Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Spiser jeg riktig?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 27-07-08, 11:01   #1
~Rosa Skydått~
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Austevoll
Alder: 39
Innlegg: 131
~Rosa Skydått~ er på en erverdig vei

Spiser jeg riktig?

Jeg lurer på om jeg spiser riktig, og håper at dere kan gi meg litt veiledning ift det jeg spiser er riktig eller ikke. Så her legger jeg ut noen dagers matdagbok, så kan dere få titte litt på den hvis dere orker.

Dette har jeg fortært denne uka.

Mandag

Frokost: 3 skiver lange baconstrimler (fra Euroshopper, dette varierer men jeg har oppdaget at den fra Grilstad smaker best!). To egg vedsiden av.

Lunsj: 6 skiver med Speziatokylling fra Grilstad. Et kylling og et kjøttspyd fra Statoil (det var ikke noe salat igjen på Rimi).

Middag: To BBQ Marinerte kyllingfiletburgere fra Prior. Litt salat...

Kvelds: Tre skiver bacon, to egg.

Trening: 40 minutter tur



Tirsdag
Frokost: Ristet soyabrød med to egg.

Lunsj: WOK fra HOT WOK CITY

Middag: Pizza

Kvelds: En Atkins sjokoladebar.

Trening: Itteno i dag.

Edit: Jeg var veldig usikker på Wok'en fra Hot Wok City, så nå sjekket jeg om jeg var i ketose, noe jeg IKKE var. Det betyr at man kan IKKE spise WOK, ihvertfall ikke den jeg spiste, for den var det for mange karbohydrater i. Søren ta at ikke restauranter har varedeklerasjoner!



Onsdag

Frokost: Samme som alltid: To egg, 3 skiver med bacon

Lunsj: Ostepølse med bacon fra statoil.Uten brød såklart!

Middag: Ca 200 gram seifilet med salat

Snacks: Hmm... tror jeg kommer til å ta egg og bacon i kveld, med te!


Trening: Har bare gått til jobben i dag (40 minutter), og bært en del plantejordsekker (50 liter) for kunder.



Torsdag

Frokost: 2 egg, 2 skiver bacon

Lunsj: Salat (grønnsalat, agurk og fetaost med party dressing)

Middag: Kyllingfilet med lik salat som jeg hadde til lunsj

Kvelds: 2 egg og 4 skiver bacon

Trening: 80 sit - up, 10 armhevninger på knærne og 30 benløft.



Fredag

Frokost: 3 skiver bacon og to egg

Lunsj: Hoppet over lunsj i dag, noe jeg sjeldent gjør, men det var ikke så bevisst heller, for plutselig var det middag.

Middag: Og jeg skulle spise pizza med salat, men etter jeg hadde satt pizzaen i ovn, så fant jeg ut at: Jøss, jeg HAR jo ingen salat. Så da ble det bare ett pizzastykke.

Kvelds: 3 skiver bacon og eggerøre av to egg.


Trening: 30 knebøy.



I dag tisset jeg på en pinne og den var fremdeles hvit... jeg syntes nå dette ser riktig ut, men hvis noen kan komme med råd, så hadde jeg vært svært takknemlig!

~Rosa Skydått~ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver meg frem Svar med sitat
Gammel 27-07-08, 11:43   #2
Sandra
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Bergen
Alder: 48
Innlegg: 49
Sandra er på en erverdig vei

Sv: Spiser jeg riktig?

hvis det er Hot Woken i Bergen, så tror jeg de sausene inneholder en del karber. Anbefaler cæsar salat som de serverer f.eks på Egon. (bare ligg unna brødet).

Sandra er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedonispirert Svar med sitat
Gammel 27-07-08, 12:20   #3
~Rosa Skydått~
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Austevoll
Alder: 39
Innlegg: 131
~Rosa Skydått~ er på en erverdig vei

Sv: Spiser jeg riktig?

Ja, det var den hot woken, men nå vet jeg at jeg ikke skal spise der igjen. Jeg skal også på peppes neste uke, men da velger jeg nok en kyllingsalat, uten brødet så klart!

