Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Te-drikking og mellommåltid

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 24-03-12, 11:41   #1
Tasja
Medlem
 
Tasja sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 155
Tasja er på en erverdig vei

Te-drikking og mellommåltid

Jeg har den siste tiden blitt mye mer fokusert på om jeg er sulten eller mett, og at jeg ikke spiser bare på vane. Jeg har forstått det slik at mellommåltid ikke er nødvendig og gjerne ikke ønskelig på lavkarbo?

Så da er spørsmålet mitt om jeg med god samvittighet kan drikke en kopp te i tiden mellom måltidene? Uten noe i teen antar jeg at svaret er klart? Men hva om jeg tar en klunk fløte i chai-teen min? Regnes dette som et mellommåltid, og hva er evt konsekvensen av det?

Kan også nevne at min filosofi nå er mer nokså streng generell lavkarbo heller enn atkins. Jeg har gått ned en god del i vekt, men vil gjerne ned de gjenstridige siste 5 kg'ene.

__________________


Tasja er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell streng lavkarbo/Atkins Svar med sitat
Gammel 24-03-12, 16:49   #2
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Te-drikking og mellommåltid

Drikk te og kos deg du

Hvor mye fløte du synes er ok i løpet av en dag, må du nesten bare prøve deg litt frem til

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 24-03-12, 16:54   #3
Elvira
Medlem
 
Elvira sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 62
Elvira er på en erverdig vei

Sv: Te-drikking og mellommåltid

Det står vel ikke noe sted at det ikke er ønskelig med mellommåltider?
Man spiser vel når man er sulten?

__________________
Dagboken
Elvira er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 24-03-12, 17:51   #4
Tasja
Medlem
 
Tasja sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 155
Tasja er på en erverdig vei

Sv: Te-drikking og mellommåltid

Leser blant annet Hexeberg sin bok nå, og det står at man gjerne ikke spiser mer enn to ganger om dagen fordi man er mett. Og at det ikke er meningen med mellommåltid som sådan ettersom det ikke er nødvendig. Eller har jeg misforstått noe?
Skjønner at man skal spise når man er sulten, men er det da noe med mine måltider som gjør at jeg føler at jeg er sulten og må spise tre-fire måltid per dag? Eller er det noe med meg? Er dette mindre bra enn å spise to måltid per dag?

Jeg må øve meg på å kjenne om jeg faktisk er sulten, eller at jeg bare av vane tenker at "nå er det på tide med noe mat for det er en stund siden sist". Etter årevis med spiseforstyrrelser tror jeg at sulten/mett følelsen min er ganske utydelig.

__________________


Tasja er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell streng lavkarbo/Atkins Svar med sitat
Gammel 24-03-12, 18:03   #5
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: Te-drikking og mellommåltid

Spis når du er sulten og stopp når du er mett. Om dette er 2 eller 4 eller 6 ganger om dagen spiller ingen rolle

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort.... Svar med sitat
Gammel 24-03-12, 18:04   #6
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Te-drikking og mellommåltid

Det er mange som "kun" spiser 2 måltider om dagen, andre igjen spiser fler.

Spis deg passe mett og spis igjen når du er reellt sulten. Enkelt og greit

Særlig i begynnelsen er det vanlig å spise ekstra mye, jeg kunne glatt spise 3000-3500 kcal i begynnelsen.

Dette regulerer seg, for se aller fleste, etterhvert.

Om du vil ha litt ekstra kontroll på inntaket, og ikke minst næringsfordelinga, er diett.no enkelt og ikke minst gratis

Knallbra at du er obs på dette med sultfølelse!

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 24-03-12, 20:38   #7
Kitsu
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Bergen
Alder: 39
Innlegg: 1.466
Kitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlys

Sv: Te-drikking og mellommåltid

Te er forresten aldri feil. :P

__________________
~*~

Vårmål: Trene mer, spise rett, ikke fokusere så mye på vekten.

~*~
Kitsu er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Mellommåltid Teletubbien Lavkarbo generelt 1 17-10-10 18:43
Drikking av vann lykkepillen© Ketolysekuren 35 03-05-10 16:29
Mellommåltid Lilli Generell ernæringsdebatt 2 01-09-09 10:40
Mellommåltid Dippsey Fase I 2 22-02-09 14:09
Mellommåltid? Jabba Ketolysekuren 20 07-11-08 17:44


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:12.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no