/]

[/url]
nattinatt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 15-09-09, 07:24   #2
SunnhetMedSirrup
Seniormedlem
 
SunnhetMedSirrup sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: østfold
Innlegg: 1.332
SunnhetMedSirrup er ny på veien

Sv: Eg lurer på om det er nokon her som et lavkarbo,men og har redusert fettet??

alt det ekstra fettet du spiser kommer ut, det du? og sikkert som diare-aktig æsj æsj..

men du bør nok ikke slutte! prøv igjenn, jeg har nok ikke de beste tipsa. vedder på at det snart kommer noen og svarer deg

__________________
SunnhetMedSirrup er avlogget   Min kostholdsfilosofi: L C H F f o r l i f e . Svar med sitat
Gammel 15-09-09, 08:24   #3
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Eg lurer på om det er nokon her som et lavkarbo,men og har redusert fettet??

Hvis det er lenge siden man har spist og så spiser et fettrikt måltid, kan/vil galleblæren tømme seg og man vil få diare ila ca 20 min etter at man har spist.
(Mange tolker dette som en slags allergi mot f.eks "rå" eggeplommer hvis de har spist et stort måltid med egg og bacon.)

Kan det være at du spiser for sjeldent?

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 15-09-09, 09:07   #4
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Eg lurer på om det er nokon her som et lavkarbo,men og har redusert fettet??

Og nok grønnsaker? Jeg merker stor forskjell når jeg spiser nok fiber og ikke.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 15-09-09, 09:10   #5
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Eg lurer på om det er nokon her som et lavkarbo,men og har redusert fettet??

Opprinnelig lagt inn av SunnhetMedSirrup, her.

alt det ekstra fettet du spiser kommer ut, det du? og sikkert som diare-aktig æsj æsj..

men du bør nok ikke slutte! prøv igjenn, jeg har nok ikke de beste tipsa. vedder på at det snart kommer noen og svarer deg

Forsvinnende lite av det fettet du spiser kommer ut igjen, nesten uansett hvor mye, men som Gracella skriver, galleblæren kan tømme seg fort ved anlednginger. Jeg får det akkurat av fløte

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 15-09-09, 09:47   #6
vibeke84
Juniormedlem
 
vibeke84 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Innlegg: 26
vibeke84 er på en erverdig vei

Sv: Er det nokon her som et lavkarbo, men og har redusert fettet?

Så hvis jeg skjønner det riktig, så får man "diare" / så kommer alt ut over det kroppen bruker ut igjen, hvis man plutselig spiser en stor mengde fett og vanligvis spiser moderate mengder?

__________________
Nybegynner
vibeke84 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 15-09-09, 09:55   #7
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Er det nokon her som et lavkarbo, men og har redusert fettet?

Opprinnelig lagt inn av vibeke84, her.

Så hvis jeg skjønner det riktig, så får man "diare" / så kommer alt ut over det kroppen bruker ut igjen, hvis man plutselig spiser en stor mengde fett og vanligvis spiser moderate mengder?

Jeg er ikke sikker på om jeg skjønner spørsmålet ditt, men det er veldig lite av det fettet du faktisk spiser som kommer ut igjen .
Men! Det er viktig at dere som legger om til et fettrikt kosthold faktisk utviser en smule tålmodighet . Det er ikke det minste uvanlig at kroppen reagerer på en kostholdsomveltning på flere måter, og da hjelper det ikke å karbe seg opp igjen, for da bare setter dere kroppen tilbake, og må begynne med det samme om igjen. Det er dessverre sånn at man må bite i seg noen bieffekter den første tiden i en overgang til et annet kosthold. Noen opplever forstoppelse (kanske fordi de spiser mer grønnsaker enn de er vant til fra før), diaré (mer fettrik mat enn man er vant til) og andre ting, det er ikke uvanlig, altså. Men det vil for de aller fleste regulere seg selv over tid, dersom man bare smører seg med litt tålmodighet.
Om man kan tillate seg det, så vil en håndfull blåbær regulere magen i begge retninger, løs eller hard.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 15-09-09, 10:00   #8
vibeke84
Juniormedlem
 
vibeke84 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Innlegg: 26
vibeke84 er på en erverdig vei

Sv: Er det nokon her som et lavkarbo, men og har redusert fettet?

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Jeg er ikke sikker på om jeg skjønner spørsmålet ditt, men det er veldig lite av det fettet du faktisk spiser som kommer ut igjen .
Men! Det er viktig at dere som legger om til et fettrikt kosthold faktisk utviser en smule tålmodighet . Det er ikke det minste uvanlig at kroppen reagerer på en kostholdsomveltning på flere måter, og da hjelper det ikke å karbe seg opp igjen, for da bare setter dere kroppen tilbake, og må begynne med det samme om igjen. Det er dessverre sånn at man må bite i seg noen bieffekter den første tiden i en overgang til et annet kosthold. Noen opplever forstoppelse (kanske fordi de spiser mer grønnsaker enn de er vant til fra før), diaré (mer fettrik mat enn man er vant til) og andre ting, det er ikke uvanlig, altså. Men det vil for de aller fleste regulere seg selv over tid, dersom man bare smører seg med litt tålmodighet.
Om man kan tillate seg det, så vil en håndfull blåbær regulere magen i begge retninger, løs eller hard.


Takk for fint svar!! =) Ja, det var det jeg lurte på, om kroppen skilte ut mye av fettet om man hadde et fettrikt kosthold Men det er sant det du skriver om at kroppen kan reagere med forskjellige ting- forstoppelse ved høyt inntak av grønnsaker osv ( been there) Tålmodighet er det beste man kan ha her ja,

__________________
Nybegynner
vibeke84 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 15-09-09, 10:06   #9
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Er det nokon her som et lavkarbo, men og har redusert fettet?

Opprinnelig lagt inn av vibeke84, her.

Takk for fint svar!! =) Ja, det var det jeg lurte på, om kroppen skilte ut mye av fettet om man hadde et fettrikt kosthold Men det er sant det du skriver om at kroppen kan reagere med forskjellige ting- forstoppelse ved høyt inntak av grønnsaker osv ( been there) Tålmodighet er det beste man kan ha her ja,

Tålmodighet er ordet!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 16-09-09, 18:36   #10
nattinatt
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Bur på Vestlandet
Alder: 55
Innlegg: 121
nattinatt er ny på veien

Sv: Er det nokon her som et lavkarbo, men og har redusert fettet?

De gangene eg har hatt det no på ketolyse,er etter å ha gått på ketolyse ei stund.MEN..så skal det seiest at eg går på nok ei kur med antibiotika,siste forsøk før op for kronisk bihulebet, så egentlig er det vel det som slår magen ut.No et eg litt meir karber i og med det nærmer seg den første op(og gjerne det blir ein til...)

__________________
url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wNHXcEZ/]

[/url]
nattinatt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Kan nokon hjelpe meg slanky Generell diskusjon 1 09-02-09 20:42
Er lavkarbo nå redusert til et et nytt slankeforum? Adriane Generell diskusjon 58 07-01-09 13:29
Kom over desse sider, om nokon har interesse for det mpbb Artikler 0 17-12-08 14:29
Dagsmenyen min,om nokon vil kommentere den nattinatt Ketolysekuren 0 28-08-08 22:51


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:14.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no