Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Da sprakk jeg gitt!

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 21-04-11, 19:24   #1
simmons
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Innlegg: 15
simmons er på en erverdig vei

Da sprakk jeg gitt!

6 uker med ketose så small bomba. Har gått ned 12 kg på 6 uker før jeg sprakk og nå har jeg gått opp 2 kg men justerer hjernen på å starte igjen på mandag som kommer. Det som gjorde utslaget var knallhard jobbing med alt for lange dager, dårlig planlegging fra min sin side utgjorde sprekken og akkurat nå så er jeg ikke motivert til ketose. Men når det er sagt så skal jeg på han igjen bare om noen dager. Tvert jeg var ute av ketose kom det "matsuget" tilbake, ihvertfall så har jeg den sultfølelsen 2-3 timer etter ett måltid. Ketose er mye mere behagelig da en ikke har den enorme sultfølelsen/suget. Måtte bare få dette ut da det egentlig føles for jævlig å sitte her å trappe i seg men mandag er det back in biz og jeg skal ta de resternede 7-8-9 kg ikke enkelt å sette ord på dettte om at det ikke føles bra og at jeg fremdeles velter imeg men sånn er det bare akkurat nå.

Så da vet dere det og jeg har fått ut litt

simmons er avlogget   Min kostholdsfilosofi: alt med lite karbo Svar med sitat
Gammel 21-04-11, 19:26   #2
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Da sprakk jeg gitt!

Livet er læring - du er jo så bevisst på hva som skjedde - så det blir nok lenge til neste gang!
Ser du sier du er i full gang på mandag - ikke overdriv fram mot mandag nå da - før du vet ordet av det har det gått flere uker.... Velg din mat med omhu fram mot over helgen - så slipper du den dårlige samvittigheten i tillegg. Finn ut hva som er VIKTIGST for deg og spise "feil" (så kan jeg nesten love deg at du vil redusere karboinntaket bare fordi du bevisst tenker gjennom dette... egenerfaring )

God påske - ta med deg lærdommen og husk og nyt livet

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 21-04-11, 19:31   #3
Trj
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: I nord
Innlegg: 538
Trj er en juvelTrj er en juvelTrj er en juvel

Sv: Da sprakk jeg gitt!

Opprinnelig lagt inn av simmons, her.

6 uker med ketose så small bomba. Har gått ned 12 kg på 6 uker før jeg sprakk og nå har jeg gått opp 2 kg men justerer hjernen på å starte igjen på mandag som kommer. Det som gjorde utslaget var knallhard jobbing med alt for lange dager, dårlig planlegging fra min sin side utgjorde sprekken og akkurat nå så er jeg ikke motivert til ketose. Men når det er sagt så skal jeg på han igjen bare om noen dager. Tvert jeg var ute av ketose kom det "matsuget" tilbake, ihvertfall så har jeg den sultfølelsen 2-3 timer etter ett måltid. Ketose er mye mere behagelig da en ikke har den enorme sultfølelsen/suget. Måtte bare få dette ut da det egentlig føles for jævlig å sitte her å trappe i seg men mandag er det back in biz og jeg skal ta de resternede 7-8-9 kg ikke enkelt å sette ord på dettte om at det ikke føles bra og at jeg fremdeles velter imeg men sånn er det bare akkurat nå.

Så da vet dere det og jeg har fått ut litt

Sympati til deg ! Det er nesten det som er verst med hele ketolysen at det må planlegges så mye... Jeg synes det er slitsomt og ikke alltid lett å kombinere med ekstra travle dager. Men når det fungerer er det jo kjempebra. Vil du virkelig vente helt til mandag med å kjøre på igjen ? Kanskje lettere å komme inn i det igjen så fort som mulig ? Lykke til i allfall !

__________________



Min journal
Trj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tja.. Lavkarbo med mye grønnsaker Svar med sitat
Gammel 21-04-11, 19:46   #4
Labomba
Seniormedlem
 
Labomba sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Vestfold
Alder: 59
Innlegg: 807
Labomba er en juvelLabomba er en juvelLabomba er en juvel

Sv: Da sprakk jeg gitt!

Du er ikke den eneste
De aller fleste av oss har sprukket en gang eller to, sånn er det bare.
På`n igjen Det er jo det vi lærer av.
God påske

__________________
Tålmodighet er en dyd

Min journal : http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=43485
Labomba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 21-04-11, 19:58   #5
Dolsi
Seniormedlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 1.081
Dolsi er en juvelDolsi er en juvelDolsi er en juvel

Sv: Da sprakk jeg gitt!

