Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Bakst

Saftige minimais-rundstykker

Bakst Her finner du, og poster du oppskrifter på lavkarbovenlig bakst, som lavkarbo-brød, pannekaker, vafler, muffins, og andre gode ting du kommer på som kan bakes på et lavkarbokosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 11-04-12, 22:55   #26
Alynna
Seniormedlem
 
Alynna sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sandvika
Innlegg: 524
Alynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt likt

Sv: Saftige minimais-rundstykker

Opprinnelig lagt inn av Dietta, her.

Det så skikkelig spennende ut Har alt jeg trenger i skapet (t.o.m. xanthan gum, selv om den er helt uprøvd ennå).
Tenkte å lage suppe til middag, så kanskje jeg skal lage disse som tilbehør. Bytter ut det søte med litt salt og kanskje litt krydder

Har du forresten prøvd xanthan gum i saus ? Lurer på om det blir like "slimete" som JBK (det takler jeg ikke).

Xanthan gum oppfører seg akkurat som jbkm, og mindre likt fiberhusk. jbkm/xanthan er gummifiers, fiberhusk er fiber.

Jeg synes xanthan gum er litt bedre enn jbkm i sauser, men er generelt ikke glad i den slimete følelsen. Jeg merker ikke noe til det i bakst.

Kan forøvrig nevne at xanthan gum kommer på større bokser enn jbkm, men til ca samme pris.

Alynna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mest smak igjen for hver karbohydrat :) Ketolyse om jeg ønsker å gå ned i vekt. Svar med sitat
Gammel 11-04-12, 23:33   #27
Tone-G
Seniormedlem
 
Tone-G sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Porsgrunn
Alder: 52
Innlegg: 6.937
Tone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastisk

Sv: Saftige minimais-rundstykker

Jeg viiiil også prøve!

Men, siden disse blir saftige, kan jeg kanskje bruke mandelmelet istede for malte mandler

__________________
Ilavkarbo
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=41160


Uke 1, -5,8 kilo. Uke 2, 0 Kilo. Uke 3, 1,5 kilo
Tone-G er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spiser smør på flesk :) Svar med sitat
Gammel 11-04-12, 23:53   #28
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: Saftige minimais-rundstykker

Opprinnelig lagt inn av Tone-G, her.

Jeg viiiil også prøve!

Men, siden disse blir saftige, kan jeg kanskje bruke mandelmelet istede for malte mandler

Helt sikkert, men du må nok ned på mengden, siden mandelmel (avfettet sådan) suger enormt med væske

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort.... Svar med sitat
Gammel 11-04-12, 23:55   #29
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: Saftige minimais-rundstykker

Opprinnelig lagt inn av Alynna, her.

Xanthan gum oppfører seg akkurat som jbkm, og mindre likt fiberhusk. jbkm/xanthan er gummifiers, fiberhusk er fiber.

Jeg synes xanthan gum er litt bedre enn jbkm i sauser, men er generelt ikke glad i den slimete følelsen. Jeg merker ikke noe til det i bakst.

Kan forøvrig nevne at xanthan gum kommer på større bokser enn jbkm, men til ca samme pris.

Har kjøpt en stor pose for billing penge på Iherb
Dette er første gangen jeg bruker det, og det funket bra.
Ikke noe glad i det slimet som JBK produserer i saus, er derfor spent på om xanthan gir mindre slim der. JBK i bakst fungerer helt fint.

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort.... Svar med sitat
Gammel 16-04-12, 23:09   #30
Sanney
Seniormedlem
 
Sanney sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Horten
Alder: 40
Innlegg: 1.220
Sanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlys

Sv: Saftige minimais-rundstykker

mine står til avkjøling, med mandelmel istedenfor malte mandler.. de ser mer ut som sjokolademuffins for ¨være ærlig xD

null kakao, lover!

__________________

Sanney er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 16-04-12, 23:31   #31
Sanney
Seniormedlem
 
Sanney sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Horten
Alder: 40
Innlegg: 1.220
Sanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlys

Sv: Saftige minimais-rundstykker

hm, jeg tok de nok ut litt for tidlig, syns de ble morke... litt småvåte. men smaken er det ikke noe å utsette på. skal nok også lage 10 istedenfor 9 neste gang

__________________

Sanney er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 27-04-12, 00:58   #32
Glorfinia
Medlem
 
Glorfinia sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Tønsberg
Alder: 41
Innlegg: 361
Glorfinia er virkelig snillGlorfinia er virkelig snillGlorfinia er virkelig snillGlorfinia er virkelig snill

Sv: Saftige minimais-rundstykker

Laga disse i kveld. Det var ingenting å si på smaken (det lille hintet av mais var bare godt), men jeg verken smørte eller hadde papirformer i muffinsbrettet mitt, noe som resulterte i at de satt fast, og dermed ble litt amputerte i form og størrelse. Det brettet er kanskje det dummeste jeg noen gang har brukt 200 kroner på... Noen som veit hvor jeg får kjøpt stoore silikonformer? Har de små, men bruker de sjeldent, nettopp fordi de er så små.