~Rosa Skydått~ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver meg frem Svar med sitat
Gammel 27-07-08, 12:37   #4
Fungirl
Supermoderator
 
Fungirl sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 43
Innlegg: 3.021
Fungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressurs

Sv: Spiser jeg riktig?

Kan også være at du reagerer på brød og pizzabunn. Jeg kan ikke spise brødet som jeg baker for da går jeg opp, er fremdeles i ketose da, men gikk opp. Så kanskje det kan være grunnen til at det er vanskelig å komme i ketose igjen....

Fungirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11 Svar med sitat
Gammel 27-07-08, 12:37   #5
Fungirl
Supermoderator
 
Fungirl sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 43
Innlegg: 3.021
Fungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressurs

Sv: Spiser jeg riktig?

I bbq sauser kan det være endel karbs også dessverre...

Fungirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11 Svar med sitat
Gammel 27-07-08, 12:48   #6
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Spiser jeg riktig?

[quote=~Rosa Skydått~;508108]

Mandag

Frokost: 3 skiver lange baconstrimler (fra Euroshopper, dette varierer men jeg har oppdaget at den fra Grilstad smaker best!). To egg vedsiden av.

Lunsj: 6 skiver med Speziatokylling fra Grilstad. Et kylling og et kjøttspyd fra Statoil (det var ikke noe salat igjen på Rimi).

Middag: To BBQ Marinerte kyllingfiletburgere fra Prior. Litt salat...

Det er mulig at du bør sjekke om baconet du spiser inneholder sukker eller dextrose (også sukker).
Ellers ville jeg vært skeptisk til ALT som er ferdigmarinert.

Tirsdag
Frokost: Ristet soyabrød med to egg.

Lunsj: WOK fra HOT WOK CITY

Middag: Pizza

Er soyabrødet fra Ketolyseboken? I så fall er det jo bra, alt kjøpt brød inneholder for mye karber så lenge du skal være på ketolysekuren.
Og jeg regner med at pizzaen er hjemmelaget etter lavkarbooppskrift her inne??

Edit: Jeg var veldig usikker på Wok'en fra Hot Wok City, så nå sjekket jeg om jeg var i ketose, noe jeg IKKE var. Det betyr at man kan IKKE spise WOK, ihvertfall ikke den jeg spiste, for den var det for mange karbohydrater i. Søren ta at ikke restauranter har varedeklerasjoner!

Saus, soyasaus, gulrøtter og løk inneholder forholdsvis mye karber. Du kan heller ikke spise mye tomater før karboinntaket blir høyt.



Onsdag

Frokost: Samme som alltid: To egg, 3 skiver med bacon

Lunsj: Ostepølse med bacon fra statoil.Uten brød såklart!

Noen av ostepølsene inneholder også mye karber pr 100 g. Det var en tråd her inne hvor noen hadde funnet ut hva man "trygt" kan spise på Statoil og Esso. Prøv å søk litt på forumet



quote]


Jeg ville ha spist mer grønn salat med oljedressing eller Creme fraiche i stedet for ferdigdressing.
Ellers ser det ikke så galt ut, men jeg synes det ser litt ensformig ut .
Du har boken og har lest menyforslagene til Torkil??

Til frokost her i gården er det to skiver med soyaproteinbrød med smør, skinke, ost, egg og majones. Noen ganger har jeg salatblader også, men jeg er ikke så glad i grønt på morgenen.
Eller så rister jeg et par skiver med Lollypopbrød og har på smør, ost og syltetøy fra Heistad.
Eller jeg lager rekesmørbrød med salat.

Søndager er det "full english" med speilegg, bacon, sjampinjong og lavkarbopølse. Gjerne med falsk potetsalat og litt grønn salat til.
Jeg skjønner ikke at frokost skal være så "kjedelig"

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 27-07-08, 13:57   #7
MorStine
Seniormedlem
 
MorStine sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Eidsvoll
Alder: 44
Innlegg: 1.651
MorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt likt

Sv: Spiser jeg riktig?

