Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Falt ut av ketosen

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 11-04-11, 10:52   #1
Engledans
Seniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Hedmark
Innlegg: 1.141
Engledans har en fantastisk aura rundt segEngledans har en fantastisk aura rundt seg

Falt ut av ketosen

Jeg teasta md en strips, i natt, da jeg var på do, og jeg var ikke i ketose....kan det være pga det sukkerfrie godteriet jeg har spist i helga?
For ellers har jeg holdt meg til dietten. Har gått opp 1,2 kilo og, og føler meg litt tung i magen.

__________________
Me myself and I
Engledans er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-04-11, 10:59   #2
prøvende
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 51
prøvende er på en erverdig vei

Sv: Falt ut av ketosen

Ser at folk reagerer forskjellig på div typer søtstofoffer. Kan hende at du ikke tåler søtstoffet i det sukkerfrie godteriet så godt??
Er vel en fingerregel at alle søtstoffer som slutter med -ol ikke er bra, kroppens blodsukker blir berørt. (Ikke alle, men noen. Men lettes å huske på -ol regelen )
Ellers så er det mange som reagere med vektoppgang når det nærmer seg mensen eller eggløsning.

Kanskje er det noen andre som har en bedre forklaring??

__________________


prøvende er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-04-11, 11:30   #3
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Falt ut av ketosen

Opprinnelig lagt inn av Engledans, her.

Jeg teasta md en strips, i natt, da jeg var på do, og jeg var ikke i ketose....kan det være pga det sukkerfrie godteriet jeg har spist i helga?
For ellers har jeg holdt meg til dietten. Har gått opp 1,2 kilo og, og føler meg litt tung i magen.

ELLER så kan det hende at kroppen din i natt brukte så mye av ketonene i kroppen din at det ikke ga utslag Ikke mål annet enn et par timer etter siste måltid, da er du nærmeste "riktigst" resultat. Jeg vil egentlig bare anbefale og kaste ketostixene om man blir litt bekymret når de ikke gir utslag selv om man VET man har spist lite karbohydrater

Skal du ha mens? Jeg går glatt opp 2 kilo "over natta". Jeg går også opp i vann når jeg har drukket litt lettbrus, fordi jeg da naturlig drikker mindre vann.
Har du målt deg? Oppgang i vekt kommer oftest av vann. Hvis du spiser korrekt en hel uke og veier deg dag og morgen til samme tid og under samme forhold vil du nok se variasjonene som går i løpet av uken. Jeg går opp en halvkilo etter en dag med lite vanninntak feks.

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 11-04-11, 11:46   #4
Engledans
Seniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Hedmark
Innlegg: 1.141
Engledans har en fantastisk aura rundt segEngledans har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Falt ut av ketosen

Jeg er akkurat ferdig med mensen. Jeg har tålt annet sukkerstoff før fint. men aner jo ikke hva som er i det svenskesnopet da. Nå har jeg lagt det laaaang bort, og skal ikke frem før til påske. så skal jeg prøve da.
Jeg har slurvet litt med måltidene, og ikke spist mer enn 2 måltidet noen dager. Det er for lite for meg, og jeg må ha 2 måltid med knekkebrød.Skal skjerpe meg litt.

__________________
Me myself and I
Engledans er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-04-11, 22:00   #5
Engledans
Seniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Hedmark
Innlegg: 1.141
Engledans har en fantastisk aura rundt segEngledans har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Falt ut av ketosen

Jeg prøvde igjen, med en sticks, med er fortsatt ikke i ketose. Tror ikke det er for mye karber, for spiser det vanlige, knekkis med pålegg og kjøtt, kokt broccoli og rømmesaus. Magen er i fullt opprør, og er flytende. Håper det retter seg, er ikkeno morsomt nei....