Jeg har også et enormt mat og godtesug i dag og jeg har ikke en gang sprukket.
Ketostixen er negativ i dag, og jeg forstår ikke hvorfor

Dolsi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 21-04-11, 20:01   #6
simmons
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Innlegg: 15
simmons er på en erverdig vei

Sv: Da sprakk jeg gitt!

ja da kan det være at du har spist noe som du ikke burde da men jeg opplevde flere ganger hvis jeg hadde drukket VELDIG mye så slo ikke den testen ut. Dog det med matsug kan være rett å slett for lite fett iløpet av dagen. Jeg fant mer og mer ut hvor viktig fett er i denne kuren. Kan trøste deg med at ved en sprekk er ihvertfall jeg "farlig" sulten og jeg skjønner mere og mere at lavkarbo er tingen for meg. Pga alle hyggelige/hjelpsomme vennene her inne så venter jeg IKKE til mandag da dere har rett at det er bare å komme igang igjen å ikke dvele mere med det

simmons er avlogget   Min kostholdsfilosofi: alt med lite karbo Svar med sitat
Gammel 21-04-11, 20:04   #7
Dolsi
Seniormedlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 1.081
Dolsi er en juvelDolsi er en juvelDolsi er en juvel

Sv: Da sprakk jeg gitt!

Har ikke spist noe annet enn jeg bruker, så det skal ikke ligge der.
Kan jo godt være at jeg har fått i meg for lite fett i dag ja.
Har ikke spist hvitost på lavkarboknekkebrødene mine i dag pga jeg blir så kvalm av det.
Ellers så har jeg drukket mye i dag ja, dette pga jeg nok drakk lite i går og tørstet sånn i natt.
Hm, stikker ut på kjøkkenet og henter meg et knekkebrød med meierismør og hvitost. Om ikke annet så blir jeg kvalm av det og da slipper jo suget taket også

Dolsi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 21-04-11, 20:05   #8
Trj
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: I nord
Innlegg: 538
Trj er en juvelTrj er en juvelTrj er en juvel

Sv: Da sprakk jeg gitt!

Opprinnelig lagt inn av simmons, her.

ja da kan det være at du har spist noe som du ikke burde da men jeg opplevde flere ganger hvis jeg hadde drukket VELDIG mye så slo ikke den testen ut. Dog det med matsug kan være rett å slett for lite fett iløpet av dagen. Jeg fant mer og mer ut hvor viktig fett er i denne kuren. Kan trøste deg med at ved en sprekk er ihvertfall jeg "farlig" sulten og jeg skjønner mere og mere at lavkarbo er tingen for meg. Pga alle hyggelige/hjelpsomme vennene her inne så venter jeg IKKE til mandag da dere har rett at det er bare å komme igang igjen å ikke dvele mere med det

Sånn skal det lyde ! God påske !

__________________



Min journal
Trj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tja.. Lavkarbo med mye grønnsaker Svar med sitat
Gammel 24-04-11, 19:23   #9
simmons
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Innlegg: 15
simmons er på en erverdig vei

Sv: Da sprakk jeg gitt!

Da er jeg godt igang igjen å det føles deilig bortsett fra litt hodepine da pluss at jeg la på meg bare en liten halv kilo på den uken med veeeeldig usunn mat Takk for alle hjelpende ord inne her :-D

simmons er avlogget   Min kostholdsfilosofi: alt med lite karbo Svar med sitat
Gammel 24-04-11, 23:01   #10
Obsidaisi
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 52
Obsidaisi er på en erverdig vei

Sv: Da sprakk jeg gitt!

Godt jobbet!

__________________




Obsidaisi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Da ble det Atkins, gitt Tittit Atkins kosthold 26 03-05-11 20:43
Sprakk i dag ... Augustbruden Lavkarbo generelt 24 06-04-11 20:11
Tror jeg har gitt meg jeg... Millsi Ketolysekuren 57 12-11-07 00:07
Forvirra jeg gitt! Carisma Ketolysekuren 12 24-04-07 18:57
I dag "sprakk" jeg gitt! Nille Fysisk og mental helse 19 27-03-05 10:35


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:50.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no