Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Spørsmål om matvarer og oppskrifter

Jeg fant en liten larve i selleriroten min

Spørsmål om matvarer og oppskrifter Her kan du stille og finne svar på spørsmål om matvarer, produkter og oppskrifter.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 01-02-11, 16:29   #1
marjusen
Seniormedlem
 
marjusen sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Gjøvik
Alder: 40
Innlegg: 1.461
marjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjent

Jeg fant en liten larve i selleriroten min

Heisann.

Skal lage meg sellerirot til middag idag, og når jeg skrella den fant jeg en bitte liten levene larve. Kanskje 1,5 mm lang. Så ingen flere.
Selleriroten så veldig fin ut ellers.

Er ikke farlig å spise denne likevel? Skal jo kokes i 20 min, så da dør vel de fleste? Dessuten delte jeg den opp i terninger og fant ingen flere.

Marius

marjusen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Gammel 01-02-11, 16:32   #2
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Jeg fant en liten larve i selleriroten min

Bare å spise Når jeg var yngre var vi med å tok opp både kålrot, gulrot og poteter. Larver ble plukket av og vi gumlet videre

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 01-02-11, 16:35   #3
Nero
Medlem
 
Nero sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Drammen
Alder: 55
Innlegg: 286
Nero er på en erverdig vei

Sv: Jeg fant en liten larve i selleriroten min

Marjusen, da.............!

Jeg har kjøpt sellerirot i dag fordi jeg vil prøve en av oppskriftene som er lagt ut her de siste dagene med nettopp sellerirot.

Nå mista jeg helt lysten på det..........

__________________


VELKOMMEN TIL MIN JOURNAL
Nero er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse 6 mnd - nå Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 01-02-11, 16:41   #4
mallilen
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 288
mallilen er ny på veien

Sv: Jeg fant en liten larve i selleriroten min

Bare å ete. Masse proteiner i slike små greier

__________________


mallilen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 01-02-11, 16:44   #5
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Jeg fant en liten larve i selleriroten min

Det er da ikke farlig i det hele tatt - ikke at jeg ville spist larver, men de er helt harmløse og bare å pille vekk.

Da jeg hadde skolekjøkken, lærte vi at blomkål skulle ligge en halvtime-20 min i lettsaltet vann slik at alle snegler ville krype ut! DET var mat for fjortissene som vi var på den tiden

-Og jeg har aldri giddet å legge de i vann siden, enda jeg har funnet snegler på blomkålen

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 01-02-11, 16:56   #6
lifejack
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 968
lifejack er en juvellifejack er en juvellifejack er en juvel

Sv: Jeg fant en liten larve i selleriroten min

Som mallilen sier så er det bare bonus med litt ekstra proteiner
Og ang om det er farlig: Jeg tror det er mye farligere å spise mat som småkryp IKKE vil krype på. Det er én (noe usikker) måte å sjekke om soppen man finner i skogen er giftig eller ikke

lifejack er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Dag Viljen Poleszynski er en bra mann:) Svar med sitat
Gammel 01-02-11, 17:21   #7
marjusen
Seniormedlem
 
marjusen sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Gjøvik
Alder: 40
Innlegg: 1.461
marjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjent

Sv: Jeg fant en liten larve i selleriroten min

Den smakte alldeles nyyyydelig.

Moste den sammen med blomkål og brokkoli. Ble en herlig skikkelig GRØNN og fin pure. Helte oppi litt fløte og masse smør. Nykverna pepper og litt salt. jiises, så utrolig deilig altså.

hadde den inntil kylling med kremet soppsaus som er hjemmelaget såklart.

For ett måltid!!!! Tusen millioner bedre enn kylling og ris!

marjusen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Gammel 01-02-11, 18:22   #8
ada-emilie
Sperret
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.076
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Jeg fant en liten larve i selleriroten min

Jeg fant en larve i en vanlig løk for litt siden. Det har jeg aldri sett før. Den lå innenfor skall nr to telt fra utsiden. Det som kan være litt mykt. Er det tegn på at våren er på veg?

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 01-02-11, 18:29   #9
Ignite
Seniormedlem
 
Ignite sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Østfold
Alder: 57
Innlegg: 3.205
Ignite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastisk

Sv: Jeg fant en liten larve i selleriroten min

Opprinnelig lagt inn av marjusen, her.

Skal lage meg sellerirot til middag idag, og når jeg skrella den fant jeg en bitte liten levene larve. Kanskje 1,5 mm lang.