Mitt råd er: KUTT UT FERDIGMAT som pølser, ferdigkarbonader ol. I allefall i starten, til du blir drillet i å beregne karber. På ketolysekuren er noe av prinsippet ren mat og slik "farsemat" er ikke ren og har ofte for mye karber for denne kuren. Lag karbonader selv davel, det er jo kjempeenkelt og godt, og man kan lage maaaange og fryse

__________________
Er nå i gang med LCHF
It's no hocus pocus, it's all about the focus!
MorStine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogen diett Svar med sitat
Gammel 27-07-08, 17:21   #8
~Rosa Skydått~
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Austevoll
Alder: 39
Innlegg: 131
~Rosa Skydått~ er på en erverdig vei

Sv: Spiser jeg riktig?

Jeg spiser ikke karbonader, og den eneste pølsa jeg har spist var den ene på statoil her om dagen. Men jeg kommer ihvertfall ikke til å kjøpe ferdigkarbonader nå

Faktisk så elsker jeg å lage mat fra starten av. Jeg venter på at det skal bli nok søkere til kokkelinja her ute på øya der jeg bor, slik at jeg kan bli kokk en dag!

Forøvrig er jeg også engelsk, så for meg er det ikke ensformig å spise bare egg og bacon til frokost. Men det er viktig for meg at jeg ikke spiser det samme til middag hver dag. Grunnen til at det har vært litt mye pizza denne uken er fordi jeg ikke har hatt muligheten til å dra til butikken og kjøpe andre kjøtt-typer. Og ALT jeg spiser er etter boka, ihvertfall nesten. Men jeg er veldig nøye med å holde meg til 15 g karbs per dag. Av og til ligger det på opp mot 20, men aldri mer! Men jeg skal ta imot rådet om å ikke spise mere brød de neste dagene, og å spise creme fraicke eller fransk dressing til salaten (skeptisk, men skal prøve det ut).

Tusen takk for rådene fra dere! Dette har jeg absolutt dratt nytte av!

~Rosa Skydått~ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver meg frem Svar med sitat
Gammel 27-07-08, 17:22   #9
~Rosa Skydått~
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Austevoll
Alder: 39
Innlegg: 131
~Rosa Skydått~ er på en erverdig vei

Sv: Spiser jeg riktig?

Opprinnelig lagt inn av Fungirl, her.

I bbq sauser kan det være endel karbs også dessverre...


Æsj, det er kjedelig. Finnes det noen marinader jeg kan lage selv? Jeg elsker marinert kjøtt, det gjør så mye forskjell på middagene!

~Rosa Skydått~ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver meg frem Svar med sitat
Gammel 27-07-08, 18:25   #10
Fungirl
Supermoderator
 
Fungirl sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 43
Innlegg: 3.021
Fungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressurs

Sv: Spiser jeg riktig?

Du kan søke her på forumet, der er det mange hjemmelagde mariander uten sukker

Fungirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11 Svar med sitat
Gammel 27-07-08, 21:52   #11
MorStine
Seniormedlem
 
MorStine sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Eidsvoll
Alder: 44
Innlegg: 1.651
MorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt likt

Sv: Spiser jeg riktig?

Opprinnelig lagt inn av ~Rosa Skydått~, her.

Jeg spiser ikke karbonader, og den eneste pølsa jeg har spist var den ene på statoil her om dagen. Men jeg kommer ihvertfall ikke til å kjøpe ferdigkarbonader nå

Hei, var de kyllingburgerene jeg ville fraråde deg, tror jeg, men jeg vet jo ikke om de er rene eller om det er farse...

Lykke til!

__________________
Er nå i gang med LCHF
It's no hocus pocus, it's all about the focus!
MorStine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogen diett Svar med sitat
Gammel 27-07-08, 22:53   #12
~Rosa Skydått~
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Austevoll
Alder: 39
Innlegg: 131
~Rosa Skydått~ er på en erverdig vei

Sv: Spiser jeg riktig?

Opprinnelig lagt inn av MorStine, her.

Hei, var de kyllingburgerene jeg ville fraråde deg, tror jeg, men jeg vet jo ikke om de er rene eller om det er farse...

Lykke til!


Hm, det må ha vært farse, men jeg kan ikke huske å ha spist det. Jaja, det er ikke så farlig. Kommer ikke til å kjøpe ferdigmat lenger ihvertfall.