Takk for god oppskrift!

__________________
Glorfinia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 27-04-12, 01:19   #33
Sanney
Seniormedlem
 
Sanney sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Horten
Alder: 40
Innlegg: 1.220
Sanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlys

Sv: Saftige minimais-rundstykker

jeg kjøpte mine jumbo silikonformer på amazon.com... men amazon sender ikke kjøkkenting utenlands, så om man ikke har kontakter i amerika blir det litt vanskelig... men formene er helt supre de.

__________________

Sanney er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 27-04-12, 01:31   #34
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Saftige minimais-rundstykker

Jeg har kjøpt store (gigantiske) silikonformer på Søtrene Grene. Fire som sitter sammen på en måte.

Sånne, men med fire: http://www.butikken.no/PartDetail.aspx?q=p:10501840

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 27-04-12, 01:37   #35
Glorfinia
Medlem
 
Glorfinia sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Tønsberg
Alder: 41
Innlegg: 361
Glorfinia er virkelig snillGlorfinia er virkelig snillGlorfinia er virkelig snillGlorfinia er virkelig snill

Sv: Saftige minimais-rundstykker

Opprinnelig lagt inn av Sanney, her.

jeg kjøpte mine jumbo silikonformer på amazon.com... men amazon sender ikke kjøkkenting utenlands, så om man ikke har kontakter i amerika blir det litt vanskelig... men formene er helt supre de.

Har dessverre bare en kjip bror i Canada som ikke gidder å ordne sånne ting for meg. Men skulle muligheten dukke opp en gang, så skal jeg huske på det i alle fall.

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Jeg har kjøpt store (gigantiske) silikonformer på Søtrene Grene. Fire som sitter sammen på en måte.

Sånne, men med fire: http://www.butikken.no/PartDetail.aspx?q=p:10501840

Så flott, de så bra ut. Flytter til Oslo om ikke så lenge, får stikke innom da og satse på at de fremdeles har dem. Takk for info!

__________________
Glorfinia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 27-04-12, 12:51   #36
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Saftige minimais-rundstykker

Jeg har store trekantede silikon-former fra jernia, altså ikke sånne i brett. Har prøvd et par varianter av silikon-brett også, men det går alltid galt for meg.

I dag har jeg gjort første forsøk på minimais-pitabrød, forøvrig. De henger sammen og er ganske ok på smak, men litt for tørre ennå - trenger nok i alle fall et forsøk til før jeg kommer med oppskrift.

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 27-04-12, 15:02   #37
Glorfinia
Medlem
 
Glorfinia sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Tønsberg
Alder: 41
Innlegg: 361
Glorfinia er virkelig snillGlorfinia er virkelig snillGlorfinia er virkelig snillGlorfinia er virkelig snill

Sv: Saftige minimais-rundstykker

Jeg kjøpte mine små silikonformer på Jernia, jeg så ingen store da, men kanskje de har nå. Får ta meg en tur. Takk for info.

Hadde vært supert med pitabrød! Det er noe av det jeg savner mest faktisk. Lykke til med forsøket!

(Forresten skulle jeg prikke deg for oppskriften, men det er for kort tid siden jeg prikka deg sist. )

__________________
Glorfinia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 27-04-12, 15:55   #38
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Saftige minimais-rundstykker

jeg fant store på ebay

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Svar

Emneord
glutenfritt, minimais, rundstykker


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Vannprosent i minimais Coockie Spørsmål og svar 4 31-10-11 12:16
Minimais på Atkins VVT? Julie Atkins kosthold 2 27-10-10 19:54
Hvilken GI har minimais? Melona Dr Lindbergs 1 20-01-09 19:28
Minimais Sugarpill Spørsmål og svar 2 23-09-07 13:24
Minimais er tingen Isalien Spørsmål om matvarer og oppskrifter 5 24-04-07 21:30


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:49.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no