__________________
Me myself and I
Engledans er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-04-11, 22:52   #6
AneAne
Medlem
 
AneAne sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Trondheim
Innlegg: 56
AneAne er på en erverdig vei

Sv: Falt ut av ketosen

Det er ofte at de bruker maltitol i det sukkerfrie godteriet fordi det er enkelt å lage, og det er mange her som spiser det uten problemer, men på diabetesforbundet og mange andre steder jeg har lest så gir maltitol blodsukkerstigning og det kan også gi voldsomme magesmerter og diaré.. Kanskje det var maltitol i det du spiste? Når man går ut av ketose så kan det faktisk gå et par-tre dager før du er inne igjen. Når man starter på ketolyse kan det jo gå alt fra 3-7 dager før man får utslag på stix! Ikke stress - dette går bra og du er flink! Bare fortsett som du gjør (- godteriet )

__________________

AneAne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-04-11, 23:01   #7
halkatlala
Seniormedlem
 
halkatlala sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: hamar
Alder: 45
Innlegg: 591
halkatlala har en fantastisk aura rundt seghalkatlala har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Falt ut av ketosen

jeg får ikke utslag på stix hvis jeg har spist for lite fett en dag, jeg. før syntes jeg det var grusomt at pinnen ikke ble lilla, så da spiste jeg noe fett og venta en stund før jeg tissa på pinnen på nytt. da ble det positivt og jeg kuunne gå og legge meg....tvangstanker??JEG???? pøh!!!
nå har jeg gitt opp hele pinnen. vet jo stort sett hvordan det ligger an likevel

__________________


halkatlala er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 11-04-11, 23:29   #8
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Falt ut av ketosen

Det kan jo hende kroppen har tatt i bruk såpass mye av ketonene til næring at det ikke skilles ut nok i urinen til å gi utslag... Høres slik ut hvis dette er tilfelle når man har spist lite fett en dag - og får utslag når man har i seg fett... det er jo ikke utslag på stixen som gir vektnedgang da - det er jo selv fettforbrenningsprosessen i kroppen! Spiser du lite nok karbo - vil kroppen forbrenne fett uavhengig av hva stixen sier deg

Kast stixen sier nå jeg da! Utrolig mange som stresser så sinnsykt med en liten sak som ikke engang er nøyaktig nok til å fortelle deg hva som skjer i kroppen din!

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 11-04-11, 23:44   #9
Engledans
Seniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Hedmark
Innlegg: 1.141
Engledans har en fantastisk aura rundt segEngledans har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Falt ut av ketosen

Må innrømme at det har blitt lite fett i det siste...sliter sånn med å få i meg det, men har begynt å spise mer de par siste dagene, mannen kjøpte en kilo med bacon, så jeg har spist det til frokost i går og i dag, og jeg tok en kopp te med kokosolje i kveld. Grønn te med cocosa er faktisk innmari godt.
Og jeg har bedt mannen om å gjemme smågodtposen min.

__________________
Me myself and I
Engledans er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-04-11, 23:53   #10
otika
Medlem
 
otika sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 461
otika har en fantastisk aura rundt segotika har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Falt ut av ketosen

Jeg drikker 3.5 liter vann i døgnet og har sjeldent utslag

__________________
Otika

Otiki

otika er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1800 kcal, 150 gr fett og maks 20 gr karbo Svar med sitat
Gammel 13-04-11, 01:38   #11
Engledans
Seniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Hedmark
Innlegg: 1.141
Engledans har en fantastisk aura rundt segEngledans har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Falt ut av ketosen

Hjelp...legger på meg mer...hva skjer egentlig.... tror jeg må begynne å skrive opp i morgen. men aner ikke hva som er for lite fett og for mye fett.

__________________
Me myself and I
Engledans er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 13-04-11, 01:56   #12
Fluke83
Medlem
 
Fluke83 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Røyken
Alder: 40
Innlegg: 81
Fluke83 er på en erverdig vei

Sv: Falt ut av ketosen

Hva slags knekkebrød spiser du?

Også tror jeg ikke du skal bry deg så veldig om hva som er for mye eller for lite fett akkurat nå, med mindre du har erfart tydelig at du også må telle kalorier, men det virker som du er litt usikker
Bacon er faktisk ganske magert etter at det er stekt, med mindre man også får i seg det som ligger igjen i panna på en eller annen måte.. f.eks lage eggerøre i baconfettet etterpå og røre godt mens det stekes.