Er den fet? Hvis ikke kan du eventuelt kompensere med smeltet smør eller majones. Smaklig måltid

__________________

Ignite er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbolivsstil Svar med sitat
Gammel 02-02-11, 23:06   #10
sylwester
Seniormedlem
 
sylwester sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 719
sylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snill

Sv: Jeg fant en liten larve i selleriroten min

I følge denne så spiser hver og en av oss som spiser mat som er prossesert, slik som hermetiske tomater, i oss 500g insekter hvert år (se 3m55s). Ikke nok med det. Har du noen gang sett at det står f.eks. protein som ingrediens i hamburgere? Det er enten Soya (og da somregel spesifisert) eller larver.

Youtubevideoen er forrerstn verdt å se i sin helhet

__________________
Normalvektig siden 22.06.21
sylwester er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Statens (LCHF før det) Svar med sitat
Gammel 03-02-11, 09:21   #11
mallilen
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 288
mallilen er ny på veien

Sv: Jeg fant en liten larve i selleriroten min

Uuurk, det er sånt man allerhelst ikke vil vite, det der, Sylwester :s

__________________


mallilen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 03-02-11, 16:56   #12
Kanskje
Seniormedlem
 
Kanskje sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Hordaland
Innlegg: 1.046
Kanskje har en fantastisk aura rundt segKanskje har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Jeg fant en liten larve i selleriroten min

Æææææææsj jeg har panikk for sånt, nå fikk jeg definitivt IKKE lyst på grønnsaker *spy*

Kanskje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ikke noe akuratt nå Svar med sitat
Gammel 03-02-11, 17:29   #13
melon
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 4
melon er ny på veien

Sv: Jeg fant en liten larve i selleriroten min

NEWSFLASH! Alle grønnsaker, frukt og bær vokser ut av jord, og er derfor i nær omgang med larver, insekter og annet småtteri i hele sin grotid.

melon er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 03-02-11, 17:34   #14
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Jeg fant en liten larve i selleriroten min

Men reker og scampi spiser vi .

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 03-02-11, 17:37   #15
LineJM
Seniormedlem
 
LineJM sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Bergen
Innlegg: 630
LineJM er på en erverdig vei

Sv: Jeg fant en liten larve i selleriroten min

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Men reker og scampi spiser vi .

jepp. Godt er det også.

__________________

"Don't believe anything you read on the net. Except this. Well, including this, I suppose" -Douglas Adams
"Hey, who wouldn't want to find a frog in their coffee? It's not like the stuff is good to drink anyway, and now you have a frog to play with." Hurog-Kyria
LineJM er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Neris and India's Idiot Proof Diet Svar med sitat
Gammel 03-02-11, 17:39   #16
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Jeg fant en liten larve i selleriroten min

Sjøens larver. :knegg:

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 03-02-11, 17:47   #17
LineJM
Seniormedlem
 
LineJM sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Bergen
Innlegg: 630
LineJM er på en erverdig vei

Sv: Jeg fant en liten larve i selleriroten min


Men hvis man tenker på hva reker spiser så er det nesten mere merkelig at vi spiser det og ikke grønnsakspisende larver.......

__________________

"Don't believe anything you read on the net. Except this. Well, including this, I suppose" -Douglas Adams
"Hey, who wouldn't want to find a frog in their coffee? It's not like the stuff is good to drink anyway, and now you have a frog to play with." Hurog-Kyria
LineJM er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Neris and India's Idiot Proof Diet Svar med sitat
Gammel 03-02-11, 21:34   #18
lifejack
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 968
lifejack er en juvellifejack er en juvellifejack er en juvel

Sv: Jeg fant en liten larve i selleriroten min

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Men reker og scampi spiser vi .

Har aldri smakt en reke i hele mitt liv, men småkryp har jeg nok fått i meg opp igjennom

lifejack er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Dag Viljen Poleszynski er en bra mann:) Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Soyapasta? Fant et par oppskrifter.. Imse Spørsmål om matvarer og oppskrifter 0 07-04-10 20:55
ååå jeg fant mumse tingen lille74 Ketolysekuren 2 26-08-09 15:58
Liten presentasjon! (Ser at den ble ikke så liten allikevel ...) ~Buble~ Ketolysekuren 7 07-01-09 22:29
Fant drikkekakao:) Bergen27 Spørsmål og svar 2 09-04-08 00:54


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:50.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no