~Rosa Skydått~ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver meg frem Svar med sitat
Gammel 27-07-08, 23:26   #13
MorStine
Seniormedlem
 
MorStine sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Eidsvoll
Alder: 44
Innlegg: 1.651
MorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt likt

Sv: Spiser jeg riktig?

Opprinnelig lagt inn av ~Rosa Skydått~, her.

Middag: To BBQ Marinerte kyllingfiletburgere fra Prior. Litt salat...

Leste det her Jaja, ikke noe å henge seg opp i da, og du er jo heldig som liker å lage mat fra bunnen av, det er jo helt klart ett fortrinn

__________________
Er nå i gang med LCHF
It's no hocus pocus, it's all about the focus!
MorStine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogen diett Svar med sitat
Gammel 29-07-08, 09:27   #14
Torkil
Seniormedlem
 
Torkil sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Arendal
Alder: 65
Innlegg: 1.714
Torkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastisk

Sv: Spiser jeg riktig?

Hei
Du spiser en del blandet salat, det er bra, men blir det litt lite , varierte grønnsaker.?? Se under tilbehør i boken, det er faktisk en del du kan velge imellom. da slipper du også å spise for mye protein.
Lykke til
Torkil

Torkil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 29-07-08, 20:33   #15
~Rosa Skydått~
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Austevoll
Alder: 39
Innlegg: 131
~Rosa Skydått~ er på en erverdig vei

Sv: Spiser jeg riktig?

Jøss Torkil, så hyggelig å få svar fra deg!

Jeg har hele livet mitt kalt meg selv en kjøttaner. Jeg har aldri spist grønnsaker, bortsett fra poteter, gulrøtter, erter og mais. Jeg har, siden tenårene, prøvd å spise grønnsaker, men bare endt med å brekke det opp igjen. Det vil bare ikke ned. Men, da jeg begynte på ketolysedietten og hadde gått på den i noen dager, forandret smaksløkene mine seg. ALT smakte godt, og nå sitter jeg igjen med å like agurk. Jeg gikk inn for det, fordi det var det jeg hatet mest. Tomat prøvde jeg meg også på, men det har jeg veket bort fra igjen.

Dette her er egentlig bare et "klagesvar", da det egentlig ikke er et poeng i hva jeg skriver, bortsett fra at jeg HATER grønnsaker. (Folk har til og med prøvd å bestikke meg til å spise dem). Jeg har kuttet ut alle favorittene, da det var ironisk nok disse som inneholdt mest karbohydrater. Men jeg skal nå gå inn for å prøve å vende smaksløkene mine til paprika.

Om folk derimot kan gi meg tips om en supergrønnsak som bør spises hver dag, så skrik ut! Et skritt om gangen, og en dag kommer jeg til å være i mål!

~Rosa Skydått~ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver meg frem Svar med sitat
Gammel 29-07-08, 22:42   #16
Fungirl
Supermoderator
 
Fungirl sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 43
Innlegg: 3.021
Fungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressurs

Sv: Spiser jeg riktig?

broccoli kan være en god ting å spise, løk kanskje Er masse å velge mellom

Fungirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11 Svar med sitat
Gammel 30-07-08, 20:21   #17
quebec
Seniormedlem
 
quebec sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: sandnes
Innlegg: 757
quebec har en fantastisk aura rundt segquebec har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Spiser jeg riktig?

nam, rå blomkål er knallgodt å knaske på.
kanskje lage deg en egen dip til?

__________________
minus 26kilo -so far




quebec er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lost on the highway Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
spiser jeg riktig??? lillestine Spis deg ned i vekt med Skaldeman 3 26-02-08 08:56
spiser jeg riktig??? lillestine Spis deg ned i vekt med Skaldeman 0 25-02-08 23:14
spiser jeg riktig? ninahe Ketolysekuren 10 26-02-07 13:43
Spiser jeg riktig? Sonny Lavkarbo generelt 6 20-12-06 15:24
Spiser jeg riktig? Bianca Spis deg ned i vekt med Skaldeman 4 02-02-06 13:08


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:24.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no