Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Dere som spiser 50-100 g karber, hva spiser dere?

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 01-05-11, 16:45   #1
sirib
Medlem
 
sirib sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 172
sirib er ny på veien

Dere som spiser 50-100 g karber, hva spiser dere?

Dere som spiser 50-100 g karber pr dag, hvor henter dere de fra? Jeg spiser MASSE grønnsaker, men er ikke i nærheten av 50, blir som regel under 20 pr dag.
Jeg kan godt spise litt mer karber, men vil ikke gå løs på knekkebrød, brød etc. Hva kan jeg velge å spise?

__________________


sirib er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 01-05-11, 17:42   #2
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Dere som spiser 50-100 g karber, hva spiser dere?

Du kan spise mer grønnsaker, bær og nøtter

Hvorfor vil du ikke på med knekkebrød?

Jeg prøver å holde meg rundt 50, men det varierer veldig. Fyller opp med lindbergbrød, 100% fullkornsknekkebrød, 70% sjokolade, bønner, nøtter og ubegrenset med grønnsaker.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 01-05-11, 18:00   #3
manne
Seniormedlem
 
manne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Fredrikstad
Alder: 47
Innlegg: 564
manne er ny på veien

Sv: Dere som spiser 50-100 g karber, hva spiser dere?

Spiser man grønt til hvert måltid, litt bær, nøtter, skyr, cottage cheese og etpar dl fløte om dagen blir det fort litt karbohydrater...men kanskje ikke de helt store mengdene.

Hvorfor skal du opp i 50 karbohydrater om dagen? Er det fordi du er ferdigslanket eller fordi kroppen din trives best på flere enn 20?

__________________
Mannemannens fulltidskokk og guttemamma til B-des99, J-aug01 og M-nov02
manne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo/ketolyse Svar med sitat
Gammel 01-05-11, 22:42   #4
sirib
Medlem
 
sirib sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 172
sirib er ny på veien

Sv: Dere som spiser 50-100 g karber, hva spiser dere?

Jeg skal ikke opp i 50 karber, men jeg tror ikke det skader om jeg spiser mer (men jeg føler nå ikke et stort behov for det). Jeg bare lurte på hva karbohydratholdig dere spiser dere som holder dere på 50-100. Det bare virket litt "uoverkommelig" for meg å komme opp i slike karbomengder med bare å spise grønnsaker,nøtter etc.

__________________


sirib er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 01-05-11, 23:44   #5
manne
Seniormedlem
 
manne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Fredrikstad
Alder: 47
Innlegg: 564
manne er ny på veien

Sv: Dere som spiser 50-100 g karber, hva spiser dere?

Store havregryn trekker opp karbomengden også..om du liker grøt, pannekaker osv.

__________________
Mannemannens fulltidskokk og guttemamma til B-des99, J-aug01 og M-nov02
manne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo/ketolyse Svar med sitat
Gammel 06-05-11, 21:42   #6
LibraGirl
Seniormedlem
 
LibraGirl sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Bodø
Alder: 35
Innlegg: 688
LibraGirl er ny på veien

Sv: Dere som spiser 50-100 g karber, hva spiser dere?

kansje ikke oppe i 50g hver dag, men spiser linfrøbrød, drikker litt melk, frokostpannekaker, middager med god saus til å ellers litt søtsaker(lavkarbovennlige hjemmelaget sådan) når jeg skal kose meg

__________________


LibraGirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ca 50-60gkh pr dag Svar med sitat
Gammel 06-05-11, 22:45   #7
Vibeke-67
Seniormedlem
 
Vibeke-67 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bergen
Alder: 56
Innlegg: 1.934
Vibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastisk

Sv: Dere som spiser 50-100 g karber, hva spiser dere?

Rugsprø, linser, bønner, cc, kaviar til eggene, bygg-gryn, couscous, store havregryn, nøtter, 70%sjokolade.... mange muligheter og slettes ikke vanskelig

Vibeke-67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LowFODMAP/Fedon Svar med sitat
Gammel 07-05-11, 00:40   #8
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Dere som spiser 50-100 g karber, hva spiser dere?

Jeg synes det er kjempevanskelig og komme opp i 50 altså hehe... jeg bør vel prøve og lese optimal ernæring og bedre uten brød litt mer nøye kanskje?

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 07-05-11, 09:43   #9
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Dere som spiser 50-100 g karber, hva spiser dere?

Tror ikke man trenger å lese noen som helst bok for å klare å spise oppmot 50 karber, egentlig.. Er vel mer andre sperrer det går på.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 07-05-11, 11:05   #10
Nunne Mor
Medlem
 
Medlem siden: Dec 2010
Innlegg: 50
Nunne Mor er på en erverdig vei

Sv: Dere som spiser 50-100 g karber, hva spiser dere?

Opprinnelig lagt inn av Vibeke-67, her.

Rugsprø, linser, bønner, cc, kaviar til eggene, bygg-gryn, couscous, store havregryn, nøtter, 70%sjokolade.... mange muligheter og slettes ikke vanskelig

Er det mye karbs i couscous?

__________________


Nunne Mor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo som passer helsen min ;) Svar med sitat
Gammel 07-05-11, 13:23   #11
Vibeke-67
Seniormedlem
 
Vibeke-67 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bergen
Alder: 56
Innlegg: 1.934
Vibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastisk

Sv: Dere som spiser 50-100 g karber, hva spiser dere?

Jeg er litt usikker, men siden jeg spiser etter fedons prisnsipper, tenker jeg mer på GI, og det har middels GI. Spiser ikke mye da, men det er veldig godt!

Vibeke-67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LowFODMAP/Fedon Svar med sitat
Gammel 07-05-11, 13:54   #12
Nunne Mor
Medlem
 
Medlem siden: Dec 2010
Innlegg: 50
Nunne Mor er på en erverdig vei

Sv: Dere som spiser 50-100 g karber, hva spiser dere?

Den inneholder visst 68,2 karbs pr 100gr, ikke noe for meg Men det var jo lov å håpe at den kunne være "lovlig"

__________________


Nunne Mor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo som passer helsen min ;) Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvilke fettholdige matvarer spiser dere for å få i dere nok fett? MiniMe74 Lavkarbo generelt 39 04-06-11 22:00
Hvordan spiser dere dagene etter dere har drukket alkohol? Cilie. Ketolysekuren 3 28-08-10 13:26
For få karber pr dag, hva spiser dere? Skippy Ketolysekuren 16 16-12-08 01:38
Dere med barn! Spiser ungene det samme som dere gjør? Polarlys Spørsmål og svar 10 07-08-08 14:54
Hva spiser dere når dere skal kose dere? Lisekir Dr Lindbergs 11 24-04-08 10:08


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:53.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no