Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Hard mage

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 13-01-09, 22:55   #1
Susse
Medlem
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Alder: 47
Innlegg: 111
Susse er på en erverdig vei

Hard mage

Ser i boka at dette er ganske vanlig. Torkild anbefaler noe fra apoteket, men dit kommer jeg meg ikke med det aller første. Det jeg har i hus, som jeg har pleid bruke før er lactulose. Det er rent melkesukker, det står på den at den ikke tas opp i tarmen og kan brukes av diabetikere. Kan den brukes når jeg er i ketose ? Har lagt linfrø i vann også.

__________________


Min journal: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=22778
Susse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet Svar med sitat
Gammel 13-01-09, 23:49   #2
Sulphur
Medlem
 
Sulphur sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Vestfold
Alder: 43
Innlegg: 417
Sulphur er virkelig snillSulphur er virkelig snillSulphur er virkelig snillSulphur er virkelig snill

Sv: Hard mage

Jeg tror du finner noe dersom du søker på lactulose her. Jeg trodde i utgangspunktet at man ikke kunne bruke det, men det spørs om ikke man kom frem til at det var greit alikevel. Det Torkil snakker om er nok noe magnesiumgreier, uten at jeg husker hva det heter. Du kommer nok like langt med å ta en monsterdose magnesium, hvis du har det.

__________________
Journalen min.


Sulphur er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 14-01-09, 00:12   #3
Nicpins
Seniormedlem
 
Nicpins sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Melhus
Alder: 53
Innlegg: 991
Nicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastisk

Sv: Hard mage

To sånne magnesium ketolysetabletter som vi skal ta til kvelden gjør jobben ja.

Men du, jeg bare lurte på en ting (selv om dette blir dritt-prat )...hvor lenge har du gått på kuren, og er du sikker på at det er "hard mage" du har?! Ikke for å fornærme eller være frekk altså. Men har du skikkelig vondt i magen, og føler sånne forstoppelsessmerter? Eller er det bare at det ikke har kommet noe bæsj de siste dagene? (Uff, unnskyld språket altså... )

Men altså: manglende do-action kan, jeg sier KAN...komme av et par ting.

1. Det blir VELDIG mye mindre avføring på lavkarbokost. Maten er mer rasjonell; kroppen bruker opp nesten alt av maten du spiser, og det blir rett og slett mye mindre avfall. Jeg går på do bare hver tredje/fjerde dag.

2. Man har spist for lite fett, fett kjøtt, fet fisk, olje, smør, etc. Fett virker avførende.

Lykke til videre!
Beste hilsen fra Nic

__________________

Livet handler om hvordan man håndterer Plan B.
Nicpins er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - 54 kg med Ketolyse og generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 14-01-09, 09:31   #4
elian
Stressa 4-barns mor
 
elian sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2004
Hvor: Sarpsborg
Alder: 45
Innlegg: 2.216
elian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastisk

Sv: Hard mage

Hmmm.... Jeg gikk tom for Ketolyse-tablettene for en uke siden og har ikke fått kjøpt nye enda. Kan det virkelig være derfor jeg ikke har VÆRT PÅ DO siden forrige onsdag???? :-O

Herregud, forte seg til butikken.....

__________________

elian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon (frem til p-hormonene har forlatt kroppen) Svar med sitat
Gammel 14-01-09, 14:19   #5
Susse
Medlem
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Alder: 47
Innlegg: 111
Susse er på en erverdig vei

Sv: Hard mage

Opprinnelig lagt inn av Nicpins, her.

To sånne magnesium ketolysetabletter som vi skal ta til kvelden gjør jobben ja.

Men du, jeg bare lurte på en ting (selv om dette blir dritt-prat )...hvor lenge har du gått på kuren, og er du sikker på at det er "hard mage" du har?! Ikke for å fornærme eller være frekk altså. Men har du skikkelig vondt i magen, og føler sånne forstoppelsessmerter? Eller er det bare at det ikke har kommet noe bæsj de siste dagene? (Uff, unnskyld språket altså... )

Men altså: manglende do-action kan, jeg sier KAN...komme av et par ting.

1. Det blir VELDIG mye mindre avføring på lavkarbokost. Maten er mer rasjonell; kroppen bruker opp nesten alt av maten du spiser, og det blir rett og slett mye mindre avfall. Jeg går på do bare hver tredje/fjerde dag.

2. Man har spist for lite fett, fett kjøtt, fet fisk, olje, smør, etc. Fett virker avførende.

Lykke til videre!
Beste hilsen fra Nic

Hehe, jeg har vært i ketose 3 uker, og går jo ikke så ofte på do som før. Det er helt greit, nå er det kun "småstein" som kommer og jeg kjenner at jeg er virkelig stinn og uggen. I dag bøtter jeg vann og fant faktisk en avførende urtete i skapet. Blir en ekstra treningsøkt i dag også så håper jeg å få fart på systemet.