Fettet er din venn


Sist redigert av Fluke83 : 13-04-11 kl 02:53. Årsak: Skriveleifer
Fluke83 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent LCHF, stort sett ;) Svar med sitat
Gammel 13-04-11, 02:33   #13
Engledans
Seniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Hedmark
Innlegg: 1.141
Engledans har en fantastisk aura rundt segEngledans har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Falt ut av ketosen

Jeg spiser Nannas knekkebrød. Eller fuglefrø,som mannen kaller det.
Jeg har spist bacon til frokost de siste dagene, og går kveld og i kveld har jeg drukket te med cocosa oppi. En leser jo at det er problemer med for lite fett og for mye fett, så da må en jo bekymre seg litt for det og....

Mine måltider består av 2 måltid med 2 doble knekkebrødbiter med omelett og bacon eller kjøttpålegg og tykke agurkskiver, eller kjøtt og grønnsaker, og kansje en rømme/CF saus.

Nei nå må jeg prøve å sove. Er søvnløs for tiden og, sukk.....

__________________
Me myself and I
Engledans er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 13-04-11, 03:01   #14
Fluke83
Medlem
 
Fluke83 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Røyken
Alder: 40
Innlegg: 81
Fluke83 er på en erverdig vei

Sv: Falt ut av ketosen

Problemet er som jeg har sett oftest for LITE fett, ikke for mye

Så hvis du har et par uker å spare til eksperimentering så ville jeg nok prøvd mer fett enn mindre, og å prøve å bruke karbene på grønnsaker heller enn knekkebrød.
Nå kjenner jo ikke jeg til akkurat de knekkebrødene, men har sett at de er populære og inneholder masse frø, ergo fiber, som er bra.
Men hvis du opplever stagnasjon eller oppgang så er det der jeg ville satt inn støtet

Fluke83 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent LCHF, stort sett ;) Svar med sitat
Gammel 13-04-11, 05:29   #15
ruslepølsa
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Sarpsborg
Innlegg: 97
ruslepølsa er på en erverdig vei

Sv: Falt ut av ketosen

Skriv opp alt du spiser på en eller annen side som regner ut nærings innhold for det.
Feks Diett.no (ikke sponset av de selv om jeg har nevnt de mye i det siste bare liker siden veldig godt)

Der ser du lett hvordan du ligger ann på karbo,fett,proteiner og kalorier.
Alt dette er viktig å balansere
Mvh
Rp

ruslepølsa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins learner Svar med sitat
Gammel 13-04-11, 09:03   #16
otika
Medlem
 
otika sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 461
otika har en fantastisk aura rundt segotika har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Falt ut av ketosen

Jeg ligger på ca 150 gr fett, 20 gr karbo og rundt 1800 kcal i døgnet og nå slapp det endelig 700 gram over natta Jeg hadde gått opp 2 kilo på ei uke og begynte å få panikk her,så kjører strengt og legger ALT jeg spiser og drikker inn på diett.no. Jeg legger inn alt jeg skal spise på morrakvisten,så ser jeg hvor mye jeg kan spise i løpet av dagen,kjipt å komme til middagen og ha brukt opp kcal kvota lissom

Husk at masse vann ofte hindrer utslag på stixen,og det beste er å la dem ligge lengst inni skapet....

__________________
Otika

Otiki

otika er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1800 kcal, 150 gr fett og maks 20 gr karbo Svar med sitat
Gammel 13-04-11, 10:56   #17
Engledans
Seniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Hedmark
Innlegg: 1.141
Engledans har en fantastisk aura rundt segEngledans har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Falt ut av ketosen

Jeg slurva litt med måltidene, og orka ikke bake knekkebrød, og da slet jeg og, men så snart jeg begynte med knekkisene igjen, gikk jeg ned igjen. Blir lissom så tung i magen av kjøtt og grønnsaker. Kan jo prøve selvsagt, men tror mye av problemet er fettet, vet ikke helt hvordan jeg skal få i meg mer fett. Jeg må sjekke litt på alternative frokoster uten knekkebrød.

__________________
Me myself and I
Engledans er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Falt ut av ketosen? Sykepleierstudine Generell diskusjon 0 27-09-10 23:08
Hjelp, har falt ut tuppemor Mer enn 30 kg overvekt 3 06-08-10 23:13
Falt ut av ketose i går, WHY? Jannicke Ketolysekuren 21 16-11-09 18:42
Falt ut av ketosen Stilken Ketolysekuren 3 24-05-09 15:10
Falt ut av ketosen, grunnet hva? sisterHood Lavkarbo generelt 1 28-02-09 15:49


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:39.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no