Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Fordeling av Karbo, proteiner og fett

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 23-09-19, 11:07   #1
Tio
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Sep 2014
Hvor: Fredrikstad
Innlegg: 8
Tio er på en erverdig vei
Question

Fordeling av Karbo, proteiner og fett

Er det noen her inne som kan hjelpe meg med riktig fordeling av Karbo, proteiner og fett? Jeg prøver å ligge på ca 15g karbo pr. dag, men er veldig usikker på hvor mye proteiner og fett jeg skal ha.
Veier 78 kg og vil ned til 68 kg. Bruker Lifesum strikt, men vekta vil ikke ned unntatt 1 kg første uka (startet for 3 uker siden). er veldig usikker på dette og er takknemlig hvis noen kan komme med et forslag om proteiner og fett.

__________________


Tio er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 30-09-19, 01:04   #2
sylwester
Seniormedlem
 
sylwester sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 719
sylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snill

Sv: Fordeling av Karbo, proteiner og fett

1-2g/kg målvekt avhengig av hvor mye du trener. Dvs. 68g protein hvis du som meg ikke trener så mye eller 136g hvis du trener mye.



15g karbo er helt ok, men de bør være jevnt fordelt over måltidene dine. Spiser du 2 måltider om dagen er det 8g per måltid. De fleste av disse burde komme fra grønnsaker hvis du skal spisse ketogent. 200g grønnsaker hvert måltid burde være helt innafor. Hvis ikke øk til 20g karbo.



Ca. 55% av gram næringsverdi bør være fett. Det betyr at hvis du spiser 58g proteiner og 15g karbo skal du spise 90g fett. Energimessig blir det da 72%fett, 5%karbo og 21% protein.




Hvis du spiser for lite fett stagnerer det så fettskrekk er nok det som er verst. Grønnsakene gjør at det er lettere å få i seg fett. Jeg hadde ikke fått i meg 5ss olivenolje hver lunsj hadde det ikke vært for den store salaten den ligger på og da jeg beggynte med lavkarbo og ikke spiste noe grønnsaker hadde jeg problemer med for mye proteiner.



Til slutt. Så lenge du holder deg i skinnet så vil vekta gå ned. Det er dog slik at de som har mest å miste mister mest og de siste kiloene tar en stund siden kurven glatter ut. F.eks. å veie seg hver 2. uke kan være lurt om du er slik som meg at vekta på veiedagen påvirker motiviasjonen. Go on, be strong!

__________________
Normalvektig siden 22.06.21
sylwester er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Statens (LCHF før det) Svar med sitat
Gammel 30-09-19, 10:13   #3
Tio
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Sep 2014
Hvor: Fredrikstad
Innlegg: 8
Tio er på en erverdig vei
Smile

Sv: Fordeling av Karbo, proteiner og fett

Tusen takk for et forklarende svar

__________________


Tio er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Fordeling av Karbo, proteiner og fett Tio Informasjon 0 23-09-19 10:44
Fordeling av protein, fett og karbo Tropicana Lavkarbo generelt 2 22-10-14 16:18
Fordeling fett/proteiner Viclin Ketolysekuren 5 27-07-11 20:52
Fordeling fett/karbo/protein Cirkelines Lavkarbo generelt 2 21-08-10 18:07
% fordeling av karbo, proteiner og fett? nalana Lavkarbo generelt 3 18-09-04 01:00


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:47.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no