__________________


Min journal: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=22778
Susse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet Svar med sitat
Gammel 14-01-09, 14:36   #6
Nicpins
Seniormedlem
 
Nicpins sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Melhus
Alder: 53
Innlegg: 991
Nicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastisk

Sv: Hard mage

Glimrende, Susse! Ekstra vann og treningsøkt hjelper på betraktelig.

Håper også du får i deg nok animalsk fett, det holder magen fint igang. Noen opplever magetrøbbel av at de spiser mest magert kjøtt sånn a la kyllingfilet og kokt skinke, og da blir det for lite fett. Spis skikkelig fettmarinerte koteletter og kyllingen med skinnet på istedet, så lover jeg deg do-action så det suser...

Og forresten: ost kan også gi forstoppelse. Spesielt smeltet ost.

__________________

Livet handler om hvordan man håndterer Plan B.
Nicpins er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - 54 kg med Ketolyse og generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 14-01-09, 14:48   #7
LilleM0r
Seniormedlem
 
LilleM0r sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Sør-Trønder i Tigerstaden
Alder: 63
Innlegg: 2.833
LilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressurs

Sv: Hard mage

Jeg plagdes også litt med dette i starten - helt til jeg fikk justert fettinntaket mitt - animalsk fett og så tar jeg MCT-olje i tillegg.
Det ordnet saken - daglig

Så Nicpins, jeg er helt enig med deg - gode råd du gir der!

__________________
Mål - ned 20 kilo


Sist redigert av LilleM0r : 15-01-09 kl 13:13.
LilleM0r er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse- nu mere Skaldeman :) Svar med sitat
Gammel 14-01-09, 14:52   #8
Nicpins
Seniormedlem
 
Nicpins sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Melhus
Alder: 53
Innlegg: 991
Nicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastisk

Sv: Hard mage

Nemlig, LilleMOr! Fett er fett!

__________________

Livet handler om hvordan man håndterer Plan B.
Nicpins er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - 54 kg med Ketolyse og generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 15-01-09, 13:09   #9
Oban
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 148
Oban er på en erverdig vei

Sv: Hard mage

Hard mage kan være et stort problem for noen på ketolysekuren.
For mitt vedkommende er det faktisk hovedgrunnen til at jeg har avviklet dette kostholdet. Jeg begynte med Ketolyse for ett år siden, og fikk etter hvert problemer med hard mage. Tror det gikk et par måneder før det ble et stort problem.
Jeg leste om det her, og passet på at jeg spiste masse grønnsaker, drakk nok vann og inntok mye fett. Mosjon skulle visstnok også spille inn, så jeg var bevisst på å holde meg i form. Etter hvert ble magen så problematisk at jeg så meg nødt til å bruke avføringsmidler. Det løste i løpet av noen dager problemet foreløpig.
Siden jeg regnet med dette var forbigående, sluttet jeg med avføringsmidlene og gikk over til å spise enda mer "forebyggende", med bl.a. Cocosa daglig. Problemene kom snart tilbake, og jeg løste det med å bruke Lunelax daglig fram til sommerferien.
I ferien spiste jeg karbomat, som gjorde at fordøyelsen ble normal, men jeg gikk opp 5.5 kg.
Tilbake på Ketolyse i august gikk det ikke mange ukene før jeg måtte tilbake til Lunelax daglig igjen. Jeg vet ikke hvor vidt det er uheldig å bruke dette over lengre tid, men det føles ikke riktig for meg i lengden.
Jeg er ellers svært fornøyd med å ha gått ned 14 kg. i løpet av 2008, men ved juletider la jeg om til "gamle synder". Det har kommet på 3-4kg allerede, selv om jeg prøver å begrense matinntaket.
En ting er sikkert - jeg er myyyye mer sulten når jeg går på karbomat i forhold til lavkarbo. Lurer på hvor lenge det går før jeg er tilbake på ketolyse igjen - og sannsynligvis dessverre Lunelax som følge.

__________________



Min journal
Oban er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 15-01-09, 20:41   #10
Susse
Medlem
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Alder: 47
Innlegg: 111
Susse er på en erverdig vei

Sv: Hard mage

Så kjipt Oban ! Håper du klarer å holde magen bedre i sjakk denne gangen.

Mitt problem løste seg selv med to digre spiseskjeer linfrø som lå i vann over natten og ekstra trimøkt.
Jeg kommer til å fortsette med linfrøene fremover.

__________________


Min journal: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=22778
Susse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hard mage og kramper, samt stillestående vekt. apple Lavkarbo generelt 13 12-04-07 09:01
Hard mage raptor Spørsmål og svar 50 28-08-06 16:36
Hva er ditt beste råd mot treg og hard mage? Albertine Generell diskusjon 15 19-08-06 10:24
Hard mage Bianca Spis deg ned i vekt med Skaldeman 8 20-02-06 21:55
Tips mot hard mage..... Jeannie Kosttilskudd 23 26-01-05 17:54


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:27.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no